- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- iCheckMovies
iCheckMovies
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
Door omstandigheden had het wat vertraging opgelopen, maar de nieuwe officiële lijsten zijn nu... Officieel 
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Om welke lijsten gaan het? Vroeger kreeg ik daar nog een 'message' over maar heb niets ontvangen.
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
selecteer het lijstjes overzicht op rank, en dan vind je ze momenteel nog onderaan
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Deze vijf dus:
- 101 War Movies You Must See Before You Die [64/101]
- Lodz Film Museum's Best Polish Films [20/105]
- BBC's 100 greatest films of the 21st Century [100/102]
- Paste's The 100 Best Anime Movies of All Time [44/104]
- Caimán's Top Spanish Films [22/102]
Overigens nogal een misplaatste naam voor die oorlogslijst ...
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
101 War Movies You Must See Before You Die 61 / 101
Lodz Film Museum's Best Polish Films 38 / 105
BBC's 100 greatest films of the 21st Century 97 / 102
Paste's The 100 Best Anime Movies of All Time 67 / 104
Caimán's Top Spanish Films 43 / 102
die oorlog verlies ik dus 
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
87/101 
32/100
100/102
71/104
38/102
Die laatste vier niet geheel verrassend in dezelfde orde-grootte als beavis.
Zal zo ook nog even inhoudelijk kijken of er leuke tips tussen zitten. Zit nog in mijn Spaanse halfjaar momenteel. Paste-lijstje meer dan welkom. Dat 21t century lijstje lijkt me wat overdone, zeker met deze argumentatie erbij.
Alastor
-
- 2634 messages
- 3018 votes
Balen, geen awards erbij met de nieuwe lijsten. Ik blijf steken op 3 zilver en 18 brons.
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Zal zo ook nog even inhoudelijk kijken of er leuke tips tussen zitten. Zit nog in mijn Spaanse halfjaar momenteel.
Wil zelf vooral meer van José Luis Guerín en Víctor Erice gaan checken.
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Balen, geen awards erbij met de nieuwe lijsten. Ik blijf steken op 3 zilver en 18 brons.
101 War Movies You Must See Before You Die 58 / 101
Lodz Film Museum's Best Polish Films 10 / 105
BBC's 100 greatest films of the 21st Century 81 / 102
Paste's The 100 Best Anime Movies of All Time 34 / 104
Caimán's Top Spanish Films 19 / 102
Mijn 'prijzenkast' staat dan op 21 platinum, 20 goud, 15 zilver en 57 brons (113 totaal). Landlijstjes heb ik tot nu toe nooit op gefocused, maar het zijn goede voornemens. Anime zal ik in de komende jaren gestaag wel wat van inhalen, ligt me niet altijd geweldig. Nog 2 van de QT lijst binnenkort voor brons, en dan wat focus op:
- TimeOut 100 Best French Films
Die Goya's leveren we op zijn minst ook een kleine handvol checks op voor de Caimán en Nickel Odeon lijst op...
btw, als jij dit bent Alastor, hoef je alleen even There Will Be Blood en Oldeuboi te kijken voor een brons erbij. Of iets anders. Geen straf 
Straka
-
- 206 messages
- 564 votes
Wil zelf vooral meer van José Luis Guerín en Víctor Erice gaan checken. Mijn inschatting is dat jij Magical Girl wel kan laten schieten, El sol del membrillo zou wel redelijk in jouw straatje moeten liggen.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
Zowaar een tweede lijst waar ik effectief wat moeite in wil steken! Al zal het ook wel meevallen, heb momenteel 87/104 op de Paste lijst.
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Hoe doen jullie het bij de nieuwe lijsten?
101 War Movies You Must See Before You Die 101/101 #1
Caimán's Top Spanish Films 46/102 #26
Paste's The 100 Best Anime Movies of All Time 60/104 #32
Lodz Film Museum's Best Polish Films 40/105 #39
BBC's 100 greatest films of the 21st Century 99/102 #47
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Ik vind toch vooral de landenlijstjes leuk. Eerste zeven lijstjes waar ik het hoogste sta betreffen ook allemaal landen (Portugal - Japan - Hongarije - Rusland - Griekenland - Roemenië - Tsjechoslowakije). Bij deze zeven sta ik in de top-80, met de negende plaats voor Portugal als enige top-10 notering. Maar uiteindelijk ontbreken hier toch ook genoeg pareltjes, dus echt lijstjes afwerken zal ik niet doen.
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
Hoe doen jullie het bij de nieuwe lijsten?
op drie van de lijsten behoor ik tot de top 50 users
oorlog ben ik nummer 501
over het algemeen niet slecht, oorlog/westerns/gangster films boeien sowieso niet echt (in het algemeen)
Het Spaanse en Poolse lijstje zal ik zeker nog nader bekijken (dus gebruiken), aangezien ik me dit jaar extra in die landen verdiep (3 films van Saura gehad, maar zo te zien nog zeker een paar te gaan. En heb ook nog veel van Jaime Rosales in de kast staan (goedkoop in Spanje te krijgen met Engelse subs). Qua Polen komt er met de dekaloog sowieso veel Kieslowski aan voor mij).
