- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Je persoonlijke top 10
Je persoonlijke top 10
JDSsmetje
-
- 6568 messages
- 2312 votes
1. ABBA: The Movie
1. ABBA is gewoon een geweldige popgroep, en hoewel de film flut is, zijn de liedjes dat allerminst. De kans om mijn adoratie aan te kaarten, kan ik nauwelijks meer laten blijken dan die film al heel lang op nummer 1 te zetten.
Koop gewoon de cd's want de film voegt toch niets toe aan de liedjes.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Die film uit 1977 is uit hun begintijd. Die is nog helemaal niet zo slecht. Best redelijke film. Toen maakten ze ook leuke muziek Dancing Queen, Waterloo, ....Niks mis mee.
M.Goodkat
-
- 1290 messages
- 1463 votes
Klein Gewijzigd Top 10
1-Training Day
Nog steeds mijn favoriet, de eerste keer bekeken en meteen voor gevallen, sindsdien nooit gewijzigd, kan altijd wel dusja.
Geweldige Acteerprestatie trouwens van Denzel.
2-Gladiator
Prachtige muziek,sfeer en prestaties. Russell Crowe acteert fenomenaal en met de sfeer van het oude rome gaf het een doorslag (zeer veel bekeken trouwens)
3-Lucky Number Slevin
Eerste film wat mij heeft overdonderd wat er ging gebeuren op het einde, had het nooit door. Super rol van Willis als Goodkat 
4-American Beauty
Weinig aan toe bij te brengen,nog steeds super film en geweldige acteeerprestatie van Kevin Spacey,bangelijk acteur trouwens.
5-Seven
Als kind gezien toen hem uitkwam en meteen verkocht, ben gek op zo een dark-noir detective films, geweldige rollen allemaal trouwens, verdiend in mijn top 10
6-BladeRunner
Zelfde verhaal, de regenachtige set heeft mij overdonderd en vooral de muziek, beautiful.
7-The Curious Case of Benjamin Button
Hele lange film die mij heeft gefascineerd tot het einde, zelfde als forrest gump in mijn jeugd maar dan 10x beter.
8-Léon
Nu: Secret Window
Een prachtige aandebenemde film van Koepp die mij heeft aangeraakt. De bangelijke rol van Johnny Depp en Torturro, de music score van Phillip Glass en de set! Vooral de set van een cottage aan een meertje, super twist op het einde, nieuwe inkomer van mijn top 10
9-Lock Stock And Two Smoking Barrels
Super film met super leuke rollen van Statham en Co. Gewoon zien voor om te amuseren en goed te lachen, beter versie van Snatch.
10Slumdog Millionaire
Nu: The Island
Elke keer dat ik ze zie vind ik gewoonweg beter en beter. een van de meest kleurrijke films ooit gezien. Wat dr.Merrick doet zou ik ook 100% doen dat klonen van mensen
De thema is gewoon subliem (voor mij dan toch) en vind alle cast super gecast (Steve Buscemi, Sean Bean, Ewan McGregor en natuurlijk Scarlett
).
Wat mij het meest deed opvallen was de kleurrijke opnames, in de meeste films is alles zo grauw en grijs en hier schijnt de zon, prachtig landschap, dat maakt jouw happy dus ik zie niet wat hieraan slecht is 
Het zwakkere vind ik Honsou, dat einde dat hij deed vond ik toch wel zwak, maar anyway. Kon de pret niet bederven.
Ik heb deze film gezien en ben begonnen bij 3,5 zoals meestal elke Michael Bay film, alleen, elke keer dat ik deze zie vind ik hem gewoonweg beter worden.
De humor straalt ook een beetje vanaf "taking a dump? where???" xD. De prachtige auto's. De surrealistische omgevind van 2019 zijn super gedaan. En de leuke twister van de 2de McGregor.
Heb hem toen niet in de cinema gezien maar weet nog dat die in het midden van de vakantie uitkwam toen ik terugkwam en allemaal posters zag staan.
Na enige tijd toch in mijn top 10 beland
als nummer 10
.
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Top 5 is makkelijker dan top 10, want dan ga je echt kijken naar welke films je echt hebben geraakt. Even nadenken over de 2e 5 films.
