- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Je persoonlijke top 10
Je persoonlijke top 10
Schizonoid
-
- 356 messages
- 188 votes
1. Stalker (1979)
Alternatieve titel: Сталкер
Mystery / Science-Fiction, 163 minuten
geregisseerd door Andrei Tarkovsky
met Aleksandr Kajdanovsky, Nikolai Grinko en Anatoli Solonitsyn
2. Cercle Rouge, Le (1970)
Alternatieve titel: De Rode Cirkel
3. Godfather, The (1972)
Alternatieve titel: Mario Puzo's The Godfather
4. Fabuleux Destin d'Amélie Poulain, Le (2001)
Alternatieve titel: Amélie
5. Mulholland Dr. (2001)
Alternatieve titel: Mulholland Drive
6. Idi i Smotri (1985)
Alternatieve titel: Come and See
7. Christiane F. - Wir Kinder vom Bahnhof Zoo (1981)
Alternatieve titel: Christiane F.
8. Cidade de Deus (2002)
Alternatieve titel: City of God
9. Untergang, Der (2004)
Alternatieve titel: Downfall
10. Trainspotting (1996)
speranza
-
- 24668 messages
- 0 votes
1. Identificazione di una Donna (1982)
Twintig jaar na zijn indrukwekkende trilogie over vervreemding weet grootmeester Michelangelo Antonioni opnieuw te scoren met een briljante film over de problematische man - vrouw relatie. Het camerawerk is briljant. Zowel Venetië als de korte erotische scènes worden prachtig in beeld gebracht. Daniela Silverio en Christine Boisson spatten van het scherm af.
2. Il Deserto Rosso (1964)
Grootmeester Michelangelo Antonioni tovert met kleuren. Hij laat in dit cinematografisch pareltje opnieuw de beelden voor zich spreken. Monica Vitti spat ook met kleuren van het scherm af. Wat kan deze beeldschone actrice intrigerend kijken. Ik wil mijn grenzeloze bewondering voor deze film van alle daken schreeuwen. Een film over isolatie, verveling en prachtig ingehouden erotiek. Ik heb nog nooit mooiere erotiek in een film gezien. Dit terwijl er geen enkele naakt scène in deze film zit. Het acteerwerk van Monica Vitti is van een ongelooflijk hoog nivo.
3. Storie di Ordinaria Follia (1981)
Ornella Muti spat van het scherm af in deze bijzonder poetische film over de zelfkant van het leven.
4. Lucía y el Sexo (2001)
Dit is een heel bijzondere film vanwege de diverse tijdlijnen die door elkaar heen lopen. De expliciete seks scènes worden prachtig in beeld gebracht. Paz Vega spat van het scherm af.
5. Tokyo.Sora (2002)
Dit is een adembenemnde film over eenzaamheid en leegte met bijzonder mooie cinematografie.
6. Le Soldatesse (1965)
Dit is een prachtige film over ontluikende genegenheid met zeer sterk acteerwerk van de hele cast.
7. Je Vous Salue, Marie (1985)
Dit is een audiovisueel meesterwerk over de worsteling van twee jonge vrouwen met hun seksualiteit en geloof.
8. Irréversible (2002)
Ik kom woorden te kort om deze film de hemel in te prijzen. Ik beperk me tot twee aspecten. Monica Bellucci spat van het scherm af. De filmscore is geweldig. Ik raak hevig opgewonden van beide aspecten.
9. Nathalie... (2003)
Dit is een heerlijke film. Het observeren van de opwindende Emmanuelle Béart is bijzonder aangenaam tijdverdrijf.
10. Swimming Pool (2003)
Dit is een briljante film met prachtige beelden, mooie muziek, spanning, erotiek en last but not least de oogverblindend mooie Ludivine Sagnier.
clockwork72
-
- 2780 messages
- 1738 votes
even een kleine wijziging in mijn Top 10:
Ik heb er effe een nachtje over moeten slapen maar ik heb Forrest Gump eruit geknikkerd en The Godfather part 2 erin gedonderd.
