- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter top 1000 project - Editie 2021
MovieMeter top 1000 project - Editie 2021
mezzanine
-
- 398 messages
- 2939 votes
70! Wat goed, leuk dat het toch weer zo leeft. Jammer voor kleinere films, je zal toch weer minstens 4 a 5 lijstjes nodig hebben om een kans te maken in top 1000.
Hoogste nieuwe binnenkomer? une portrait de jeune fille of parasite?
Warp
-
- 963 messages
- 3045 votes
Ik hoop iig op een mooie binnenkomer voor Possessor, The Lighthouse, A Hidden Life en Uncut Gems 
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
We zouden bijna een identieke smaak in films hebben, zal je zeggen
.
John Milton
-
- 24220 messages
- 13384 votes
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4883 votes
Ook ik heb hem af, het einde was wel even grinden, heb dan ook nog niet echt een mega catalogus om uit te kiezen. Voor de geïnteresseerden heb ik hem ook bijgehouden op mijn Letterboxd account.
Met 199 van de 250 die ik gezien heb, is dit een lijst die mij het meeste ligt 
En ik zie dat er zelfs een Kurt Cobain film is .... shame on me dat ik die film over mijn idool en fav band nog niet gezien heb 
PS. Het zijn er eigenlijk 201 al. Ik heb "My name is nobody" en "In the line of Fire" ook gezien maar niet geactiveerd op Letterboxd !!!!
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
En ik zie dat er zelfs een Kurt Cobain film is .... shame on me dat ik die film over mijn idool en fav band nog niet gezien heb
!
Documentaire ja. Maar dat is wel een schande, vanavond gelijk opzetten! 
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Ik hoop iig op een mooie binnenkomer voor Possessor, The Lighthouse, A Hidden Life en Uncut Gems
Wilde eigenlijk de lijst vanaf nul opstellen, maar had het op de laatste dag laten aankomen en heb daarom maar mijn vorige lijst als uitgangspunt gebruikt. Het is misschien wel leuk mijn lijst ook op letterboxd te plaatsen (immers zullen de meeste films de lijst niet halen en heb ik ze er helemaal voor niks ingezet als het niet openbaar wordt gemaakt), alleen heb ik niet dusdanig kunnen schaven dat ik hem tevreden online zou zetten. Daarnaast ontbreken enkele titels die niet hier op de site staan en wel op letterboxd, die zou ik er dan eigenlijk wel tussen willen zetten. Bij genoeg likes doe ik echter wel een poging. 
Zie trouwens best veel deelnemers hier die ook op lb zitten. Zal deze week eens alle lijstjes doorlopen. En dan moet ik zeker ook nog mijn Azië-meter plaatsen?
Heb het idee dat het aandeel Amerikaanse films bij mij is gestegen en Hitchcock waarschijnlijk de meeste nieuwe entries heeft. Maar alsnog veel Azië uiteraard. Zal decennia-statistieken ook eens bekijken.
nathaniel177
-
- 574 messages
- 2725 votes
Top 328 movies May 2021, a list of films by Nathaniel Vlottes • Letterboxd
Hier mijn lijstje, in mijn ingeleverde lijst nog een paar randje 3.5/4.0 films toegevoegd voor een mooie ronde top 350.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Ook ik heb hem af, het einde was wel even grinden, heb dan ook nog niet echt een mega catalogus om uit te kiezen. Voor de geïnteresseerden heb ik hem ook bijgehouden op mijn Letterboxd account.
Hé maar Generation War mocht toch niet worden meegenomen? Dus je hebt eigenlijk 249 ingeleverd
.
SimonSav
-
- 337 messages
- 3414 votes
Hoogste nieuwe binnenkomer? une portrait de jeune fille of parasite?
Portrait inderdaad al heel vaak zien terugkeren. Bij mij ook hoogste binnenkomer. Ziet er goed uit.