1. Lotr, maar dan vooral TTT. Dit heeft dat donkere sfeertje met het hoogste echte vriendschap-gehalte tussen de personages. Te grote veldslagen of gevechten creëren soms namelijk ook net wat teveel afstand. Ik twijfelde of ik lotr op 1 of 2 zou zetten maar als ik zelfs teksten letterlijk weet op te noemen, dan moet ik hem wel echt goed vinden.(wel 15 keer gekeken of zo)
2.Heat; Ja mijn avatar verraadde me al natuurlijk;)
Robert en Al zijn mijn lievelings-acteurs. Dat ten eerste. Het begin het tussenstuk en einde zijn gewoon briljant en hielden mijn aandacht vast. Ik twijfelde ook elke keer aan welke kant ik nou eigenlijk stond. Mijn broer en ik hebben de rollen al verdeeld. Hij is duidelijk Robert en ik ben dan Al haha. De muziek is keigoed, de setting is goed en de overige cast is ook perfect gekozen. Val Kilmer en Zeker ook Tom Sizemore. Tom gaat wel in elke film die ik van hem zie dood, maar daar is het ook echt de acteur naar. De moord op het hoertje door Waingro vind ik dan weer helemaal niks met het vehaal te maken, maar dat vergeef ik ze. Beste schiet/actie-scene in dit genre dat ik ken. De voorbereiding voor elke kraak is perfect bedacht. Moet de eerste overvallers in het echt nog tegenkomen die zo hun zaakjes op orde hebben, maar ja daar is het ook een film voor natuurlijk.
3.The Godfather(vooral deel 1 en 2) Deel 3 is dan ook veel later gemaakt en dit was ook te merken. Maar ook hier spelen de jonge Al, Robert en Robert Duval heel waarheidsgetrouw. Ik zou me echt nooit relaxed voelen met dat soort gasten boven me en dat zetten ze dus goed neer. Just don't fuck with the corleones. Al Pacino in zijn rol wou eerst helemaal niks met de zaakjes van zijn pa te maken hebben, maar na de aanslag op zijn broer en pa werd die uiteindelijk harder dan zijn pa. De spanning en wraakacties komen pcies op de juiste momenten.Gewoon een ijzersterke maffiafilm. Zal ook nooit uit mijn top-3 vallen.
4.Goodfellas; Een stuk minder dan the godfather, maar er zit wel meer humor in dan bv. the godfather. In dit soort rollen is Joe Pesci gewoon het beste. Hij moet niet de clown zoals in home alone uithangen, maar gewoon een grappige gangster die snel ontvlambaar is. Ik lach niet zo snel, maar om Joe lig ik geregeld dubbel door die stem van hem en die kop erbij. Het verhaal is ook gewoon sterk. Hoe op het laatst echt iedereen wordt afgemaakt op brute wijze en degene die overblijven elkaar voor geen meter meer vertrouwen geeft aan dat vriendschap in die kringen geen reet voorstelt. Zolang het goed gaat en iedereen de bevelen opvolgt van de leiders gaat het goed, maar als er ook maar 1 zelf op winstbejag uit is die dit niet gevraagd heeft is er ook meteen vlam in de pan en dat sfeertje voel je de hele tijd. Deze film kan nog wel eens gaan zakken in mijn top-10, maar nu staat die volledig vast in de bovenste 5.
5.Blood diamond;Ik vind Leonardo gewoon een hele goede acteur en dat bewees die in deze film ook weer. Hij bereidt zich perfect op rollen voor en zijn zuid-afrikaanse accent is in mijn ogen gewoon goed. Jennifer is een actrice die me ook steeds is meer gaan opvallen en het is dan ook niet zo vreemd dat ze in 2 films uit mijn top 10 voorkomt. (Requiem for a dream) De hele film zet de onderdrukking van het volk in Sierra Leone duidelijk en waarheidsgetrouw neer. De RUF is meedogenloos en ik krijg als kijker dan ook echt een kijkje in de slechtheid van de mens(blank en zwart) als het om geld, religie of macht gaat. Hoe de karakters van Leonardo en Djimon door verschillende redenen voor het eerst met elkaar in contact komen is een speling van het lot. Ze hebben elkaar nodig en dit maakt de film erg bijzonder. Een wederzijds respect ontstaat en dit gefilmd in een schitterende Afrikaanse setting maakt het voor mij een emotionele film met een duidelijke boodschap naar de mensen die op macht belust zijn.
