Bol.com
Erwinner
-
- 33715 messages
- 3079 votes
Ah fijn. Dacht dat iedereen een andere code had. 
Norma
-
- 3463 messages
- 5088 votes
Ah fijn. Dacht dat iedereen een andere code had. 
Dat zou wellicht ook wat slimmer van Bol zijn. Maar als ik dit topic zo volg is dat volgensmij niet het geval. 
Twiggertje
-
- 167 messages
- 453 votes
Ik heb die code gisteren wéér gebruikt en werkte nog steeds. in totaal al 3x gebruikt op 2 verschillende accounts. Volgens mij kun je die code gewoon blijven gebruiken, volgende keer probeer ik net gewoon weer.
Nóg een meevaller, Ik had gisteren dus een dvd box van Clint Eastwood besteld en die kostte €23.99 en vandaag kost die opeens €29.99 dus heb ik dubbel mazzel gehad.
Donkerwoud
-
- 8664 messages
- 3941 votes
Ik heb alleen maar goede ervaringen met Bol.com. Hun enige minpunt is dat de prijzen vaak boven het gemiddelde liggen en dat daar ook nog eens verzendkosten bij worden verrekend. Zo ben je bij een normale winkel toch goedkoper uit.
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Ze kunnen niet rekenen bij Bol!
Ik heb de couponcode ingevuld en hij accepteerde hem, maar wordt bij het totaalbedrag gewoon weer erbij geteld...

Norma
-
- 3463 messages
- 5088 votes
Ik heb de couponcode ingevuld en hij accepteerde hem, maar wordt bij het totaalbedrag gewoon weer erbij geteld...
(afbeelding)
Same here. In het overzicht stond het correct, maar in de bevestigingsmail staat de korting wel vermeld maar blijft het totaalbedrag hetzelfde als voor aftrek van de korting. 
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Dat was mijn tweede bestelling met die code, maar nu valt het me pas op. Zojuist even de mail van de eerdere bestelling opgezocht en hetzelfde...

Norma
-
- 3463 messages
- 5088 votes
Dat was mijn tweede bestelling met die code, maar nu valt het me pas op. Zojuist even de mail van de eerdere bestelling opgezocht en hetzelfde...
(afbeelding)
Heb je daar inmiddels een factuur van ontvangen? Stond daar wel het juiste bedrag op?
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Nee, vertraging. 
Volgens de laatste berichten wordt ie donderdag as. bezorgd.
Norma
-
- 3463 messages
- 5088 votes
Als ik op de site in mijn besteloverzicht de bestelling aanklik staat het bedrag wel correct vermeld. Daarmee ga ik er toch maar even vanuit dat het op de factuur ook zal kloppen..
OlafK
-
- 955 messages
- 1814 votes
Op de factuur klopt het wel. Althans, dat deed het bij mij de afgelopen 2 keer
!
The Last
-
- 7169 messages
- 0 votes
Misschien is het voor Hannibal een tip om diezelfde dvd bij Cosmox.nl te bestellen. Zodra de prijs hetzelfde is, kom je in elk geval 2 euro goedkoper uit. Ze rekenen daar geen verzendkosten.
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
bedankt, ik heb daar ooit een cd besteld, maar vond destijds het assortiment erg karig. Ik zie dat het nu een stuk beter is. Ik hou de site in de gaten. 
serpico
-
- 2900 messages
- 491 votes
Twiggertje
-
- 167 messages
- 453 votes
Op de factuur klopt het wel. Althans, dat deed het bij mij de afgelopen 2 keer
!
eerste mail:

2e mail:

Bart Simpson
-
- 2153 messages
- 0 votes
Bij mij ook, alleen ik heb geen 2e mail gehad?
