• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.905 actors
  • 9.370.278 votes
Profile

Engste filmscène

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Ik ga hem nog wel eens een keer kijken, zeker door wat jullie zeggen ben ik alweer helemaal nieuwsgierig geworden.

In wat voor formaat kan ik het martelen eigenlijk verwachten? Is het vergelijkbaar met Hostel en Saw?

kiriyama

• 9849 messages
  • 0 votes

Rianneke_Dan wrote:

Ik ga hem nog wel eens een keer kijken, zeker door wat jullie zeggen ben ik alweer helemaal nieuwsgierig geworden.

In wat voor formaat kan ik het martelen eigenlijk verwachten? Is het vergelijkbaar met Hostel en Saw?

Hostel niet gezien maar het is veel bloederiger dan saw, (deel 1 dan tenminste) het is allemaal echter wel met een dikke knipoog.

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Oke dan, nou mijn interesse is gewekt dus binnekort maar eens gaan kijken dan. (en hopen dat het meevalt)

sinterklaas

• 11813 messages
  • 3316 votes

Ichi the killer vind ik nou niet een enge film. Er worden wel op een lekkere manier mensen in afgeslacht en das ook leuk om naar te kijken :evil

Drs. DAJA

• 4355 messages
  • 4515 votes

Nosferatu (1922)
toch echt de laatste scene waarin Graaf Orloc de trap oploopt om de vriendin van Hutter te bijten. Echt geweldige spanning die word opgebouwt die zelfs nu nog kippenvel veroorzaakt.

The Shining (1980)
De scene waarin Jack room 237 betreed, damn wat een spannende zwick.

Saw (2004)
Het moment dat bij Wannel's karakter in huis het licht uit gaat. James Wan bouwt hier zonder genade spanning op, erg knap gedaan.

Psycho (1960)
Niet alleen de eerste en de tweede moord zijn legendarische schrik momenten maar vooral het einde rouleert als de pest. Spannend, echt heel erg spannend.

Jaws (1975)
Alhoewel de hele film een ballet van angst is bleef bij mij de opener toch echt hangen. Bah, wat naar met dat donkere water en die ondergaande zon zo.

Amsterdamned (1988)
De opener van deze film herriner ik mij nog altijd als bijzonder eng en meedogenloos, ook vooral hoe het lichaam gevonden werd. Tevens is het stuk waarin die boot van die oude man tot zinken werd gebracht en de scéne die daarop volgde met het duiken erg naar en spannend

De Lift (1983)
Geen geweldige film, maar wat me echt bij is gebleven als kind is het moment dat het lijk van een man naar beneden valt. gadverdamme wat vond ik dat indertijd eng, maar het meest legendarische moment van die film is toch echt wanneer het meisje met die pop bij de lift speelt, brrr wat was die spannend. Tevens was die onthoofding van de bewaker erg naar.

The Exorcist (1973)
De scene waarin regan op de rand van haar bed zit en de behoefte voelt om haar hoeft 360 graden te draaien heeft me er altijd van weerhouden de volledige film te kijken (alhoewel ik nu toch wel heel nieuwsgierig ben). Gewoon eng, kippenvel eng en slaapelooze nachten eng.

Sleepy Hollow (1999)
Heeft als engste moment toch echt het moment wanneer de headless horseman een totaal gezin uit moord. Bah, bah, bah wat naar. Als schrikmoment in die film ga ik toch echt voor het moment met "de ijzeren maagd".

Evil Dead (1981)
Is op zich één groot feest van angst en spanningsopbouw, er zit een spanningsboog in die de gehele film standhoud. Dit is dan ook één van de allerengste films, wat me er zo uit springt is toch het allereerste meisje dat doordraait. Bah, fucking eng

Halloween (1978)
Hoe briljant de opener ook is qua spanning kan hij niet op tegen het machtige moment dat Jamie Lee Curtis het huis aan de overkant van de straat betreed. Heerlijke sfeer, en ongeloofelijk spannend.