Ik heb Heat erin gedaan en Terminator 2 eruit gegooid omdat ik dat al heel lang van plan was omdat ik Heat gewoon de beste actie-film vindt die ik ooit heb gezien.
Verder is alles hetzelfde gebleven.
Sven Vermant
-
- 472 messages
- 4545 votes
even een kleine wijziging in mijn Top 10:
Ik heb er effe een nachtje over moeten slapen maar ik heb Forrest Gump eruit geknikkerd en The Godfather part 2 erin gedonderd.
Ik heb Heat erin gedaan en Terminator 2 eruit gegooid omdat ik dat al heel lang van plan was omdat ik Heat gewoon de beste actie-film vindt die ik ooit heb gezien.
Verder is alles hetzelfde gebleven.
Twee films vervangen voor twee betere !!
Je hebt een mooie top 10 nu in ieder geval !
voomzap
-
- 815 messages
- 1271 votes
01. Fear and Loathing in Las Vegas (1998)
02. Twelve Monkeys (1995)
03. Matrix, The (1999)
04. One Point O (2004)
05. In the Mouth of Madness (1995)
06. Pulp Fiction (1994)
07. Stir of Echoes (1999)
08. Delicatessen (1991)
09. Mulholland Dr. (2001)
10. Signal, The (2007)
blackeagle
-
- 22 messages
- 280 votes
1. Into the Wild (2007)
2. Silence of the Lambs, The (1991)
3. Forrest Gump (1994)
4. Trainspotting (1996)
5. Cashback (2006)
6. Léon (1994)
7. Sixth Sense, The (1999)
8. Butterfly Effect, The (2004)
9. Wild at Heart (1990)
10. Himmel über Berlin, Der (1987)
JDSsmetje
-
- 6568 messages
- 2312 votes
Nieuwe nummer 1: Martyrs !
Uitleg: zie filmpagina.
MNV2
-
- 6932 messages
- 1899 votes
Mijn top 10 begint steeds meer en meer vorm te krijgen doordat ik steeds meer films zie die top 10 waardig zijn..
huidige positie - vorige positie - positie eerste top 10 - titel - jaar - regisseur
01 - (01) - (01) - A Clockwork Orange - 1971 - Stanley Kubrick
02 - (03) - (xxx) - Apocalypse Now - 1979 - Francis Ford Copolla
03 - (02) - (02) - Pulp Fiction - 1994 - Quentin Tarantino
04 - (04) - (xxx) - Casablanca - 1942 - Michael Curtiz
05 - (xxx) - (xxx) - C'era una Volta il West (1968) - 1968 - Sergio Leone
06 - (xxx) - (xxx) - Ivanovo Detstvo - 1962 - Andrei Tarkovsky
07 - (xxx) - (xxx) - Amores Perros - 2000 - Alejandro González Iñárritu
08 - (08) - (06) - Reservoir Dogs - 1992 - Quentin Tarantino
09 - (xxx) - (xxx) - King Kong - 1933 - Merian C. Cooper en Ernest B. Schoedsack
10 - (05) - (xxx) - All Quiet on the Western Front - 1930 - Lewis Milestone
Slechts 3 films hebben na een jaar op MM stand gehouden en 4 films heb ik er de laatste 2 maanden uitgegooid.
De 4 nieuwkomers zijn dus:
05 - C'era una Volta il West (1968) - 1968 - Sergio Leone
Heerlijk Wilde Weste-epos van Sergio Leone dat me langer is bijgebleven dan ik verwacht had. Het spannende verhaal in combinatie met wellicht wel dé meest schitterende soundtrack ooit gemaakt zorgt voor een film van hoog niveau. Neem daarbij enkele goede acteurs, memorabele filmpersonages, en prachtige scènes en ik kan veilig stellen dat dit een meesterwerkje is.
