- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Je persoonlijke top 10
Je persoonlijke top 10
simonvinkie
-
- 2271 messages
- 827 votes
Heb ik twee maanden tijd flink mijn top tien door elkaar gegooit. Hier weer eens een update.
01. (...) Apocalypse Now.
Inmiddels al weer een flinke tijd mijn nummer één. Geheel terecht natuurlijk, want nog nooit maakte een film zoveel indruk op me. De film laat perfect de gruwel van de vietnamoorlog zien. Ook wordt er geweldig geacteerd.
02 (NE) Le Salaire de la Peur
Via de pakketservice deze briljante film mogen aanschouwen. Heerlijke avonturenfilm, die bovendien ook nog eens bloedstollend spannend is. Het verhaal wordt heerlijk rustig vertelt, maar de film verveelt geen moment. Dikke aanrader!
03. (02) Goodfellas
Mijn filmsmaak is best wel aan het veranderen de laatste tijd, maar deze film zal altijd een plek in mijn top tien blijven houden. Hij is dan wel een plekje gezakt, maar het blijft een geweldige gangsterfilm met top vertolkingen.
04. (NE) La Dolce Vita
Echt een ongelofelijke verrassing deze film. Ik had deze film blind aangeschaft, maar ik heb er absoluut geen spijt van gehad. De sfeer is briljant, en Marcello Mastroianni acteert fantastisch. De film staat bol van de klassieke scenes. Bovendien is de muziek ook erg sterk
05. (NE) C'era una Volta il West
Beste western ooit! Sergio Leone heeft natuurlijk flink wat goeie westerns gemaakt, maar deze is ongeevenaard. De muziek, de sfeer en de acteerprestaties zijn geweldig. Een film die ik nog erg vaak zal zien.
06. (08) Fargo
Stiekem had ik verwacht dat deze film langzamerhand een beetje uit mijn top tien zou verdwijnen. Maar na de laatste herziening, heb ik de film zelfs weer twee plekken omhoog gegooid. De fantastische sneew settings zijn heerlijk om naar te kijken.
07. (NE) The Roaring Twenties
Heerlijke klassieke gangsterfilm. Ik had voor mijn verjaardag de gangster collectie van Warner Bros gekregen. Inmiddels alle zes film daaruit gezien, en deze is veruit de beste. James Cagney is briljant, en de film kent een erg goeie sfeer.
08. (NE) The Third Man
FIlm-Noir is uitgegroeid tot misschien wel mijn favoriete genre, en The Third Man is voor mij de beste film is dit genre. Het schuine camerawerk is erg leuk om naar te kijken. Bovendien zijn de acteeprestaties erg goed, en klinkt de muziek erg goed in de oren.
09. (05) The Godfather
Toch wel een paar plekjes gezakt in mijn top tien. Ondanks dat het gewoon een erg sterke film blijft. Klassieker van het hoogste niveau. De sfeer is geweldig, en de acteerprestaties zijn wereldberoemd.
10. (NE) In a Lonely Place
Ook nieuwe in mijn top tien, en zeker niet onverdiend. Na The Third Man de beste Film-Noir. Humphrey Bogart zet hier zijn beste acteerprestatie ooit neer. Verder is het verhaal, de sfeer en het camerawerk erg sterk.
Uit mijn top tien zijn: The Good The Bad And The Ugly, Heat, Reservoir Dogs en Once Upon A TIme in Amerika.
simonvinkie
-
- 2271 messages
- 827 votes
The Good The Bad And The Ugly zeker? Tja, op dit moment gaan andere films voor. 
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
En dan ook nog dit erbij zetten:
Beste western ooit! Sergio Leone heeft natuurlijk flink wat goeie westerns gemaakt, maar deze is ongeevenaard.
speranza
-
- 24668 messages
- 0 votes
Dat is zonder enige twijfel de beste western ooit.
