• 178.079 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.093 actors
  • 9.372.317 votes
Profile

iCheckMovies

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

Nog een paar van 5 lijsten, zelfs nog Leos Carax en Apichatpong Weerasethakul te goed

Amor de Perdição: Memórias de uma Família (1978) 5 top lists

Como agua para chocolate (1992) 5 top lists

The Corporation (2003) 5 top lists

Dokfa nai meuman (2000) 5 top lists

Iluminacja (1973) 5 top lists

MauvaIs Sang (1986) 5 top lists

Przesluchanie (1982) 5 top lists

S-21, la machine de mort Khmère rouge (2003) 5 top lists

Stories We Tell (2012) 5 top lists

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

Mijn hoogste is Viridiana met 23 lijsten. Maar da's een Bunuel dus die heb ik laatst even geskipped. Daarna volgen The Birth of a Nation, La Dolce Vita, West Side Story en L'avventura met 21 lijsten.

Gaan we op zoek naar de eerste post-1980 film dan komen we uit op Nema-ye Nazdik met 19 lijsten.

Schrappen we voor het gemak het Midden-Oosten dan is Shoah next in line, met 16 lijsten. Doen we even normaal met speelduur dan kom ik uiteindelijk uit bij Tootsie, ook 16 lijsten. Die film heb ik zowaar ooit gezien, hoe zoiets op 16 toplijsten is geraakt is mij een compleet raadsel.

Vroeger zat ik wat vaker naar die lijst te kijken, moet zeggen dat sinds Netflix zich in ons appartement genesteld heeft ik liever daar naar een filmpje zoek. Denk niet dat ik al op veel positiefs gestoten ben via die top-official checks lijst.

Prinz

• 1085 messages
  • 4221 votes

Nog twee titels boven de 13 lijsten:

Ostre sledované vlaky - 1966— a.k.a. Closely Watched Trains, in 14 top lists

The Big Parade - 1925, in 14 top lists

Maar inderdaad, vaak een zware zit.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

beavis wrote:

The Quiet Man (1952) - 15 lists

Maar wat denken jullie, gaat het wat voor me zijn?

Ik vond The Quiet Man heel oubollig. Denk niet dat je er gelukkig van wordt. Ik niet, maar ja, ik wilde die check . Red River was ok.

Zelf heb ik 18 titels te gaan met meer dan 13 lijsten, waarvan enkele ook echt al even steeds weer uitgesteld worden omdat ik er toch wat tegenaan hik. De bovenste 5:

-Greed 20 lists

-Apur Sansar 17 top lists

-Spartacus 17 top lists

-Ai no korîda 16 top lists

-American Graffiti 16 top lists

Ik probeer wel ieder jaar een paar van die Grote Namen weg te werken.

Dit jaar zal dat vermoedelijk Apur Sansar zijn. Panchali dit jaar al herkeken, dus das mooi makkelijk!

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Allen zo negatief over The Quiet Man? Dan ga ik daar toch even een stokje voor steken

Soms politiek incorrect, vrij vrouwonvriendelijk maar best wel vermakelijk. De film duurt misschien iets te lang maar een geweldige John Wayne en dito Maureen O'Hara maken dit euvel ruimschoots goed. Ik heb me in ieder geval wel geamuseerd.
Inderdaad niet één van de beste John Wayne films, maar vond het toch nog wel leuk eigenlijk. In ieder geval een stuk beter dan sommige andere John Ford / John Wayne combinaties zoals The Wings of Eagles en They Were Expendable

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Ongeëmancipeerd, politiek incorrect, vrouwonvriendelijk... Klinkt juist als een aanbeveling!

Bij mij is het trouwens Metropolis. 33 toplijsten.

joachimt (crew films)

• 3796 messages
  • 9726 votes

Voor wie Netflix gebruikt is dit wellicht een handige lijst:

https://www.icheckmovies.com/lists/netflix+all+movies+currently+on+dutch+netflix/joachimt/

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Leuk! Ik kom tot 394 checks

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

Ook niet vergeten dat je de nominaties al kunt doorsturen voor de 500<400 lijst van dit jaar.

ICM Forum

Deadline is 24 september dus je hebt tijd genoeg.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

Heb er 717, leuk initiatief maar aangezien Netflix BE niet gelijk loopt met NL persoonlijk iets minder nuttig.