1e mail:
Bestelbedrag € 14,98
Verzendkosten € 1,95
Subtotaal € 16,93
Coupon - € 1,95
Totaalbedrag € 16,93
Norma
-
- 3463 messages
- 5088 votes
Heeft er iemand ervaring met het retourneren van beschadigde dvd's? Ik heb maanden terug een dvd besteld die er nu dus na 25 minuten afspelen mee stopt. 
Mag toch hopen dat ze mijn klacht in behandeling nemen anders had ik die 20 euro ook zo weg kunnen gooien...
thunderball
-
- 5878 messages
- 1414 votes
Ja, ik heb het al een paar keer gehad.
Het beste wat je kunt doen is eerst een mailtje sturen, dan krijg je daar een automatische bevestiging van en heb je dat iig al zwart op wit.
Vervolgens stuur je hem terug (bij voorkeur in de originele verpakking wanneer die niet al te beschadigd is met het uitpakken) met de pakbon er bij, waar je op de achterkant een retourbon hebt en die vul je zo duidelijk mogelijk in.
Je moet de dvd wel BINNEN EEN WEEK terug sturen na ontvangst, dus ik weet niet precies wat je bedoelt met maanden geleden besteld? Heb je hem nu pas ontvangen, of ligt ie al maanden op de stapel nog te bekijken dvd's?
Dan vrees ik dat je te laat bent, maar heb je hem net binnen gekregen, zou het verder nog goed moeten komen.
Je krijgt dan van zelf nog een mailtje ter bevestiging dat ze de dvd retour hebben gekregen en je bestelstatus wordt ook bijgewerkt.
Norma
-
- 3463 messages
- 5088 votes
Je moet de dvd wel BINNEN EEN WEEK terug sturen na ontvangst, dus ik weet niet precies wat je bedoelt met maanden geleden besteld? Heb je hem nu pas ontvangen, of ligt ie al maanden op de stapel nog te bekijken dvd's?
Dan vrees ik dat je te laat bent, maar heb je hem net binnen gekregen, zou het verder nog goed moeten komen.
Je krijgt dan van zelf nog een mailtje ter bevestiging dat ze de dvd retour hebben gekregen en je bestelstatus wordt ook bijgewerkt.
Ik kijk echt niet elke dvd die ik bestel binnen een week 
Ik hoop maar dat dit geen criterium voor het behandelen van de klacht zal zijn!
thunderball
-
- 5878 messages
- 1414 votes
Tja, daar moet je gewoon rekening mee houden. Dat staat in de verkoopvoorwaarden.
Je kunt ook niet een paar maanden nadat je een dvd in een gewone winkel hebt gekocht hem nog gaan ruilen.
Norma
-
- 3463 messages
- 5088 votes
Niet zomaar ruilen nee, maar iets wat gewoon niet goed blijkt te zijn is toch wel wat anders vind ik.
Gelukkig denkt Bol er ook zo over, ik kreeg vandaag netjes bericht dat ik de dvd mag retourneren en het aankoopbedrag retour krijg.
MasterRRR
-
- 146 messages
- 688 votes
Dat is wel service van ze, want wat thunderball zegt..zo is het gewoon vastgelegd.
Ik vind dat Bol.com sowieso topservice heeft
Norma
-
- 3463 messages
- 5088 votes
Dat is ook netjes. Maar goed ik blijf er bij dat ik dat ook wel verwacht bij een defect product, of je daar nou na een week of na twee maanden achter komt. Ik start ontvangen dvd's altijd even op om te kijken of het menu en de hoofdstukken het doen, maar ik ga niet al die films die ik daar bestel direct dezelfde week nog kijken nee. Misschien hebben ze mijn orderhistorie even bekeken en hebben ze geconstateerd dat dat inderdaad lastig haalbaar is 
GinolaEHV
-
- 2127 messages
- 2611 votes
Niet elke algemene voorwaarde is ook meteen verbindend... Bedrijven nemen wel vaker onzin op in hun voorwaarden om zo nergens voor aansprakelijk te hoeven zijn.
