• 178.172 movies
  • 12.220 shows
  • 33.993 seasons
  • 647.351 actors
  • 9.374.549 votes
Profile

Maak van een toplijst jouw toplijst

mikey

• 28988 messages
  • 5140 votes

Mad Max 2 (1981) 5

Mad Max (1979) 4

Muriel's Wedding (1994) 4

Dead Calm (1989) 4

Gallipoli (1981) 3.5

Strictly Ballroom (1992) 3.5

Chopper (2000) 2.5

Romper Stomper (1992) 2.5

Wolf Creek (2005) 1

Goede keuze Australie, veel grappige films die altijd net niet sporen. Zonder dat ze al te arty moeten zijn overigens.

Alastor

• 2634 messages
  • 3018 votes

1. 3,0* The Piano

2. 2,0* Rabbit-Proof Fence

3. 2,0* Lantana

4. 1,5* Pitch Black

5. 1,5* Dead Calm

Somersault (2004) is ook nog wel aardig, maar wat een kleurloos filmland is dit..

mikey

• 28988 messages
  • 5140 votes

Ik heb uberhaupt het idee dat je niet echt films houdt, tenzij ze heel speciefiek aan een aantal voorwaarden voldoen. Sorry voor het persoonlijke toontje trouwens.

Alastor

• 2634 messages
  • 3018 votes

Je hoeft je niet te excuseren hoor, je hebt het namelijk bij het rechte eind.

'k Zal even kort uitleggen waarom; ik heb het nooit leuk gevonden om films te kijken, totdat ik een paar films zag die inderdaad aan die voorwaarden (die ik niet bewust gesteld heb overigens) voldeden. Me gaandeweg wat meer verdiepende kwam ik erachter dat er toch behoorlijk wat films zijn die me wél kunnen bekoren. En dat is precies de reden waarom ik me toch filmliefhebber wil noemen, alleen niet een liefhebber van films in het algemeen.

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

Alastor wrote:

Somersault (2004) is ook nog wel aardig, maar wat een kleurloos filmland is dit..

Is dat niet een wat harde statement gezien de hoeveelheid titels die je hier opsomt?

Het film-oeuvre van Australische bodem valt mijns inziens niet te vergelijken met de rijke filmgeschiedenis zoals we die kennen in Rusland, Amerika, Engeland, Frankrijk, Duitsland en een aantal Oost-Europese en Aziatische landen. Maar om voorts het film-oeuvre van Australische afkomst te omschrijven als 'kleurloos' vind ik een ietwat kort door de bocht opmerking.

Ik kan je van harte de film 'Shine' aanbevelen.

En zelf moet ik concluderen dat ik tot op heden weinig heb gezien in dit rijtje, misschien moet ik hieruit wel concluderen dat ik domweg nog veel te zien heb. Zo zag ik een aantal titels voorbijkomen die mijn aandacht trokken.

mikey

• 28988 messages
  • 5140 votes

Klinkt meer dan fair. Voor meer films (en achtergrond) in jouw smaak ben je hier wel op het juiste adres.

Ow trouwens check eens

http://www.videodetective.com

Deze site werkt met recommendations en dus op genres.

mikey

• 28988 messages
  • 5140 votes

dragje wrote:

Het film-oeuvre van Australische bodem valt mijns inziens niet te vergelijken met de rijke filmgeschiedenis zoals we die kennen in Rusland, Amerika, Engeland, Frankrijk, Duitsland en

Ken je de wet van de remmende voorsprong? Ik vind namelijk dat de Australiers (zelfde geldt voor de Belgen) een hele frisse kijk op films hebben en daarom leuke eigenzinnige producties maken. Misschien niet altijd wereldschokkend... maar..

Alastor

• 2634 messages
  • 3018 votes

dragje wrote:

Is dat niet een wat harde statement gezien de hoeveelheid titels die je hier opsomt?