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Als ik het goed heb zag ik er 483 zonder Netflix te hebben. Door deze lijst weer een stuk of 20 titels aangevinkt: Problem Child, Walking Tall, View from the Top, The Thomas Crown Affair, Stepmom, Beverly Hills Ninja én Major Payne. Wat een toppertjes.

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Damn, jullie aantallen... ik kom tot maar liefst 91 checks, en daar zat Problem Child al bij.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

717 is idd wel echt fors OH. Je belast die Netflix servers flink voor die paar knaken

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

Zit ook genoeg boeiends tussen, alleen moet je het een beetje bijhouden.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Keer een top 10 met >400 checks

1 Kreuzweg

2 Respire

3 Belgica

4 Después de Lucía

5 Offline

6 D'Ardennen

7 Þrestir

8 Sangailes vasara

9 Any Way the Wind Blows

10 Dagen zonder lief

Rick18

• 232 messages
  • 5295 votes

Bedankt voor het maken van de lijst. Heb zo toch weer een aantal films van mijn watchlist gevonden die ik blijkbaar over het hoofd had gezien. Ook gelijk weer een aantal interessante films ontdekt door jouw lijst.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Mocht er iemand nieuwsgierig zijn (ik vind het zelf bij mij nooit zo'n heel imponerend lijstje), ik heb mijn <400 checks lijstje bijgewerkt voor de nieuwe ICM toplijst die in september opgesteld gaat worden:

https://www.icheckmovies.com/lists/dashleft400+john+milton/john+milton/

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

Voor de liefhebbers, de ICM van MovieMeter is weer up-to-date (laatste keer 1 januari dit jaar).

https://www.icheckmovies.com/lists/moviemeter+top+250/chevy93/

Weinig veranderingen. Paar films zijn terug. Enige echte verandering is de binnenkomst van Seppuku (1962)

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

ICM ligt er vaak uit de gisteren en vandaag, helaas. Zie dat eraan gewerkt wordt, gelukkig maar. Wilde er juist even mee aan de slag.

edit: werkt alweer

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

En hop! Vandaag alweer down - maar dat was aangekondigd zo lijkt het

We're having serious issues with our database servers. The site is back up for now. More work has to be done to restore redundancy, but I have to go to Amsterdam to do that (servers are located there).

Hoewel

Unfortunately we're once again having issues. I'm on it

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Niet de server teveel overbelasten, hè?

Ik begrijp uit de berichten van Marijn dat hij komende woensdag in Amsterdam de boel (server problemen) permanent hoopt te fixen. Tot die tijd is het wiebelig en traag en zijn enkele functies niet beschikbaar. Vanmorgen was het voor de vierde dag op rij plat en kon je bijvoorbeeld geen films checken. De meeste dingen werken nu weer, behalve dus de dingen die Marijn blijkbaar tijdelijk heeft 'uitgezet'.

joachimt (crew films)

• 3796 messages
  • 9726 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

Niet de server teveel overbelasten, hè?

Ik moet me enorm inhouden......

Ik heb nog diverse moderator-klussen liggen waar ik nu dus mee moet wachten. Heb o.a. nog 266 duplicates liggen die gefixt moeten worden.

De import-functie voor nieuwe films doet het momenteel ook niet, geloof ik. Ik heb daarom 9 titels van die Netflix-lijst weggelaten.

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

Ik heb mijn lijst ook ingediend voor de <250 lijst, voor de mensen die nog willen meedoen: nog maar een dag of tien!

Mijn lijstje

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Ligt het aan mij of 'vreet' letterboxd langzaamaan alle filmliefhebbers op? Voorheen werden de hoofdcompetities van Berlijn, Cannes en Venetië meteen na de bekendmaking van hun programma toegevoegd op ICM maar nu staan ze van Venetië er nog steeds niet op. Toch alweer ruim anderhalve maand geleden.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

zou die kerel een PM'etje sturen, vriendelijk vragen of hij tijd heeft om hem te updaten? Hij heeft 2 uur terug nog iets gechecked, dus hij is nog actief. Misschien aan zijn aandacht ontglipt?

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Done!

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Nu het toch een beetje lijstjestijd is, bij deze een tegengeluid:

De minst gewaardeerde films op ICM

Ik heb er 44 van gezien, en inderdaad 34 een duimpje omlaag gegeven. Tevens geen enkele like

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Zag er hier 55 van. The Happening en Blueberry zijn echt wel goed. Waarom staat 7th Heaven er tussen? Jeugdsentiment hoor.

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

20 checks, waarvan 13 met een duimpje omlaag.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.