Nu wordt het zoals gezegd toch echt al snel een stuk moeilijker.
6. Requiem for a dream
Het is al weer even geleden dat ik deze film in zijn geheel heb bekeken, maar hij heeft destijds een indruk op mij achtergelaten.
De karakters hebben zoals de titel al zegt een droom, maar de drugs zorgt er bij alle karakters voor dat deze droom langzaam maar zeker vervliegt. Als ze het nou gewoon bij dealen hadden gehouden ipv zelf de spuit te gebruiken had hun toekomst er echt goed uit kunnen zien. De manier van filmen was af en toe echt om zelf paranoia van te worden. De snelle frames van het bereiden en gebruiken van de drugs gaf echt heel goed de setting waar het zich in afspeelt goed weer. Het weerhoudt je als je een beetje bij je verstand bent in ieder geval om zelf aan die heroine-troep te beginnen. De rol van de moeder werd echt goed neergezet met al die rare vriendinnen van dr die hele dagen buiten op klaptstoeltjes liggen weg te bakken en denken dat ze nog 20 zijn. Jennifer Connelly heb ik voor het eerst ontdekt in deze film. Durft volledig naakt te zijn in deze film(nee gasten daarom staat deze film niet in mijn top 6). Een film om heel depressief van te worden als je niet in een goed vel steekt op dat moment lol.
7.Braveheart
Ik ben toch wel een beetje een soffie als het gaat om grote battle-scenes met goede muziek erachter. Ik denk dat bijna iedereen dat wel een beetje heeft. Waarom dan braveheart en niet Gladiator of Troy etc.? Ik zal wel een schot zijn geweest in een vorig leven. Dat volk heeft gewoon iets. Dat taaltje, de vechtlust en gewoon het mooie Schotse landschap doet mij meer dan Romeinen of Spartanen bijvoorbeeld. Ik ben niet echt een Mel Gibson-fan. Hij moet de films gewoon blijven regisseren en betere acteurs dan hijzelf de rollen laten invullen. Hamish en Robert de Bruce werden echt heel goed neergezet. Zo'n Schotse strijder tegenover me en ik ren harder dan ik ooit heb gedaan, maar dan wel richting huis haha.
De liefdesscene met Isabelle van Frankrijk had wat mij betreft eruit gelaten mogen worden. Zo snel over je vorige meissie heen zijn gaat me voor een film zelfs te snel. Maar goed, gewoon een lekkere kijkfilm die net niet te lang duurt.
8.A beautiful mind
Ik heb zelf iemand in de familie met de ziekte schizofrenie dus ik heb deze film echt goed bekeken. Ook of er dingen werden overdreven op een manier die mij ergerde. Dit viel me enorm mee.
Russel zet de rol van John echt heel goed neer. Ook het zien van dingen/mensen die er niet zijn gaf me het gevoel dat ik ook iets meer begreep van hoe iemand die zoiets moet ervaren zich moet voelen van binnen. Ook dat het hier om een hele slimme wiskundige gaat geeft de werkelijkheid aan dat het iedereen kan overkomen. De eind-speech die hij houdt als hij de nobelprijs krijgt gaf een brok in mijn keel, juist ook omdat hij degene die hem altijd hebben gesteund in dit geval zijn vrouw(hmz kom er nu pas achter dat dit ook weer Jennifer Connelly is) bedankt. Met steun, de juiste zorg en medicijnen kan iemand met schizofrenie echt nog wel een leefbaar bestaan hebben. Het is helaas de samenleving die er nog niet mee weet om te gaan.
9.Scarface
Klassieker. Zo'n film die iedereen gewoon een keer gezien moet hebben en dan zijn of haar mening maar moet geven. Hoe Al zich van hamburgerbakker weet op te werken tot drugsbaron is gewoon the american dream. Mooie slogan blijft: You gotta make the money first, then when you get the money you get the power then when you get the power then you get the woman. Veel keiharde actiescenes en natuurlijk op het einde de legendarische woorden: Say hello to my little friend". Meesterlijk!
