Zavvi.nl
ZAP!
-
- 5448 messages
- 3621 votes
Dan zou ik nog hoop hebben. Maar Zavvi heeft jou dit medegedeeld, begrijp ik?
ZAP!
-
- 5448 messages
- 3621 votes
Vreemd. Maar dan zou ik die vervanging toch maar aannemen... 
Warp
-
- 963 messages
- 3044 votes
Ik wacht al sinds Black Friday op bestellingen. Geklooi ook met invoerrechten betalen, nieuwe zendingen opsturen waarbij de oude aankomen en ik ze nu dubbel heb. Ik heb altijd een vrij goede ervaring gehad met Zavvi, zal er nog steeds wel bestellen, maar voorlopig kijk ik elders.
Brix
-
- 19675 messages
- 5113 votes
Bij mij nu net hetzelfde.
Een pakket uit Engeland met een Blu-ray box, dat vermist geacht werd, blijkt reeds op 2 januari in Nederland aangekomen te zijn en lag al die tijd bij de inklaring (of Postnl)
Vandaag een brief van Postnl in mijn brievenbus, met het verzoek de inklaringskosten ter hoogte van € 14,43 te voldoen.
Inmiddels heeft Zavvi ook een vervangingspakket verzonden 
Waardeloze regeling, of ondeskundig personeel ?
Brix
-
- 19675 messages
- 5113 votes
Update:
Pluspunt voor Zavvi.nl. de inklaringskosten worden vergoed. 
ZAP!
-
- 5448 messages
- 3621 votes
...Inmiddels heeft Zavvi ook een vervangingspakket verzonden 
Waardeloze regeling, of ondeskundig personeel?
ZAP!
-
- 5448 messages
- 3621 votes
Ik heb het nog maar es aangedurfd en 5 blu-ray titels besteld.
Mooie titels (hoop ik dan, want ik ken alleen The Crying Game), schappelijke prijzen:
La Passion de Jeanne d'Arc (1928)
Fingers crossed...
Simon Smith (crew films)
-
- 1374 messages
- 4512 votes
Update: bestelling onderweg...
ZAP!
-
- 5448 messages
- 3621 votes
Al binnen inmiddels? En nog inklaringsperikelen?
Roger Thornhill
-
- 6011 messages
- 2445 votes
Nog steeds een lege brievenbus, ZAP! ? Ik mis zavvi wel.
ZAP!
-
- 5448 messages
- 3621 votes
Helaas wel, Roger Thornhill...
Maar ik wacht nog even af, voordat ik contact opneem.
Brix
-
- 19675 messages
- 5113 votes
Het pakketje zal denkelijk wel weer ergens bij inklaring zijn blijven hangen.
Een stroeve boel daar.
ZAP!
-
- 5448 messages
- 3621 votes
Het pakketje zal denkelijk wel weer ergens bij inklaring zijn blijven hangen.
Een stroeve boel daar.
ZAP!
-
- 5448 messages
- 3621 votes
Zit inmiddels twee maand te wachten.
Binnenkort maar es een mailtje sturen...
ZAP!
-
- 5448 messages
- 3621 votes
Ein-de-lijk mijn bestelling compleet binnen. We waren even weg en de bezorger had het pakje op tafel achter mijn vaders huis neergelegd (gebeurt wel vaker zo). Gelukkig had ik nog even gewacht Zavvi te mailen met de gedachte 'het zal nog wel komen, toch?'... 
En geen inklaringskosten. 'Enkel' verrotte lang wachten.
Roger Thornhill
-
- 6011 messages
- 2445 votes
O, dat laatste is goed nieuws! (En natuurlijk dat je eindelijk je films binnen hebt.)
ZAP!
-
- 5448 messages
- 3621 votes
O, dat laatste is goed nieuws!
