• 178.030 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.002 actors
  • 9.371.299 votes
Profile

MovieMeter top 1000 project - Editie 2023

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Sanderkeuh wrote:

Enter the Void was niet zó mijn ding, was wat té langdradig en experimenteel voor mij. Love vond ik beter, Irréversible (nieuwkomer in mijn lijst) ook.

Maar wel sterk dat Enter the Void met 24 lijstjes zich zo hoog plaatst op #64. Met 120 punten meer dan The Empire Strikes Back (#68) die in evenveel lijstjes kwam, en bijna 172 meer dan Saving Private Ryan (#69) die in 30 lijstjes kwam!

190 punten meer dan Ex-Machina, die in 35!! lijstjes genoemd werd (record voorlopig? Ik heb niet zo op het aantal lijstjes gelet.)

Cult classics met veel Die Hard (#123 in de lijst ) fans kunnen dus zelfs zo ver in de Top 1000 een hogere positie halen met minder lijstjes.

2001: A Space Odyssey zou ik een mooie winnaar vinden, al is Apocalypse Now mijn persoonlijke favoriet uit de genoemden. Zowel Once Upon a Time in the West als Mulholland Drive waren nieuwkomers in mijn lijst.

Maar nu Arnold het zo goed doet zal Terminator 2 zich misschien direct katapulteren van plaats 97 in 2021 naar plaats 1 in 2023?

Twee jaar geleden (en vier jaar geleden) probeerde ik het ook spannend te houden met mijn keuze voor OUaTitW als nummer 1. Het werd met grote overmacht Mulholland Drive. Die fout ga ik geen derde keer maken. Wordt gewoon weer Mulholland Drive op 1. Met hele kleine kans voor OUaTitW en The Godfather. 2001 en Pulp Fiction geen schijn van kans.

horizons

• 5687 messages
  • 2402 votes

Ik verwacht Apocalypse Now of Pulp Fiction.

stephan-0115

• 1358 messages
  • 2200 votes

Ben vooral benieuwd naar Stalker die de laatste 2 edities een flinke vrije val kende. Hij gaat niet meer extreem zakken, maar ik hoop dat hij zich toch weer wat gaat herpakken. En of La Vie d'Adèle stiekem naar de top-10 weet te kruipen. Hoe langer ik geen '1-tje' rechts bovenin zie staan betekent dat goed nieuws.

oup

• 587 messages
  • 3181 votes

IH88 wrote:

(quote)

Twee jaar geleden (en vier jaar geleden) probeerde ik het ook spannend te houden met mijn keuze voor OUaTitW als nummer 1. Het werd met grote overmacht Mulholland Drive. Die fout ga ik geen derde keer maken. Wordt gewoon weer Mulholland Drive op 1. Met hele kleine kans voor OUaTitW en The Godfather. 2001 en Pulp Fiction geen schijn van kans.

Hoezo is dat ‘een fout’? Ik neem aan dat je de voor jou persoonlijk beste film op 1 zet, even ongeacht van de positie die de film (mogelijk) gaat halen in de uiteindelijke top 1000. Maar wellicht bedoel je het anders

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

oup wrote:

(quote)

Hoezo is dat ‘een fout’? Ik neem aan dat je de voor jou persoonlijk beste film op 1 zet, even ongeacht van de positie die de film (mogelijk) gaat halen in de uiteindelijke top 1000. Maar wellicht bedoel je het anders

Nee, ik bedoel het speculeren over welke film nummer 1 zou komen. In 2019 en 2021 dacht ik echt dat Once Upon.. een kans zou maken. Maar Mulholland Drive werd met overmacht winnaar. Dat ik bedoel met niet dezelfde fout nog een keer maken.

Tanguy

• 455 messages
  • 2051 votes

Ik sta nu op 368/950 en daarmee heb ik er al meer gezien dan de 361 die ik er uit de lijst van 2021 zag. De trend zet zich wederom voort, vanaf 2013 is het steeds een oplopend aantal films wat ik zag uit de lijst. Ik ben benieuwd of ik de 400 nog aan ga tikken, het zal er om spannen.

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

Lijst bijgewerkt

Haha, Dat is sneu

9/10 films genomineerd, allemaal behalve Intouchables. Ach zielig hoeft die zich niet te voelen want ik heb hem met veel plezier een aantal keren bekeken. Hartverwarmend filmpje, met een aanstekelijke rol van Omar Sy. Als ik die ook nog eens genomineerd had, had hij helemaal achterlijk hoog gestaan

Gezien: 904/950

Verzilverde nominaties: 300

https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/xDRkQV8dfPWgT2kkwSB2fc-320-80.jpgJM, Pourquoi...

