- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter top 1000 project - Editie 2021
MovieMeter top 1000 project - Editie 2021
horizons
-
- 5687 messages
- 2402 votes
Zou deze editie dan eindelijk de editie zijn dat we Transformers (2007) in de lijst krijgen? Het zou een cinefielen website als moviemeter toch goed staan. 
Ferdydurke
-
- 1353 messages
- 854 votes
Over Arnold en Sciamma maak ik me geen zorgen.
Maar in de categorie stom-stom-stom-glad-vergeten-vanwege-nooit-op-gestemd-want-gezien-ver-vóór-MM-tijdperk hoop ik dat jaren 90-indieheld Hal Hartley ook de lijst heeft gehaald, met één of twee films.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Zou deze editie dan eindelijk de editie zijn dat we Transformers (2007) in de lijst krijgen? Het zou een cinefielen website als moviemeter toch goed staan.
Mensen zijn bij mij ook altijd verward dat ik naast de Hollywoodklassiekers en indie arthouse ook fan ben van de Transformersfilms van Michael Bay.
Badalamenti
-
- 23135 messages
- 3565 votes
Benieuwd of Nuestro Tiempo (2018) en Kraben Rahu (2018) de lijst halen, schitterende films.
Als het van mij afhangt wel..... 
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
En hier staan ze er ook in. Bij Manta Ray hoeven we alleen niet op gebruiker JM te rekenen (waar zijn de smileys in de balk als ik ze nodig heb)
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
En niet op Woland 
maar onze deceptie wegdrinken in de Tolhuistuin naast Eye, was dan weer zeer geslaagd.
Ome henk
-
- 30 messages
- 0 votes
Ik heb maar 37 films van buiten Amerika in mijn lijst, wel van 23 naar 37 of 9,2% naar 10,4%. En van 0 naar 3 Aziatische, 0 naar 2 Spaanse, 3 naar 6 Duitse, 1 naar 3 Franse en 0 naar 5 Scandinavische films. Dus er is wel vooruitgang. (Ik vind de Aziatische cultuur en Europese cultuur veel interessanter, maar er komen nou eenmaal meer films uit Amerika en engels is ook wel lekker makkelijk.)
Pegasus, op hoeveel van die 7531 films hebben maar 1 iemand gestemd?
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Ik kom nog wel met enkele statistieken één van de dagen als opwarmer voor de eindlijst. 
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Ik heb er in ieder geval zin in. 70 is een mooi aantal.
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8277 votes
Hier nog mijn lijst:
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
Je kunt 'ranked list' nog aanvinken als je ze in de juiste volgorde hebt ingevoerd?:)
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8277 votes
Je kunt 'ranked list' nog aanvinken als je ze in de juiste volgorde hebt ingevoerd?:)
Okay, thanks! Zoals je ziet ben is Letterboxd nog nieuw voor me, haha!
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
"You’ve watched 18 of 500", uhm... 
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12837 votes
Ik geraak bij Baggerman toch aan 257. Net over de helft 
Mijn Top 500 is ook op Letterboxd te vinden (al staan er dan wel 700 films in).
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Kunnen jullie aan de hand van al de gepubliceerde lijstjes de top al wat samenstellen? Of toch benieuwd naar het eindresultaat? 
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Ik geraak bij Baggerman toch aan 257. Net over de helft 
Mijn Top 500 is ook op Letterboxd te vinden (al staan er dan wel 700 films in).

Bij jou maar tot 193/700, al valt me dat mee 
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12837 votes
Bij jou maar tot 193/700, al valt me dat mee
Hangt er wat vanaf. Als die allemaal onderaan bengelen heb je mss helemaal niks gezien van m'n Top 500 
Van de jouwe trouwens 393 of 500, dat valt me niet tegen 
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Bij OH heb ik er 51 gezien. Ik merk al wel langer dat mijn smaak zeker ten opzichte van dhr. OH erg uit één lopen, ik ben meer van de Hollywood flicks en merk dat OH toch wel meer in de Aziatische cinema thuis hoort, ik heb daar zelf niet veel mee. Echter, brengen gelukkig dit soort lijsten vaak wel wat meer interesse om zelf ook eens een andere weg in te slaan en eens zo'n film op te zetten.
