- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Je persoonlijke top 10
Je persoonlijke top 10
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
Lol, hij heeft zich uitgeschreven 
Hij is zeker seriemeter.nl aan het maken.
flipsyde
-
- 858 messages
- 1712 votes
Chevy, wat ben jij een achterbaks mannetje. Overal je blijdschap te uiten over dat kevin13 zich heeft uitgeschreven, kwam je ook al in het studio sport topic tegen. Nederland staat verdomme in de halve finale, ga de kroeg in ofzo.
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
Helemaal niet blij, ik vind het gewoon grappig. Overigens ga ik niet de kroeg in, vanavond maar weer een keertje thuisblijven. Ik snap overigens ook niet vanwaar deze frustratie komt.
kwam je ook al in het studio sport topic tegen.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Sjongejonge, daar is het afscheidstopic toch voor?
flipsyde heeft gelijk hoor.
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
. En nou klaar met heilig boontje spelen en gewoon weer ontopic.
Jezus, je kunt nog geen scheet laten in het verkeerde topic of men gaat alweer zeiken..
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Jij laat wel veel scheten in verkeerde topics dan. 
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
Ik heb 2x gezegd dat ik het leuk vond hij zich uitschreef. Zeker na zo'n opmerking die hij nog even had geplaatst voor het uitschrijven. Maar die heb jij zeker gemist.
Krijg je gelijk weer overdrijvingen als Overal je blijdschap te uiten.
GuyB
-
- 1299 messages
- 0 votes
1. Titanic (1997)
Een onovertroffen meesterwerk, al heb ik het erg moeilijk of ik nou Scarface of Titanic op die plaats zou zetten.
2. Scarface (1983)
3. E.T.: The Extra-Terrestrial (1982)
Alternatieve titel: E.T.
4. Pulp Fiction (1994)
5. Buono, il Brutto, il Cattivo, Il (1966)
Alternatieve titel: The Good, the Bad and the Ugly
Nu ik ook het begin van Leone's "Once Upon A Time In The West" gezien heb ben ik ervan overtuigd dat de man bij de beste filmmakers allertijden hoort.
6. Bloodsport (1988)
7. Into the Wild (2007)
Heeft bij bevlieging al op één gestaan, maar gaat nooit echt mijn top tien verlaten.
8. Magnolia (1999)
Bij een herziening misschien kanshebber voor naar boven te schieten.
9. Lethal Weapon (1987)
Alternatieve titel: Dodelijk Wapen
10. Texas Chainsaw Massacre, The (2003)
yeyo
-
- 6351 messages
- 4613 votes
01. Once Upon a Time in America
02. The Deer Hunter
03. Straw Dogs
04. The Last House on the Left (1972)
05. Aguirre, der Zorn Gottes
06. Repulsion
07. Videodrome
08. La Haine
09. The Conversation
10. Throne of Blood
Montorsi
-
- 9715 messages
- 2374 votes
The Night of the Hunter ten faveure van Fight Club m'n top 10 binnengekomen. Eerstgenoemde gisteren deels herzien, en is gewoon nagenoeg perfect in zijn visuele flair, vertelstructuur, personages, en losstaande (erg memorabele) scenes. Fight Club is de ultieme zwarte komedie, maar ik vond hem een paar maanden terug toch net wat minder geniaal dan ik hem ooit vond.
En ook Black Cat, White Cat toch maar op 10 gezet ipv Martyrs. Ik weet eigenlijk geen film waar ik met zoveel plezier op de play-knop druk, en dan is het nog niet eens begonnen.
Observator
-
- 18281 messages
- 3579 votes
Ik kom sinds mijn inschrijving rond juli/augustus altijd met een jaarlijkse update van mijn top 10. Tot een jaar geleden waren er altijd flinke verschuivingen en/of een aantal nieuwe titels die hun intrede hadden gedaan in mijn top 10. Dit jaar is het echter anders. Slechts één nieuwe titel. Heb ik dan geen goede films gezien het afgelopen jaar? Zeker wel! Ben ik te kritisch geworden? Neu.
