• 177.926 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.379 votes
Profile

De betere dvd zaken & import vs nl dvd's

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

alsjeblieft

Tevens 3 voor 25. Afhalen in winkel is denk ik ook mogelijk.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Gefeliciteerd. Top! Maar in de winkel zijn ze dat niet, en ook niet 3 voor 25 (of dat moet sinds deze week zo zijn).

Maar goed. Feit is wel dat FRS, DVDValley, MediaMarkt, Rodisc, Boudisque, Bol, NLStore etc etc dus wel meer rekenen dan een 10,= en dat jij het idee had dat dat niet zo was, je gebruikte immers het woord 'vaak'.

Edit: En dus maar weer goed dat ik heb gewacht met kopen, totdat mijn vrienden op MM mij wijzen op de échte koopjes

kos

• 46687 messages
  • 8844 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

Gefeliciteerd. Top! Maar in de winkel zijn ze dat niet, en ook niet 3 voor 25 (of dat moet sinds deze week zo zijn).

Nee hoor, is al lang zo.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Ik ga altijd van de goedkoopste prijs uit. Waarom zou je meer betalen....

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

kos wrote:

(quote)
Nee hoor, is al lang zo.

Ech nie, ik kan je een excel sheet sturen, waarop van alle NL-se winkels en alle relevante internetwinkels de prijzen staan van door mij gewenste DVD's en er is er welgeteld 1 op die lijst waar hij 9,99 kostte en dat was stand van zaken tot afgelopen weekend.

Maar mij hoor je niet klagen, zoals ik schreef laat ik de MM-vrienden graag de koopjes opsnuffelen en dan ga ik daarna lekker uit de hoogte zitten doen (en stiekem al die goedkope DVDs achter over drukken)

kos

• 46687 messages
  • 8844 votes

Tja, dan niet.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

kos wrote:

Tja, dan niet.

Je geeft wel heel snel op... Ik mijn vorige bericht trouwens nog ge-edit

Enne waar woon jij dan als ik vragen mag???

kos

• 46687 messages
  • 8844 votes

In Nijmegen, en daar is ook een Van Leest.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

kos wrote:

In Nijmegen, en daar is ook een Van Leest.

...én een gaaf filmhuis én een Boudisque. Leuke stad, zelf ook gewoond. Lucky kos!

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

Zaterdag bij Van Leest in Tilburg geweest. Alle Bergman (Moskwood) films lagen er, in de actie van 3 voor 25. Jammer dat ik al die (duurdere) Tartans al heb...

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

OK OK ik ga morgen op onderzoek uit...

MXO

• 1449 messages
  • 532 votes

Gister bij van Leest in Breda geweest, precies het zelfde verhaal. Alle Moskowood Bergman's voor 10 euro in de 3 voor 25 actie.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

MXO wrote:

Gister bij van Leest in Breda geweest, precies het zelfde verhaal. Alle Moskowood Bergman's voor 10 euro in de 3 voor 25 actie.

Dat is dan sinds pas. Bij vanleest waren tot voor kort slechts 5 Bergmans in die actie te krijgen. Ik heb die bakken online, maanden gevolgd, dus dat is gewoon zo. Nieuwe releases van Bergman begonnen op zo'n 20 Euro, nu is het iets minder geworden. Online zaken als play en amazon gooien de identieke (maar dan met Engelse subs) Tartan releases al jaren om de zoveel tijd in de bargain bin. En het gaat mij ook om het grote plaatje: in Nederland hebben we vanleest, Boudisque, Bol, Rodisc, Freerecord en nog een paar zaken waar we gebruik van kunnen maken, online (UK, VS, Azie) is er altijd wel een zaak waar het stukken goedkoper is.

Nu geloof ik (SB) ook wel dat men in GB ook flink censureert/knipt, maar relatief gezien (in vergelijking met het aantal films dat uitgebracht wordt) zal dat niet veel schelen met Nederland. Ik zal mijn kritiek voor nu beperken tot:

-Nederland is duurder

- blijft achter met releases

- blijft achter met extras...

En beeldverhoudingen, dat is me ook wat.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

In het buitenland heb je net zo goed duurdere zaken (Amazon etc.), en daar bestel je toch ook bij het goedkoopste adres.

Mijn ervaring is dat het nogal wisselt. Soms kan ik een dvd in het buitenland goedkoper krijgen, maar steeds vaker ben ik gewoon in Nederland goedkoper uit. Het gros van de films kun je voor max. 8 euro aanschaffen.