dimi303
-
- 3418 messages
- 3663 votes
01. Eternal Sunshine Of The Spotless Mind
02. Lost In Translation
03. The Fountain
04. The shawshank Redemption
05. Izgnanie
06. Schindler's List
07. Efter Brylluppet
08. Fucking Åmål
09. Stand By Me
10. Je Vais Bien, Ne T'en Fais Pas
Sinds kort een nieuwe nummer 1:
01. Mr. Nobody
02. Eternal Sunshine Of The Spotless Mind
03. Naissance des pieuvres
04. Lost In Translation
05. The shawshank Redemption
06. Izgnanie
07. The Fountain
08. Je Vais Bien, Ne T'en fais pas
09. Schindler's List
10. Stand By Me
misterwhite
-
- 4726 messages
- 656 votes
Ik heb een nieuwe top 10 maar kan nog veranderen, moet nog een aantal films herbijken:
1. Magnolia
2. Donnie Darko
3. Requiem For A Dream
4. American Beauty
5. Inland Empire
6. 2001: A Space Odyssey
7. Boogie Nights
8. Vozvrashcheniye
9. District 9
10. Southland Tales
De nieuwe 1 gaat zo blijven. Magnolia is en blijft een fantastisch meesterwerk.
stijf
-
- 342 messages
- 232 votes
Flink vernieuwde top 10 (had er lang niks aan gedaan)
1. The Incredible shrinking man. Stond al in mijn top 10 maar is een paar plaatsjes opgeschoven. Mooi gemaakte en indrukwekkende film.
2. El Laberinto del Fauno. Stond op 3, nu op 2.
3. Shichinin no Samurai. Lange tijd mijn nummer 1, na herziening 2 plaatsen laten zakken.
4. Il Buono, Il Brutto, Il Cattivo. Blijft ook mijn favoriete western, ga Once upon a time in the West binnenkort herzien (is al lang geleden namelijk) en ben benieuwd of het dan nog steeds zo is.
5. Pulp Fiction. Is langzaam maar gestaag aan het zakken in de lijst. Begon op 1, toen lange tijd op 2 gestaan en nu pardoes naar nummertje 5. Blijft een magistrale film maar hij blijft niet zo in mijn hoofd rondspoken als bovengenoemde films deden. De glans raakt er een klein beetje vanaf.
6. Little miss Sunchine. Heerlijke feel-good movie. De acteurs spelen overtuigend, het drama is aanwezig maar niet drukkend, de humor is fris. Nieuwkomer.
7. The Shining. Samen met Pulp Fiction de enige film die al vanaf het begin in mijn top 10 staat. Schommelt constant tussen plek 5 en 9. Beste Horror film ooit gemaakt.
8. Martyrs. Tweede nieuwkomer. Ontzettende beklemmende film, ik weet ook niet echt goed in wat voor hokje (genre) ik het moet stoppen. Vrij recent gezien en blijft door mijn hoofd spoken. Geweldige film.
9. Braindead. Een beetje een vreemde eend in de bijt maar wat een heerlijke film. Hersenloze splatter zoals splatter bedoelt is. Ik zie hem regelmatig en elke keer vermaak ik me kostelijk met deze heerlijke nonsense.
10. [Rec] Alweer een Horror film. Mooie opbouw van de film, spastisch camerawerk en een aantal flinke schrikmomenten deden mij op het puntje van mijn stoel zitten.
Eruit:
-The Usual Suspects. Is een tweede keer toch echt minder. Blijft een hele goede thriller though.
- Oldboy. Er zijn wat mij betreft 10 betere films, niks meer en niks minder. Nummertje 11 op mijn lijst 
DeepeR
-
- 7 messages
- 0 votes
1. The Good, The Bad & The Ugly (en ja, beter dan ... West natuurlijk)
2. Star Wars (V)
3. Lord of the Rings (II)
4. Blade Runner
5. Alien
6. Taxi Driver
7. Heat
8. Gladiator
9. The Shawshank Redemption
10. The Pianist
13woutie13
-
- 4384 messages
- 0 votes
Of niet natuurlijk.
jordandejong
-
- 4772 messages
- 1431 votes
1. Gran torino (2008)
2. Pulp Fiction (1994)
3. The Good The Bad And The Ugly (1966)
4. The Texas Chain Saw Massacre (1974)
5. Scarface (1983)
6. Escape From Alcatraz (1979)
7. Zombieland (2009)
8. Shoot 'em Up (2007)
9. Planet Terror (2007)
10. Day of the Dead (1985)
pumpking
-
- 442 messages
- 0 votes
De mijne ook wat aangepast, vooral de laatste plaatsjes dan.