Misschien dat ik wat minder belang/waarde hecht aan een top 10 waarin precies die tien films staan die ik het aller-, allerbest vind. Ik ben in ieder geval zeer tevreden met de samenstelling van deze tien films (met één enkele nieuwe titel dus), die mijn filmsmaak prima vertegenwoordigen.
Mogari no Mori (mijn voormalig nr. 10) heb ik voor deze update vanavond herzien, aangezien dit de enige film uit mijn top 10 was die ik minder dan twee (drie?) keer heb bekeken. Het blijft een prachtige (!) film en behoudt voorlopig de vijf sterren, maar moet toch plaats maken voor Shinkokyû no Hitsuyô (Breathe In, Breathe Out) van Tetsuo Shinohara, die toch nog meer indruk heeft gemaakt. Een mooie ruil.
Daarmee mijn huidige top 10:
01. Kikujirô no Natsu (1999)
02. Shimotsuma Monogatari (2004)
03. Fountain, The (2006)
04. Aoi Haru (2001)
05. Mulholland Dr. (2001)
06. Sunshine (2007)
07. Gerry (2002)
08. Caótica Ana (2007)
09. Innocence (2004)
10. Shinkokyû no Hitsuyô (2004)
wimnoot
-
- 3963 messages
- 3922 votes
Ik was mijn huidige top 10 een beetje zat en kwam dus op het idee om er even voor een poosje een alternatieve top 10 op na te houden. Waar ik bij mijn vorige lijstje vooral probeerde mijn favoriete regisseurs aan te houden heb ik hier eigenlijk lukraak gewoon tien van mijn lievelingsfilms neergezet. Ook wat kleinere producties komen aan bod.
1-True Romance
Dit is echt zo'n film die me uit mijn sokken blies. Ik herinner me de eerste keer dat ik hem zag, zonder te weten dat Tarantino het script geschreven had, en ik al verbaast was dat er bij de begin credits al twaalf namen te lezen waren van acteurs die ik kende. Hoogtepunten van de film zijn het gruwelijke pak slaag dat Patricia Arquette's personage krijgt van James Gandolfini's. En de grandioze dialoog van Christopher Walken en Dennis Hopper.
2-No Country for old Men
Ik ben niet zo'n fan van de Coen Brothers komedíes, maar des te meer van hun thrillers. In dit verhaal volgen we eigenlijk zonder het te weten alleen Ed Tom Bell die constateert dat het land waar hij woont niks is voor een ouwe man als hij. Het zinloze geweld stemt hem bitter vooral omdat de redenen voor hem onbegrijpbaar zijn. Dat we daarachter komen door Llewelyn Moss en Anton Chigurh te volgen op strijd voor de koffer met geld maakt de film nog origineler.
3-El laberinto del fauno
Spaanse films kijk ik eigenlijk nooit, totdat ik op MM kwam, en besloot deze maar eens te huren. Ik schrok dat de film, die eigenlijk een sprookje is, zulke knalharde scenes bevat. Ik heb erg genoten van die wonderlijke wereld die Del Toro ons voorschotelde. Ook erg jammer dat hij niet meer betrokken is bij The Hobbit.
4-Lost in Translation
Lost in Translation vind ik zo'n coole film! Het rustige tempo waarin alles zich afspeelt vind ik echt heerlijk. Elke emotie van de hoofdpersonen is voelbaar en ik leefde erg met Charlotte en Bob Harris mee in dat rare land Japan. Van de telefoongesprekken tot die vreemde stapavond alles blijft boeien en wat me nog het meest verbaast is dat ik bij de karaokescene altijd een beetje emotioneel word als bob dat Brian Ferry nummer zingt. Stom he?
5-Anchorman: The Legend of Ron Burgundy
Een van de grappigste films ooit gemaakt! Zelden een film gekeken waaruit mijn broers en ik zoveel catchfrases uitgehaald hebben als deze. Of het nu Ron's eenzame dialoog(monoloog) met zijn hond is of die fantastische bijrol van Steve Carrel die in werkelijke iedere scene op de achtergrond iets debiels zegt of doet. Alles is even hilarisch. Let maar eens op in zijn eerste scene, dan staat hij mayonaise in een broodrooster te gooien! 