The Silence Of The Lambs (1991)
De scene's met Hopkins zijn stuk voor stuk erg eng, vooral de ontsnapping is meesterlijk. Maar het allerengste stuk van de film vind ik toch echt het bezoek van Starling aan Buffalo Bill. Spanning, puure spanning, bloedstollend eng, naar en hoogst verontrustend.

Red Dragon (2002)
Wat me bij blijft als zeer spannend is toch het legendarische moment waarin The Tooth Fairy de irritante journalist interviewd. De film zit sowieso vol enge momenten, de finale, de eerste confrontatie met Fiennes het betreden van de huizen van slachtoffers, ect.

Hannibal (2001)
Legendarische (wat gebruik ik dat woord veel) scene waarin Hopkins afrekent met de irritante detective. Man, man, man wat een scene.

Night Of The Living Dead (1968)
Een waterval aan narigheid is toch echt het einde. Wanneer het dochtertje haar ouders bestormt in de kelder. Puure horror.

A Nightmare On Elmstreet (1984)
Craven toont maar weer aan de meester van de openers te zijn wanneer we meteen verzeild raken in een naare droom. En naar is hij zeker. Misschien is de scéne waarin we een meisje in stukken gescheurd zien worden en door de lucht zien vliegen nog wel enger. Ik weet niet welke beter is, ik weet wel dat het beide legendarische (heb je 't woord weer) horror momenten zijn.

The Hills have Eyes (1977)
Een erg naare scéne van deze film vind ik toch de ontvoering uit de caravan. door puure grove rouwheid ontstaad angst en een misselijk gevoel. Tsja, Craven is niet mijn regisseur maar enge scéne's heeft hij wel.

Scream (1996)
De film zelf stelt helemaal niks voor los van de opener. Wat dan meteen een briljante opener is. Het telefoongesprek, haar vriendje, de lampen, de angst. Yup behoort zekers bij de engste filmmomenten.

The Blair Witch Project (1999)
Geniaale horrorfilm, sluit geniaal af. Zodra dat huis in beeld komt begint je bloed al te koken, met als stolmoment het allerlaatste shot. Die handjes op die muren en het geluid van die kinderen...

The Birds (1963)
De scéne bij de school, wat een chaos, perfect neergezet. Maar het allerengste is ook hier de finale.

Signs (2002)
Uiteraard zijn hier de beelden van het kinderfeestje erg eng. Toch mooi hoe Shyamalan de home-video gebruikt om het realistisch en eng te maken.

kiriyama

• 9849 messages
  • 0 votes

kiriyama wrote:

De keuken en slaapkamer scenes uit a tale of two sisters.

En hier mag ook de schrijfscene uit the eye aan worden toegevoegd. Sprong een meter in de lucht. De ziekenhuis-scene met oude vrouw en liftscene waren ook best griezelig.

sinterklaas

• 11813 messages
  • 3316 votes

Moet ik ook snel es zien. Ik koop de eye-box maar es.(als ik hem vind.

sinterklaas

• 11813 messages
  • 3316 votes

kiriyama wrote:

Hostel niet gezien maar het is veel bloederiger dan saw, (deel 1 dan tenminste)

Ichi the killer is maar 1 deel.

kiriyama

• 9849 messages
  • 0 votes

sinterklaas wrote:

(quote)

Ichi the killer is maar 1 deel.

Ik bedoelde deel 1 van saw. (al is er volgens mij nog een tweede ichi film en een anime.)

sinterklaas

• 11813 messages
  • 3316 votes

Ja ik snap het ook niet echt. De tekenfilm is ook Koroshiya 1 en die ander heet 1-Ichi. Wat hebben ze toch met die 1en?

kiriyama

• 9849 messages
  • 0 votes

sinterklaas wrote:

Ja ik snap het ook niet echt. De tekenfilm is ook Koroshiya 1 en die ander heet 1-Ichi. Wat hebben ze toch met die 1en?