Ook cool: ben zojuist binnengekomen in de top50 voor het Rosenbaum lijstje!
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Heb me hier begin van de week op geregistreerd alsook op het forum.
Ik heb deze de laatste dagen gebruikt om eens al mijn geziene films af te checken (en vandaag ineens een bronze award ontvangen al was het me eerst niet duidelijk waarom. Blijkbaar het ik nogal wat horrorfilms aangevinkt van de huidige toplijst).
Zeer handige site, zeker als je zoals ik nogal wat films hebt gezien die niet op MovieMeter staan (ook niet allemaal toegelaten) en vrij simpel zelf zijn toe te voegen als ze er niet op staan.
John Milton ben ik alvast tegengekomen bij berichten met dezelfde naam en avatar als hier trouwens 
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Ja die JM typt nog wel eens wat, en die strenge knar is wel herkenbaar, misschien. 
Jij hebt andere naam? Ik zie je niet...
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Alle langspelers die Orrizonti sinds de oprichting van het programmaonderdeel in 2004 heeft vertoond. Vergelijkbaar met de Un Certain Regard uit Cannes. Zag er 75. Van de laatste 19 zag ik er 15. 
En jullie?
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 messages
- 5071 votes
Ik sta pas op 34, maar er zitten een aantal grote favorieten bij.
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
46/300 en mooie titels inderdaad, o.a. 2x tsukamoto, een grandrieux, een fedorchenko e.d. Veel IFFR films
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Ik vind het ook een hele avontuurlijke programmering. Ze hebben zelfs een Matthew Barney vertoond. En veel van de regisseurs die voorbij komen wisselde hoofdcompetitie met Orizzonti af. Zo zat Tsukamoto ook geregeld in de hoofdcompetitie. Hetzelfde met Lav Diaz.
Mede te danken aan Marco Mueller. 
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
Red River (1948) - 15 lists
The Quiet Man (1952) - 15 lists
Dit zijn de twee films op de meeste lijstjes die ik nog niet heb gezien (rest is nu 13 lijstjes of minder)
Beiden uit op MoC, beiden met John Wayne (misschien mijn minst favoriete acteur). De ene van een regisseur die ik erg mag (Howard Hawks) de ander van een regisseur waar ik niets mee heb (John Ford)
... kortom, typisch van die films die ik niet zou gaan kijken als ik er niet via ICM achter kwam dat ze op veel lijstjes genoteerd staan.... Maar wat denken jullie, gaat het wat voor me zijn?
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Red River is een prima film die ik je best durf aan te raden. The Quiet Man vond ik amper de moeite waard. John Wayne is prima in westerns, romantische drama's had hij beter aan anderen gelaten.
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
The Quiet Man schijnt ook nogal ongeëmancipeerd te zijn... voor een romantisch drama... typisch Ford en Wayne. Waarom staat zoiets dan toch op zoveel lijstjes, al vraag ik me dat dus vaker af bij dit soort films 
Red River komt dus sowieso op de lijst voor volgende maand... Quiet Man misschien maar stilletjes laten staan...hoop stiekem toch op een overtuigend argument; Maureen O'Hara zou zo'n argument kunnen zijn, al vind ik haar het leukst in piratenfilms (Against All Flags is ook 1952...)
Alastor
-
- 2634 messages
- 3018 votes
Red River (1948) - 15 lists
The Quiet Man (1952) - 15 lists
Dit zijn de twee films op de meeste lijstjes die ik nog niet heb gezien (rest is nu 13 lijstjes of minder)
Bij mij zijn dat er tweehonderdvijfentwintig. 
.. maar als ik er doorheenscroll word ik er niet wild enthousiast van. Hangt zo'n luchtje aan dat je ook wel in een verzorgingstehuis aantreft. Zo'n plek waar bejaarde inwoners bij elkaar gezet worden opdat we ze niet vergeten.
Dan spreekt zo'n Orizzontilijst me meer aan. Waarom dit soort lijsten niet officieel maken? #Luchtverfrisser
Prinz
-
- 1085 messages
- 4221 votes
Red River vond ik nog dik ok. Die andere film pakken minder.
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Bij mij zijn het er nog rond de 100. 
De bovenste vijf:
- M
- On the Waterfront
- Some Like It Hot
- Touch of Evil
- La Grande Illusion
De onderste vijf:
- Pierrot le Fou
- The Quiet Man
- Red River
- A Streetcar Named Desire
- Zemlya
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Lawrence of Arabia 40 top lists
The Godfather 38 top lists
Citizen Kane 37 top lists
Apocalypse Now 35 top lists
Casablanca 35 top lists
8½ 34 top lists
Ladri di biciclette 34 top lists
M 34 top lists
Pulp Fiction 34 top lists
Metropolis 33 top lists
Sunset Blvd. 33 top lists
The Third Man 33 top lists
Pulp Fiction komt binnenkort wel op tv en ga ik zo meepakken. The Godfather ga ik ook nog werk van maken. Apocalypse Now en Casablanca ook nog.