6-Once
Once vind ik echt zo'n schattig lief Iers filmpje, waar ik altijd met plezier naar kijk. Ik heb wat tijd door mogen brengen in Ierland en deze film geeft echt een beetje weer hoe de mensen daar zijn. Minuten lang achter een hand gestolen kleingeld aan rennen om vervolgens uit medelijden vijf euro weg tegeven aan de dief. De muziek die de twee samen maken is in zijn simpelheid erg mooi. Daar kan geen Hans Zimmer tegen op.
7-Chopper
Ook weer zo'n bijzondere film. Eric Bana speelt hier Marc Chopper Read een dief die criminelen besteelt. Een hele vreemde man met een complexe geest, maar ook erg bijdehant is. Waar ik nog het meest om gelachen heb zijn de extra's, als hem verteld wordt dat de film pas in 2000 uitkomt. Die kop van de echte Chopper is onvergetelijk!
8-Mercenario, Il
Dit is de western met de mooiste soundtrack en shootout ooit. Het duel in die arena is legendarisch en de muziek werkt in deze scene nog het best. Het leuke van de regisseur (Corbucci) is dat hij nog veel en veel meer films gemaakt heeft, en ze zijn allemaal redelijk onbekend. Ik ga binnenkort maar weer eens op zoek.
9-The Watchmen
Zelden een sfeervollere Comicbook verfilming gezien als deze. Naast sex en geweld bevat de film ook nog eens wat politieke statements en een hele aparte soundtrack. Zack Snyder rules!
10-Irreversible
Een hele vreemde film van Noe die door die omgekeerde vertelstijl nog beter is geworden. Naast de eerste schok van die twee beruchte scenes ben ik de rest van de film ook steeds meer gaan begrijpen en waarderen. En vond ik de laatste scenes bijna een bittere troost.
Karl van H.
-
- 2812 messages
- 2253 votes
Bij Avatar (2009):
Film blijft ook een beperkt medium qua inhoud en diepgang, en dat heeft vooral te maken met de speelduur. Maar dat is nog altijd geen excuus om de context van het verhaal teniet te doen. Neem nu schrijvers, deze hebben ook bepaalde stijlen en meten zichzelf ook een vorm aan maar hebben wel telkens een verhaal dat er staat, dat zich ontplooit naarmate je het leest. In films mis ik dit omdat men altijd dezelfde formules hanteert. Verhaallijnen die zo vaak al zijn gebruikt gewoon in andere settings en met een twist hier en daar.( ook bij Avatar)
Misschien moet je wat meer arthousefilms en dergelijke kijken? Ik weet niet wat voor films je normaliter kijk, maar als ik je bericht lees dan vermoed ik dat het voornamelijk Hollywood is wat de klok slaat.
Karl van H.
-
- 2812 messages
- 2253 votes
Nu je het zegt, inderdaad. Zo zie je maar dat het loont eerst even goed na te denken voordat je iets post 
88Fabian
-
- 1527 messages
- 0 votes
Er staan arthouse films in zijn top 10.
niet bar veel hoor,ik heb ook arthouse films in mijn top10,maar mij wordt
ook verwijt dat ik een vooral hollywood blockbuster aanhanger ben
terwijl
The Prestige (niet echt een blockbuster is)
Collateral (Ook niet 1 van de bekendste blockbusters is)
The Godfather (tja niet echt blockbuster verhaaltje)
Inception (Zeer zeker een Blockbuster maar geen standaard)
M:I 2 (Zeer zeker een blockbuster)
Modigliani (Art-House)
Amelie (Art House)
Soldaat van Oranje (Goeie NL cinema)
Earth (Simpelweg een pracht docu)
dus tja moet ik hier nog meer over zeggen? 
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
niet bar veel hoor,ik heb ook arthouse films in mijn top10,maar mij wordt
ook verwijt dat ik een vooral hollywood blockbuster aanhanger ben
terwijl
The Prestige (niet echt een blockbuster is)
Collateral (Ook niet 1 van de bekendste blockbusters is)
The Godfather (tja niet echt blockbuster verhaaltje)
Inception (Zeer zeker een Blockbuster maar geen standaard)
M:I 2 (Zeer zeker een blockbuster)
Modigliani (Art-House)
Amelie (Art House)
Soldaat van Oranje (Goeie NL cinema)
Earth (Simpelweg een pracht docu)
dus tja moet ik hier nog meer over zeggen?