06 - Ivanovo Detstvo - 1962 - Andrei Tarkovsky
Na vier films van Tarkovsky gezien te hebben kwam ik tot het besluit dat deze film toch wel de beste en de meest toegankelijke was. Het is een film die alle oorlogsdrama's die ik de laatste jaren zag, ver achter zich laat. De film wordt gekenmerkt door heerlijke, surrealistische en veelzeggende scènes en het meest prachtige camerawerk dat ik tot nu toe zag.
07 - Amores Perros - 2000 - Alejandro González Iñárritu
Ijzersterk regiedebuut van Iñárritu met een even sterk verhaal en dito acteerwerk. Het verhaal steekt niet alleen ingenieus in elkaar maar bevat ook mooie, symbolische scènes.
09 - King Kong - 1933 - Merian C. Cooper en Ernest B. Schoedsack
De leukste avonturenfilm ooit gemaakt met als hoogtepunt Kong die in een gevecht met een T-Rex verwikkeld is.
Baard
-
- 119 messages
- 72 votes
1. Requiem For A Dream (2000).
Ik twijfel de laatste tijd wel erg of dit nog steeds mijn nummer 1 is, zie de laatste tijd heel veel sterke films. Maar de indruk die deze film achterliet na de eerste keer gezien te hebben, heb ik nog nooit met een andere film gehad. Zeer indrukwekkend, een eye-opener voor sommige mensen, daar hou ik van. Daarbij de prachtige soundtrack en het camerawerk maakt deze film fantastisch.
2. Forrest Gump (1994).
Tom Hanks in de rol van zijn leven. De humor, het drama, en het acteerwerk maken deze film voor mij een verdiende nummer 2.
3. Pulp Fiction (1994).
Één en al vermaak. De dialogen, de personages, het acteerwerk, de samenhang, echt een geweldige film van Tarantino die na 10 keer kijken nog niet verveeld!
4. American Beauty (1999).
Kevin Spacey, meer hoef ik niet te zeggen denk ik! Geweldig!
5. The Shawshank Redemption (1994).
Heeft lang op nummer 1 gestaan, omdat deze film ook een geweldige indruk achter liet. Echter vind ik hem na meerdere keren gezien te hebben toch minder sterk worden. Het is in principe een simpel verhaal om te volgen, maar toch ijzersterk.
6. Gladiator (2000).
De beste rol van Crowe. Ik ben totaal geen fan van dit soort films. Maar Gladiator is geweldig, heerlijke sfeer, prachtige muziek, mooi verhaal, daarom een plaats in mijn top 10.
7. The Big Lebowski (1998).
Mijn favoriete komedie. The Dude en Walter, wat een geweldige personages, de humor is geniaal!
8. Cidade de Deus/ City of God (2002).
Mooie dramatisch film over het bestaan van kinderen in de sloppenwijken van Rio, een prachtig decor.
9. Revolutionary Road (2008).
Winslet en Di Caprio samen sterker dan in Titanic. Ook het 'probleem' waar Winslet de hele film mee zit spreekt mij aan, ontzettend realistisch. Voeg daarbij de acteerprestaties en de soundtrack aan toe, en je hebt een topper. Het einde ook... geweldig!
10. Babel (2006).
Mooie sfeer, veel drama, mooie muziek, goede samenhang, erg knap hoe Alejandro González Iñárritu de landen in het verhaal zo mooi samenbrengt.
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Kan me wel aardig vereenzelvigen met jouw film-smaak.
Als ik je rijtje zo zie staan denk ik ook dat je the green mile dan in je top 15 of hebt staan? Ken 8 t/m 10 niet, zal ze eens gaan bekijken en mijn mening erover geven.
Baard
-
- 119 messages
- 72 votes
The Green Mile, ik weet niet of ik hem in mijn top 15 zou zetten, maar een erg sterke film is het zeker!
wimnoot
-
- 3963 messages
- 3922 votes
Mijn top 10 met uitleg:
Ik heb in mijn top 10 gekozen voor mijn favoriete regisseurs en voor films die veel voor mij betekent hebben persoonlijk.De titels zijn bij de meeste wel bekend(mijn smaak is erg mainstream) dus daar zeg ik niet al te veel meer over.
