- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Engste filmscène
Engste filmscène
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Engste scene (wat ik me nog herinner) in willekeurige volgorde:
1. Het bezeten meisje dat op haar rug de trap af komt in The Exorcist. Die zag ik jaren geleden toen ik nog niet zo oud was, en de haren schoten overeind op mijn lijf. Dat was toen echt angstaanjagend.
2. De scene in The Grudge van 2 jaar geleden, toen ''Buffy'' de zolder op ging en toen ze het luik omhoog deed en rondneusde, kwam er plots iets voorbij (wat dus The Grudge bleek). Ik wist dat ik iets kon verwachten in die scene, toch kwam het onverwachts en ik schrok behoorlijk.
3. De beginscene van The Descent. De man haalt zijn vrouw op na dat ze een kano toch met vriendinnen had gemaakt. Ze rijden naar huis en ik verwachtte niks bijzonders. 3 Seconde later rijdt er vol een vrachtwagen op hen in, een paar stalen pijpen vliegen door de voorruit en de man wordt doorboort in zijn kop. Ik schrok me werkelijk te pletter.
Tot slot heb ik ook nog een top van de smerigste scenes:
1. De zonnebank scene, recent in Final Destionation 3. 2 Meiden liggen op de zonnebank, per ongeluk schiet de temperatuur van dat ding omhoog en door een houten plank kunnen beiden niet meer ontsnappen. Je ziet ze gewoon verbranden in de zonnebanken. Ik voelde me toen ik dat keek gewoon ongemakkelijk...het zal je maar overkomen, brrrr.
2. De oog afknip scene in Hostel.
Op een gegeven moment ontsnapt de jongen uit de martelkamer, hij is buiten en hij hoort een ander meisje om hulp smeken, nadat haar oog is bewerkt met een gasbrander. Haar oog hangt aan de spier, uit haar oogkast en hij moet dat doorknippen. Gatverdamme...
3. De reanimatie scene uit The Thing. (Dit zou ook onder de engste scene top 3 kunnen vallen.) Een dr. reanimeert een collega en tijdens de hartmassage drukt hij door de borstkas heen. (De man was aardig bevroren.) Smerige scene die me altijd is bijgebleven.
Latesta
-
- 408 messages
- 146 votes
Je bent snel geschokeerd, zo te zien
. Ik zou als ik jou was maar geen Ichi the Killer kijken...
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Hehe, ik kan veel hebben hoor, ik zeg ook niet dat ik er bang van wordt, ik schrik alleen soms wel. Dat meldde ik hierboven 
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11900 messages
- 5305 votes
Die scene in The Thing was echt geweldig!
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
Je bent snel geschokeerd, zo te zien
. Ik zou als ik jou was maar geen Ichi the Killer kijken...
Ichi 
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
Probeer Nekromantik eens. Of Cannibal Holocaust, Aftermath, Irreversible, August Underground enzo.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik heb Rambo en Robocop ook al gezien, dus ik heb horror zat voorbij zien komen...Jesus wat een drama acteurs 
sinterklaas
-
- 11813 messages
- 3316 votes
Bij Crying Freeman met die stenen boedhabeeld met scherpe tanden. totaal onverwachts. Ik moet steeds mijn ogen dicht houden als ie komt. Ziet er gewoon heel eng uit.
j0zman
-
- 144 messages
- 459 votes
1. Poltergeist (meerdere scenes)
2. The Thing met die reanimatiescene
3. The Grudge 2 (in de kast aan het begin)
4. Onder het bed in Dead Birds
5. Friday the 13th met jongen op bed + doorsnijden keel
6. House of Wax als de vinger wordt afgeknipt
7. House of Sand & Fog (wel rotfilm
) Als zij met haar blote voet op de spijker beland...au!
8. House of Wax Wanneer achillespees wordt doorgeknipt
dizzylover17
-
- 10 messages
- 23 votes
1. Dat de stoel wegvliegt in the st. francisville
2. Onder het bed bij Dead Birds
mikoz
-
- 11297 messages
- 867 votes

