- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Favoriete filmmuziek
Favoriete filmmuziek
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
Ik vind de soundtrack van Good Bye Lenin ! behoorlijk goed ondanks het ontbreken van een aantal muziekstukken uit de film.
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Van Yann Tiersen's score zijn ook 2 versies te krijgen naar mijn weten: eentje van 39 min en eentje van 46 min. Leuk vind ik vooral dezelfde stijl als die van Amelie, allemaal erg lichtvoetig, met een makkelijk te onthouden thema. Verschil is wel dat hier de accordeon ontbreekt, en nu juist de piano en strijker de boventoon voeren.Dit is nou eigenlijk al de 2e score die een naar mijn mening neigt naar nostalgie.
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
Leuk vind ik vooral dezelfde stijl als die van Amelie, allemaal erg lichtvoetig, met een makkelijk te onthouden thema. Verschil is wel dat hier de accordeon ontbreekt, en nu juist de piano en strijker de boventoon voeren.Dit is nou eigenlijk al de 2e score die een naar mijn mening neigt naar nostalgie.
En als ik de cd van GBL aanzet krijg ik enorme zin om de film te gaan kijken.
Esteban
-
- 3606 messages
- 1826 votes
Dit is écht wel een héél moeilijke keuze hoor... laat ik die soundtrack nemen die me keer op keer compleet down krijgt.
The Hours van Philip Glass
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Het is niet verboden om er meer te noemen hoor 
Esteban
-
- 3606 messages
- 1826 votes
Er zijn er gewoon té veel
En daar komt nog eens bij dat ik me in ALLE muzieksoorten thuis voel.
93.9
-
- 3124 messages
- 4209 votes
sex and lucia
magnolia
clockwork orange
and many more
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Pi, zonder twijfel.
Verder zowat alles wat Kenji Kawai voor Oshii in elkaar geknutseld heeft, Ghost in the Shell en Avalon voorop.
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Kawai ja die heeft ook een bepaalde aangeboren gaven. Ringu score is ook al zo hemelsmooi!
RWL
-
- 872 messages
- 832 votes
Ik vind de Soundtrack van The Final Cut super! Maar ja, das niet verwonderlijk 
Wel heeft die OST veel weg van een vorige OST van Brian tyler: Children of Dune. Maar toch, de muziek van hem past perfect bij de film.
En dan nog iets. In de laatste 15 minuten van de film wordt er op 2 zeer gevoelige momenten een nummer gedraaid, die ik maar niet op het internet kon vinden. Gelukkig heeft Tyler geen last van ster-alures en is hij gewoon bereid met mensen te e-mailen 
Het bleek dat hij dat nummer "Enchanted Days" zelf geschreven had, nog geen 3 weken geleden en dat ik het daarom niet kon vinden. Wel zei ie dat het op de soundtrack komt te staan zodra die uitkomt (ik verwacht in September 2004).
Kan niet wachten!
sn@ke
-
- 2077 messages
- 888 votes
matrix reloaded en pirates of the carribian zijn erg goed
sn@ke
-
- 2077 messages
- 888 votes
Even wat uitleg bij mijn keuze van beste soundtracks : Op eerste plaats staat once upon a time in the west ; geniaal in zijn eenvoud , rustige muziek en het alombekende harmonicadeuntje.
2) matrix reloaded ; behoeft geen verdere uitleg lijkt me
3) Pirates of the carribian ; heerlijk bombastische en groteske muziek , prachtige soundtrack
4) titanic , moderne klassieker, erg mooie rustige muziek met herkenbare melodieen die je direct doen wegdromen
5)gladiator en the rock ; hans Zimmer weet perfect sfeer op te roepen met prachtige muziek gaande van rustige tot heftige melodieuze filmmuziek
DaveV
-
- 327 messages
- 5179 votes
Pi, Requiem (Clint Mansell) en The Frighteners ( 'fear the reaper' van blue oyster cult).
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Ondanks dat ik hem niet op cd/lp heb, kan ik toch wel degelijk zeggen dat ik de sountrack van 'First Blood' echt geweldig vind... 'It's a Long Road' van Dan Hill (bij de end-credits) is ook heel mooi...
kanona
-
- 20 messages
- 966 votes
Originele filmmuziek:
- The hours
- Amelie
- Hable con ella
- Donnie Darko
- The english patient
- American beauty
- Romeo and Juliet #2
- The dark crystal
Soundtracks met songs:
- Billy Elliot
- Shooting fish
- The beach
- Romeo and Juliet #1
Keezz
-
- 389 messages
- 257 votes
zonder twijfel voor mij:
'wise up' en 'save me' van Aimee Mann in Magnolia
DaveV
-
- 327 messages
- 5179 votes
'I am a man of constant sorrow' van de befaamde Soggy bottom boys in 'O brother, where art thou?' Geloof ook nog vijf grammy awards gewonnen (voor wat het waard is). Film is helaas ondergewaardeerd op MM, maar das n ander topic.
lodi
-
- 69 messages
- 1051 votes
In the mood for love
Pulp Fiction
Paris, Texas
The Hours
Once upon a time in the west
Barry Lyndon
Vertigo
The Third Man
zijn een aantal fraaie die me nu te binnen schieten.
ThaMovieVoter
-
- 3637 messages
- 2242 votes
Deze films bevatten naar mijn mening de mooiste soundtracks die ik tot nu toe heb gehoort;
- Lawrence of Arabia
- The Ring
- The Last Samurai
- Hidalgo
- Legends of the Fall
- Born on the Fourth of July
- Braveheart
- Once Upon a Time in America
flipsen
-
- 1696 messages
- 482 votes
1) Kill Bill: vol. 2 (die moet iedereen echt aanschaffen!
vooral het nummer bij de grafscene (Ennio Moricone!
, het samenvattende aftiteling nummer en het the bride rijdt in de auto nummer zijn echt geweldig)
2) Kill Bill: vol. 1 (Quentin Tarantino houdt gewoon van muziek.
3) Once upon a time in the west
4) LOTR: The Return of the king
5) Rain Man
Menghini
-
- 1306 messages
- 941 votes
Ook geweldig zijn de soundtracks van Spirited Away en Princess Mononoke! (kom ik weer!) 
flipsen
-
- 1696 messages
- 482 votes
die top 10 van jouw moet echt wat aan gebeuren menghini, vooral de nummers 1 en 2

Menghini
-
- 1306 messages
- 941 votes
Nog één! "The Neverending Story" van Limahl!