Roger Thornhill
-
- 6011 messages
- 2445 votes
Acht maanden later: heeft er nog wel eens iemand iets bij zavvi besteld, en zo ja, ging dat zonder invoerrechten, of moet je die nog steeds vooraf betalen en achteraf terugvragen? (En trouwens allemaal nog de beste wensen!)
trebremmit
-
- 3014 messages
- 1465 votes
Is zavvi.nl opgehouden met blu-ray en dvd verkoop?
Pockal
-
- 22 messages
- 2 votes
Ik heb het via verschillende kanalen proberen te vragen, maar de antwoorden zijn duidelijk ontwijkend. Je kunt alleen nog dvd's en blu ray's in uk usa en canada bestellen. Eerst dacht ik nog dat het iets met de douane regeling via Ierland te maken had. Dat speelt nu namelijk. Maar Japan China en Australië verkopen ook geen dvd of bluray meer.
De antwoorden die ik kreeg was dat het niet hun schuld was het lag aan de leveranciers. Dit is duidelijk onzin. Dan zouden de voorraden dus van het ene op het andere moment helemaal op zijn. Verder zeiden ze dat er wel weer voorraad komt. Het zou mij niet verbazen als ze failliet zijn!!
Als er weer voorraad is wacht ik wel weer een tijdje met bestellen. Zavvi weet echt wel waarom dit is en wil hier niet naar buiten over communiceren ook niet met klanten die al jaren lang daar kopen. Ik heb nu al de blu-ray box van lukas moodysson bij amazon uk gekocht
filmliefhebber92
-
- 1196 messages
- 2569 votes
Ik moet er nog een krijgen(The Big Gundown). Laatst heb ik Run, Man Run besteld inmiddels binnen zonder invoerrechten.
Pockal
-
- 22 messages
- 2 votes
Ik moet er nog een krijgen(The Big Gundown). Laatst heb ik Run, Man Run besteld inmiddels binnen zonder invoerrechten.
Invoerrechten hoef je sowieso niet te betalen bij zavvi en als wel dan kun je dat met de bon terug krijgen van zavvi.
Overigens is het bij meerdere dvd bluray sites uit de uk zo dat de engelse btw in mindering wordt gebracht op het te betalen bedrag zodat je dat niet dubbel hoeft te betalen
Pockal
-
- 22 messages
- 2 votes
Ecommerce group THG warns on profit for fourth time within a year
Manchester-based company axes 2,000 jobs and plans to review ‘lossmaking categories’
THG expects lower raw material prices, cost savings and the benefits of warehouse automation in the US to support a recovery in profit margins © Phil Noble/Reuters
Ecommerce group THG warns on profit for fourth time within a year on twitter (opens in a new window)
Ecommerce group THG warns on profit for fourth time within a year on facebook (opens in a new window)
Ecommerce group THG warns on profit for fourth time within a year on linkedin (opens in a new window)
Ecommerce group THG warns on profit for fourth time within a year on whatsapp (opens in a new window)
Save
Jonathan Eley in London JANUARY 17 2023
28
Print this page
THG has warned on profit for the fourth time in 12 months and axed 2,000 jobs, underlining the challenge facing the ecommerce group that was hailed as a great hope for the British technology sector when it floated in 2020.
The Manchester-based group, which is mainly focused on direct-to-consumer sales of beauty and nutrition products, said higher raw material costs and the timing of contracts had hit profits last year.
As a result, THG expects adjusted earnings before interest, tax, depreciation and amortisation of between £70mn and £80mn for 2022, down from the £100mn-£130mn in October and shy of the £98mn forecast by analysts.
Shares in the group fell 8 per cent in early trading in London on Tuesday, leaving them down 87 per cent since the group listed at a valuation of more than £5bn in September 2020.
Formerly known as The Hut Group, THG revealed it had cut 2,000 roles as part of an ongoing reorganisation that would save £100mn a year. A further £30mn of savings has been identified and will be implemented in 2023.
“Lossmaking categories and territories within the THG OnDemand division,” which includes websites such as Zavvi and Pop In A Box, will also be reviewed, the company added in a statement.
