• 177.926 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.364 votes
Profile

Favoriete filmmuziek

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

In die LOTR-trailers gebruiken ze voortdurend die muziek van Requiem for a Dream, maar dan (zo lijkt het iig) in een orchestrale versie. Iemand enig idee of dat regulier commercieel verkrijgbaar is?

lindastuurman

• 1006 messages
  • 0 votes

Idd ja, die versie is echt mooi! Als iemand die ooit weet te vinden...ik hou me aanbevolen.

Of de remix van Oakenfold...

sn@ke

• 2077 messages
  • 888 votes

Kan iemand mij de soundtrack van matrix reloaded aanraden ? Ik overweeg een aankoop maar ben niet zeker .

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

cornelis wrote:

In die LOTR-trailers gebruiken ze voortdurend die muziek van Requiem for a Dream, maar dan (zo lijkt het iig) in een orchestrale versie. Iemand enig idee of dat regulier commercieel verkrijgbaar is?

Helaas. Is alleen op het net te downloaden (zoek op kazaa, filetopia whatever_. Zo zijn er nog tal van voorbeelden; voor een van de trailers van Pearl Harbor gebruikte Zimmer een prachtig stukje van Revell's The Crow en gaf hier zijn bombatische draai aan. Vaak zijn dit soort nummers wel als eindtrack op een bootleg te vinden.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

sn@ke wrote:

Kan iemand mij de soundtrack van matrix reloaded aanraden ? Ik overweeg een aankoop maar ben niet zeker .

Tuurlijk De geweldige (incomplete,maar goed daarvoor is er een bootleg) score en een cd met artists samen in 1 voor zo rond de 19 euro gemiddeld, dat zou al genoeg moeten zeggen Het optimale luisterplezier, ondanks een miniscuur foutje in de geluidsgeregeling bij de suite van cd2 maar een kniesoor die daar op let

roda

• 1670 messages
  • 961 votes

neo, hoe is de soundtrack van Black Rain ?

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Ik zou zeggen check nog eens bij de film op de site

roda

• 1670 messages
  • 961 votes

sorry, hoe had ik dat prachtige stukje ook over het hoofd kunnen zien.

is deze soundtrack nog ergens te krijgen, denk je ?

Rujar

• 2871 messages
  • 3816 votes

BLADE 1 !!!!

Wanneer het bloed uit de plafond komt.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Het album met wat songs en een Black rain suite is op veel plekken nog makkelijk te krijgen.Hier zijn ook twee versies van :

Versie 1:

1. Livin' On The Edge Of The Night - Iggy Pop

2. The Way You Do The Things You Do - UB40

3. Back To Life (Jam On The Groove Mix) - Soul II Soul

4. Laserman - Ryuichi Sakamoto Listen

5. Singing In The Shower - Les Rita Mitsouko & Sparks

6. I'll Be Holding On - Gregg Allman

7. Black Rain Suite - Hans Zimmer

Versie 2:

1. Livin' on the Edge of the Night (8:38) (song)

2. The Way You Do the Things You Do (5:19) (song)

3. Back to Life [Jam on the Groove Mix] (5:24) (song)

4. Laserman (5:15) (song)

5. Singing in the Shower (8:33) (song)

6. I'll Be Holding On (6:55) (song)

7-10. Black Rain Suite (21:35)

7. Sato

8. Charlie loses his head

9. Sugai

10. Nick und Masa

De cd met alleen de score van Zimmer heb ik geen idee. Er zal vast wel de mogelijkheid zijn om deze ergens te bestellen. Let wel op, de uitgebrachte score, is niet compleet te koop! Dus wil je optimaal genieten ervan is toch aan te raden de bootleg te zoeken.

roda

• 1670 messages
  • 961 votes

bedankt neo. maar wat is een bootleg ?

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

dat zijn zal maar zeggen een illegale cd. veel filmmuziek bootlegs bevatten echt werkelijk elk stukje filmscore van een bepaalde film. vaak is deze geript van bv de soundtrack van een dvd (soms met slechte kwaliteit, maarhet ligt er maar net aan). vaak denken mensen dat een uitgave in de winkel alle muziek bevat, maar denk bv aan korte stukjes spanningsmuziek waarin voor korte tijd alleen dezelfde toon is te horen. En meestal wordt voor een winkeluitgave de goeie stukken eruit gehaald (de underscore is vaak afwezig. Luister maar eens een bepaalde score en je zal merken als je de film vaak heb gezien, he waarom staat die muziek bij die scene niet op de normale cd? Als ik je zeg dat ik een bootleg van 120 min heb van The Matrix. Hier staan bv ook volledige nummers op die in de film maar eventjes te horen zijn.

roda

• 1670 messages
  • 961 votes

heb versie 1 vanmorgen gekocht voor 7.50 bij moviestore in Heerlen.

