- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter top 1000 project - Editie 2023
MovieMeter top 1000 project - Editie 2023
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Ik denk dat we (lees: je!) dat aantal deelnemers als een enorme opsteker mogen zien, Stijn. Dan doe je echt iets goed, gezien ons wel een aantal leden ontvallen zijn en forumactiviteit internetwide afneemt.
Well done! 
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Er was deze nacht nog 1 lijstje binnengekomen, dat neem ik ook nog mee. Wie nu nog iets stuurt zal ik helaas moeten weigeren. Dus met Ekmichel erbij zitten we aan 72, het aantal van 2019. Sowieso al een succes! 
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
72 lijstjes, veel maar toch ook weer niet heel veel (ik dacht aanvankelijk wel tegen de 100) maar wat John Milton al zegt.
Mooi Film Pegasus dat je dit leuke idee toch weer hebt willen organiseren en bedankt alvast. 
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Veel meer moet het ook niet echt worden. Nu krijg je echt een mooi mix omdat je met 4 of 5 stemmen nog net mee in de lijst kan geraken. Ik ben zeker tevreden!
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
72 lijstjes, veel maar toch ook weer niet heel veel (ik dacht aanvankelijk wel tegen de 100) maar wat John Milton al zegt.
Mooi Film Pegasus dat je dit leuke idee toch weer hebt willen organiseren en bedankt alvast.
Nou, jij bent wel heel enthousiast hoor
. Dit wordt de zesde editie, en 72 is een evenaring van het aantal van 2019. We begonnen in 2013 met 37 deelnemers, 2015 51, 2017 63 en in 2021 70.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Dat klopt. Het aantal reacties bij films gaat onverminderd door met ook veel nieuwe users, terwijl de activiteit in het forum aanzienlijk minder is dan vroeger. Veel bekende users zijn niet meer (zoveel) actief op deze site. Stel dit was niet zo dan was het aantal groter geweest.
Maar inderdaad, teveel is niet zo goed, dat zei The One Ring destijds ook al want dit gaat ten koste van de diversiteit.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Heerlijke periode dit. Film Pegasus is met de laatste lijstjes bezig, en wij kunnen ons alvast verheugen op het moment dat het allemaal gaat beginnen. Die anticipatie, zeer fijn gevoel.
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Nog een 8 lijstjes te gaan. Ik had 1 lijstje zonder MM-codes, dat duurt een pak langer natuurlijk. Dan kan ik nog de ontbrekende stills verzamelen en kan het feestje beginnen. 
Ik kan nu toch al zeggen dat het een hele boeiende lijst gaat worden met nieuwkomers en comebacks, maar uiteraard ook bekende titels van vorige editie.
Het is alvast raden welke films de lijst zullen halen, wat de hoogste nieuwkomer gaat zijn en welke trends we zullen zien.
stephan-0115
-
- 1358 messages
- 2200 votes
Betekent ook dat het eindelijk tijd is om lijstjes met elkaar te mogen delen. Dus bij deze dan maar..
https://www.icheckmovies.com/lists/top-250+movies+may+2023/stephan-0115/
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Betekent ook dat het eindelijk tijd is om lijstjes met elkaar te mogen delen. Dus bij deze dan maar..
Laat nog een verrassing over voor de eindlijst. 
Threeohthree
-
- 5557 messages
- 2931 votes
Nog een 8 lijstjes te gaan. Ik had 1 lijstje zonder MM-codes, dat duurt een pak langer natuurlijk. Dan kan ik nog de ontbrekende stills verzamelen en kan het feestje beginnen. 
Ik kan nu toch al zeggen dat het een hele boeiende lijst gaat worden met nieuwkomers en comebacks, maar uiteraard ook bekende titels van vorige editie.
Het is alvast raden welke films de lijst zullen halen, wat de hoogste nieuwkomer gaat zijn en welke trends we zullen zien.
19 overeenkomsten met mijn lijst in ieder geval. En zou niet direct zeggen dat we echt dezelfde filmsmaak hebben, maar heb ook nog veel van je lijst niet gezien dus wie weet. Hoogste overeenkomsten wel ook direct je nummer 1 en 8 die staan ook vrij hoog op mijn lijstje.