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Zal wel Parasite zijn. Portrait nog niet gezien, maar Sciamma heeft er wel een ander filmpje in mijn lijst gekregen nl. Tomboy.
oup
-
- 587 messages
- 3181 votes
Portrait de la Jeune Fille en Feu staat bij mij op plek 27/500. Deze parel zal vast hoge ogen gaan gooien in de editie van dit jaar. Ook benieuwd op welke plaats La Vie d’Adele staat (in mijn lijst op plaats 13). En als we bij de wat recentere films blijven in mijn top 50: Contratiempo (33), Ristuules (34), Frantz (37) en Marie Heurtin (39). Zou mooi zijn als die ook een plaatsje krijgen!
75 Aziatische films trouwens in mijn lijst. Dat schijnt hier nogal een dingetje te zijn geloof ik 
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Misschien krijgen we wel een Asian Top 1.000 
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Hé maar Generation War mocht toch niet worden meegenomen? Dus je hebt eigenlijk 249 ingeleverd
.
Waar staat dat?
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Hele discussie geweest. Wat is een (mini)serie, en waar ligt de scheidslijn. Om discussie te voorkomen heeft Pegasus ervoor gekozen om gewoon alle miniseries die hier op MM staan omschreven als serie (in de url) niet mee te laten tellen. Wel zo duidelijk. Generation War staat hier omschreven als serie.
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Hele discussie geweest. Wat is een (mini)serie, en waar ligt de scheidslijn. Om discussie te voorkomen heeft Pegasus ervoor gekozen om gewoon alle miniseries die hier op MM staan omschreven als serie (in de url) niet mee te laten tellen. Wel zo duidelijk. Generation War staat hier omschreven als serie.
Dat is puur gekomen door de fusie van beiden sites. De film heeft al tijden lang gestaan gewoon ook op MovieMeter. Ik heb er niks over gehoord, dan zal het wel goed zijn. Anders haalt Pegasus hem er maar uit en vervangt die hem zelf maar met een film na keuze
.
EDIT: Ik had gekeken maar hii staat wel onder film in de link;
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
+1 American Honey, hoor je dat FP?
Nee nee, lees de edit.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Dat is puur gekomen door de fusie van beiden sites. De film heeft al tijden lang gestaan gewoon ook op MovieMeter. Ik heb er niks over gehoord, dan zal het wel goed zijn. Anders haalt Pegasus hem er maar uit en vervangt die hem zelf maar met een film na keuze
.
EDIT: Ik had gekeken maar hii staat wel onder film in de link;
Klopt. Dat was de oude site. Op de nieuwe site staat hij omschreven als serie.
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
ja das te laat. Jammer.
Verdomme nogmaal JM
.
stephan-0115
-
- 1358 messages
- 2200 votes
Echter staan ze op de nieuwe site wel onder films qua stemmen en niet onder series. En de ene miniserie blijft gecategoriseerd als film, de ander als serie. Het wordt er allemaal niet duidelijker op zo helaas. Temeer omdat je nog steeds de 'klassieke modus' kunt gebruiken waar e.e.a. nog als film is aangeduid en daar geen discussie over bestaat.
Ik wens Pegasus heel veel plezier met het bepalen van de richtlijnen, en anders kan ik prima leven met nog een stem extra voor La Vie d'Adèle. 
John Milton
-
- 24220 messages
- 13384 votes
Ik dacht ik houd me in.
"HUN-NY!!!!", wilde ik typen. Emmerikén Hunny.
https://www.wdw-magazine.com/wp-content/uploads/2020/08/winnie-the-pooh-eating-hunny-gif.gif
Maar ik gok dat ik me daar niet teveel zorgen over hoef te maken. Wel benieuwd of Portrait of a Lady on Fire het voor elkaar weet te boksen om hoger binnen te komen dan die, of niet.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
American Honey stond er vorige editie toch al in? Ik heb Fish Tank in m'n lijst opgenomen.
Van de nieuwe films verwacht ik wel wat van Uncut Gems. Mijn eigen hoogste binnenkomer was een stukje ouder: Soy Cuba is in m'n top-15 terecht gekomen.
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
American Honey staat er vrijwel zeker opnieuw in hoor. Misschien dat Fish Tank erbij komt, want die staat ook nieuw in mijn lijst.
kaketoe
-
- 827 messages
- 1708 votes
Benieuwd of Nuestro Tiempo (2018) en Kraben Rahu (2018) de lijst halen, schitterende films.