lowhusky
-
- 8230 messages
- 0 votes
1. Het bezeten meisje dat op haar rug de trap af komt in The Exorcist. Die zag ik jaren geleden toen ik nog niet zo oud was, en de haren schoten overeind op mijn lijf. Dat was toen echt angstaanjagend.
Inderdaad, maar echt niet de allerengste scène. Daarna werd het helaas minder eng.
Turkeyloverz
-
- 4239 messages
- 1459 votes
Ik heb niet echt een allerengste scene, al vond ik The Ring behoorlijk creepy (vb. de scene waar Samaire uit de tv kruipt). Ik schrik wel snel bij scenes waarbij er na een stille situatie opeens iets voor de camera springt ofzo.
basketballerke
-
- 4727 messages
- 0 votes
Blijft voor mij de eindscène van The Blair Witch Project. Sowieso de enige film die ik echt eng vind.
sinterklaas
-
- 11813 messages
- 3316 votes
Die scene in Shutter dat die geest met die auto meevliegt en ook plotseling grijnzend op de motorkap zit.
Als ik er 's nachts aan terugdenk krijg ik echt de rillingen.
Ohja die eindscene van The Blair Witch Project is ook heeel eng.
movie*freak
-
- 422 messages
- 21 votes
laatste 10 minuten van shutter, bij elke scene vloog ik 3 meter de lucht op.
street-racer
-
- 81 messages
- 13 votes
ik vond de marionet scene uit nightmare on elmsreet 3 als ik het me goed herinner echt goor
sinterklaas
-
- 11813 messages
- 3316 votes
oog afknip scene in Hostel.
Op een gegeven moment ontsnapt de jongen uit de martelkamer, hij is buiten en hij hoort een ander meisje om hulp smeken, nadat haar oog is bewerkt met een gasbrander. Haar oog hangt aan de spier, uit haar oogkast en hij moet dat doorknippen. .
En hoe dat witte spul eruit gutst ja....
sinterklaas
-
- 11813 messages
- 3316 votes
De pruikscene, bevallingscene en de nachtmeries van Chiharu in Ju on: the grudge 2.
kiriyama
-
- 9849 messages
- 0 votes
De keuken en slaapkamer scenes uit a tale of two sisters.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
die ook zeker.
erg goed hoor
sinterklaas
-
- 11813 messages
- 3316 votes
Inderdaad. Die slaapkamerscene had ook wat van Ju On weg.
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Dat vond ik dan weer totaal niet eng, maar dat is gelukkig verschillend.
Persoonlijk vond ik sommige scene's uit What Lies Beneath wel spannend, en natuurlijk 'martel' scene's daar kan ik echt niet tegen.
kiriyama
-
- 9849 messages
- 0 votes
Dat vond ik dan weer totaal niet eng, maar dat is gelukkig verschillend.
Persoonlijk vond ik sommige scene's uit What Lies Beneath wel spannend, en natuurlijk 'martel' scene's daar kan ik echt niet tegen.
Ichi: the killer gezien? 
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Nou ik heb een stukje gezien op tv, was het stukje dat die vent Ichi denk ik, zijn tong af gaat snijden als goedmakertje bij iemand
Ik weet niet of je dat bekend voorkomt, maar dat was geloof ik ook van Ichi the Killer, en ja dat was inderdaad gruwelijk, en toen keek ik ook wel even de andere kant op 
Ik vind martelen echt vreselijk maar toch zoek ik elke keer weer die films op zoals Hostel en Saw, dat is heel raar maar toch wil ik die films wel zien.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Nou ik heb een stukje gezien op tv, was het stukje dat die vent Ichi denk ik, zijn tong af gaat snijden als goedmakertje bij iemand
Ik weet niet of je dat bekend voorkomt, maar dat was geloof ik ook van Ichi the Killer, en ja dat was idd gruwelijk

Ik vind martelen echt vreselijk maar toch zoek ik elke keer weer die films op zoals Hostel en Saw, dat is heel raar maar toch wil ik die films wel zien.
Zeker, master goed!
kiriyama
-
- 9849 messages
- 0 votes
Ik weet niet of je dat bekend voorkomt, maar dat was geloof ik ook van Ichi the Killer, en ja dat was idd gruwelijk

Dat was idd. Ichi, wees maar blij dat je niet hebt gezien waarom hij dat moest doen.
Het was trouwens Kakihara gespeeld door Asano.