- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Favoriete filmmuziek
Favoriete filmmuziek
Devastation HCT
-
- 405 messages
- 1414 votes
Once upon a Time in the West, Snatch, Lock stock and two smoking Barrels, Pulp Fiction, Almost Famous, The Graduate, Requiem for a dream, Donnie Darko, The Godfather en 2001, A Space Odyssey
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Nog één! "The Neverending Story" van Limahl!
En Klaus Doldinger dan? 
Menghini
-
- 1306 messages
- 941 votes
En Klaus Doldinger dan? 
Dan is het: "Die Unendliche Geschichte"... 
PatrickL
-
- 1586 messages
- 2398 votes
- Fargo
- Das Boot
- Avalon
- The Godfather's
- Pulp fiction
- Once upon a time in West
- Once upon a time in America
- The Good, the Bad and the Ugly
- Lawrence of Arabia
- Magnolia
- Road to perdition
- Blue Velvet
- The Shining
- Apocalypse Now
- Psycho
- American Beauty
- Reservoir Dogs
Devastation HCT
-
- 405 messages
- 1414 votes
Alle soundtracks van Ennio Morricone zijn geweldig.
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Dus jij hebt de vele honderden Morricone filmscores gehoord?
Art
-
- 13507 messages
- 3659 votes
Ik wil ook de soundtrack van Once Upon a Time in the West noemen. Subliem! 
Freud
-
- 10772 messages
- 1153 votes
Ik vind Morricone een beetje overschat, hij ergert mij altijd met zijn getingel en fluitmuziekjes. Een beetje te aanwezig, ik heb liever filmmuziek die wat meer op de achtergrond blijft (behalve dan bij Danny Elfman, maar dat zijn meestal ook wel totaal andere films...)
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Morricone is wel degelijk overschat, in de zin dat vele alleen zijn werk van enkele leone westerns geweldig vinden. Ik weet zeker laat iemand iets als zijn werk voor Wolf horen en mensen denken: hela wat is dit nu of Mission to Mars ook zo'n leuke.
Maar dit over het algemeen 
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Ik ken niet veel van Morricone, maar wat ik van hem ken vind ik prachtig:
- C'era Una Volta Il West
- Il Buono, Il Brutto, Il Cattivo
Beiden soundtracks heb ik op CD en LP en ongeveer 100 keer geluisterd. Nou heb ik niet de hele soundtrack van For A Few Dollars More, maar het hoofdmelodiedje daarvan vind ik net zo goed als van zijn opvolgeling. Prachtig nummer.
De bovengenoemde soundtracks lijken trouwens heel erg op de muziek van het computerspel 'Outlaws' (1997)
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Ja dat is dat getekend achtige spel in het wilde westen. Waar denk je dat de makers hun inspiratie vandaan haalden ?
(eigenlijk zou dit alles op musicmeter besproken moeten worden
)
eerdekes
-
- 1529 messages
- 587 votes
De beste soundtrack van morricone is toch wel van 'once upon a time in the west'.

Menghini
-
- 1306 messages
- 941 votes
De bovengenoemde soundtracks lijken trouwens heel erg op de muziek van het computerspel 'Outlaws' (1997)
Waar vind je dat het hoofdpersonage van dit spel op lijkt? Jaja...
flipsen
-
- 1696 messages
- 482 votes
En waar lijkt het verhaal van dat spel op? Jaja...
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Een prima western van/met Clint Eastwood. Het verhaal deed me steeds denken aan het computerspel 'Outlaws'. **** welverdiende sterren.
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Die van Per un Pugno di Dollari is ook helemaal niet verkeerd.. Hoe meer je het luisterd, des te beter hij wordt..
film obsession
-
- 42 messages
- 0 votes
sountrack van once upon a time in america is schitterend
ThaMovieVoter
-
- 3637 messages
- 2242 votes
Alle soundtracks van Ennio Morricone zijn geweldig.
Daar ben ik het mee eens, ik heb nu de anthology en a fistfull of music, het enige nummer dat ontbreek op al die albums is die van Casualties of War.
mafiabaas
-
- 200 messages
- 2144 votes
Vind de soundtrack uit The Blues Brothers geweldig :d en die van Ennio Morricone zijn ook erg goed. Uit de films The Godfather, Once Upon A Time In The West en The Untouchables.
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Daar ben ik het mee eens, ik heb nu de anthology en a fistfull of music, het enige nummer dat ontbreek op al die albums is die van Casualties of War.
Dan heb je het over een verzamelaar met main themes?
MaryCorleone
-
- 391 messages
- 282 votes
Pulp Fiction, die cd van mij is ondertussen grijs (
) gedraaid!
Don Gertus
-
- 1543 messages
- 0 votes
C'era Una Volta Il West/ Requiem For A Dream.