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Ben benieuwd of The Shining weer in de meeste lijstjes gaat voorkomen. 51! lijstjes in 2021. Best bizar.

oup

• 587 messages
  • 3181 votes

Inmiddels gezien uit de lijst:

671. Almost Famous (2000) - 3,5

Totaal gezien: 639/950

Nominaties: 264

52 titels uit mijn top 100 staan nu in de lijst

cinemanukerke

• 1821 messages
  • 1037 votes

Ergens in een bureautje op het Vlaamse platteland. 16.34 h in de namiddag. 31 graden.

Blokken 51-240 (aantal gezien 434/950)

Na afloop van de vorige editie heb ik de dure eed gezworen om eens wat Tarkovsky's te zien en ... (tromgeroffel) ... het is gelukt. Dankzij de 5 delige blu ray Lumière/ eye editie die ik in de winkel voor een solden prijs kon kopen. Echt waar, voor geen geld. Volgens mij is dat de reden waarom Poetin zo tegen het Westen is gekant. Zijn Russische films worden door het kapitalistisch systeem zo maar te grabbel gegooid. Bovendien is ook daarom dat de Wagner baas als fan van het eerste uur Tarkovsky eerst tanks naar Moskou stuurde (Laten jullie dat gebeuren ?), dan zich schuil hield in Wit Rusland als een soort zone uit Stalker. Boze tongen beweren dat het verhaal van St Petersburg dan ook werd uitgevonden om een Solaris stelsel te creëren voor eventuele premie jagers die voor een bord Borsjt tot veel in straat zijn. De Russiche-Oekraïnse kwestie, dat Tarantino nu daar eens een film van zou maken

Maar we zijn bij de Tarkovsky films gebleven waarvan ik Stalker echt zeer goed vond (waarschijnlijk daardoor hoger dan vorig jaar vermoed ik) en Solaris en Zerkalo middelmatig doordat ik bij god niet wist over wat dit nu ging. Maar wel zeer mooie beelden.

Mijn wilde gok voor de nummer 1 is Mulholland drive omdat ik die gewoon de beste vind en ik duim voor 2001 maar als ik de bookies moet geloven zou een Sergio Leone wel eens met de pluimen kunnen lopen.

Tanguy

• 455 messages
  • 2051 votes

Ik verwacht ook Mulholland Dr. weer aan top en daar heb ik totaal geen moeite mee.

Tanguy

• 455 messages
  • 2051 votes

Ai een flinke daling voor mijn nummer één…

horizons

• 5687 messages
  • 2402 votes

Magnolia hoogste positie die daalt tot nu toe?

En Prisoners staat toch wel heel erg hoog zeg.

Tanguy

• 455 messages
  • 2051 votes

Ook PTA wordt niet gespaard deze editie, pijnlijk.

Fisico

• 10039 messages
  • 5398 votes

Tanguy wrote:

Ai een flinke daling voor mijn nummer één…

Idem die voor mij

Sneu voor Requiem ... De voorbije edities toch een pak hoger. Verrassend...

Tanguy

• 455 messages
  • 2051 votes

Fisico wrote:

(quote)

Idem die voor mij

Sneu voor Requiem ... De voorbije edities toch een pak hoger. Verrassend...

Inderdaad verrassend, daar ik als nieuwe stemmer eigenlijk stiekem hoopte op een lichte stijging.

Sanderkeuh

• 582 messages
  • 2953 votes

Tgoh, elke positie in top 50 en zelfs top 100 haalt een hoge positie.

#46 voor Requiem vind ik even mooi als #11 in 2013 eigenlijk. Vreselijke film op een goeie manier… zakte bij mij van 41 naar 61, maar moest ik mijn top 500 nu opnieuw maken zou hij evengoed weer kunnen stijgen…

Met 43. Faa Yeung Nin Wa (Film, 2000)

is mijn hoogste nieuwkomer (plaatsje 40 bij mij) ook geplaatst.

Theunissen

• 12268 messages
  • 5513 votes

"Inglourious Basterds (2009)" had ik goed ingeschat, want die staat bij mij ook op de 35e plaats.

Is "Schindler's List (1993)" de hoogst genoteerde Tweede Wereldoorlog film in de Top 1000?

https://66.media.tumblr.com/cd1467d5cdcda749d7d7543ce4495085/tumblr_mkcg6trRBE1qifm00o1_500.gif

Of wordt het toch "Idi i Smotri (1985)"?