1 Magnolia (1999)
2 Pulp Fiction (1994)
3 Lethal Weapon (1987)
4 Scarface (1983)
5 Titanic (1999)
6 The Good, The Bad & The Ugly (1966)
7 American Beauty (1999)
8 The Big Lebowski (1998)
9 Rocky II (1979)
10 Aristocats (1970)
The Big Lebowski is een nieuwkomer, zo moest Escape From Alcatraz eruit...
Thom1994
-
- 1312 messages
- 672 votes
Mijn top 10
1 True romance (1993)
2 Apocalypse now (1979)
3 This is England (2006)
4 Der Untergang (2004)
5 Dead man's shoes (2005)
6 American History X (1998)
7 The green mile (1999)
8 What's eating Gilbert Grape (1993)
9 Apocalypto (2006)
10 The others (2001)
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
Top 10 van Chevy
1. Buono, il Brutto, il Cattivo, Il (1966)
2. Shawshank Redemption, The (1994)
3. Lord of the Rings: The Two Towers, The (2002)
4. Schindler's List (1993)*
5. Pulp Fiction (1994)
6. 2001: A Space Oddysey (1968)
7. Psycho (1960)*
8. Trou, Le (1960)*
9. Taxidriver
10. 12 Angry Men (1957)
01. (01) Buono, il Brutto, il Cattivo, Il (1966)
Steevast op nummer 1. Nadat ik laatste C'era una volta il west weer had bekeken, herbeleefde ik het moment van het eindduel. Het gevoel dat je hebt bij de eindduels is nagenoeg identiek en onbeschrijfbaar. Ik denk dat ik deze binnenkort weer ga herkijken.
02. (03) Lord of the Rings: The Two Towers, The (2002)
Ook rotsvast op nummer 2. Staat eigenlijk voor de gehele trilogie. Eén van de beste muziekstukken ooit, prachtige beelden, prachtige veldslagen. Audiovisueel is dit dé beste film ooit. Zeg nooit nooit, maar deze trilogie gaat nooit meer overtroffen worden.
03. (05) Pulp Fiction (1994)
Dé film van mijn favoriete regisseur. De manier waarop hij geweld met komedie kan combineren:
. Met als beste dialoog natuurlijk die over de hamburger.04. (06) 2001: A Space Odyssey (1968)
Hoe vaker je aan deze film denkt, hoe beter hij wordt. De cinematografie is perfect! Prachtige muziek, nog mooiere beelden en een geweldige diepere laag. Zelden zo geboeid naar een eindscène gekeken. Kapot was ik.
05. (07) Psycho (1960)
Horror is niet mijn favoriete genre en misschien is dit voor de doorgewinterde horrorkijker een lachertje, maar ik heb peentjes gezweet. Het was dan ook mijn eerste (enge) horrorfilm die ik zelf gekeken heb. Prachtige muziek van Herrmann, één van de mooiste componeerde filmstukken ooit.
06. (XX) Mississippi Burning (1988)
Staat toch al een flinke tijd in mijn top 10, maar blijkbaar pas na mijn vorige update. Een enorm aangrijpende film over rassenhaat in Amerika. Gene Hackman speelt de sterren van de hemel. Alles klopt gewoon in deze film. Met als grootste aangrijpende scène die neger die aan een boom wordt opgehangen. Op dat soort moment schaam je je dat je blank bent...
07. (XX) Dial M for Murder (1954)
De meest recente film in mijn top 10. Een geweldige, hoogstaande thriller van Hitchcock. Ongelofelijk spannend en een geweldig slot.
08. (XX) Monty Python and the Holy Grail (1975)
Heeft heel lang in mijn top 10 gestaan. Zelfs op plaats 3! In de loop der tijd toch afgezakt en zelfs verdwenen uit mijn top 10. Veel gediscussieer (niet alleen over deze film) heeft me doen inzien dat er gewoon geen betere is dan dit. 30 jaar na dato nog steeds hilarisch en de grootste mijlpaal die je maar kunt hebben in een genre.
09. (XX) Double Indemnity (1944)
Ook nieuw in mijn top 10. Film-Noir begint langzaam aan één van mijn favoriete genres te worden. Een geweldige suspensethriller die nergens inzakt. Het mooiste is dat je het einde al te weten krijgt, maar de manier er naar toe is zo prachtig om te zien.