Flipman
-
- 7109 messages
- 1141 votes
Ik denk niet dat er films zijn waar geen muziek in hoort, behalve misschien films als The Blair Witch Project, waar nauwelijks muziek in voor kwam, alleen effe in 't begin.
De Beste Soundtrack? Nou, ik denk dat die van The lord Of The Rings trilogie tijdens de film zelf de grootste indruk op me maakten:
Ik wilde die van The Fellowship of The Ring meteen hebebn nadat ik de bioscoop uitkwam!
Maar de soundtracks en de scores van The Crow en de twee vervolgen hebben me bijvoorbeeld kennis laten maken met bands waar ik enorm gesteld op ben geraakt of zelfs fan van ben geworden! Bands en artiesten als The Cure, Hole, Filter, Linda Perry en natuurlijk The Jesus And Mary Chain, waar ik bijna alle cd's van heb! Dus als dat geen goeie indruk heeft gemaakt, weet ik 't ook niet meer!
Gizzmann
-
- 5617 messages
- 2839 votes
Muziek is een van de belangrijkste elemanten van een film. Soundtracks die ik goed vind zijn Nightmare before christmas, Lord of the Rings, Mars Attacks! en Mission Imposible II (vette bands). Op een site kan je de soundtrack van Meet the Feebles downloaden, die heeft niet genoeg instrumentale nummers, maar de instrumentale nummers die erop staanvnd ik geweldig goed!
kirsten_88
-
- 25 messages
- 36 votes
The Lord of the Rings
The Matrix
The Rock
Pirates of the Caribbean
Titanic
enz..
Freud
-
- 10772 messages
- 1153 votes
Films zonder muziek kunnen extra indrukwekkend zijn, dan denk ik eigenlijk vooral aan Le Fils, een film waar bovendien bijna geen woord in wordt gezegd zodat de stiltes oorverdovend werken.
Films waar de muziek absoluut schitterend werkt zijn bijvoorbeeld
2001 a Space Odyssey (als ze gewoon een takje in de lucht zouden gooien denk ik niet dat dat dezelfde indruk zou maken
)
Black Cat White Cat, Vengo, Exils, enz. omdat die gewoon muziek zíjn
De muziek van bijvoorbeeld Twin Peaks, The Pink Panther, The Godfather enz omdat die zo vastgegroeid is met de films dat ze onmogelijk nog zonder elkaar kunnen
Batman, Spiderman en andere Elfmannen zouden nooit dezelfde charme en heldhaftigheid uitstralen zonder bijhorende bombastische muziek
Trois Couleurs, Dekaloog en gewoon alles waar Preisner in de buurt is geweest kán ook absoluut niet meer zonder zijn prachtige muziekjes
Rabbits, en bepaalde scenes uit Lost Highway en Mulholland Drive drijven ook enorm op het onheilspellende gerommel en gezoem van Badalamenti
en dan vergeet ik nog erg veel waarschijnlijk. Films als LotR hebben natuurlijk ook mooie (prachtige) muziek, maar ik denk niet dat die zo vast aan de film zit gegroeid als bij de voorbeelden hierboven. Maar misschien komt dat later wel, na de tiende herziening of zo.
Flipman
-
- 7109 messages
- 1141 votes
Goh, Freud!
Ik heb lang niet alle films gezien die je hebt opgenoemd, maar ik had het niet beter kunnen zeggen!
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12836 votes
Ongelooflijk dat Pi nog niet genoemd is.
Eervolle vermeldingen voor Kawai's werk in Oshii's films, en Hisaishi's werk in Kitano's films. Badalamenti levert z'n beste werk af in Mulholland Drive, en ook Tsukamoto weet steeds wat leuks te doen met de soundtrack.
Andere noemenswaardige films zijn Electric Dragon 80.000V en Any Way The Wind Blows.
Films die beter geen soundtrack zouden hebben ... doe Titanic maar, als symbool voor die veel te cheesy Hollywood soundtracks.
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Ok, ik nodig iedereen uit om dit voort te zetten op Musicmeter 
En vooruit 1 opmerking: ongelooflijk dat Don Davis, Zbigniew Preisner, Wojchiech Kilar, Craig Armstrong, Alberto Iglesias, Alex North, Basil Poledouris, Fons Merkies, Mychael Danna, Carter Burwell, Rogier van Otterloo, Christopher Young, Blanchard, Piovani, Jones, Edelman, Karandrou, Goodwin, Heil, Klimek, Legrand, Steiner, Korngold, Menken, Tyler, Bijlstra, Bernstein, Figgis, Kanno, Sakamoto, Desplat, Silvestro, Conti, Tiomkin, Goldenthal, Toshiyuki, Dikker, Beltrami, Nijland, Lorenc, Portman, Grusin en al die andere niet genoemd zijn 
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
Andrew Dickson en Philip Glass vergeten Neo ?