Ichi betekent 1 en Ichi is (min of meer) een/de hoofdpersoon uit de reeks en manga.

sinterklaas

• 11813 messages
  • 3316 votes

Ik zei hierboven dat Ichi niet eng was. Al moet ik wel toegeven dat dat stukje aan het einde van die film, hoe Kakihara in een donkere kleedkamer zit en die ringen niet in zijn opgengesneden wangen doet zodat hij zijn hele mond open kan doen. Vooral die mandoline-muziek erbij maakte het creepy.

gortdroog

• 116 messages
  • 0 votes

t stukje bij de benzinepomp in haute tension!!

gortdroog

• 116 messages
  • 0 votes

het stukje bij de benzinepomp in haute tension, hele film was overigen op puntje van de stoel. En echt eng

veron35

• 4768 messages
  • 0 votes

De kastratie in Hard Candy...

platesman

• 70 messages
  • 49 votes

signs:kinderfeestje
the ring; meisje die uit de tv komt

WhoKnowZ

• 5336 messages
  • 2208 votes

In 'What Lies Beneath' en 'The Gift' zitten een aantal enge scenes. Niet bloederig of gruwelijk, maar gewoon eng. The Exorcism of Emily Rose ook op sommige momenten.

zinulzki

• 126 messages
  • 639 votes

De uitgekotste ingewanden uit City Of The Living Dead van Lucio Fulci, smakelijk...

http://www.youtube.com/watch?v=VbJzrSjQ0Hg

Uit dezelfde film, de drilscène

http://www.youtube.com/watch?v=uanhnQCGOqE

N811

• 1459 messages
  • 913 votes

Bound, stukje met de vingers.

The Last

• 7169 messages
  • 0 votes

The Sixth Sense waarin Cole opeens dode mensen ziet.

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

In Film > Toplijsten en favorieten > Beste "scares":

Volgens mij nog geen topic over.

Wat zijn jullie favoriete "scares" of schrikmomenten? Je weet wel, zo van die scènes waarbij je uit je stoel springt van het verschieten. Welke scènes, welke films?

Volgende films vind ik best sterke scares bevatten:

- Ils

- The Descent

- Haute Tension

- Shutter

- Halloween 4

- The Texas Chainsaw Massacre

- Maniac

Waarschijnlijk nog een pak andere waar ik nu niet op kom.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Ik hou het maar bij Salo o le 120 Gionnate di Sodoma, vooral het einde, levensecht eng.

Coco111

• 72 messages
  • 0 votes

alle horrorfilms die ik kijk vindt ik reuze meevallen

maar het engst wat ik heel eng vindt is IT

zoals bij die scene dat ie een reuze vogel is en dat gaf me echt rillingen ik durfte nooit meer ergens op bezoek te gaan laat staan dat ik ergens in een park wil gaan.

IT is echt een film waar ik bang van woord, dus het was gelijk miskoop toen ik de dvd kocht.

man en die scene dat wat poker kaarten per ongeluk gevallen waren gevallen, en dan zag je zon afbeelding van hem.

goh ik kijk nooit nooit nooit meer IT

maar die badkamer scene uit the shining is me persoonlijke favoriet. het zou me oma kennen wezen

sinterklaas

• 11813 messages
  • 3316 votes

j0zman wrote:

1. Poltergeist (meerdere scenes)

Kom op man, das een kleuterfilm die alles behalve eng (of wat ook maar op eng lijkt) was

Pastichio Rocker

• 6344 messages
  • 0 votes

Die scene in 1408 waar de wekker voor tweede keer afgaat, net als Mike rustig op het bed zit met zijn drankje.

Ôdishon

Scene met Asami en de zak op de achtergrond.

Scary shit.

mikey

• 28986 messages
  • 5136 votes

The Dentist waarin de tandarts eerst een enorme spuit in zijn buuv's tandvlees steekt om vervolgens met een te grote boor haar glazuur te vernielen met als doel een gat uit te boren. In close-up.

klute89

• 3649 messages
  • 0 votes

De scene in Psycho waar in op het laatst een vrouw de moeder van Norman Bates ontdekt

Leland Palmer

• 23785 messages
  • 4893 votes

De scene in Jacob's Ladder als je ziet dat Jacob in de spiegel kijkt en flitsende demonen achter hem in die spiegel ziet. Bibber....!

sinterklaas

• 11813 messages
  • 3316 votes

Die scene in The Grudge 1 waarbij die Yoko een onderkaak verliest!

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.