1. Inglourious Basterds.
Is van de regisseur waar het bij mij mee begon.Het verzamelen van films(eerst op vhs), tijdschriften doorspitten,en het kijken van film programma's op t.v. om maar alles te weten te komen van nieuwe films.Alles wat Tarantino doet vind ik geweldig, of hij het script schreef (True Romance) of waar hij aan meedoet(From Dusk Till Dawn) alles wilde ik zien en weten. Had ook lang Pulp Fiction op een staan en die vind ik even goed, maar ik ben alleen nu helemaal weg van IB vandaar.
2.The Godfather:part 2
Met Francis Ford Coppola heb ik niet zoveel, het gaat hier voornamelijk om het verhaal van de twee eerste films.Als ik naar Micheal Corleone kijk dan zie ik de man die ik zou willen zijn.Ik ben ook de derde uit een gezin van vier(mijn oudere broers hebben op hun eigen manier wel wat weg van Sonny en Fredo) en ik ben ook een aantal jaar van huis geweest.Wide niets met het familie bedrijf temaken hebben, maar ben nu toch ondernemer.Ik vind vooral de siciliaanse gebruiken geweldig en de code die de gangsters met elkaar hebben.Het geweld en die prachtige beelden maken van iedere kijkbeurt weer een fijne ervaring.
3.Goodfellas
Martin Scorsese staat bij mij nummer een als het gaat om kwantiteit(ook hoog in kwaliteit), in mijn collectie staan zestien films van zijn hand.Goodfellas heb ik gekozen omdat ik van verhalen houd met een duidelijk begin een mooi verhaal en een duidelijk eind.Heerlijk om te zien hoe de jonge Henry zich ontwikkeld en zijn dromen uitkomen.Het brute geweld wat Joe Pesci met zich meebrengt en de paranoia van Robert De Niro samen met de soundtrack maken voor mij een van de beste films ooit.
4.C'era Una Volta il West.
Sergio Leone's films zijn wat mij betreft allemaal meesterwerken.Vooral de muziek is wat deze films bijzonder maakt.Soms worden er geen woorden gesproken maar door de closeups en de bijbehorende muziek voel je de gedachtes van de hoofdpersonen.Als Claudia Cardinale en Henry Fonda dat onderonsje hebben is het bijna romantisch en een prachtige scene.Niet verwonderlijk dat Leone zo'n grote invloed is geweest voor anderen.
5.Trainspotting.
Staat in mijn top 10 omdat ik deze film grijs gedraait heb in de tijd dat ik in Groot-Brittanie rond trok. Ik heb in de nodige nachtclubs en vervallen flats tijd doorgebracht en de nodige drugs(geen heroine) gebruikt.De boeken van Welsh zijn vaak nog vunziger dan wat je in Trainspotting te zien krijgt.Danny Boyle is een geweldig vakman die lekker zijn genre's uitkiest, en altijd een puike prestatie neerzet.Ook heeft hij een aantal jonge acteurs tot supersterren gemaakt, wat aangeeft dat hij een goed oog voor talent heeft.
6.Good Will Hunting.
Was voor mij de film als ik weer eens medelijden met mezelf had.Opnieuw kon ik erg mee leven met Will Hunting die door zijn verleden niet alles uit het heden kan(wil) halen.Niet dat ik goed ben in wiskunde(integendeel
) maar wel kon ik me vinden in dit thema. Minnie Driver heb ik nooit meer zo mooi gevonden als in die film.Gus Van Sant is ook een van mijn lievelings regisseurs al moet ik toegeven dat ik nog niet een van zijn echte arthouse films gezien heb.
7. Seven.
Hoe kan het ook anders, Seven staat op zeven.Een van de donkerste en verontrustende films die ik gezien heb.Kevin Spacey in de rol van John Doe laat de kritiek op de hedendaagse samenleving zien met een mokerslag.David Fincher maakte met Seven en Fightclub twee prachtige rebelse films.Ook Zodiac was erg mooi en sfeervol. Seven gaf me een naar gevoel van binnen, wat betekent dat er goed werk geleverd is.Alleen jammer dat Fincher de weg van de oscars is ingeslagen.