I'll be holding on en de Black Rain suite zijn prachtig.

ik had ergens een review van die soundtrack gelezen, en daar zeiden ze dat het één van beste soundtracks ooit is.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

En die review is van iemand die blijkbaar geen bezwaar tegen de songs heeft en die ene suite vind volstaan. Ik accepteer zo'n cd niet, ik wil alleen Zimmer en het compleet (als het kan). Ik heb ook weleens bv de ost van Money Train gekocht alleen voor de ene track van Mark Mancina en voor de rest naar mijn mening slechte songs. En ja als er dan een bootleg is met alle Mancina muziek... Ik neem aan dat je mijn probleem wel snapt. Van soundtracks heb je eigenlijk een aantal soorten:

-songs geinspireerd door de film

-songs en 1 tot een paar score tracks

-de incomplete score uitgave

-een bootleg (hier ook weer een paar soorten):

-promo (voor promotionele doeleinde als bv voor het oscarcommitee)

-rejected score (het woord zegt het al, denk aan bv jerry goldsmith die voor Gladiator een score componeerde en werd afgewezen. altijd leuk om te zien en in te beelden hoe zoiets dan in de film zou passen, soms zijn deze beter dan de score die uiteindelijk werd gebruikt. Bv Morricone voor What Dreams May Come, die nog beter is als de Michael Kamen score)

-expanded score (het woord zegt het al)

-extended (verschilt niet zoveel van expanded)

-complete score

En bij al die bootlegs kom je ook vaak dingen tegen als:

- alternatieve versies van bepaalde tracks

- anders uitgevoerde tracks

-idea tracks (zomaar wat ideeen die een componist heeft en af en toe verder uitwerkt, tot het eindresultaat)

- tracks die op een normale uitgave bv 5 min duren en bij een bootleg nog langer duren

roda

• 1670 messages
  • 961 votes

wat is er mis met het nummer 'I'll be Holding on' van Greg Allman, neo ?

ik vind het één van de mooiste nummers ooit.

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Gisteren heeft mijn broer een SountrackCD van James Bond gedownload. Hier een lijstje van mijn favoriete nummers.

1. For your eyes Only

2. Goldfinger

3. Octopussy (All time High)

4. The man with the golden Gun

5. Live and let Die

6. Licence to Kill

7. A view to a Kill

8. Officiële hoofdmelodie

9. You only live Twice

10.The living Daylights

11.Moonraker

Is iemand anders ook dol op de James Bond nummers. Maak ook een lijstje!

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

roda wrote:

wat is er mis met het nummer 'I'll be Holding on' van Greg Allman, neo ?

ik vind het één van de mooiste nummers ooit.

99% van de muziek waar ik van hou en die ik bezit bestaat uit instrumentale filmmuziek. ik heb het gewoon niet zo op muziek met zang (met uitzonderingen daar gelaten natuurlijk).

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

U-96 wrote:

Gisteren heeft mijn broer een SountrackCD van James Bond gedownload. Hier een lijstje van mijn favoriete nummers.

1. For your eyes Only

2. Goldfinger

3. Octopussy (All time High)

4. The man with the golden Gun

5. Live and let Die

6. Licence to Kill

7. A view to a Kill

8. Officiële hoofdmelodie

9. You only live Twice

10.The living Daylights

11.Moonraker

Dus van title songs nou een top 5je dan:

1. Goldfinger (Bassey)

2. Goldeneye (Turner)

3.Tomorrow Never Dies (Crow)

4. For Your Eyes Only (Anita Meijer, als je begrijpt wat ik bedoel )

5. Thunderball (Jones)

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Zie ok dit topic

Linda

• 1336 messages
  • 0 votes

U-96 wrote:

En of ik daar dol op ben! Nog altijd een van de cd's die ik het meest beluister. Ik vind eigenlijk alle nummers geweldig (En de films ook) maar om even een lijstje van favorieten te maken:

1. For Your Eyes Only (Staat ver boven de andere Bondnummers en staat in mijn 'gewone' top 10 op nummer 9)

2. Tomorrow Never Dies

3. A View to a Kill

4. The World Is Not Enough

5. Goldfinger

6. The Living Daylights

7. From Russia With Love

8. Thunderball

9. Live and Let Die

10. Goldeneye

EmDee

• 7192 messages
  • 1417 votes

Vreemd dat niemand nog Carly Simon's Nobody does it better uit The spy who loved me heeft genoemd.

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Nu je het zegt! Ja, die is ook goed.

tovenaar

• 6723 messages
  • 0 votes

Mijn favo-bondsong: Die another day! Hier zal ik vast de enige in zijn .

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Zo en zo zijn eigenlijk alle bond songs naar mijn menings redelijk tot goed. De enigste waar ik werkelijk niks aanvind is die van Garbage...

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Het nummer 'On her Majesty's Secret Service' van John Barry Orchestra lijkt zo ontzettend veel op de muziek die in de Rambo-reeks te horen is.... Is dat iemand weleens opgevallen?

gotti

• 14075 messages
  • 5883 votes

Ik heb ooit eens een cd gekocht met alle Bond-soundtracks, maar ik heb er nog maar bar weinig van geluisterd. Binnenkort maar eens gaan doen dus....

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Doen !

Daantje

• 120 messages
  • 2130 votes

Ik ben gek op de soundtracks van Pulp Fiction en Donnie Darko

Art

• 13507 messages
  • 3658 votes

Ik heb er maar even een Top5 van gemaakt :

1. Magnolia

2. Pulp Fiction

3. Almost Famous

4. Forrest Gump

5. Moulin Rouge!

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

U-96 wrote:

Het nummer 'On her Majesty's Secret Service' van John Barry Orchestra lijkt zo ontzettend veel op de muziek die in de Rambo-reeks te horen is.... Is dat iemand weleens opgevallen?

Niet echt, lis mij wel opgevallen dat het typisch John Barry is

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.