De bekendste onzin-voorwaarde is: '... op eigen risico', zoals bijvoorbeeld 'Jas ophangen op eigen risico', bij een pub/disco. Als je geld betaalt voor het ophangen van je jas, en de mensen van de pub/disco raken je jas kwijt dan heb je wettelijk gezien recht op vergoeding van de waarde van je jas.
Verder is het zo dat je niet binnen twee weken het product hoeft terug te brengen. Ten eerste moet je weten dat op ALLE consumentenaankopen (of het nou een wasmachine of dvd is) een wettelijke garantie van 6 maanden zit. Dit wil zeggen dat, indien het product binnen 6 maanden na aankoop (buiten de schuld van de consument) gebreken vertoont, de consument recht heeft op teruggave van het geld (of vervanging van het product, als de consument dat wil).
Ofwel, het product moet binnen 6 maanden na aankoop terug zijn bij de verkoper (en dus niet binnen een week...).
Een bijkomende eis is dat je binnen 2 maanden na constatering het gebrek moet hebben gemeld bij de verkoper.
Indien de verkoper aangeeft dat hij het niet met de consument eens is, dan dient de verkoper te bewijzen dat het gebrek niet aanwezig was ten tijde van de koop.
Ofwel, de conclusie is: op elke consumentenkoop zit een wettelijke garantie van 6 maanden. Dit moet niet verward worden met de situatie waarin het product geen gebreken vertoont, maar waarbij de consument alsnog afziet van de koop. De termijn waarbinnen het aangeschafte product dan terug moet worden gezonden is wel veel korter (vaak 14 dagen).
Norma
-
- 3463 messages
- 5088 votes
Kijk dat is verhelderende info! Ik heb zoiets ook al eens eerder ergens gelezen, vaak heb je als consument veel meer rechten dan de verkoper laat merken. Komt geloof ik ook doordat winkeliers zelf niet altijd zeker zijn van garantie bij hun eigen leverancier...maar daar mag je als consument niet de dupe van zijn, lijkt mij.
Natuurlijk is het dan wel fijn om te merken dat Bol niet onterecht moeilijk gaat doen maar direct het initiatief neemt om dit op te lossen zonder eerst een ontmoedigingsbeleid op je los te laten.
thunderball
-
- 5878 messages
- 1414 votes
Hee, dat is fijn voor je!! 
Had ik niet verwacht.
Zoiets zou ik eens bij Mediamarkt moeten uit proberen.... vraag me af of ik dan ooit mijn gelijk krijg. 
GinolaEHV
-
- 2127 messages
- 2611 votes
Ik studeer Rechten (over 3 weken ben ik afgestudeerd) dus ik weet er het een en ander van af. De wettelijke termijn van 6 maanden staat trouwens in artikel 18 lid 2 van boek 7 van het Burgerlijk Wetboek.
Dat is enkel slechts een minimum. Gaat het product 'stuk' na deze 6 maanden, dan heb je nog steeds garantie. Je moet namelijk rekening houden met de levensduur van het product. Als je wasmachine na 1,5 jaar kapot gaat (buiten jouw schuld), en de levensduur is 10 jaar, dan heb je als consument recht op 8,5/10e deel vergoeding.
Het verschil met 'binnen' de 6 maanden is dat 'buiten' de 6 maanden de bewijslast ligt bij de consument, en niet meer bij de verkoper.
thunderball
-
- 5878 messages
- 1414 votes
Kijk dit zijn toch mooie nuttige feiten om te weten.
Als gewone doorsneeconsument WEET je dat gewoon niet en neem je bijna klakkeloos aan wat er op het bonnetje staat.
Dit zal ik zeker in mijn achterhoofd houden en gaan gebruiken, want wanneer je het recht aan jou kant hebt moet je het ook kunnen krijgen.
GinolaEHV
-
- 2127 messages
- 2611 votes
Je kunt (veel van) deze info ook gewoon op internet vinden. Op de website van de Consumentenbond zal wel het een en ander staan.