8.The Sixth Sense.
Ook bij deze film heb ik dat beklemmende gevoel gehad.Ik vind het altijd moeilijk om kinderen in nood of gevaar te zien.M.Night Shyamalan is net als Hitchcock een meester van suspence. Het niet laten zien van de slechterik wekt de beste angstbeelden op, veel meer dan een man met een kettingzaag of iets dergelijks.Helaas wen je snel aan dat trucje en blijft de verrassing uit.Mede daarom worden zijn films steeds ietsje minder.Ik hoop dat hij die ban weet te doorbreken.
9. Full metal Jacket.
Stanley Kubrick hoort ook in mijn top10 thuis,veel van zijn films heb ik hoog staan.Toch voor deze gekozen omdat ik wel wat heb met Oorlogfilms.Ik vraag me altijd af hoe ik het zou doen bij zo'n commando training. En hoelang het zou duren tot ik een kogel in mijn hoofd krijg tijdens de gevechten.Echt interessant hoe die jongens gedrilt worden tot vechtmachine's die zonder vragen te stellen orders uitvoeren. De rol van soldaat "joker" laat inderdaad de dualiteit van het mens zijn zien. Fantastisch geillustreerd door een meester.Ook van Kubrick heb ik bijna alles, en heb zijn films allemaal een keer of drie gezien. Met als uitblinkers A Clockwork Orange en 2001 A space Oddysey
10.Gladiator.
Is voor mij een meesterwerk en een staaltje van perfectie. Alle rollen in deze film zijn uitstekend gecast. Vooral Oliver Reed en Richard Harris zetten een geweldige rol neer. Weer een duidelijk verhaal met een einde waar je vrede mee kan hebben.Bij Ridley Scott is het vaak "A hit or a miss", hij volgt vaak een topfilm met een wat mindere op. Maar hij heeft een paar pareltjes op zijn conto staan.Ook een filmmaker met veel liefde voor zijn vak, misschien dat hij daarom zoveel films maakt.
Dit is mijn erg persoonlijke top 10.
Bottleneck
-
- 8233 messages
- 2117 votes
Hoewel het nogal wisselt, mijn top tien:
1. Pulp Fiction (1994)
Er is geen andere film waar ik bij elke kijkbeurt zo zit te genieten. Fantastische scenes, dialogen, monologen en muziek. Kan hem geen andere plek dan de eerste geven.
2. Godfather, The (1972)
Verreweg de beste maffia/misdaadfilm. Nostalgie met een hoofdletter, die niet over-the-top aanvoelt zoals bijvoorbeeld Scarface. De muziek is ongeëvenaard, het verhaal en de acteurs spreken voor zich.
3. Martyrs (2008)
De film die me het meest heeft aangegrepen, heb met een knoop in m'n maag gekeken naar wat de meiden moeten doorstaan. Beste shockhorror/drama.
4. Trainspotting (1996)
Confronterend en boeiend verhaal. De grauwheid, drugs, vriendschap, verraad, humor en troosteloosheid spatten van het beeldscherm. Goed gekozen muziek.
5. Irréversible (2002)
Misselijkmakend en toch meeslepend. Zelden ervaren dat de combinatie van beelden en geluidseffecten zo op je in kunnen hakken en de gemoedstoestand van het personage kunnen weergeven. De niet-chronologische volgorde werkt goed voor de vreemde climax en de lange scenes die uit een shot (lijken te) bestaan zijn een genot om te volgen.
6. Pi (1998)
Briljante film die werkelijk barst van de tegenstellingen zoals de film is geschoten (in zwart en wit). Luchtig hoe bepaalde thema's aan de orde komen, maar heel doeltreffend en met een fantastische soundtrack.
7. Lock, Stock and Two Smoking Barrels (1998)
Eén lange sensatie over kleine gangsters, verhaallijnen die grappig bij elkaar komen en geweldige scenes (zoals het feest vieren). Vind deze beter dan Snatch. omdat die het trucje herhaalt.
