• 178.079 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.092 actors
  • 9.372.312 votes
Profile

Je persoonlijke top 10

Kevin13

• 14947 messages
  • 0 votes

rep_robert wrote:

Wat een onzin, dus Twin Peaks(serie) en the X-files is voor mij ook 1 grote film omdat ik ze fantastisch vind?

Beetje rare argumentatie

Kijk The Wire en je snapt meteen wat ik bedoel.

Kevin13

• 14947 messages
  • 0 votes

chevy93 wrote:

Dat is hetzelfde als dat je een concert van iemand als beste nummer aangeeft.

Nee toch niet.

Kevin13

• 14947 messages
  • 0 votes

The One Ring wrote:

Televisie is ook een heel ander medium dan televisie. Zeggen dat alle afleveringen van The Wire achter elkaar afspelen één film maakt is niet waar.

De seizoenen van The Wire kun je niet als apart gaan beschouwen,dat gaat alleen in het geheel.

Justinw

• 5378 messages
  • 1803 votes

Oke, we weten dat The Wire geweldig is, en dat het eigenlijk 1 grote film is. Dus wat als ik Bassie & Adriaan in Amerika nu eens op 1 zet

Kevin13

• 14947 messages
  • 0 votes

Als jij dat zo geweldig vindt mag je het op 1 zetten.

Observator

• 18281 messages
  • 3579 votes

Iets met een spanningsboog per aflevering, cliffhanger wellicht. Toch een andere opbouw dan film.

Kevin13

• 14947 messages
  • 0 votes

Cliffhanger? Komt niet voor in The Wire.

Justinw

• 5378 messages
  • 1803 votes

Inderdaad 24 is eigenlijk ook een soort grote film. Maar het is wel degelijk per aflevering gemaakt. Met cliffhangers etc.

Kevin13

• 14947 messages
  • 0 votes

The Wire is grotendeels één rechte lijn. Maar ieder hoofdstuk laat een bepaalde factor van de stad Baltimore zien.

DonOswaldo

• 6430 messages
  • 1931 votes

Maar hoe je het ook wendt of keert, het blijft een serie.

Kevin13

• 14947 messages
  • 0 votes

Voor jou wel. Voor mij niet.

flipsyde

• 858 messages
  • 1712 votes

Waar maken jullie je druk om, misschien moet ik ook maar eens aan The Wire beginnen

Kevin13

• 14947 messages
  • 0 votes

Aan je Top10 te zien weet ik zeker dat The Wire je gaat liggen! En ja waar maken we ons eigenlijk druk om. Heb een Top10 zonder 'series en miniseries'.

flipsyde

• 858 messages
  • 1712 votes

Ja dat denk ik ook wel.

Screenshots die ik gezien heb zijn soms schitterend.

Je avatar is er ook van of niet?

Kevin13

• 14947 messages
  • 0 votes

Klopt Omar Little die met zijn shotgun over de straten van Baltimore loopt. Ik dacht zelfs dat het echt gebeurd was deze scene maar kan me vergissen.

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Film en tv zijn media die soms zeer dicht bij elkaar liggen. Maar het blijven wel verschillende kunstvormen die je niet met elkaar mag vereenzelven.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Kevin13 wrote:

(quote)

Kijk The Wire en je snapt meteen wat ik bedoel.

Grow up!

Twin Peaks is in principe ook een verhaallijn wat over de twee seizoenen loopt en ook the X-Files heeft een verhaal wat over 9 seizoenen loopt.

Zo kan je 90% van de series wel een film noemen....

Dat het je favoriete serie is oke, maar de vergelijking met films is gewoon misplaatst.

Kevin13

• 14947 messages
  • 0 votes

Twin Peaks nog niet gezien (wel in bezit maar staat als laatst op de lijst) maar zal ik ongetwijfeld ook aanschouwen als lange film. The X-Files als kind bekeken en ik weet niet of hetzelfde verhaallijn doorheen alle seizoenen loopt want wat ik me nog kan herinner waren toch verschillende afleveringen.

Dat het je favoriete serie is oke, maar de vergelijking met films is gewoon misplaatst.

Ik kan er ook niet aandoen dat al mijn 5,0* films nog niet in de buurt komen van The Wire.

yeyo

• 6351 messages
  • 4614 votes

Dan zou je dus in principe een top 10 kunnen hebben die uit niets anders dan series bestaat?

Kevin13

• 14947 messages
  • 0 votes

Hangt ervan af. Als het ieder seizoen apart is wel ja maar als je op het geheel stemt dan denk ik dat er toch nog zo'n 2 a 3 films in zullen staan. Lijkt me niet meer dan logisch dat 'series' over het algemeen beter zijn dan films.

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

Kevin13 wrote:

Lijkt me niet meer dan logisch dat 'series' over het algemeen beter zijn dan films.

Dit meen je niet serieus hoop ik

DonOswaldo

• 6430 messages
  • 1931 votes

Kevin13 wrote:

Voor jou wel. Voor mij niet.

Voor mij wel? Algemeen bekend zul je bedoelen. We kunnen het een feit noemen

Kevin13

• 14947 messages
  • 0 votes

Ik meen het Waarom zou dat niet serieus kunnen genomen worden?

misterwhite

• 4726 messages
  • 656 votes

Kevin13 wrote:

Ik meen het Waarom zou dat niet serieus kunnen genomen worden?

Ik neem het serieus. Al zelfs ben ik niet zo'n serie liefhebber maar toch begrijp ik jou goed. Een film kan je maar 2 uur van genieten ofzo en een serie kan je zolang van genieten. Maar toch ben ik persoonlijk ook van films zijn beter dan series maar er zijn zat genoeg mensen die dat zo andersom vinden

Kevin13

• 14947 messages
  • 0 votes

Maar toch ben ik persoonlijk ook van films zijn beter dan series

En wat is er dan beter aan? Uitbreiding van personages en de diepgang daaromtrent? Een verhaal dat in 120 minuten verteld wordt?

misterwhite

• 4726 messages
  • 656 votes

Zoals ik al eerder vermelde, ik ben geen serie liefhebber.

Maar van diepgang heb je een goed punt!

Al zelfs kan er voor mij geen één serie op tegen Magnolia.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Soms hoef je ook niet 10 of 20 uur naar iets te kijken om het fantastisch te vinden he. Tijd is een relatief begrip.

Het is overigens wel fijn als je iets geweldig vindt dat je er dan uren naar kan kijken.

Maar dit is MovieMeter en het praten over een serie is helemaal niet van belang in dit topic.

Kevin13

• 14947 messages
  • 0 votes

Al zelfs kan er voor mij geen één serie op tegen Magnolia.

Zoals je zelf al eerder vermelde, je bent geen serie liefhebber . Maar je gaat mij nooit horen zeggen dat de films die ik hoog waardeer daarom slecht zijn. Magnolia vind ik nog altijd zeer goed maar moet het toch afleggen tegen de meeste 'series' die ik voorlopig al heb gezien

Kevin13

• 14947 messages
  • 0 votes

rep_robert wrote:

en het praten over een serie is helemaal niet van belang in dit topic.

Eens. Maar uit zelfverdediging nog even melden dat jullie begon te kakken op mij . Laten we allemaal een rolletje wc-papier nemen en terug ontopic gaan.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.