Dat is het zeker, maar hoeveel films moet je kijken voordat je een statement mag maken? Daarbij is die opmerking vooral prikkelend bedoeld om een discussie te doen oplaaien, waarbij hopelijk wat argumenten en voorbeelden tevoorschijn komen die zo'n mening kunnen doen veranderen. Een bekende techniek hier op MM om tips op te doen, al is het niet altijd even vruchtbaar.

'Picnic at Hanging Rock' stond al langer op mijn lijstje, na vandaag komen daar 'Shine' (ik ben benieuwd, dragje) en 'The Goddess of 1967' (nooit eerder van gehoord) bij.

mikey wrote:

Ow trouwens check eens

http://www.videodetective.com

Deze site werkt met recommendations en dus op genres.

allmovie.com geeft per film ook een lijstje 'similar movies', daarnaast vind ik shompy.com een zeer nuttige site om tips van specifieke filmliefhebbers op te doen via de invoering van een top20. videodetective.com ken ik niet, maar dit soort systemen zijn inderdaad prima om je horizon te verbreden. Thanks!

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

@Alastor

Fair enough.

Je 'techniek' werkt in ieder geval. Ik gaf al direct wat tips

'Shine' is, wat ik ervan heb begrepen, een tamelijk love-it or hate-it type film. Geoffrey Rush is hier grootaandeelhouder van, zijn wijze van acteren spreekt je aan of totaal niet.

Zelf heb ik daar niet zo op gelet, maar dat is de 'voorzichtige' conclusie die ik uit de diverse commentaren haal. Ik vond de film in ieder geval zeer bijzonder en in het bijzonder het acteerwerk van Geoffrey Rush.

@mikey

We wachten af

Ik 'verwerp' sowieso niet snel 'landen' in de context of deze landen goed gemaakte producties kunnen opleveren of niet. Ik vind dat te simplistisch en als statement niet te verdedigen omdat er altijd wel weer een productie tevoorschijn komt die het tegendeel bewijst.

Cosoco

• 10908 messages
  • 5185 votes

01 - 4,0* - Chopper

02 - 2,5* - The Proposition

03 - 1,0* - Mad Max

04 - 0,5* - Happy Feet

Ik mis Somersault in de lijst.

soom

• 24919 messages
  • 2751 votes

1. The Piano. 5*.

2. Muriel's Wedding 4*.

3. Adventures of Priscilla, Queen of the Desert 4*.

4. Happy Feet. 3*.

Natuurlijk leuk van de films met ABBA elementen erin, blijf van die films genieten, misschien staan ze te laag gewaardeerd.

Observator

• 18281 messages
  • 3579 votes

1. 3,0* - Dead Calm

2. 3,0* - Happy Feet

3. 2,5* - Irresistible

Gizzmann

• 5617 messages
  • 2864 votes

Nog nooit opgevallen dat dit een best interessant filmland is, wil veel films uit deze lijst eigelijk graag zien

Maar gezien heb ik echter alleen deze: Strictly Ballroom (1992) 3,5*

mikey

• 28988 messages
  • 5140 votes

Allmovie is ook een hele goede en een serieus te nemen site. Van die site heb ik enorm veel geleerd.

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

movie2movie.nl idem.

Ontdekte ik gisteren toen ik wat recensies las in de vitrine in filmtheater Rialto.

Een website waar zeer goed geschreven recensies worden geplaatst. Vergelijkbaar met het niveau dat men op cinema.nl aantreft.

mikey

• 28988 messages
  • 5140 votes

Is hij ook kompleet?

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

mikey wrote:

Is hij ook kompleet?

Hoe bedoel je?

mikey

• 28988 messages
  • 5140 votes

Staan alle films erop?

The Last

• 7169 messages
  • 0 votes

1. Pitch Black - 3,0

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

@mikey

Niet dat ik weet, ik heb deze site gisteravond pas ontdekt. Maar met betrekking tot deze lijst van Australische films kan ik daar geen antwoord op geven.

In ieder geval is het een website waar veel recensies worden geplaatst ook en in het bijzonder misschien wel van films die zich niet tot de categorie big blockbuster films behoren.