Het gaat meer om jou opmerkingen die je overal plaatst zonder na te denken. Bij Avatar volgens de domme mensjes de massa en is een blockbuster fout, maar bij andere films als Inception is het weer goed om het leuk te vindenen blind het zakje van Nolan te vullen.
Make up your mind! Verder is er niets mis met je top 10, als jij het goede films vindt dan staan ze er toch terecht in? 
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Na herziening van Il buono, il brutto, il cativo met een halve ster minder voor de film, m'n top 10 eens herbekeken en opnieuw samengesteld. Top 10 ziet er nu zo uit:
1. Hotaru no Haka (1988)
2. Alien (1979)
3. Requiem for a Dream (2000)
4. Adventures of Robin Hood, The (1938)
5. Cashback (2006)
6. Babel (2006)
7. Cidade de Deus (2002)
8. Volver (2006)
9. Ging Chat Goo Si (1985)
10. Untergang, Der (2004)
l-d
-
- 276 messages
- 641 votes
Ik wist echt niet wat ik met mijn top 10 aan moest...was het al 2 jaar aan het uitstellen er een te maken...Maar nu toch maar eens gedaan..Vond het zooo moeilijk! Ik heb eigenlijk gewoon alle films aan welke ik 5-4 sterren gegeven heb bekeken en toen degene die ik gewoon het leukst/mooist/meest van genoten heb er in gezet...
1. Hauru no Ugoku Shiro (2004)
2. Inception (2010)
3. Mr. Nobody (2009)
4. Fight Club (1999)
5. Sen to Chihiro no Kamikakushi (2001)
6. Shutter Island (2010)
7. Donnie Darko (2001)
8. Mysterious Skin (2004)
9. Revolutionary Road (2008)
10. Vanilla Sky (2001)
kimberlyVD
-
- 5946 messages
- 1567 votes
Ik wist echt niet wat ik met mijn top 10 aan moest...was het al 2 jaar aan het uitstellen er een te maken...Maar nu toch maar eens gedaan..Vond het zooo moeilijk! Ik heb eigenlijk gewoon alle films aan welke ik 5-4 sterren gegeven heb bekeken en toen degene die ik gewoon het leukst/mooist/meest van genoten heb er in gezet...
1. Hauru no Ugoku Shiro (2004)
2. Inception (2010)
3. Mr. Nobody (2009)
4. Fight Club (1999)
5. Sen to Chihiro no Kamikakushi (2001)
6. Shutter Island (2010)
7. Donnie Darko (2001)
8. Mysterious Skin (2004)
9. Revolutionary Road (2008)
10. Vanilla Sky (2001)
Mooie top 10, zeker weten. 
Q Jones
-
- 3524 messages
- 2880 votes
1. Thing, The (1982)
Alternatieve titel: John Carpenter's The Thing
Omdat het gewoon een meesterlijke film is. Onvoorspelbaar, spannend, goede special effects, goed acteerwerk en een dijk van een verhaal. Die scene dat ze dat bloed gaan testen is echt episch en zo ontzettend spannend
2. JCVD (2008)
Alternatieve titel: J.C.V.D.
Een pracht film afgeleverd door mijn held. Hij staat meestal garand voor vermakelijke films, maar met JCVD bewijst hij dat hij een top acteur is die wel degelijk zwaardere rollen aankan.
3. Män Som Hatar Kvinnor (2009)
Alternatieve titel: Millennium: Mannen Die Vrouwen Haten
Spannend vernieuwend en soms zelfs grappig. Een film die vol zit met goed acteerwerk en een meesterlijk verhaal heeft. In de bijna 3 uur verveeld hij nooit
4. Shoot 'em Up (2007)
Heerlijk over the top en bad ass. Deze film kan ik honderd keer zien en hij is nog steeds leuk. Zo overdreven en geweldadig dat het gewoon episch is, precies wat ik wil om eens lekker te ontspannen. Geen gezeik maar gewoon knallen
5. Reign over Me (2007)
Mooi drama met een uitstekende Sandler, de film wist me te ontroeren en tovert toch weer een glimlach op je gezicht. Bij de scene dat hij verteld wat er nou echt is gebeurt met zijn familie moest ik echt huilen.