10. The green mile
Ik ben niet extreem ondersteboven van Tom Hanks, maar hij speelt gewoon erg goed in deze film.
Het is een ontroerende film die ondanks de soms langdradige stukjes over een muis e.d. toch mijn aandacht wist vast te houden. De mooie emotionele muziek erachter maakten het helemaal af. Ach ja wat wil je ook anders van een stephen-king-verfilming
Nou dat was hem wel voorlopig. Ik hoor wel of mensen het totaal met mij oneens zijn.
bild
-
- 318 messages
- 0 votes
1. Casualties Of War
Film die heel realistisch is en geloofwaardig overkomt waarbij je echt een dramatisch en aangrijpend gevoel gaat hebben, deels omdat je weet dat dat waargebeurt is en meerdere keren voorkomt in de oorlog. De sfeer is ook zeer goed en het acteerwerk is zowat prachtig. Sean Penn zet hier een van zijn beste rollen neer.
2. Fight Club
In het begin en in het middenstuk denk je , fight club erg simpel verhaal die wel zeer vermakelijk lijkt te worden. Maar dan krijg je dat einde, dat het verhaal helemaal opfleurt, bijzonder en ook beter maakt. Ook zijn de acteerprestaties prachtig. Brad Pitt en Edward Norton spelen in deze film hier een van de beste acteerprestaties ooit. Ook verveelt deze film geen moment.
3. Blood Diamond
Ik vond de muziek wel erg goed, maar goed smaken verschillen. Verder kent deze prent een niet al te ingewikkeld maar degelijk verhaal en zeer goed acteerwerk met extra complimenten aan Hunsou. Met het aangrijpende dramatische gedeelte vind ik deze prent enorm goed. Verschillende keren bekeken, zal het waarschijnlijk nogal veel bekijken.
4. Hooligans
Hooligans kent een niet al te ingewikkeld maar daarom wel zeer goed script. Ook is de sfeer erg goed en zijn er talentvolle acteurs aan de gang. In elk opzicht is deze film realistisch en ook geloofwaardig. Er is dan ook niets negatiefs te zeggen over deze prent: speelduur, muziek … alles is gewoonweg zeer goed.
5. Platoon
Enorm realistische en aangrijpende vietnam-oorlogsfilm die je niet snel vergeet. Zowat tijdloze prent met erg goed acteerwerk en zeer goede verhaallijn. De sfeer is ook een groot pluspunt net zoals de regie.
6. Escape From Alcatraz
Ik heb drie Alcatraz films gezien, en deze is overduidelijk de beste. Spannende film die geen moment verveelt. Heel ontspannend en zeer goede rol van Clint Eastwood. 100 % vermaak. De beste gevangenisfilm naar mijn mening.
7. Messenger: Story Of Joan D'arc
Ik verschoot er een beetje van dat deze film zo weinig punten heeft. Alles is gewoon zeer goed: de muziek, sfeer en het script + acteerprestaties om woow tegen te zeggen.
8. American History X
Zeer goed drama en complimenten aan Edward Norton die hier 1 van zijn beste rollen speelt, met dan Edward Furlong die ook een enorm talent heeft. Het verhaal is enorm aangrijpend en verassend einde. Ijzersterk.
9. Taken
Alles wordt zeer goed uitgewerkt en de sfeer is enorm goed. Ook is liam neeson goed opdreef en weet hij ook te overtuigen tussen de actiefilms. Verder heb ik over geen enkele acteur/actrice niets negatiefs te zeggen. Vermakelijk langs alle kanten.
10. Vacancy
Vacancy vind ik een van de spannendste films allertijden. Goed acteerwerk en origineel verhaal gaat daar mee te paar.