Dragon

• 62559 messages
  • 4509 votes

1. Mad Max 2: The Road Warrior (4,5)

2. Mad Max (4)

3. Gallipoli (4)

4. Dead Calm (4)

5. Romper Stomper (3,5) (dvd)

6. Wolf Creek (3) (dvd)

7. Pitch Black (3)

8. Chopper (3) (dvd)

The Last Wave in bezit op dvd, tv-opname van Rabbit-Proof Fence op dvd-rw.

Vooral Picnic at Hanging Rock moet ik dringend eens kijken.

Co Jackso

• 21924 messages
  • 2791 votes

01. 4,0* - Piano, The

02. 4,0* - Adventures of Priscilla, Queen of the Desert, The

03. 3,5* - Picnic at Hanging Rock

04. 3,5* - Mad Max 2

05. 3,0* - Proposition, The

06. 3,0* - Mad Max

07. 3,0* - Dark City

08. 3,0* - Lantana

09. 2,5* - Dead Calm

10. 2,5* - Rabbit-Proof Fence

11. 2,5* - Shine

12. 2,5* - Pitch Black

13. 2,0* - Chopper

14. 2,0* - Muriel's Wedding

Hoge verwachtingen voor films als Rabbit-Proof Fence en vooral Shine kwamen niet helemaal uit. De beste films zijn duidelijk The Piano en Priscilla, beide origineel en zeer krachtig.

Matchostomos

• 4171 messages
  • 535 votes

Australië:

01. 4.0* - Romper Stomper

02. 3.5* - Dark City

03. 3.0* - Rabbit-Proof Fence

04. 2.5* - Mad Max 2

05. 2.0* - Pitch Black

06. 1.5* - Mad Max

'The Proposition' in bezit.

1980:

Hmm, typerend. Nog niets gezien (in mijn periode op movieter) en het volgende in bezit: 'The Shining', 'Raging Bull' en 'The Elephant Man'. 'Bad Timing' en 'The Fog' dan weer opgenomen op cassette.

Jorick

• 8776 messages
  • 2335 votes

1. Lantana (4,0*)

2. The Piano (3,5*)

3. Happy Feet (3,5*)

Onderhond

• 87595 messages
  • 12845 votes

01. 4.0* - Chopper

02. 2.5* - Wolf Creek

03. 1.5* - Dark City

04. 1.5* - Mad Max

05. 0.5* - Happy Feet

Heb er weinig mee. Shine vond ik vroeger een absolute draak van een film.

Diesel

• 9411 messages
  • 0 votes

01. 3.5* - Chopper

02. 3.5* - Mad Max

03. 3.0* - Pitch Black

04. 3.0* - Dark City

05. 2.5* - Mad Max 2

06. 2.0* - The Proposition

07. 2.0* - Romper Stomper

08. 1.5* - Happy Feet

Art

• 13507 messages
  • 3660 votes

01. Chopper (4*)

02. Lantana (4*)

03. Shine (4*)

04. Dark City (4*)

05. The Adventures of Priscilla, Queen of the Desert (3,5*)

06. The Piano (3,5*)

07. The Proposition (3,5*)

08. Dead Calm (3,5*)

09. Mad Max 2 (3,5*)

10. Rabbit-Proof Fence (3,5*)

11. Wolf Creek (3*)

12. Pitch Black (3*)

Silvio Dante

• 2943 messages
  • 2153 votes

1. Dark City 3.5*

2. Priscilla: Queen Of The Desert 3.5*

3. Mad Max 2: Road Warrior 3.5*

4. Wolf Creek 3.5*

5. Mad Max 3.0*

6. Pitch Black 0.5*

Lantana bekijk ik deze week nog.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

1. The Proposition (3,5*)

2. Happy Feet (3*)

Ik verwacht het meest van: Picnic at Hanging Rock.

Ik had verwacht dat ik meer had gezien. De films van Peter Weir trekken me heel erg. Ook The Piano en die Mad Max-films hebben mijn aandacht.

The Last

• 7169 messages
  • 0 votes

Vandaag fantasy.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.