10. (10) 12 Angry Men (1957)
Altijd al een speciaal plekje gehad in mijn top 10. Heel vaak op het randje van uitsluitsel gezeten, maar nooit over de rand gegaan. Er was altijd wel een andere film die minder goed was of dan bedacht ik me weer hoezeer ik me geamuseerd heb met deze film. Ik heb een zwak voor films als deze. Het leukste is eigenlijk nog dat je aan het einde van de film geen steek verder bent.
Uit mijn Top 10:
Film (jaartal) - #hoogste positie behaald
Shawshank Redemption, The (1994) - #1
Maar zou na herziening er zo weer in kunnen komen.
Schindler's List (1993) - #3
Maanden later blijkt deze film toch niet een dermate grote impact gehad te hebben, dat hij een top 10 plek verdiend.
Trou, Le (1960) - #7
Toch net iets te min voor een top 10 plek. Het einde maakt heel veel goed, maar het is toch allemaal net niet top 10 waardig.
Taxidriver - #7
Zelfde verhaal als Schindler's List. Prachtige epos, maar toch niet de impact achter gelaten die een top 10 film moet hebben.
misterwhite
-
- 4726 messages
- 656 votes
1. Magnolia
Werkelijk de meest sterke film die ook ooit heb gezien, geweldige acteerprestaties, prachtige muziek, zeer mooi verhaal,... Kortom: voor mij de perfecte film!
2. Donnie Darko
Een sfeervolle film met een tintje humor. Geniet telkens weer van deze film. Prachtig hoe een film ook met je emoties kan spelen, op het ene moment lig ik plat van het lachen en op het andere moment moet ik al bijna een zakdoek boven halen voor te tranen. Zeer sterk!
3. Requiem For a Dream
Ik krijg kippenvel als ik amper er maar aan denk. Een verschrikkelijk aangepijnde en harde film. Hij speelt altijd zeer hard op mij in. Ook een zeer bijzondere stijl wordt hier gebruikt. En de soundtrack van Clint Mansell maakt het helemaal af!
4. American Beauty
Zeer krachtige film over een midlife crisis. Het drama gehalte wordt mooi vermengd met een leuke dosis humor. De muziek van Thomas Newman maakt deze prent ook nog eens aangrijpend. Dit mag zeker een meesterwerk genoemd worden.
5. Inland Empire
Toch wel één van de meest angstaanjaagste films die ik ooit heb gezien. Laura Dern schritterd ook in deze rol die zeker niet simpel te spelen was. Ook wel één van de meest vreemde films die ooit gezien heb.
6. 2001: A Space Odyssey
Prachtig gewoon, blijft gewoon een topper. Ongeloofelijk sfeervol! En een soundtrack voor "U" tegen te zeggen.
7. Boogie Nights
Heerlijke film, met een erg leuke en swingende stijl. Ook best een hard verhaal met toch wel zeer sterke acteerprestaties.
8. Pulp Fiction
Blijft gewoon het meesterwerk van Tarantino. Heerlijke dialogen, meesterlijke verhalen & ook weer een schitterende soundtrack. Ook een zalige humor.
9. District 9
Eén van de spannendste films die ik ooit gezien heb. Zelden dat ik zo op het puntje van mjn stoel zat. Geweldige stijl ook en zeer orgineel.
10. Sen to Chihiro no Kamikakushi
Mijn favoriete animatiefilm allertijden. Blijft gewoon heerlijk om naar te kijken. Ik geniet zelden zo van prachtige animatie. De muziek van Hisaishi blijft mij ook telkens bij.
JDSsmetje
-
- 6568 messages
- 2312 votes
1. Idi i Smotri (1985)
Deze film weet me ook na een 2de kijkbeurt te fascineren en te choqueren. Enorm realistisch, cinematografisch heel interessant en prachtige muziek van Mozart. De angst en miserie wordt poëtisch voorgesteld en daardoor lopen de emoties hoog op bij mij. Volgens mij moeilijk of niet te overtreffen.
