• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.280 votes
Profile

Favoriete filmmuziek

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

Ik moest dus hier zijn! Oke, ik vind de muziek bij de film Soldaat van Oranje van Rogier van Otterloo geweldig. Die muziek geeft mij altijd een 'fijn' gevoel als ik die film kijk.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Knappe is ook dat naast het gedenkwaardige thema ook de underscore erg meeslepend is.

Stephan

• 7890 messages
  • 1387 votes

Quido wrote:

Ik moest dus hier zijn! Oke, ik vind de muziek bij de film Soldaat van Oranje van Rogier van Otterloo geweldig. Die muziek geeft mij altijd een 'fijn' gevoel als ik die film kijk.

Voor mij een goed alternatief voor het Wilhelmus...

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

In Film > Algemeen > Muziek in films.:

Er zijn veel films waarvan ik denk dat ze niet zonder muziek kunnen. Voorbeelden: Das Boot, The Godfather-trilogie, horrorfilms (om het enger te maken), maar natuurlijk ook westerns. Daarbij geeft de muziek echt de sfeer van de tijd waarin het zich afspeelt. Er zijn ook films die ik gezien heb, waar constant muziek te horen is, en waarbij ik vind dat het totaal niet nodig is. Er was eens een film (weet niet meer welke) waar constant hele snelle en irritante vioolmuziek te horen was. Ook goede muziek in een film is bij It, the Godfather-trilogie en de westerns met/van Clint Eastwood. Natuurlijk ook de prachtige muziek in C'era Una Volta Il West en Das Boot. De muziek van de oude JamesBondfilms heb ik ook altijd leuk gevonden.

Wat vinden jullie? In welke film hoort wel/geen muziek en wat vinden jullie de beste soundtrack?

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

U-96 wrote:

In welke film hoort wel/geen muziek en wat vinden jullie de beste soundtrack?

In welke film hoort wel geen muziek. Wat zou ik daar op moeten zeggen. Afgezien van wat je van de muziek vind, gaat het er natuurlijk om wat voor effect het moet bieden in de film of wat voor ondersteuning bedoeld is. Noem eens een voorbeeld dan...

En ik verwijs je even door naar deze oudere topic u96 favo soundtrack

pabostudent

• 39 messages
  • 0 votes

In alle Quentin Tarrantino films speelt muziek een grote rol, het geeft een groot deel van de 70's stijl weer.

Andere films waarin het een grote rol (voor mij persoonlijk iig) speelt zijn oa. Requiem For A Dream, The Piano en Schindler's List.

Ik denk dat een film zowieso niet zonder muziek kan, maar aan de andere kant wordt het ook veel gebruikt om valse emoties op te wekken die je anders niet zou krijgen bij het zien van alleen het filmmateriaal. (ik denk daarbij automatisch altijd aan Willibrord Frequin zijn programma en hoe hij altijd de Schindler's List theme onder een dramatische gebeurtenis laat afspelen)

lngrid

• 1232 messages
  • 553 votes

Ik kan even niet zo snel op een film zonder muziek komen...

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

lngrid wrote:

Ik kan even niet zo snel op een film zonder muziek komen...

In Festen zit toch geen muziek?

kos

• 46685 messages
  • 8843 votes

Behalve als ze racistische liedjes zingen

EmDee

• 7192 messages
  • 1417 votes

In Moonwalker zit ook geen muziek.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

In oude films zonder geluid zit geen muziek

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

Nee, dat noemt men dan ook de stomme film

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

FisherKing wrote:

Nee, dat noemt men dan ook de stomme film

Stomme films hebben vaak wel muziek. 'Stomme' slaat op het ontbreken van spraak.

jacom

• 305 messages
  • 2242 votes

requiem or a dream heeft een fantastische soundtrack

T.O.

• 2413 messages
  • 2790 votes

ik hou wel van die cocktailjazz uit bv. 'The Pink Panther' en 'The Party'

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

kappeuter schreef:

(quote)

Stomme films hebben vaak wel muziek. 'Stomme' slaat op het ontbreken van spraak.

