• 178.094 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.094 actors
  • 9.372.683 votes
Profile

iCheckMovies

joachimt (crew films)

• 3797 messages
  • 9728 votes

Ricky Roma wrote:

(quote)

Dan nog. Vier jaar is veel te lang om er nu nog altijd niet mee klaar te zijn. En het eerste jaar (of zelfs twee) waren er sowieso meerdere personen mee aan het werken aan het nieuwe design.

Klopt. Ik geef je helemaal gelijk dat het veel te lang duurt. Ik blijf echter benadrukken dat de site maar door één persoon beheerd wordt. Niet iedereen weet dat.

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Zijn er hier gebruikers die voor mij een lijst willen maken van alle langspelers die de Orizzonti sinds 2004 heeft vertoond? Het is vergelijkbaar met de Un Certain Regard in Cannes die wel een eigen lijst heeft. Ik kan de titels per jaargang aanleveren.

Hier staat de Orizzonti voor:

''An international competition reserved for a maximum of 18 films, dedicated to films that represent the latest aesthetic and expressive trends in international cinema, with special attention to debut films, young talents who are not yet firmly established, indie features and lesser-known cinema, as well as works that address specific genres and current production, with the aim of innovating and demonstrating creative originality.''

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

Malick wrote:

Zijn er hier gebruikers die voor mij een lijst willen maken van alle langspelers die de Orizzonti sinds 2004 heeft vertoond? Het is vergelijkbaar met de Un Certain Regard in Cannes die wel een eigen lijst heeft. Ik kan de titels per jaargang aanleveren.

Hier staat de Orizzonti voor:

(quote)

Ik heb in het weekend wel wat tijd, laat de titels maar komen (mét IMDB links gaat het sneller natuurlijk

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

Merkwaardig dat episodes van tv-series (én dan nog eens de series zelf, als geheel) als films staan aangeduid en ook tellen als checks. Voorlopig maar wel alles meegenomen omdat ik mijn checks vanuit imdb geïmporteerd had.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Ik heb na een tijdje alle losse afleveringen weer 'ontstemd' op imdb. Dat ze op ICM werden gecheckt is een ding, maar de import functie van letterboxd (premium feature) wist er helemaal niet zo goed raad mee.

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

Dat ze op imdb blijven staan vind ik geen punt (daarom stem ik daar ook wel eens op afleveringen), maar deze site heet I check movies

Ik heb de gratis versie van ICM genomen, maar bij de eerste import vanuit imdb nam ICM net zo goed alle losse episodes mee, ik weet niet of dat is wat je bedoelt?

Ach, voor die awards e.d. zullen series en afleveringen geen rol spelen. Vraag me ergens dan wel af waarom er überhaupt series opstaan.

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

tbouwh wrote:

Dat ze op imdb blijven staan vind ik geen punt (daarom stem ik daar ook wel eens op afleveringen), maar deze site heet I check movies

Ik heb de gratis versie van ICM genomen, maar bij de eerste import vanuit imdb nam ICM net zo goed alle losse episodes mee, ik weet niet of dat is wat je bedoelt?

Ach, voor die awards e.d. zullen series en afleveringen geen rol spelen. Vraag me ergens dan wel af waarom er überhaupt series opstaan.

Icheckmovies importeert alles, ook TV-shows etc. Als een van je IMDb-stemmen iets betreft wat niet op ICM staat dan wordt het direct automatisch in ICM opgenomen. Misschien een idee voor ICM om zulke programma's van import uit te sluiten.

JM doelt met letterboxd trouwens op een hele andere site: Letterboxd • Your life in film

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

arno74 wrote:

(quote)

Icheckmovies importeert alles, ook TV-shows etc. Als een van je IMDb-stemmen iets betreft wat niet op ICM staat dan wordt het direct automatisch in ICM opgenomen. Misschien een idee voor ICM om zulke programma's van import uit te sluiten.