2. Irréversible (2002)
Ook dit is een choquerende film dankzij de 2 gedurfde scènes. Je mond valt er weliswaar van open, maar waardoor ik deze film vooral kan waarderen is zijn schitterende vormgeving. Een vormgeving waarin Van Sant zijn zieke gedachten over o.a. prostitutie laat zien. Vooral het geheel in Rectum met zijn wiebelende camera kon me erg bekoren.
3. Voces Inocentes (2004)
Voces Inocentes is één van de weinige films die sentimenteel is en mij toch kan boeien. Ik kon me inleven in de personages en ik blijf steeds met gespitste oren en open ogen kijken. Beste stuk van deze film is ongetwijfeld het moraal.
4. Made in Britain (1982)
In deze film maakt acteur Tim Roth zijn debuut in een typisch Britse Clark. Tim Roth legt wellicht de beste acteerprestaties af die ik ook al gezien heb. Dit in combinatie met de steeds terugkerende schitterende dialogen loodst Made In Britain naar mijn top 10.
5. Si le Vent Soulève les Sables (2006)
Nogal sober maar vooral ook documentaire-achtig filmpje wat het extra realistisch maakt. Een schitterende vormgeving dat de mentaliteit van de Afrikanen en de situaties in Afrika weergeeft.
6. Martyrs (2008)
Een schitterende en zeer spannende sfeer in combinatie met choquerende en spannende momenten doen me zwetende handjes krijgen. Vooral de twist in het middenstuk kon ik erg waarderen.
7. Stalingrad (1993)
Stalingrad is één van de weinige films die de uitzichtloos van oorlog op zo'n manier laat tonen. Het allerlaatste moment in de film deed me de tranen in de ogen krijgen.
8. Crash (2004)
De beste Amerikaanse film dat mij continue weet te boeien met filosofische citaten aansluitend bij een verhaal dat bijzonder goed in elkaar zit en prachtige moralen naar je hoofd smijt.
9. Voskhozhdeniye (1977)
Schrijnende maar vooral ook zeer vakkundig gemaakte Sovjet-film die weet te fascineren door zijn schitterende cinematografie. Fantastische anti-oorlogsfilm.
10. Scum (1979)
Ook dit is een Clark. In tegenstelling tot Made In Britain meer daden en minder dialoog, maar dat maakt de film ook niet minder goed. Deze film is een directe aanklacht tegen verbeteringsgestichten in Engeland van de jaren '70. Zet je schrap voor een heftige rit!
Exit: Fehér Tenyér (2006), Salvador (Puig Antich) (2006) & Indigènes.
Net niet in top 10 uitgezonderd bovenstaande films: [REC], Battle for Hadditha, Duvar, Ivanovo Detstvo, Lila dit ça, My Left Foot: The Story of Christy Brown , Rabbit-Proof Fence & Stalker.
stanvh
-
- 44 messages
- 70 votes
1. Requiem for a Dream (2000)
Simpelweg 1 van de beste/hardste films ooit gemaakt
2. Lock, Stock and Two Smoking Barrels (1998)
Geniale film.
3. Goodfellas (1990)
Hoef denk ik niks te zeggen ?
4. Blow ( 2001 )
The damn thing gone wild. Klaar..
5. Oldboy
Eerste 3 keer snapte ik er niks van, maar de 4e keer viel alles in zijn plaats. Wat een geweldige film!
6. Blair Witch Project, The (1999)
Vind ik persoonlijk 1 van de engste films. Simpelweg omdat je de hele film niet ziet wat er nu eigelijk gebeurt.
7. From Dusk till Dawn (1996)
Heerlijke Tarantino film!
8. Saw (2004)
Toen ik hem voor de eerste keer zag vond ik het meteen een klassieker. Wat een einde!
9. Irréversible (2002)
Hard, schokkend, kijken..
10. Martyrs (2008)
Enorm schokkende film!
mikey
-
- 28986 messages
- 5138 votes
Ondanks dat ik een hekel heb aan blabladibla verhalen: hier mijn t10 uitgelegd.
1. Fast times at Ridgemont High
Een 'tienerkomedie', geen wijsvingers, zonder stemmingmakerij, prettig, vrolijk, intelligent.
2. The Good the Bad and te Ugly. Extreem masculine cowboyflick met naar het schijnt: anti oorlog thematieken.
3. The Wanderers: beste periodflick ooit met surrealistische trekjes. Van extreem grappig tot de engste situaties. Prachtig gefilmd trouwens.