8. Evil Dead II (1987)
Tja, cult/pulp of hoe je het ook wilt noemen in optima forma. Een niet te stoppen film met een geweldige Bruce Campbell. Je moet ervan houden maar de waanzin is hilarisch (zoals de lachende spullen).
9. Fear and Loathing in Las Vegas (1998)
Prachtig visueel weergegeven trips met Johnny Depp in een van z'n beste rollen.
10. Jacob's Ladder (1990)
Heb een zwak voor Jacob en de ellende die hij doorstaat. De beelden zijn niet van even hoge kwaliteit maar vind het niet storend. Dat de film in feite (spoiler) een lange hallucinatie is vind ik bijzonder, zelfs de relatie die wordt gelegd met toegediende drugs is ook suggestief.
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
Na een tijdje zonder top 10 te hebben gezeten, toch maar weer één ingevoerd. Ik heb toch het gevoel dat ik er gewoon één moet hebben. Veel is er niet veranderd, alleen Braveheart heeft de plaats ingenomen van The Lord of the Rings: The Fellowship of the RIng. Ik kan het niet helpen, maar Braveheart blijft gewoon een grote favoriet van me. Altijd geweest en (waarschijnlijk) zal dat altijd zo blijven, vooral omdat de herziening laatst weer grandioos was. Veel mensen vinden Braveheart een enorme zeikfilm, ik blijf er een enorm zwak voor houden, sorry. 
Voor de rest staat mijn top 3 gewoon vast. Waarschijnlijk verandert die nooit meer, al weet je het nooit natuurlijk. Mijn nummer één zal in ieder geval nooit van zijn troon gestoten worden. Als er dan toch een andere film zou moeten zijn en als Magnolia er bijv. niet had geweest had Boogie Nights mijn nummer één geweest, maar gelukkig heeft Anderson het magistrale Magnolia gemaakt. Mijn grote favoriet. Voor de rest is Donnie Darko een paar plaatsjes gezakt en zijn Pulp Fiction, Fear and Loathing en There Will be Blood gestegen. Inglourious Basterds inmiddels een paar keer gezien, blijft een magistrale film die zelfs mijn extreem hoge verwachtingen heeft overtroffen.
Het blijft erg moeilijk om een goede persoonlijke top tien te maken. Ondanks dat ik het gevoel had dat het allemaal niet echt klopte in m'n vorige top tien, veranderde er niet veel. Veel herzieningen gehad, waarvan Bravheart het meeste indruk maakte. Het staat wel interessant om allemaal titels uit andere landen (dan uit de USA) in je top tien te hebben en wat onbekende, oudere films erin te hebben, maar uiteindelijk kies je toch voor de films die het meest voor jou betekenen, althans ik wel. Op dit moment zijn deze tien dat:
01. Magnolia
02. Boogie Nights
03. Mulholland Dr.
04. Pulp Fiction
05. Fear and Loathing in Las Vegas
06. There Will Be Blood
07. Donnie Darko
08. Inglourious Basterds
09. Apocalypse Now
10. Braveheart
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Mijn nummer één zal in ieder geval nooit van zijn troon gestoten worden.
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
Ja. 
Maar mijn smaak is inmiddels zo gevorderd/veranderd (en heb sindsdien zoveel gezien) dat ik inmiddels wel zeker weet dat Magnolia mijn nummer één is. Gewoon drie uur lang met tranen in m'n ogen zitten, zo fantasisch.
Lijkt me niet dat dat nog overtroffen gaat worden. Niks is zeker misschien, maar ik kan het me echt absoluut niet voorstellen.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Ben zelf niet echt tevreden over m'n top 10. Snatch. blijft de onbewiste nummer 1, maar de volgorde van de rest en de plekken 8-10 willen nog wel eens wisselen. Ligt er maar aan in wat voor stemming ik ben.
rokkenjager
-
- 2863 messages
- 1702 votes
Het blijft erg moeilijk om een goede persoonlijke top tien te maken. Ondanks dat ik het gevoel had dat het allemaal niet echt klopte in m'n vorige top tien, veranderde er niet veel. Veel herzieningen gehad, waarvan Bravheart het meeste indruk maakte. Het staat wel interessant om allemaal titels uit andere landen (dan uit de USA) in je top tien te hebben en wat onbekende, oudere films erin te hebben, maar uiteindelijk kies je toch voor de films die het meest voor jou betekenen, althans ik wel.