JM doelt met letterboxd trouwens op een hele andere site: Letterboxd • Your life in film

Dat verklaart dan inderdaad waarom er zo gruwelijk veel series en serie-episodes op ICM staan

Zat mensen die de import-optie van imdb gebruiken en aldaar regelmatig op series stemmen/gestemd hebben.

Ik had even over het woordje letterboxd heen gekeken Toevallig heb ik daar ook geïmporteerd vandaag, inderdaad rammelt het daar nogal, maar doordat ik die lijst ben nagelopen heb ik alle serie-eps gewoon verwijderd/weggeklikt. In ICM daarentegen wordt alles in een oogwenk overgezet.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Ik weet bijna zeker dat Up the Junction (1968) bij ICM in een officiële toplijst stond. Iemand van jullie enig idee welke (de film is al ruim tien jaar uit de TSPDT-lijst namelijk)??

joachimt (crew films)

• 3797 messages
  • 9728 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

Ik weet bijna zeker dat Up the Junction (1968) bij ICM in een officiële toplijst stond. Iemand van jullie enig idee welke (de film is al ruim tien jaar uit de TSPDT-lijst namelijk)??

Zou een aardige feature zijn om van films te kunnen terugzoeken in welke lijsten ze hebben gestaan. Van lijsten kunnen wel oude versies bekeken worden (alleen als je een betaalde account hebt, dacht ik?), dus ik zou lijst voor lijst na kunnen gaan welke het was. Ga ik echter niet doen.

Heb alleen even bij DtC gekeken en daar stond hij niet op in de vorige editie.

Speaking of which... DtC is ge-update.

joachimt (crew films)

• 3797 messages
  • 9728 votes

@tbouwh

iCM heeft ervoor gekozen alles wat op IMDb staat toe te laten op iCM (behalve games dacht ik, maar die blokkade schijnt niet goed te werken). Dat heeft een praktische reden. Als je wilt beheersen wat er wel en niet toegelaten wordt, moet je al die toevoegingen één voor één gaan controleren (zoals op MM wordt gedaan). Dat vergt mankracht. Dat is er bij iCM niet. Daarom deze simpele keuze.

Titels blokeren op IMDb-tags zou kunnen. Het schijnt technisch niet moeilijk te zijn om series of afleveringen te blokkeren. Probleem is echter dat sommige series of losse afleveringen op officiële lijsten staan. Sommige afleveringen zijn stand-alone en kunnen beschouwd worden als korte films. Al met al begeef je je snel in een grijs gebied, als je restricties gaat opleggen op wat toegevoegd kan worden.

Ik heb het zelf altijd vreemd gevonden dat MM geen shorts toelaat. Een film van 46 minuten mag wel, maar een film van 44 minuten niet? Er zit weinig verschil tussen die twee. Slechts 2 minuten. Ik vind de keuze van iCM een stuk prettiger. Daar kan ik tenminste echt bijhouden wat ik gezien heb. Daarvoor is MM te beperkt.

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

als film liefhebber ben ik erg blij dat MM zich beperkt tot (speel=)films!

maar er zit een grijzig gebied tussen de 40 en de 60 minuten waar ik zelf ook af en toe over struikel. Er is een aantal korte features van (opvallend vaak) 43 minuten die zich echt van een doorsnee short onderscheiden in vorm waar ik graag op had willen stemmen... omgekeerd zijn er ook vaak 60 minuten films die eigenlijk niet veel meer zijn dan opgerekte shorts...

timmienoelie

• 1518 messages
  • 4265 votes

Als experimentele film liefhebber vind ik die absurde 45 minuten grens dan weer spijtig. Veel moois gaat zo verloren aan het Nederlands/Vlaams filmliefhebbersbrein.

