- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Engste filmscène
Engste filmscène
Gekke_Ed
-
- 25 messages
- 36 votes
Toen ik voor de eerste keer Alien zag. Dallas is op zoek naar het beest. Staat even stil, draait zich om en BAM !!! Ik zat zowat tegen het plaffond.
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Dat vind ik meer ranzig en niet om aan te zien... Zoals dat mes UITERST langzaam zijn borst binnendringt. Brrr...
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Ik vind deze scene uit 'Day of the Dead' wel goed:
Dat die man zo zichzelf met die grote lift naar beneden laat gaan (hij moet dus op een knopje drukken) terwijl hij door die zombies helemaal levend open gescheurd word. Dat zorgt er natuurlijk voor dat al die zombies naar die criminelen gaan.
Yak
-
- 4950 messages
- 829 votes
Als ik een serie mag noemen voor mijn grootste koude-rillingen-moment, dan is het Twin Peaks (major spoiler, uit season two!): de scène waarin Maddy wordt vermoord.
aSMoDeuS
-
- 1119 messages
- 5045 votes
The Eye!
Klaslokaal en lift!
The Shining: alles!
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes
De top 10 van engste scenes (volgens Channel 4):
1. The Shining (1980) - Jack Nicholson chops through the door and shouts "Here's Johnny!"
2. The Exorcist (1973) - Possessed girl's rotating head and projectile vomit
3. Jaws (1975) - Severed head falls from boat
4. Alien (1979) - Alien bursts out of John Hurt's chest
5. The Blair Witch Project (1999) - Heather Donahue in tears in the woods
6. Ring (1998) - Sadako crawls through the television
7. Halloween (1978) - Serial killer Michael's face appears behind Jamie Lee Curtis in a house full of dead bodies
8. The Texas Chainsaw Massacre (1974) - Leatherface's general reign of terror
9. The Omen (1976) - Oscar-winning eerie music score
10. A Nightmare On Elm Street (1984) - First appearance of horror icon Freddy Krueger
cornelis
-
- 4744 messages
- 681 votes
Yak
-
- 4950 messages
- 829 votes
Toevallig vanavond een documentaire over The Exorcist gezien, en zelfs die bezorgt me de koude rillingen. In tegenstelling tot Cornelis vind ik trouwens Blair Witch terecht in deze lijst staan. Zelf mag hij het misschien niet zo ervaren hebben, maar ik heb mensen gesproken waar deze film wekenlang door het hoofd is blijven spoken, en hetzelfde gold voor linksgetekende.
Hobbes
-
- 2911 messages
- 1195 votes
Als we het toch over blair witch hebben dan vond ik het einde waarin je ziet dat die ene knakker in de hoek staat veel angstaanjagender dan die scene hier genoemd
Redlop
-
- 8961 messages
- 3566 votes
Oodishon als de man wakker wordt uit een vreselijke droom...de vrouw onschuldig naast zich ziet liggen...hij langzaam maar zeker opgelucht ademhaalt en dan...kiri kiri kiri...ik schrok me lazerus.
lukske00
-
- 93 messages
- 1538 votes
1.the sixth sense (heb er dagen mee rekening gehouden dat er geesten naar me zaten te kijken)
2.a nightmare on elm street (vooral waar ze dat enge liedje zingen)
de shining vond ik dan helemaal niet eng , maar die hebik dan ook overdag gezien wat veel uitmaakt.
btw vanavond is het halloween en ik ga lekker naar evil dead kijken mhuhahaha
eeflien
-
- 383 messages
- 261 votes
ik schrok me dood toen in amsterdamned de moordenaar tevoorschijn kwam (uit het water natuurluk) terwijl dat meisje er van overtuigd was dat ze hem net had neergeslagen.
anderen vonden hier misschien niks aan, maar ik was een jaar of 11 toen ik deze film voor het eerst zag 
Kenshin
-
- 168 messages
- 101 votes
It.
Toen ik laatst die poster van Pipo en de p-p-parelridder zag kreeg ik weer kippevel.
Engste filmkarakter ooit.
PsychoBoyJack
-
- 244 messages
- 72 votes
Volgens mij bedoel je de scene waarin je zijn kop in klein spiegeltje ziet.(volgens mij is dat ook de eerste keer dat je hem ziet, weet nie helemal zeker.....)
Het grappige eraan is dat, dat niet de bedoeling was.
De man die je ziet is iemand van de crew, die perongeluk op de verkeerde plek stond toe te kijken.
David lynch zag later pas bij de montage dat die man z'n kop in het shot zat, en omdat hij het wel wat vond hebben, besloot hij om het dan maar zo te laten
Rujar
-
- 2871 messages
- 3816 votes
Exorcist !! Vooral omdat een aantal scenes uit de film gebasseerd zijn op waargebeurde verhalen.