Waarom staat dat interessant? Zodat men als een erudiet overkomt?
Wat is er überhaupt zo interessant aan om onbekende films in je top 10 te hebben?
En wat bedoel je eigenlijk met onbekende films? Abstract? Intellectueel ontoegankelijk? In essentie zou dat een vreemde logica/constatering zijn aangezien er genoeg onbekende films zijn die voor een grote publiek zijn gemaakt.
En waaruit maak je op dat oudere, onbekende of non-Engelstalige films minder gevoelsmatig en minder betekenis zouden kunnen hebben voor diegene die dat in hun top tien hebben?
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
En waaruit maak je op dat oudere, onbekende of non-Engelstalige films minder gevoelsmatig en minder betekenis zouden kunnen hebben voor diegene die dat in hun top tien hebben?
CountFunkula
-
- 13 messages
- 13 votes
1. Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb (1964)
Beste film ooit gemaakt!
2. 2001: A Space Odyssey (1968)
3. Modern Times (1936)
4. Clockwork Orange, A (1971)
5. Kid, The (1921)
6. Monsieur Verdoux (1947)
7. Apocalypse Now (1979)
8. One Flew over the Cuckoo's Nest (1975)
9. Goodfellas (1990)
10. Full Metal Jacket (1987
CountFunkula
-
- 13 messages
- 13 votes
Meeste goede films zijn van Stanley Kubrick!
Kevin13
-
- 14947 messages
- 0 votes
Ik denk dat men Top 10 nu compleet is. Nu even afwachten nog op mogelijke kanshebbers (El Perro, Tideland) maar die zullen het waarschijnlijk niet halen.
01. Pulp Fiction (Quentin Tarantino, 1994)
02. Unbreakable (M. Night Shyamalan, 2000)
03. Magnolia (Paul Thomas Anderson, 1999)
04. One Flew over the Cuckoo's Nest (Milos Forman, 1975)
05. Akira (Katsuhiro Ôtomo, 1988)
06. C'era una Volta il West (Sergio Leone, 1968)
07. Warriors, The (Walter Hill, 1979)
08. Fall, The (Tarsem Singh, 2006)
09. Reservoir Dogs (Quentin Tarantino, 1992)
10. Shi Mian Mai Fu (Yimou Zhang, 2004)
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2842 votes
Ik denk dat je deze lijst beter bij je persoonlijke top 100 kan plaatsen. 
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
1. Scarface (1983)
2. Capo dei Capi, Il (2007)
Alternatieve titel: Corleone
3. Gotti (1996)
4. Goodfellas (1990)
5. Angels with Dirty Faces (1938)
6. Godfather: Part II, The (1974)
7. Casino (1995)
8. Thing, The (1982)
9. Terminator 2: Judgment Day (1991)
10. Monsieur Verdoux (1947)
Kevin13
-
- 14947 messages
- 0 votes
Mooie 2de plaats. Heb de eerste 4 afleveringen gezien en het was echt niet mis. 
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Mooie 2de plaats. Heb de eerste 4 afleveringen gezien en het was echt niet mis.
Heb je het ook gekocht.
Is een echte collecters item
Kevin13
-
- 14947 messages
- 0 votes
Nee. Ik huur de afleveringen via Prime
. Maar men broer is wel van plan te kopen.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Nee. Ik huur de afleveringen via Prime
. Maar men broer is wel van plan te kopen.
Zeker doen via bol.com 49,99 met falcone en corleone.
sinterklaas
-
- 11813 messages
- 3316 votes
Binnekort miss in mijn top 10
Children of Men
I, Robot
Irreversible
Funny Games
Memento