• 177.954 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.827 votes
Profile

Engste filmscène

Menghini

• 1306 messages
  • 941 votes

De allerengste film was toch echt The Ghostbusters!

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Om van deel twee dan nog te zwijgen...

Stevo

• 499 messages
  • 429 votes

De engste film die ik de laatste tijd gezien heb is The Ring. Gothica had ook wel wat enge scenes trouwens. Maar alltime engerds zijn (zoals hierboven al genoemd werd) The Thing en It.

jassonn

• 5303 messages
  • 3229 votes

IT is eigenlijk alleen eng als je nog klein bent vind ik.Heb hem pas nog gezien en snap nu niet waarom ik hem vroeger zo eng vond.

(Nadat ik toen deze film gezien had was ik wel doodsbang voor clowngezichten).

Stevo

• 499 messages
  • 429 votes

Ja precies. Dus vooral aan je kids laten zien dan ben je gegarandeerd van slapeloze nachten, haha. Papaaaaaaaaaaaa. Eigenlijk zijn alle "enge" films alleen écht eng als je jong bent. Een film waar ik me nu nog voor achter een kussen zou verstoppen ken ik niet (jammergenoeg).

Londerzelenaar

• 14 messages
  • 101 votes

het engste stukje?

dat vond ik wel toen dat ze aan het schreeuwen waren bij monster en co, ik heb toen heel luid gegilt

not, haha

salvatore

• 1937 messages
  • 3236 votes

Bij The Sixth sense. Als dat jongetje in die kast beland met die 'doden' erin.

GFM

• 1116 messages
  • 1536 votes

Eigenlijk vind ik alle films met geesten engig.....maar wel leuk...ik moet ze alleen niet in mn remi savonds gaan kijken want dan slaap ik snachts weer met het nachtlampje aan!!!

jassonn

• 5303 messages
  • 3229 votes

Sooner or later they will find you,slaap zacht

Freud

• 10772 messages
  • 1153 votes

Mulholland Drive (de engerd achter het muurtje) en Lost Highway (de mysteryman met die filmcamera naar het einde toe)

en verder ook nog Repulsion (de hele film eigenlijk, de meest angstaanjagende film die ik ken, maar vooral alles wat er gebeurt met de muren en de deur van haar slaapkamer)

eerdekes

• 1529 messages
  • 587 votes

Die scène uit 'the ring' waar dat meisje uit die televisie komt.

Dat vind ik persoonlijk 1 van de meest engste scènes die ik heb gezien.

Sja, jonge tienerziel

sash!

• 113 messages
  • 101 votes

Een van mijn favorite shrikmomenten was in de horrorfilm "valentine" de eerste moordscene in dat mortuarium echt super spannend

En ja die scene in"the ring" waar dat meisje uit de tv komt super

verder ja michael meyers gewoonweg steeds angstaanjaagend

eerdekes

• 1529 messages
  • 587 votes

:d

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Pennywise in de put met Georgie. Is me altijd lang bijgebleven.

eerdekes

• 1529 messages
  • 587 votes

Bij silence of the lambs ook.

Als jodie foster daar lekker ligt rond te huppelen zoals roodkapje in die kelder welliswaar

Dat is ook straffe kost, toen zat ik daar ook met 'n strak hart

Menghini

• 1306 messages
  • 941 votes

Schrikmoment (LOTR): bilbo's gezicht verandert als hij de ring weer probeert te pakken... Toen ik dat de eerste keer zag schrok ik me dood!

jassonn

• 5303 messages
  • 3229 votes

Ik ook.

FX

• 931 messages
  • 685 votes

De scene in Porky's waarin 'Blubber Mc. Neal' naakt de doucheruimte binnenloopt, staat mij op het netvlies gebrand.

eeflien

• 383 messages
  • 261 votes

Menghini wrote:

Schrikmoment (LOTR): bilbo's gezicht verandert als hij de ring weer probeert te pakken... Toen ik dat de eerste keer zag schrok ik me dood!