Observator
-
- 18281 messages
- 3579 votes
01. Kikujirô no Natsu
02. Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain
03. Mogari no Mori
04. Mulholland Dr.
05. Tenshi no Tamago
06. Dolls
07. Bom Yeoreum Gaeul Gyeoul Geurigo Bom
08. Hotaru no Haka
09. Seom
10. The Straight Story
Zo, alweer meer dan een jaar verder. Wederom tijd voor een jaarlijkse update. Ik probeer zoveel mogelijk variatie in de top 10 aan te brengen om mijn filmsmaak zo goed mogelijk weer te geven. Daardoor is bijvoorbeeld Amélie verdwenen uit mijn top 10, omdat Kamikaze Girls het genre genoeg vertegenwoordigd; en zijn er films verdwenen, omdat de regisseur al vertegenwoordig is in de lijst. Slechts drie (!) films hebben het jaar overleefd. Houd wel van wat (af)wisseling.
01. Kikujirô no Natsu (1999)
Al meer dan twee jaar onveranderd mijn nummer 1. Hoewel ik graag eens een andere film op deze positie zou willen zien staan, ben ik nog geen geschiktere kandidaat dan Kikujirô tegengekomen. Dat zegt genoeg over deze film.
02. Shimotsuma Monogatari (2004)
Nieuw in mijn top 10 en door het jaar heen al heel wat plaatsen gestegen tot mijn nummer 2 positie. Mijn recensie bij de film spreekt voor zich.
03. Fountain, The (2006)
Een film die een tijdlang op het randje heeft gestaan, maar als ik bedenk hoe verbluft ik achterbleef na het kijken van deze film, verdient hij niets anders dan een dikke top 10 positie.
04. Aoi Haru (2001)
Ook nieuw en ook gestegen in de loop van het jaar. Vertegenwoordigd o.a. het 'genre' onbekende (kleine) parel. Mijn recensie bij de film spreekt ook hier voor zich.
05. Mulholland Dr. (2001)
Met Kikujirô en The Fountain de bekendste films in mijn top 10, maar dit is zo'n meesterlijk meesterwerk, qua genialiteit moeilijk te overtreffen, en behoudt daarom een dikke top 10 positie.
06. Sunshine (2007)
Mijn beste herziening ooit. Was totaal overdonderd door deze film, en die overdondering is beloond. Boyle is flink in aanzien gestegen, ook na het zien van Slumdog.
07. Mogari no Mori (2007)
Moeilijk gevalletje. Is in de loop van de tijd wat weggezakt in de lijst en in mijn geheugen, hoewel een hartverscheurende scéne me nog altijd zeer scherp bijstaat. Een die ik hoognodig moet herzien.
08. Gerry (2002)
Weer een film waar ik enorm van onder de indruk was. Iets waar ik veel rekening mee ben gaan houden bij het samenstellen van mijn top 10 (net een overtreffende trap). En alweer een nieuwe binnenkomer.
09. Caótica Ana (2007)
Mijn grootste ontdekking van het jaar is de regisseur Julio Medem. Drie films gezien, nog wat voorzichtig beoordeeld, maar ik ben meer dan onder de indruk. En Caótica Ana verdient niet minder dan de volle vijf sterren. Ook Amantes en Lucia kunnen nog stijgen.
10. Innocence (2004)
Ook een zeer succesvolle herziening, maar zat na de eerste kijkbeurt al dicht tegen de vijf sterren aan, en de herziening heeft dit nog eens bevestigd.
MNV2
-
- 6932 messages
- 1899 votes
Ondertussen is er in mijn top 10 ook weer een aantal zaken veranderd:
01 - A Clockwork Orange - 1971 - Stanley Kubrick
Meesterlijke film van Stanley Kubrick die waarschijnlijk altijd op nummer 1 zal blijven staan. De film kent een nagenoeg perfecte cinematografie, prachtige camerashots, perfect getimede dialogen en hoogstaande muziek die een bepaalde sfeer schept die je in geen enkele andere film tegenkomt.
02 - Pulp Fiction - 1994 - Quentin Tarantino
Nog een film die altijd op deze plek zal blijven staan. Het sterkste element aan dit meesterwerkje van Tarantino is waarschijnlijk het script, het verhaal staat namelijk bol van de indrukwekkende maar tegelijk niets zeggende dialogen die best wel cool klinken. Verder spelen John Travolta en Samuel L. Jackson de sterren van het dak, absoluut hun beste rollen ooit en het coolste misdaadduo uit de filmgeschiedenis..