Overigens had ik mijn lijstje eerder al gedeeld, mijn excuses als dat niet de bedoeling was Film Pegasus.
madmadder
-
- 371 messages
- 3054 votes
Ohh ik heb er veel zin in! Inmiddels 682 films van de vorige lijst gezien, ben benieuwd of we daarover heen gaan geraken (denk het niet want veel van de recente nieuwe binnenkomers zal ik nog niet gezien hebben).
Had ook per ongeluk mijn lijst al gepost, oeps. Nouja, een titel als Nekromantik zullen we toch wel niet tegenkomen in de gezamenlijke lijst. 
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Overigens had ik mijn lijstje eerder al gedeeld, mijn excuses als dat niet de bedoeling was Film Pegasus.
Dat is niet erg. In februari toen heb ik hem ook al meteen geplaatst. Om het nog spannender te maken is het wel beter om daar mee te wachten.
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Op zich zeker geen ramp natuurlijk die lijstjes. Maar als iedereen ze plaatst kan je misschien al zien welke films het goed gaan doen en in de lijst zullen staan. Maar niemand gaat 72 lijstjes eventjes snel analyseren natuurlijk. (buiten mezelf voor de top 1.000)
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Maar als iedereen ze plaatst kan je misschien al zien welke films het goed gaan doen en in de lijst zullen staan.
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4883 votes
122 van de 250 gezien. Ik weet al waar ik me mee kan bezighouden de volgende dagen 
nathaniel177
-
- 574 messages
- 2725 votes
ik 116 van de 250
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Van de films die niet zag van Stephans lijst het meest benieuwd naar Izgnanie, Sorok pervyy, Dylda, The Painted Bird, There Is No Evil en L'événement.
Als ik me niet vergis liggen die ook allemaal reeds klaar. 
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
38 gezien (3 staan ook in mijn lijst, in ieder geval 2 gaan volgens wel hoog scoren maar we zullen zien)
Van 1 weet ik niet of die het haalt. Ik weet nog de allereerste keer. Bij de laatste 100, ik maar wachten, waar blijft The longest day nou, kwam er helemaal niet in voor. Dat werd toen ook gezegd, een heel bekende klassieker biedt nog geen garantie voor de eindlijst.
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
108 vd 250 gezien
Mooie lijst.
Met die van mij wacht ik nog voor het delen.
oup
-
- 587 messages
- 3181 votes
174/250! Je nummer 3 is overigens een serie volgens de letter van de Moviemeterwet. Die heb ik zelf op het laatste moment nog uit mijn lijst gegooid.
origineelhe
-
- 60 messages
- 1291 votes
Ik kom op 74 gezien. Inderdaad een erg mooie lijst! Leuk om ook een paar films ertussen te zien die nu nog in de bioscoop draaien
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
174/250! Je nummer 3 is overigens een serie volgens de letter van de Moviemeterwet. Die heb ik zelf op het laatste moment nog uit mijn lijst gegooid.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
? Apart. Miniseries mogen toch wel? 3 delig. Nou we horen het wel. (grijze haren)
(Ik zie bij nieuwe toevoegingen ook zaken, musical shorts met een klein verhaaltje bijvoorbeeld, dat mag er ook op. Ik vind het best, ik bemoei me er niet (meer) mee, maar vaag is het wel)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
? Apart. Miniseries mogen toch wel? 3 delig. Nou we horen het wel. (grijze haren)
(Ik zie bij nieuwe toevoegingen ook zaken, musical shorts met een klein verhaaltje bijvoorbeeld, dat mag er ook op. Ik vind het best, ik bemoei me er niet (meer) mee, maar vaag is het wel)
Ik oordeel niet over de toevoegingen. Voor de MM Top 1.000 maak ik wel de keuze om af te bakenen op enkel wat op moviemeter als film staat. Je moet ergens een grens trekken, maar in praktijk zie je in de eindlijst amper kortfilms, miniseries of documentaires. Dus veel titels zullen niet afvallen.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Film Pegasus maar de nr 3 van Stephan mag toch gewoon. Zijn lijst is geaccepteerd.
Die zal FP er wel uithalen, gok ik zo
Dat kan volgens mij dus niet meer.
Edit: of hij is wel opgestuurd maar nog niet verwerkt? Sorry.