- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter top 1000 project - Editie 2023
MovieMeter top 1000 project - Editie 2023
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4883 votes
Uiteraard is het maar een lijstje en stelt het helemaal niks voor in vergelijking met wat jij aanhaalt.......
Maar dat gezegd zijnde, als het puur om film gaat (wat hier toch het geval is mag ik veronderstellen) stelt het mij niet optimistisch als grote klassiekers niet meer naar waarde worden geschat.
Natuurlijk gaat het hier puur over films (waren alleen enkele voorbeelden). Ik zie dan ook andere klassiekers die als een jojo heen en weer gaan. Van onderaan, terug bovenaan en nu weer in de middenmoot. Is dus allemaal relatief.
Theunissen
-
- 12268 messages
- 5513 votes
Verbaas me er trouwens over dat Theunissen Cashback niet in zijn lijst heeft staan. De ultieme "geilneef film"
.
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit gehoord van deze film. Maar toen ik net de filmposter zag, werd mijn interesse aangewakkerd en ben ik begonnen met het pindakazen van deze film. Wel te verstaan de 102 minuten durende versie uit 2006 en niet de korte 18 minuten durende versie uit 2004.
Theunissen
-
- 12268 messages
- 5513 votes
Goed voorbeeld, Braveheart stond jarenlang op 1 bij mij, na wel tien herzieningen. Maar uiteindelijk bekoelde de bewondering toch, en nu heeft hij mijn lijst niet ook niet gehaald. Maar nog steeds wel een film die me heel veel filmplezier heeft gebracht.
Films moet je eigenlijk ook niet te veel herzien, want mijn ervaring is vaak dat je een film (zeker bij oude films) bij herzien vaak minder leuk vindt (het leuke en verrassende van de eerste keer is er dan ook meestal vanaf).
madmadder
-
- 371 messages
- 3054 votes
303/550 gezien
Nominaties: 90
Bij het laatste blokje waren eXistenZ, Valhalla Rising en Il Conformista mijn nominaties.
Wat betreft herzien: veel van mijn favoriete films zijn films die ik eindeloos kan blijven zien. Maar af en toe pakt het verkeerd uit ja. Gisteren nog een halfje van You Were Never Really Here afgehaald na herziening.
Inmiddels Ice Age uit de lijst gezien. Wat een lelijke animatie zeg, heeft zeker de tand des tijds niet doorstaan, ben benieuwd of de animaties van tegenwoordig over twintig jaar ook zo enorm gedateerd (op een niet charmante manier) zullen ogen. Verhaaltje was best leuk nog, maar vond het al met al niet erg bijzonder. 3*
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Ik ook wel. Kijk, films als Gone with the Wind, La Vie d'Adéle en Martyrs zijn om verschillende redenen geen films die ik eindeloos kan kijken natuurlijk (speelduur bij de eerste twee, mentale gezondheid bij Martyrs), maar het zijn alle drie films waarbij ik geen seconde twijfel dat ze in mijn lijst thuishoren.
madmadder
-
- 371 messages
- 3054 votes
Haha ik voel je wat betreft Martyrs. Die hoef ik nooit meer te zien maar wel een zekerheidje voor de lijst.
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Allemaal gezien, en nominaties van mijn kant voor Babel, Good Time en The General. Go Buster! 
Gezien: 511/560
Eigen nominaties: 102
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Oh wauw, In a Lonely Place. Wat een stijging
.
Theunissen
-
- 12268 messages
- 5513 votes
Mooi dat Dirty Harry (1972) er ook weer in staat en t.o.v. de vorige editie is hij ook behoorlijk gestegen.
https://media.tenor.com/NG6Z85cs-xEAAAAd/clint-eastwood-dirty-harry.gif
joolstein
-
- 10829 messages
- 8915 votes
255 /560 Geziene films van 540-560; Star Wars: Episode VII - The Force Awakens (3*) Dirty Harry *3,5*) Good Time(4*) Harry Potter and the Prisoner of Azkaban (4*) All about Eve (3*), Knives Out (3,5*),The Bridge on the River Kwai (4*), Simon (1,5*), Valhalla Rising(3.5*)
Eigen nominatie; Nummer 5 en tweede uit mijn top 10 (staat daar al jaren); Het fascinerende eXistenZ, over een virtuele wereld waar niemand te vertrouwen is en niets is wat het lijkt. In thematiek misschien vergelijkbaar met The Matrix uit hetzelfde jaar Echter Cronenbergs film is geen fancy...flitsend...actiefilmpje met een groot budget Cronenberg is minder toegankelijk en soms is het ook gewoon lekker ranzig.
Nominaties uit mijn lijst; 46 /450
Tanguy
-
- 455 messages
- 2051 votes
172/560 gezien. Hierbij zitten ook Morte a Venezia, Rope, Simon en Dirty Harry, die ik alle vier tijdens de bekendmaking van de lijst zag. De eerste twee zullen ongetwijfeld mijn lijst halen bij een volgende editie. 
En 57 van mijn nominaties zijn reeds langs gekomen.
mezzanine
-
- 398 messages
- 2939 votes
A sun is wel de grootste verrassing tot nu toe. Toch al paar jaar oud en dan nu uit het niets zo hoog. Heel leuk!
Flavio
-
- 4893 messages
- 5224 votes
Daar is dan EEAAO, denk niet de hoogste nieuwe binnenkomer. Mooi dat Picnic at Hanging Rock steady blijft, zelfs hoogste notering ooit. Dat was mijn enige nominatie van afgelopen blok. The Birds en Hero zijn dringend toe aan een herziening, al vallen die voor Hitchcock en met name Zhang niet altijd goed uit.
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Daar is dan EEAAO, denk niet de hoogste nieuwe binnenkomer.
Ik denk het ook niet, ik mis namelijk nog enkele titels.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Jup, die schat ik misschien nog wel een tikkeltje hoger dan de Noormannen!
horizons
-
- 5687 messages
- 2402 votes
Men verwacht ik eigenlijk niet.
Prey denk ik ook niet.
Is the Menu al geweest?
Theunissen
-
- 12268 messages
- 5513 votes
Niet te vergeten "Willy's Wonderland" 
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Is the Menu al geweest?
Volgens mij niet. Ik heb hem zelf niet in mijn lijstje zitten maar, ik ga het naar een top 500 maken en dan komt die er ook zeker bij.
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Denk je?
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
Even bijgelezen. Opvallend dat Jeanne Dielman juist lager dan ooit is, terwijl deze juist veel aandacht genereerde door de Sight & Sound poll.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Jeanne Dielman zakt en Soldaat van Oranje komt terug. De balans tussen Vlaamse en Nederlandse deelnemers zal veranderd zijn?
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
The Green Knight zegt mij overigens niets. Is blijkbaar volledig langs mij heen gegaan. Maar is nogal een splijtzwam gok ik?
horizons
-
- 5687 messages
- 2402 votes
The Green Knight zegt mij overigens niets. Is blijkbaar volledig langs mij heen gegaan. Maar is nogal een splijtzwam gok ik?
Yup.