03 - Apocalypse Now - 1979 - Francis F. Coppola
Weeral een film die waarschijnlijk nooit zijn positie zal afstaan, al staat deze film in tegenstelling tot #1 en #2 nog niet van het begin in mijn top 10. Apocalypse Now is een surrealistische film van Coppola die de waanzin van de Vietnamoorlog zo goed mogelijk probeert weer te geven. De film blinkt dan ook niet uit in het weergeven van een zo realistisch mogelijk verhaal maar eerder in het laten zien van de ellende en het inzinkend moraal van de Amerikaanse soldaten.
04 - Casablanca - 1942 - Michael Curtiz
Absoluut één van de prachtigste zwart/wit films ooit gemaakt. Naar mijn mening speelt Humphrey Bogart trouwens ook één van de beste mannelijke hoofdrollen ooit. De sfeer van deze film met de oorlogssituatie op de achtergrond is ronduit verbluffend en zal hoogst waarschijnlijk nooit meer overtroffen worden. Daarnaast zijn er ook nog eens de schitterende one-liners die origineel uit deze film komen. Hoogtepunt van deze film is de Marseillaise-scènes waarbij iedereen het Franse volkslied zingt terwijl de nazis hun volkslied aan het zingen zijn.
05 - All Quiet on the Western Front - 1930 - Lewis Milestone (nieuwkomer)
De grote nieuwkomer in mijn top 10 is deze schitterende anti-oorlogsfilm van Lewis Milestone uit de prille jaren '30. Een film waar geen heroïsme of patriotisme centraal staat maar de waanzin van WO I. Het verhaal over vriendschappen en overleven is op zijn minst interessant te noemen en streeft zijn tijd ver vooruit. De film staat trouwens in de tip 250.
06 - The Sixth Sense - 1999 - M. Night Shyamalan
De film heeft lang op de derde plek gestaan maar heeft het toch moeten afleggen tegen andere prachtfilms. The Sixth Sense is de beste film van één van men favoriete regisseurs: Shyamalan, die er in bijna al zijn films in slaagt om een ijzingwekkende sfeer te crëeren. The Sixth Sense heeft ook een zeer passende soundtrack van James Newton Howard die het herfst-sfeertje in de film aanzienlijk versterkt.
07 - Shichinin No Samurai - 1954 - Akira Kurosawa (nieuwkomer)
Tweede grote nieuwkomer in mijn top 10. Op zich kent deze film geen hoogstaande cameravoering of cinematografie en de soundtrack stelt ook niet zo heel veel voor maar wat heeft deze film een prachtig verhaal. Een verhaal dat nog als voorbeeld zal staan voor heel veel andere films, de opbouw en de spanning gaan zeer goed hand in hand, de lichte over-acting van sommige personages werkt enorm goed en het verhaal kijkt heerlijk weg en wordt nergens te langdradig. Prachtig samouraï-epos.
08 - Reservoir Dogs - 1992 - Quentin Tarantino
Prachtig filmdebuut van Tarantino dat ondertussen ook al een paar plaatsjes gezakt is. De film heeft alle goede kenmerken dat Pulp Fiction ook heeft: het script, de dialogen, het acteerwerk, de opbouw van het verhaal, het coole jaren '70 sfeertje..
09 - Christiane F. - Wir Kinder vom Bahnhof Zoo - 1981 - Uli Edel (nieuwkomer)
Een film die zware thema's behandelt als drugsverslaving, prostitutie en dood. Ik heb deze film een week na Requiem for a Dream gezien die ik ook ongeloofelijk goed vond en dezelfde thema's behandelt. Het verschil is dat Christiane F. een veel indrukwekkender en pakkender verhaal verteld over verslavingen, je wordt als kijker in deze film harder met de neus op de feiten gedrukt. De film laat als geen ander zien hoe snel mensen, jonge mensen zelfs, verslaafd kunnen geraken aan heroïne en andere oppepmiddelen en wat de gevolgen ervan zijn. Zeker een aanrader
10 - Kill Bill - 2003 - Quentin Tarantino
Hier is geen uitleg voor nodig: de beste wraakfilm ooit gemaakt, de gevechtscènes, de soundtrack, de cameravoering, duidelijk het werk van een talentvol regisseur. De top 10 positie is voor deze film wel wat onzekerder aangezien het moet opboksen tegen films als Requiem for a Dream, American Beauty en Fight Club..