Zou vreemd zijn als die de Top 1000 niet gaat halen, wat helaas wel geldt voor klassiekers zoals "Cross of Iron (1977)", "The Hill (1965)" (met Sean Connery) en "Tora! Tora! Tora! (1970)".

Threeohthree

• 5557 messages
  • 2932 votes

Ik zet mijn geld er in ieder geval op dat Idi i Smotri in het eerstvolgende blokje voorbij komt.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Blokjes van vijf nu Film Pegasus?

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Ik ben straks weer weg. Goed excuus, want ik ga film zien. Heerlijke voorstelling (hoop ik) van Rocky Horror Picture Show in De Studio in Antwerpen, wat aangekleed met een passende act.

Vanavond laat zet ik nog een blokje van 5 en morgen maken een mooi einde aan de top 1.000 met telkens ook blokjes van 5. En in de top 5 zelf zet ik ze (weliswaar niet al te lang tijd tussen) 1 voor 1.

De ontknoping is nabij. Jullie zullen ongeveer wel weten welke 30 films er nog zullen volgen. Vraag is wie de top 10 zal halen en vooral hoe het er dit jaar uit ziet aan de top.

Gish

• 1445 messages
  • 6901 votes

Eerder schreef ik al gelukkig te worden als The Godfather en The Shawshank Redemption niet op 1 en 2 staan. Maar ik vrees een deceptie.

kaketoe

• 827 messages
  • 1708 votes

Als The Shawshank Redemption op 1 staat schrijf ik mij uit

robertinho

• 1512 messages
  • 2935 votes

Ik zei het 40 pagina's geleden al: gewoon Bohemian Rhapsody. Is traditie.

horizons

• 5687 messages
  • 2402 votes

Ik hoop nu natuurlijk op een top 10 plek voor El Laberinto del Fauno.

Sanderkeuh

• 582 messages
  • 2953 votes

Opvallend stil rond Transformers dit jaar, herinner dat er vorige keer veel rond te doen viel. Misschien komt die gewoon als nieuwkomer in de top 10…

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Toen ik gisteren bij het Rammstein concert in Groningen was heb ik de lijst even niet kunnen volgen, op de terug weg zag ik dat ik getagd werd door Pegasus met Der Untergang, prima plekje al had het van mij (en ik denk ook van Theunissen) wel wat hoger gemogen. Ik vond het vooral geinig om te zien dat zo'n beetje heel mijn top 10 bij die ene post zat

DVD-T

• 15565 messages
  • 3123 votes

Lijst bijgewerkt

687/970 gezien.

Theunissen

• 12268 messages
  • 5513 votes

Kondoro wrote:

Toen ik gisteren bij het Rammstein concert in Groningen was heb ik de lijst even niet kunnen volgen, op de terug weg zag ik dat ik getagd werd door Pegasus met Der Untergang, prima plekje al had het van mij (en ik denk ook van Theunissen) wel wat hoger gemogen. Ik vond het vooral geinig om te zien dat zo'n beetje heel mijn top 10 bij die ene post zat

"Rammstein" zou ik ook graag willen zien, zal wel gaaf zijn geweest. Zullen ze wel in Groningen weer een aardbeving hebben gevoeld. Geen gehoorbeschadiging opgelopen (het geluid mocht harder)? Ik ga toevallig a.s. dinsdag naar een concert, naar een oldie, namelijk "Guns N' Roses".

Ja de 18e plaats zou beter passen bij "Der Untergang"

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Theunissen wrote:

(quote)

"Rammstein" zou ik ook graag willen zien, zal wel gaaf zijn geweest. Zullen ze wel in Groningen weer een aardbeving hebben gevoeld. Geen gehoorbeschadiging opgelopen (het geluid mocht harder)? Ik ga toevallig a.s. dinsdag naar een concert, naar een oldie, namelijk "Guns N' Roses".

Ja de 18e plaats zou beter passen bij "Der Untergang"

Rammstein was denk ik visueel de mooiste show waar ik ooit ben geweest (ook o.a. omdat er een vrouw meermaals een boobyflash deed ). Ik ben geen fan meer van Roses hun live geluid, de zanger vind ik maar een schreeuwlelijk geworden. Dinsdag ben ik voor de vijfde keer in ieder geval bij mijn favoriete band; Iron Maiden !

Genoeg over muziek !

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.