6. Evelyn (2002)
Een vrij onbekende film maar daarom zeker niet minder. Brosnan acteerd voortreffelijk als vader die er alles voor over heeft om zijn kinderen terug te krijgen. Een pracht van een film die me zeker heeft weten te ontroeren. Mooie landschappen en eindelijk eens een drama met vaart er in en af en toe een leuke grap.
7. Die Hard: With a Vengeance (1995)
Alternatieve titel: Die Hard 3
Geweldig, Mclane is een van mijn favorite filmpersonages en Willis is een van mijn favorite acteurs. Deze film bevat gewoon lekkere actie een leuk verhaaltje, veel humor en ontzettend leuke scenes met een bekvechtende Jackson en Willis,
8. Signs (2002)
Super spannende film die ik al vaak heb gezien en toch weet ik elke keer weer te schrikken of nieuwe dingen te ontekken. De film heeft iets mysterieus wat mij zeer trekt. Ik heb deze film volgens mij al 6 jaar in mijn collectie en ik ben er nog steeds trots op. Vroeger was dit mijn nummer 1 film.
9. Little Miss Sunshine (2006)
Heerlijke film over een gezin met allemaal aparte individiuen die elk hun eigen beleving hebben. Je kan zowat voor elk karakter sympathie op brengen en ik geniet elke keer weer van deze film als ik hem zie.
10. Babylon A.D. (2008)
Zeer goede film wat door vele niet word gezien. Diesel zet een anti held neer, en het lijkt erop dat hij in deze film laar zien dat hij veel meer kan dan alleen stoer zijn want hij raakt de juiste vlakken en acteerd als een volwaardig acteur. Het verhaal omvat ook veel meer dan vermakelijke actie. Kortom een geweldige SF film die in de loop der jaren nog wel wat aanhang krijgt en ik hoop dat hij ooit uitgroeit tot een cultfilm en Blade Runner achterna gaat (die film was namelijk toen hij uitkwam verre van een hit)
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Ik heb besloten om mijn top 10 voor een tijdje te wijden aan low-budget films. Om maar te laten zien dat de grootste creativiteit hier te vinden is en dat je geen miljoenenbudget nodig hebt om een goede film te maken.
01. In Search of a Midnight Kiss (2007)
02. Wendy and Lucy (2008)
03. Last Resort (2000)
04. Repulsion (1965)
05. Pi (1998)
06. Pescuit Sportiv (2007)
07. Eraserhead (1977)
08. C'est Arrivé près de chez Vous (1992)
09. Clerks. (1994)
10. Center of the World, The (2001)
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Wendy and Lucy mag je wel op 01. zetten hoor, fantastische film!
l-d
-
- 276 messages
- 641 votes
Mooie top 10, zeker weten.
Dank je..Kan me ook zeker in die van jou vinden | 
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
1. Eternal Sunshine of the Spotless Mind !
2. Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulin
3. Schindler's List
4. Groundhog Day
5. One Flew Over The Cuckoo's Nest
6. Memento
7. Donnie Darko
8. The Notebook
9. De Gelukkige Huisvrouw
10. Forrest Gump
MaximusGB
-
- 9 messages
- 54 votes
Dit is mijn top 10 tot nu toe , weinig klassiekers maar dit komt omdat ik nog niet zo oud ben!
1. Gladiator (2000)
2. Dark Knight, The (2008)
3. Scarface (1983)
4. Braveheart (1995)
5. Green Mile, The (1999)
Alternatieve titel: Stephen King's The Green Mile
6. Lord of War (2005)
7. Shawshank Redemption, The (1994)
8. Robin Hood (2010)
9. Inception (2010)
10. Hooligans (2005)
Justinw
-
- 5378 messages
- 1803 votes
Inderdaad je Top 10 is nu nog erg Blockbusterisch achtig. Als je hier langer bent dan leer je buiten de normale films te kijken. En kunnen geheel onverwachts toch wat intressante film je top 10 binnenwandelen.