4. Short Cuts: de koning van de moderne ensemble flick. Soms wat extreem en naargeestig (mijn vreemde eend)
5. Jaws: enerverend horror avontuur is extreem goed geregisseerd. Complexe situaties zijn briljant en logisch in elkaar gedraaid. Favoriete scene is die van de domme amateur haaienjagers.
6. Do The right Thing: de ultieme zomerfilm. Verhite toestanden zijn toneelachtig gefilmd.
7. Psycho: Koning der slashers en giallo's (maar ook van de spookhuis). Toch is het engste personage de cop met ray bans.
8. Targets: absurde en amateuristisch aandoende film (qua structuur). Merkwaardige, artistieke cinema is erg heftig. Dit heb je niet eerder gezien.
9. Brutti Sporchi e cattivi. Koning der aranchistische komedie's is niet om te lachen maar je kan er niets aan doen. Seventies fanaten kunnen hun hart ophalen met briljant kamerawerk. Sentimentvrij.
10. Black Christmas: de ultieme update van de moderne slasher (maar ook de giallo). Belangrijkste stijlkenmerk: house as trap ontwikkeld door Hitch.Jammer genoeg nooit meer evernaard ondanks her en der enkele pareltjes en natuurlijk flink veel vertier met tienertjes en studenten aan het spit geregen. Deze stijl is ooit nog eens geniaal geparodieerd door de Palma in Blow Out.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Mijn nieuwe top 10:
1. Hotaru no Haka (1988)
2. Alien (1979)
3. Requiem for a Dream (2000)
4. Adventures of Robin Hood, The (1938)
5. Cidade de Deus (2002)
6. Buono, il Brutto, il Cattivo, Il (1966)
7. Cashback (2006)
8. Volver (2006)
9. Babel (2006)
10. Perfume: The Story of a Murderer (2006)
1 nieuwkomer met Babel die de plaats inneemt van Amadeus. Cidade de Deus zakt naar plaats 5 en 3 opvolgers schuive naar boven. Ook naar boven is Adventures of Robin Hood. Sommige films zijn misschien wel toe aan een herziening. Het valt me nu op dat films uit de voorbije 10 jaar meer beslag nemen op m'n top 10. Van mijn oorspronkelijke top 10 (4 à 5 jaar geleden) schieten enkel Alien en The good, the bad & the ugly nog over.
Kevin13
-
- 14947 messages
- 0 votes
Rap nog eens een Top10 in elkaar geflanst met enigste nieuweling District 9. Toch nog even melden dat Magnolia niet mijn nummer 1 is maar er alleen maar staat omdat het de beste is van mijn 5,0* lijst. De ware nummer 1 (en waar Magnolia zich nooit zal kunnen aan meten) is natuurlijk de serie The Wire die hier helaas niet op de site mag. Moest het wel mogen zou het geen tijd meer in beslag nemen om een Top10 te maken.
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
Hoe kan je nou een serie als beste film aanwijzen?
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Een serie op 1 op moviemeter? Film is film...
Kevin13
-
- 14947 messages
- 0 votes
Hoe kan je nou een serie als beste film aanwijzen?
Hoe je het draait of keert, The Wire (en ieder andere serie) is in feite een stukje film. En de seizoenen van The Wire kun je niet afzonderlijk zien. Ik zie het als één grote film.
Kevin13
-
- 14947 messages
- 0 votes
Een serie op 1 op moviemeter? Film is film...
Film kan niet tippen aan The Wire...
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Wat een onzin, dus Twin Peaks(serie) en the X-files is voor mij ook 1 grote film omdat ik ze fantastisch vind?
Beetje rare argumentatie
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
Dat is hetzelfde als dat je een concert van iemand als beste nummer aangeeft. Ridicuul dus. In je top 10 van MovieMeter moeten eenmaal films (die op MovieMeter staan). Dat iemand een miniserie erin zet, moet hij/zij zelf weten, maar zelfs dat vind ik eigenlijk al te ver gaan.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Televisie is ook een heel ander medium dan televisie. Zeggen dat alle afleveringen van The Wire achter elkaar afspelen één film maakt is niet waar.