Maar de 'echte' stomme films werden vroeger begeleid van een pianist...

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Om even deze topic nieuw leven in te blazen Iemand nog dolenthousiast over een bepaalde filmscore?

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

neo wrote:

Om even deze topic nieuw leven in te blazen Iemand nog dolenthousiast over een bepaalde filmscore?

Ik vind persoonlijk het hoofdnummer van Rambo: First Blood part II heel goed. Die heb ik na uren zoeken eindelijk gevonden. Op www.Bol.com staat de hele CD (als je die wil hebben).

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

Ik ben nou wel enthousiast over De tweeling. Niet echt de "soundtrack", maar de muziek in de film zelf. Prachtig!

Yak

• 4950 messages
  • 829 votes

neo wrote:

Jaaaa! De onweerstaanbare jazz van Les Triplettes de Belleville. Swinging dancing rendez-vouuuuuuus! *Pep, pep!* *Pep, pep!*

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Hoofdthema bedoel je u96. Ik ben zelf ook erg erg erg enthousiast over fond merkies score van de tweeling!

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

Lord of the Rings: The Two Towers (elke keer als ik Forth Eolingas luister zie ik die paarden weer van de berg af stormen - onbeschrijfelijk gevoel)

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Ik denk dat ik de soundtrack van Titanic (1997) de mooiste vind (op Das Boot na). Ik vind de muziek echt zo onbeschrijflijk goed als het schip zinkt, de haven verlaat, de 3e klasse-muziek, maar ook de muziek die je hoort als Rose (als oude vrouw) haar oude haarspeldje oppakt. Zoiets doet me gewoon werkelijk aan die tijd denken. De muziek met die lage bas (komt helaas weinig voor in de film) is ook prachtig. Ik zit te overwegen om die CD eens aan te schaffen.

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

Neo, weet jij misschien of er een Cd is met de muziek van Merkies? Goede zaak ook dat er een cd van Rogier van Otterloo is uitgebracht!

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Enige uitgave tot nu toe is die van De Tweeling helaas Van Otterloo heb ik alleen Turk Fruit een exemplaar en van de omgezette Soldaat van Oranje uiteraard. Ik ben ook nog steeds op zoek naar een plaat van Keetje Tippel (voor zover die is uitgebracht).

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

Op de uitgebrachte cd's staat de muziek van Keetje Tippel, weet niet of die ook ooit op LP is uitgebracht.

www.rogiervanotterloo.nl[/url]

lindastuurman

• 1006 messages
  • 0 votes

gimli f wrote:

Verder houdt ik nu echt op met de promotie van die band...niemand luistert naar mij.

Ik heb op aanraden ook naar Within Realm of a dying sun geluisterd en kan niet anders zeggen dat ik het fantastische muziek vind!

Ik moet de volgende stap maar es zetten en meer muziek van DCD luisteren.

Overigens, om on topic te blijven:

De beste OST voor mij is en blijft nog altijd Bicentennial Man. Daar vlakbij ligt dan natuurlijk A beautiful Mind.

Verder scoren One Hour Photo, Insomnia, Hook, Awakenings, Jurassic Park, ET, Good Will Hunting, What Dreams May Come, Dead Poets Society, Being John Malkovich, Requiem for a Dream, American Beauty, The Insider, Unbreakable, Signs, Sixth Sense en Schindlers List heel hoog bij mij.

En dan ben ik er vast en zeker nog een aantal vergeten...

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Quido wrote:

Op de uitgebrachte cd's staat de muziek van Keetje Tippel, weet niet of die ook ooit op LP is uitgebracht.

www.rogiervanotterloo.nl[/url]

ik vraag mij af of de volledige score op die 3cd staat. Weet iemand dat?

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Ik luister zowat praktisch iedere dag iets van Gerrard de laatste tijd. Favoriete cd is op het moment van DCD Aion!

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

Op CD 1 staat wel een liedje van "Keetje Tippel". Ik denk dat het de beginscore is. Maar op de site kun je ook kijken welke liedjes er op de cd staan. Zeker de moeite waard

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.