Het hangt er ook vanaf wat je smaak is, ik denk dat jij een 'dure' smaak hebt.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Het hangt er ook vanaf wat je smaak is, ik denk dat jij een 'dure' smaak hebt.

Vind ik onzin. Ja, voor de echte mainstream kijker valt het hier best mee. Maar die die-hard filmliefhebbers willen meer.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

De proef op de som met de Errol Flynn collectie die ik heb (en dat is oude mainstream):

Nederland: 6 films plus docu,

UK: 6 films (waarvan 1 andere film), geen docu, maar wel making-offs en andere extras.

VS: 5 films plus docu

Play.com: Euro 40.49

Bol.com: 79.99

Rodisc: 79.99

Playusa: 48.49

DVD Pacific: 29.46 (!!!)

Boudisque: niet verkrijgbaar

Vanleest: niet verkrijgbaar

Scheelt niks. Pacific, met 1 film minder, betaal je Euro 50 minder (regio 1). Wel exclusief verzendkosten (maar die heb je in NL ook). Binnenkort aan de hand van mijn eigen collectie eens wat andere vergelijkingen trekken.

starbright boy (moderator films)

• 22396 messages
  • 5068 votes

Bij Boudisque trouwens 41,99.

En dat Nederland achterblijft met releases en met extra's klopt zonder meer. Maar dat is voor een groot deel een marktkwestie. De Nederlandse markt is gewoon erg klein. Zo klein dat je als grote filmliefhebber over de grens moet kijken. Dat zal ik nooit ontkennen. Uiteindelijk wint de VS elke vergelijking op dat gebied en zullen grotere landen sowieso winnen van Nederland. Maar datzelfde heb je uiteindelijk ook bij boeken en CD's.

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

Ramon K wrote:

(quote)

Dat is dan sinds pas.

Best al een tijdje, je moet eens meer off-line gaan winkelen, Ramon

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Ramon K wrote:

Vind ik onzin. Ja, voor de echte mainstream kijker valt het hier best mee. Maar die die-hard filmliefhebbers willen meer.

Ik noem mezelf ook een diehard filmkijker (tenminste als jij jezelf ook zo noemt) en ik kan de meeste films hier voor 8 euro aanschaffen.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

kappeuter wrote:

(quote)

Ik noem mezelf ook een diehard filmkijker (tenminste als jij jezelf ook zo noemt) en ik kan de meeste films hier voor 8 euro aanschaffen.

Exploitation, Spaghettiwesterns, Film noir, kung fu, Dreyer, Pasolini, Preston Sturges, Fuller, Ghibli, klassiek Japans, Miike etc etc etc. Ik dacht 't niet!

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Uiteindelijk wint de VS elke vergelijking op dat gebied en zullen grotere landen sowieso winnen van Nederland. Maar datzelfde heb je uiteindelijk ook bij boeken en CD's.

OK, maar dan snap ik die ontieglijk vreemde tegenstand hier nu niet. Het is toch zo klaar als een klontje.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Ik had het over mijn favoriete films.

Xich Lo en Idi i Smotri zijn dure uitzonderingen.

Er zijn ook nog mensen die gaan voor NL ondertiteling.

Ik neem eventueel genoegen met minder extra's.

Ramon het is gewoon niet zo zwart-wit als jij wil doen voorkomen.

Je ging met je Bergman voorbeeld al gelijk de fout in.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Bij Boudisque trouwens 41,99.

Wordt het daar niet eens tijd voor een nieuwe zoekfunctie? Ik kon 'm met geen mogelijkheid vinden.

• 22396 messages
  • 5068 votes

Mijn bedoeling was van begin af aan om je verhaal een beetje te nuanceren, omdat het zeker niet per definitie Nederlandse uitgaves zijn knudde en duur en buitenlandse uitgaves zijn goedkoop/veel beter is. Ik ben een steeds kritischer koper van DVD's en kom ook gewoon af en toe op Nederlandse uitgaves uit.

Ik heb het nòòit je stellingen over verkrijgbaarheid en extra's tegengesproken. Sterker nog: ik herhaal in dat stukje iets wat ik al eerder in andere woorden heb gezegd.

• 22396 messages
  • 5068 votes

Ramon K wrote:

(quote)

Wordt het daar niet eens tijd voor een nieuwe zoekfunctie? Ik kon 'm met geen mogelijkheid vinden.

Die is zeker voor verbetering vatbaar. Al vond ik 'm gewoon meteen door op film>Errol Flynn te zoeken.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Ramon het is gewoon niet zo zwart-wit als jij wil doen voorkomen.