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4883 votes
Bij mij "74 of 500". Niet al te denderend maar 2 jaar geleden zou ik ook wel rond de 18 hebben gehangen 
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4883 votes
Hier is mijn lijstje wat voor velen waarschijnlijk te mainstream zal zijn 
Ik kijk al uit naar de overhitte discussies en reacties over hoe de top1000 aan het vermainstreamen is en dat de door het kennerspubliek op een zilver plateau gedragen pareltjes uit de filmkunst een ereplaats moeten afgeven aan andersoortige films van mindere kwaliteit. Ik ben me nu al aan het verkneukelen 
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Bij mij "74 of 500". Niet al te denderend maar 2 jaar geleden zou ik ook wel rond de 18 hebben gehangen
Ik moet nog heel veel films kijken mocht ik mee kunnen praten met de 'grote jongens'.
Hier is mijn lijstje wat voor velen waarschijnlijk te mainstream zal zijn 
Ik kijk al uit naar de overhitte discussies en reacties over hoe de top1000 aan het vermainstreamen is en dat de door het kennerspubliek op een zilver plateau gedragen pareltjes uit de filmkunst een ereplaats moeten afgeven aan andersoortige films van mindere kwaliteit. Ik ben me nu al aan het verkneukelen
You’ve watched
157 of 315
Ik ben ook behoorlijk mainstream hoor maar dat boeit mij niet zo, ik kijk gewoon lekker wat ik wil zien, en doe dat met plezier. En zo zie je maar dat zelf ik nog een aardig lijst voor me heb wat ik moet kijken, van jou lijst gezien.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Kunnen jullie aan de hand van al de gepubliceerde lijstjes de top al wat samenstellen? Of toch benieuwd naar het eindresultaat?
Zeker benieuwd. Je weet dat er heel veel films wel inkomen, maar de plaats is natuurlijk wel spannend. En welke films het toch hebben gehaald. Daarom zijn de nummers 800 t/m 1000 eigenlijk het leukst om te volgen.
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4883 votes
Spijtig wel. Heb net gisteren "Ah-ga-ssi" gekeken en vond dat toch wel een sublieme film. Prachtig beeldmateriaal. Een beetje soft-gore en opwindende erotiek. Perfecte combinatie dus. Die zou toch heel hoog geëindigd zijn in mijn lijstje.
Doeme toch! Ik ben er wel zeker van dat deze ergens zal opduiken dit jaar.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Ikkegoemikke 254/315 gezien
Baggerman 111/500 gezien
Onderhond 122/700 gezien
Mezzanini 334/519 gezien
Leatherhead 81/250 gezien
John Milton 346/500 gezien
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
I win! 
(maar dat wisten we al van vorige editie(s), dat dat dicht bij elkaar lag)
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
wat scoor jij bij mij dan kondoro?
You’ve watched 116 of 500. Valt me enigzins nog wel mee JM, ik had minder verwacht. Kan ook nog aardig wat leuke titels uit jouw lijst halen gelukkig.
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Naast al het werk om de lijsten samen te brengen, is het ook altijd spannend om te zien welke films het net niet gehaald hebben. Sommige titels deden het verrassend goed, maar haalden net de eindlijst niet. En spannend hoe de top 10 het doet en kan veranderen bij elk nieuw lijstje.
Sowieso had elke lijst impact en bepalend of sommige films het haalden of niet.
Badalamenti
-
- 23135 messages
- 3565 votes
Naast al het werk om de lijsten samen te brengen, is het ook altijd spannend om te zien welke films het net niet gehaald hebben. Sommige titels deden het verrassend goed, maar haalden net de eindlijst niet.
Wel benieuwd naar de nummers 1001-1100 
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Ik geef zondag wat statistieken en afvallers als opwarming voor de start maandag.