Als je de DVD in huis hebt moet je het commentaar van de filmmakers maar aan zetten.
En inderdaad de scene uit Signs waar die alien opeens tevoorschijn komt op het feestje. Super!
Die reactie van Phoenix was daarna erg grappig.
Dionysos
-
- 852 messages
- 0 votes
De scène uit Lost Highway, als Fred op dat feest de Mystery Man ontmoet; alle achtergrondgeluiden die verdwijnen, de grimas van die vent en die huiveringwekkende lach....! Fuckin' jesus christ! :O
pjotr
-
- 2672 messages
- 2781 votes
Volgens mij bedoel je de scene waarin je zijn kop in klein spiegeltje ziet.
Ik bedoel de scene waarbij Sarah Palmer beseft dat ze Bob op de kamer van Laura achter het bed heeft zien zitten.
Brrrrr.....
kanona
-
- 20 messages
- 966 votes
even checken of ik spoilers goed weet te plaatsen
kanona
-
- 20 messages
- 966 votes
Oke, de engste films/scenes die ik mij kan herinneren:
- What lies beneath; misschien wat kinderachtig, maar ik vond 'm doodeng toen ik 'm alleen thuis bekeek
- Scilence of the lambs; kelderscene met nachtkijker
- Blair witch project; eindscene, waarbij je iemand in de hoek ziet staan
- Cape fear; de hele film lang doodeng
- LOTR 1; fantastisch schrikmoment als Bilbo bij de elfen zich opeens omdraait omdat hij van Frodo de ring wil afpakken; ik trapte er keihard in en veerde omhoog in mijn stoel
- Single white female; niet eens zo'n hele enge film, maar het hele concept dat iemand jouw identiteit probeert te stelen is wel heel eng
En een film die ik nog niet gezien heb: Candyman.
Wel over gehoord; als je 6x in de spiegel candyman zegt, dan komt hij je halen... ik zou dat nu al niet in de spiegel durven zeggen, stel je voor dat je echt iets over jezelf uit roept. Toch maar eens kijken?
Chainsaw
-
- 8845 messages
- 3576 votes
En een film die ik nog niet gezien heb: Candyman.
Wel over gehoord; als je 6x in de spiegel candyman zegt, dan komt hij je halen... ik zou dat nu al niet in de spiegel durven zeggen, stel je voor dat je echt iets over jezelf uit roept. Toch maar eens kijken?
Maak daar maar vijf keer van. Bij zes keer gebeurt er waarschijnlijk heel wat anders.
bisse
-
- 646 messages
- 444 votes
De scene in blue in the face waar rosanne barr tongzoent met harvey keitel doet me nog steeds huiveren van angst.
Chainsaw
-
- 8845 messages
- 3576 votes
Als klein jochie was ik als de dood voor The Witches en It. Scènes uit die films die me het meest zijn bijgebleven zijn de heksenbijeenkomst met de jacht op de hoofdrolspeler als gevolg uit The Witches en de oude vrouw die het kapotte theekopje oppakt uit It. Uit die laatste film was overigens het fotoboek van George ook aardig kippenvelverwekkend.
gozo
-
- 92 messages
- 73 votes
Ik kijk de laatste tijd geen enge films meer, maar ik weet wel van vroeger dat ik de film The thing erg eng vond en met name de scene van de omgekeerde hond en het testen van wie er geinfecteerd was.
Hele goede film en heeft veel indruk op me gemaakt, maar ik hoop hem nooit meer te zien.
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Inderaad... Uit IT vond ik het stukje dat Bill in het fotoboekalbum bladert en zijn vermoorde broertje George ziet... Gevolgd door een enge knipoog, wel eng...
Het 'gruwelijke gezicht' uit jouw genoemde scene moest de vader van Beverly voorstellen (te herkennen aan die enge wangen)...
TheGodfather
-
- 8 messages
- 675 votes
In Pet Sematary als het jongetje de oude man afslacht.
agent smith
-
- 301 messages
- 121 votes
mijn engste film scenes zijn:
-the ring (vs)het meisje in de kast (wow ik schrok me dood!). en op het eind dat dat kind uit de tv kruipt... brrr...
-the eye, die scene dat ze zit te tekenen en opeens die vrouw op zich af krijgt.
dat is denk ik wel het ergste schrikmoment dat ik ooit bij een film heb gehad, en het schrik gevoel duurde iets van 5 seconden ofzo.
en natuurlijk de akelige lift scene, ik zat in me broek te piesen!
flipsen
-
- 1696 messages
- 482 votes
Ergste schriscene:
Stephen King's The Shining:
ergens op het eind van de film loopt Danny door een gang en tot twee keer toe verschijnt zo' gozer met een hondekop, zat tegen het plafond!
Engste scene:
Kill Bill 2:
de grafscene, heel erg eng, heel erg alsof je zelf in die kist zat..brrr