Volgende films hebben mijn top 10 de afgelopen weken verlaten:
- Die Hard
- The Godfather
- Goldfinger
wimnoot
-
- 3963 messages
- 3922 votes
Ik heb Pulp Fiction vervangen voor Inglourious Basterds, niet omdat ik PF niet goed meer vind, maar in mijn top10 staan dus mijn top 10 regisseurs. Komt nog bij dat ik PF inmiddels wel kan dromen na hem misschien wel 40x gezien te hebben.
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
Ik heb mijn top 10 verwijderd. 
Er is voor mij maar één beste film allertijden en dat is Magnolia. Buiten die nummer 1 om, heb ik uiteraard nog meer films die nooit uit m'n top tien zullen verdwijnen, maar toch was ik op één of andere manier niet echt tevreden meer met m'n top tien lijstje de laatste tijd.
Dus heb ik maar besloten om 'm te verwijderen. Hoe lang dit zo blijft weet ik niet, misschien een jaar, misschien een week. Ik moet eerst maar weer eens wat 5* en 4,5* films gaan herzien, om zo te kijken welke films écht overeind blijven na meerdere kijkbeurten. Misschien keer ik wel terug met dezelfde top tien als dat deze was toen ik 'm verwijderde, maar dat zien we dan wel weer.
Aangezien veel titels gewoon vast staan, zal er waarschijnlijk niet veel veranderen.
maerk
-
- 4249 messages
- 2702 votes
heb ik uiteraard nog meer films die nooit uit m'n top tien zullen verdwijnen, maar toch was ik op één of andere manier niet echt tevreden meer met m'n top tien lijstje de laatste tijd.
Ik merkte wel dat je veel veranderingen in je top 10 aan bracht. Ik keek er niet wekelijks naar ofzo, maar soms is het wel leuk om een aantal top tiennen te bestuderen. Bij jou wisselden de films heel vaak van plek en vlogen er veel in en uit. Waarschijnlijk kwam het ook omdat je na het zien van een nieuwe film heel erg enthousiast was, maar hem daarna toch maar er uithaalde? Ik ben in ieder geval wel benieuwd of ie terugkomt, en met welke films. 
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
Met die vele veranderingen valt het wel wat mee toch?
Sinds januari dit jaar volgens mij alleen Lord of the Rings en Inglourious Basterds toegevoegd. Wel een paar keer wat verschoven, Boogie Nights naar een 2e positie bijvoorbeeld. Owh ja, Fargo heeft er ook nog ingestaan... het is zo moeilijk om een definitieve top 10 te maken. 
maerk
-
- 4249 messages
- 2702 votes
Met die vele veranderingen valt het wel wat mee toch?
Sinds januari dit jaar volgens mij alleen Lord of the Rings en Inglourious Basterds toegevoegd. Wel een paar keer wat verschoven, Boogie Nights naar een 2e positie bijvoorbeeld. Owh ja, Fargo heeft er ook nog ingestaan... het is zo moeilijk om een definitieve top 10 te maken.
Haha, de verschuivingen merkte ik dan op, samen met een paar in- en uitvliegers. Neem de tijd om al jouw parels te herzien en laat het hier weten wanneer de top 10 weer terug is. Ik ben benieuwd. 
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
Komt goed. Erg benieuwd wat bepaalde herzieningen gaan opleveren.
arco1974
-
- 6 messages
- 5 votes
1:pulpfiction
2:saving private ryan
3:heat
4:goodfellas
5:Donnie Brasco
6:Inglourious basterds
7;enemy at the gates
8:no country for old men
9:7even
10:resevoir doggs
Dit veranderd dagelijks hahaha
JDSsmetje
-
- 6568 messages
- 2312 votes
Heb hem toch een beetje bewerkt.