En het zorgt nog eens voor een ongelukkige willekeur ook. Een film als La Région Centrale (180min) is nu toegelaten, terwijl die in wezen niets anders is dan een Serene Velocity (23 min). Enkel het tijdselement - het bezinnen zeg maar - is bij de eerste uiteraard veel sterker aanwezig. Maar dat wil voor mij niet zeggen dat een film van och god och here 20 minuutjes mij niet even hard kan onderhouden.

Namen als Stan Brakhage, Kenneth Anger en Maya Deren zijn toch verplichte kost voor elke 'serieuze' filmfanaat? En die hebben voor zover ik weet niet vaak de grens van 45 gehaald...

Ach, klaag, klaag.. Gelukkig bieden sites als Letterboxd toch een uitkomst.

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

Dank joachimt helder.

Eén grijs gebied nog: het is mij niet geheel duidelijk hoe dat met die awards werkt. ICM zegt daar dit:

How do I get awards?

You get awards for checking at least half of the movies in a list.

Met daarna een legenda brons-zilver etc.

Welke (top)lijsten tellen daar allemaal mee? Welke niet? En voor je ranking? Ook daar blijft de terminologie wat vaag (a top list). Als er ergens een concreet overzicht is met de lijsten die 'meedingen' houd ik me aanbevolen Ik kan me zo voorstellen dat niet iedere willekeurige userlist telt.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Voor al die dingen (ranking, awards) gelden alleen de 181 'officiële' toplijsten.

Kijk op je profiel pagina maar eens bij het tabblad 'Progress'.

joachimt (crew films)

• 3797 messages
  • 9728 votes

Wat MR zegt inderdaad.

In de totale ranking tellen alle checks van films die op minstens één officiële toplijst staat. Zo'n film noemen we een "official check". Een film die op 30 van die lijsten staat, telt overigens maar één keer mee en niet 30.

Awards krijg je alleen maar voor het (deels) afronden van zo'n officiële lijst. 50%=brons, 75%=zilver, 90%=goud, 100%=platina.

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

nog een lange weg te gaan dan, maar wel enorm de moeite zo nieuwe titels te ontdekken.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Je hebt sowieso al minstens een handvol awards wat ik zo snel zag! Zullen eerdaags wel bijgeschreven worden. Als freebee member zie je volgens mij niet hoeveel checks je van een award afziet in het progress overzicht, maar je rekent het meestal in een paar seconden uit, natuurlijk.

En volmondig ja, op je zin hierboven!

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

Gister stond de teller nog op 0, maar het kan natuurlijk goed zo zijn dat er idd nog e.e.a. bijgeschreven wordt. Het enige nadeel wat ik kan bedenken is dat je gefixeerd zou kunnen raken op die lijsten, terwijl er natuurlijk zoveel is daarbuiten. Bij mezelf zie ik dat echter niet zo snel gebeuren (het gaat me meer om de films, die awards zijn dan een bijkomstigheid), en het aanbod is daarnaast flink zag ik al wel.

Kan me alleen wel voorstellen dat er mensen zijn die zich op de lijsten blind gaan staren.

joachimt (crew films)

• 3797 messages
  • 9728 votes

tbouwh wrote:

Gister stond de teller nog op 0, maar het kan natuurlijk goed zo zijn dat er idd nog e.e.a. bijgeschreven wordt.

Er stond 0 bij jou in de ranking, omdat de ranking nog niet was ge-update sinds je jouw checks had geïmporteerd. Dat updaten gebeurt één keer in de paar dagen (nogal onregelmatig). Na de volgende update zie je waar je in de ranking staat.

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

Ranking stond er al wel tussen hoor, de awards alleen niet al moet ik nog maar zien eerst of ik daar met m'n schamele 1400 titels recht op heb

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Not really.

Ranking dan, awards wel degelijk. Je bent bij meerdere lijsten over de helft!

Maar beide zijn bijkomstigheid, al vind de een het belangrijker/geiniger dan de ander. Iedereen maakt zijn eigen keus, de een gaat fanatiek aan de slag met They Shoot Pictures, Don't They?, de ander met de de Kinema Junpo lijst, en sommigen proberen juist de breedte in te gaan.