It plans to sharpen its focus on its core beauty and nutrition ecommerce businesses as well as its Ingenuity division, which provides services to multinational consumer groups. Last year SoftBank scrapped a deal that would have seen the Japanese group buy a $1.6bn stake in Ingenuity.
Sales for 2022 reached £2.25bn but fell short of the £2.37bn analysts expected. The full-year numbers implied that sales in the final quarter of 2022 were 16 per cent below the market’s forecasts, analysts said.
The latest profit downgrade is the fourth over the past 12 months. This time last year, it warned that 2021 results would be below forecasts. There was a second alert with the full-year numbers in March and a third at the half-year results in September.
THG did not provide any guidance for the current year, but said that lower raw material prices, the cost savings and the benefits of warehouse automation in the US should support a recovery in profit margins.
Chief executive and co-founder Matthew Moulding said the fall in the price of commodities such as whey, used in many of the group’s nutrition products, gave the group “confidence in significant profit progression as we move through the year ahead”.
“We remain highly confident of delivering adjusted ebitda margins in excess of 9 per cent over the medium term,” he added.
The group said a change in strategy at Ingenuity, with more focus on larger clients with stronger margins and more recurring revenue “is now delivering tangible results” and that it is “in advanced discussions to provide long-term software solutions for several significant enterprise clients”.
THG generated free cash flow of £50mn in the second half of the year to finish 2022 with net debt of £200mn, although this will fall to £160mn following £40mn of proceeds from “non-core freehold asset disposals” in the first half of 2023.
ZAP!
-
- 5448 messages
- 3621 votes
Kwam ik net goed weg met mijn laatste bestellingen! 
Maarten0402
-
- 802 messages
- 533 votes
Ik weet niet wat er mis is gegaan met deze webshop... Heb in het verleden genoeg besteld (boutique blurays van oa Arrow en Criterion etc.)
Maar deze site is al een jaar of meer (als ik me het niet vergis) gestopt met het verkopen van blurays en 4K blurays. Wat een kolererommel man! Sorry dat ik het zeg maar deze site is echt zwaar en zwaar achteruit gegaan.
Ik heb door de jaren heen ook slechte reviews gezien van te lange leveringen en schade aan je bestellingen (dacht eerst dat het wel mee viel, totdat ik hetzelfde meerdere malen ook had).
Wat mij vooral bijstaat is de slechte tot totaal geen communicatieve response i.v.m. klachten. En dit is ook echt het meest ziekelijke! Die response en denigrerende ondertoon is echt belachelijk. Soms krijg je het niet, maar soms wel en "soms" is al teveel!
Ik ben blij dat ik hier niet meer bestel trouwens. In het begin was ik teleurgesteld, maar ik heb andere shops nu.
Dag dag Zavvi. Wat een bagger!!!
alexander038
-
- 957 messages
- 1295 votes
@ Maarten0402 : Ik heb er voor de brexit ook veel blu-ray's gekocht, vaak met hele mooie aanbiedingen ook.
Maar die tijden zijn voorbij.
trebremmit
-
- 3014 messages
- 1465 votes
Als je zoekt op fimtitels bij zavvi.nl verschijnen er nog gewoon dvd's en blu-rays in beeld, je kunt ze ook gewoon toevoegen aan je winkelmand.
ZAP!
-
- 5448 messages
- 3621 votes
Ik zie weer volop blu-rays, interessante titels ook. Kwam er terecht via Maarten0402 / Das Weiße Band (Film, 2009). Die box verkopen ze op Zavvi ook.
Zie voor mijn ervaringen met Zavvi eerdere berichten.
Maarten0402
-
- 802 messages
- 533 votes
Ja sinds mijn eerdere bericht hebben ze weer meer aanbod in fysieke 4KUHD en Blu-ray's van o.a. bovengenoemde Haneke box en Criterion titels.