1. Casualties of War (1989)
2. Fight Club (1999)
3. Escape from Alcatraz (1979)
4. Pulp Fiction (1994)
5. Babel (2006)
6. Platoon (1986)
7. Rescue Dawn (2006)
8. Full Metal Jacket (1987)
9. Thin Red Line, The (1998)
10. Blood Diamond (2006)
salland 1971
-
- 56 messages
- 632 votes
1. C'era una Volta il West (1968)
Alternatieve titel: Once upon a Time in the West
2. Mississippi Burning (1988)
3. Shawshank Redemption, The (1994)
4. Convoy (1978)
5. Blues Brothers, The (1980)
6. Rush Hour (1998)
7. Perfect World, A (1993)
8. Braveheart (1995)
9. Austin Powers: International Man of Mystery (1997)
10. Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl (2003)
dit is mijn persoonlijke top 10
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
Omdat dat z'n tien favoriete films zijn?
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
Niet iedereen heeft er de kracht voor om dat uitgebreid toe te gaan lichten en dat hoeft ook helemaal niet.
Erwinner
-
- 33715 messages
- 3079 votes
BFI | Sight & Sound | Top Ten Poll 2002 - The voters and the voted - bfi.org.uk
Top 10 van diverse regisseurs
edit: Een hoop lijsten lijken wel erg nostalgisch.
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Niet iedereen heeft er de kracht voor om dat uitgebreid toe te gaan lichten en dat hoeft ook helemaal niet.
Een beknopte uitleg volstaat anders ook wel.
JDSsmetje
-
- 6568 messages
- 2312 votes
Waarom?
Als je meer uitleg van mijn top 10 wil, er staan vele films uitgelegd enkele pagina's verder. En dan nog kan je altijd de commentaren die de gebruiker bij de films geplaatst heeft lezen
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Ik ben het hier eens met Pastichio Rocker.
Wat heeft het voor zin om hier gewoon je top 10 neer te zetten zonder enige vorm van uitleg? Als we even op de usernaam klikken dan zien we de top 10 toch ook.
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Als je meer uitleg van mijn top 10 wil, er staan vele films uitgelegd enkele pagina's verder. En dan nog kan je altijd de commentaren die de gebruiker bij de films geplaatst heeft lezen
Dan heeft dit topic ook niet veel nut als we dat moeten gaan doen. Gooi maar dicht dus.
JDSsmetje
-
- 6568 messages
- 2312 votes
Je hebt gelijk: je kan dit topic zo goed dichtgooien. Oordelen over de films doe je op de filmpagina's en voor je top 10 te zien moet je enkel op de gebruikersnaam klikken.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Wat een onzin om dit topic dicht te gooien. Als mensen hier hun top 10 willen neerzetten al dan niet met toelichting dan moeten zij dat toch weten. Als je dit niet bevalt laat je dit topic toch links liggen.
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Wat is dit nu weer voor een dooddoener? Ik doe een suggestie. Het is namelijk voor veel mensen die dit topic bezoeken leuk om te lezen wat er achter iemand's top tien zit en wellicht dat ze dan aangespoord worden om hetzelfde te doen met hun top tien. En zoals Nomak al zegt: als je dit topic volplempt met top tiens zonder daar inhoudelijk iets aan toe te voegen heeft dit topic niet veel nut, want we kunnen ook gewoon op een username klikken om een top tien te zien zonder uitleg.
Bottleneck
-
- 8233 messages
- 2117 votes
Bij mij is Martyrs de top 10 ingeslopen na wat dagen van bezinking. Wat een beklemmende, heel intense film, een bijna perfecte match tussen horror en wat echt zou kunnen gebeuren, met een (licht) filosofische inslag. En passant behandelt de film ook nog ultieme wraak, een psychose, zelfmutilatie, zelfmoord, kille marteling en transcedentie 
MNV2
-
- 6932 messages
- 1899 votes
BFI | Sight & Sound | Top Ten Poll 2002 - The voters and the voted - bfi.org.uk
Top 10 van diverse regisseurs
edit: Een hoop lijsten lijken wel erg nostalgisch.
Niet echt verbazingwekkend dat The Good, the Bad and the Ugly bij Tarantino op 1 staat..