Idd! En het ergste is, elke keer als ik LotR kijk denk ik dat dit moment al eerder in de film zit, namelijk als Bilbo vertrekt. Als de scene dan echt komt schrik ik er elke keer weer van

bisse

• 646 messages
  • 444 votes

De scene in nightmare on elm street waar de vrouwelijke hoofdpersoon door freddie in een oneindig diepe badkuip wordt getrokken is echt gruwelijk in beeld gebracht.

GFM

• 1116 messages
  • 1536 votes

bisse wrote:

De scene in nightmare on elm street waar de vrouwelijke hoofdpersoon door freddie in een oneindig diepe badkuip wordt

(afbeelding)

Is dit een correcte compositietekening? Freddy is geweldig hoor, en de scene die je bedoelt ook maar eng???

Badalamenti

• 23135 messages
  • 3565 votes

MUTE WITNESS

tims

• 209 messages
  • 415 votes

Voor mij de engste scene ooit......heb als kind nachtmerries gehad van een bepaalde film...weet echt niet meer welke film het was...heb gezocht maar niet gevonden....ok..DE SCENE..

4 zussen komen bij elkaar in een oud groot huis om kerst te vieren met elkaar (een paar dagen) In het begin is het allemaal erg gezellig, maar langzaam begint de sfeer grimmiger te worden. Op een gegeven moment ligt 1 van die zussen dood (vermoord) in huis. Paniek alom. Een 2e zus komt zo ook aan d'r einde. Politie komt erbij...doet onderzoek...uit onderzoek blijkt dat de moordenaar rubberen laarzen gedragen moet hebben...tot zover de inleiding...nu komt het:

2 zussen zijn nog over....1 zus (Alex) gaat naar de stad om wat boodschappen te doen....de andere zus staat voor het raam wat dromend voor d'r uit te staren. Ze kijkt naar buiten...regen...donker..Ze ziet Alex thuiskomen met haar autootje...Alex parkeert d'r auto...en langzaam doet ze d'r portier open...ze stapt uit...eerst 1 been...juist...rubberen laarzen.

Die blik van de (goede) zus staat voor eeuwig op mn netvlies..brrrrr.

Al meer dan 30 jaar geleden dat ik deze film zag...maar vergeet hem nooit....Heb ook de hoop opgegeven dat iemand deze film herkent.

EmDee

• 7192 messages
  • 1417 votes

tims wrote:

Heb ook de hoop opgegeven dat iemand deze film herkent.

Black Christmas?

tims

• 209 messages
  • 415 votes

EmDee schreef:

(quote)

Black Christmas?

Nee..helaas...was ook niet echt een horror...meer zo'n jaren 50 thriller met groot huis..piepende deuren..en openslaande ramen.

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

Alex zeg je ?

Alex Morgan staat als zus vermeldt in deze : Home for the Holidays

tims

• 209 messages
  • 415 votes

FisherKing wrote:

Alex zeg je ?

Alex Morgan staat als zus vermeldt in deze : Home for the Holidays

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA.......

Eindelijk gevonden...na al die jaren...ik las het en de kippevel steeg weer tot achter mn oren.

FisherKing.......eeuwige dank!!!!!!!!!!!!!!!!

sash!

• 113 messages
  • 101 votes

een van mijn favorite engste filmscene is in "bloody murder 2"

het gaat over een tiener die in een doucecabine wordt afgeslacht. Echt prachtig gefilmt en er hangt een ongemakkelijke, duistere sfeer. Echt een aanrader om eens te bekijken niet alleen voor die scene maar de hele film is nog redelijk goed en vooral de eerste 30min zijn heel gore.

Tarantino

• 52 messages
  • 1010 votes

scene in the shining waarbij die 2 meisjes opeens verschijnen als dat kereltje door al die gangen fietst... schrok me 't apezuur...

T®inity

• 571 messages
  • 0 votes

Vind niet echt wat eng. Spannend misschien maar 'eng'. . Dingen die ik 'eng' vind zijn gewoon heel moeilijk of helemaal niet in beeld te brengen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.