Je ging met je Bergman voorbeeld al gelijk de fout in.

Ik ben helemaal niet zwart-wit geweest en ik ging met Bergman helemaal niet de fout in. Alle Bergmanreleases begonnen op 20 Euro, lange tijd zijn er zo'n 5 van zijn films in de 3 voor 30 actie geweest (dat weet ik omdat ik op zoek was naar 'Glimlach...') en dat ze nu 10 Euro per stuk zijn is pas een paar maanden zo. Dus...

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

starbright boy wrote:

(quote)

Die is zeker voor verbetering vatbaar. Al vond ik 'm gewoon meteen door op film>Errol Flynn te zoeken.

En ik deed toch niets anders (herhaaldelijk zelfs). Dan weet ik het ook niet.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

starbright boy wrote:

Mijn bedoeling was van begin af aan om je verhaal een beetje te nuanceren, omdat het zeker niet per definitie Nederlandse uitgaves zijn knudde en duur en buitenlandse uitgaves zijn goedkoop/veel beter is. Ik ben een steeds kritischer koper van DVD's en kom ook gewoon af en toe op Nederlandse uitgaves uit.

Ik heb het nòòit je stellingen over verkrijgbaarheid en extra's tegengesproken. Sterker nog: ik herhaal in dat stukje iets wat ik al eerder in andere woorden heb gezegd.

Bij mij gaat het er om dat ik nooit aanschaf alvorens een intensieve prijs/kwaliteit- vergelijking, dat de buitenlandse releases dan bijna immer de betere deal zijn. Uitzonderingen daargelaten. Plus ik heb pas een film van Yaa terug moeten sturen, plus een film van Clouzot, Django en Keoma moeten laten passeren vanwege engelse dub, verkeerde beeldverhoudingen of verkeerde dvdhoes(!) etc etc. Ik baseer het enkel op mijn ervaringen en mijn ervaringen zeggen dat Nederland een klote dvdland is. Jammer voor de liefhebbers. Ik vind het ook fijn dat Moskwood hun best doet met de releases hoor, maar het zijn allereerst kopieen van bestaande Britse releases die elders (gewoon even zoeken) dan goedkoper te krijgen zijn.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

De Bergmans zijn dus 3 voor 25 euro.

Een hoop Kurosawa's zijn hier € 9,99.

• 22396 messages
  • 5068 votes

Ramon K wrote:

Bij mij gaat het er om dat ik nooit aanschaf alvorens een intensieve prijs/kwaliteit- vergelijking, dat de buitenlandse releases dan bijna immer de betere deal zijn. Uitzonderingen daargelaten.

Tsja, bij mij dus lang niet altijd. Maar heel vaak ook wel.

Plus ik heb pas een film van Yaa terug moeten sturen, plus een film van Clouzot, Django en Keoma moeten laten passeren vanwege engelse dub, verkeerde beeldverhoudingen of verkeerde dvdhoes(!) etc etc. Ik baseer het enkel op mijn ervaringen en mijn ervaringen zeggen dat Nederland een klote dvdland is. Jammer voor de liefhebbers.

Nou noem je inderdaad een craprijtje op, waarvan drie van de vier trouwens ook bij absoluut verdachte labels verschenen zijn die bijna altijd een potje maken van hun releases. Daar koop ik sowieso bijna nooit iets van, als je die labels vermijdt dan vermijdt je al meteen 9 van de 10 crappy releases. Maar daar tegenover staan ook andere labels. En er zijn ook Amerikaanse en Britse labels waar ik niks van moet hebben. Ik wil je rijtje ook nog best aanvullen met bijvoorbeeld de Nederlandse uitgaves van Yi Yi, Halloween, Mondo Cane, Jackie Brown en Straw Dogs. niet geheel toevallig allemaal van "foute" labels.

De prijs is een iets ander verhaal. Dat kan varieren per label.

Ik vind het ook fijn dat Moskwood hun best doet met de releases hoor, maar het zijn allereerst kopieen van bestaande Britse releases die elders (gewoon even zoeken) dan goedkoper te krijgen zijn.

Zelfs Moskwood zakt de laatste tijd duidelijk met prijzen. De twee laatstverschenen Tarkovsky's (Nostalghia en Ivan's Childhood) zijn 19,99. Engeland is nog vaak goedkoper, maar het verschil wordt kleiner. Zie ook die Bergmans dus.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.