Ik probeer het wat af te wisselen. Dan een paar lijstjes compleet afwerken (is vaak met de lijstjes van 50 titels waar je driekwart van gezien hebt zo gedaan), dan weer van een paar lijstjes waar je weinig van gezien hebt de brons binnenhalen. En eventueel daarna weer een paar titels pakken van de lijstjes waar je helemaal geen fuck van gezien hebt, al is die award geenszins binnen handbereik.

Maar (beduidend) meer dan de helft van de tijd kijk ik films losstaand van of ze op ICM lijstjes staan of niet, of films die ik al een keer eerder zag. Het moet inderdaad geen 'moetje' worden!

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

John Milton wrote:

Ranking dan, awards wel degelijk. Je bent bij meerdere lijsten over de helft!

You were right, 19 stuks

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

KLIK:

De edities van '48 en '50 werden uit geldgebrek alsnog afgelast, maar in de jaren vijftig groeide de status van Cannes en werd het een van de toonaangevende filmfestivals. In 1952 werd het Palais des Festival geopend, de nieuwe permanente locatie voor vertoningen. In 1955 werd de nieuwe hoofdprijs, de Palme d'Or of Gouden Palm, geïntroduceerd, een van 's wereld meest prestigieuze filmprijzen. Naar verluidt nog nooit vanuit een rijdende auto in de berm langs de A2 gegooid.
Wellicht een idee om alles voor 1955 te verwijderen uit deze lijst?

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

joachimt wrote:

Speaking of which... DtC is ge-update.

Ik zak van 251 naar 228 terug door die 169 nieuwe titels. Ach ja.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Het zijn de 'mijlpalen' die horen bij de queestes van de persoonlijke lijstjes, maar toch - hij is voor mij niet minder vermeldenswaardig - Katharine Hepburn was een speerpunt(je) dit jaar

Sinds gisteren kan ik bij alle 9 samenwerkingen van Katharine Hepburn met Spencer Tracy een vinkje zetten. Dat de 9e en laatste (Without Love (1945)) zo'n beetje hun meest 'uneventful' samenwerking aller tijden was, mag de pret niet drukken.

https://c1.staticflickr.com/5/4226/33927973114_b2fb3f56ac_b.jpg

Zit nu op 31 films met Katharine Hepburn erin gezien (zo'n 75% van haar speelfilm-output), al zal ik even geen titel kunnen noemen die ik per se nog zou willen zien. Er is volgens mij nog een 'official check', maar ik zou moeten opzoeken welke (blijkbaar weinig aansprekende) titel dat betreft. Ik zag nu 24 films met Spencer Tracy erin trouwens.

= = =

PS: Misschien hoort dit eerder in een KH-topic thuis, maar willen jullie wel geloven, dat dat niet bestaat!! (en ik vond het dan weer wat te overdreven om er een KH topic voor aan te maken...)

joachimt (crew films)

• 3797 messages
  • 9728 votes

Ik zou toch zweren, dat ik Hepburn en Tracy vaker samen heb gezien, maar ik heb maar 2 checks op die lijst. Misschien heb ik dat idee, omdat ik Adam's Rib en Guess Who's Coming To Diner allebei een stuk of drie keer heb gezien.

Heb er maar 13 met Hepburn gezien. Moet ik echt wat aan doen. Fantastische actrice!

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Aha, 6/9 gezien. Beide zie ik erg graag in films, maar hun samenwerkingen liggen me niet altijd even goed.

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

0/9 van Hepburn & Tracy gezien

denk niet dat het iets voor mij is dan...

Hepburn 4/52 (de andere Hepburn 9/26)

Tracy 5/76

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Ik heb er nu toch weer twee.

iCheckMovies - Most Checked: 125/250

2010's: 25/50 -> 245 gezien zeg uit dit decennium

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.