• 178.031 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.062 actors
  • 9.371.622 votes
Profile

MovieMeter top 1000 project - Editie 2021

Baggerman

• 10839 messages
  • 8280 votes

Dievegge wrote:

Uit de twee jaren die nog ontbraken (1922 en 1928) heb ik bewust een paar films (her-)bekeken, maar die staan er nu volledig terecht in, niet zomaar om de gaatjes op te vullen. Dat het op precies een eeuw uitkomt, is een mooi toeval.

Grappig dat dit is gelukt! Ik zal ook een eind komen, maar lukken gaat het zeker niet. Ik zal wel een van de users zijn met de meeste variatie qua productielanden. Maar ik zal pas last-minute inleveren, dus er kan nog een hoop veranderen.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Wel knap dat het gelukt is inderdaad. Van 1930 t/m 2019 mis ik nog films uit vijf jaren in mijn lijst. 1932, 1933, 1935, 1937 en vreemd genoeg 1970. Nog suggesties voor 1970 .

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

IH88 wrote:

Wel knap dat het gelukt is inderdaad. Van 1930 t/m 2019 mis ik nog films uit vijf jaren in mijn lijst. 1932, 1933, 1935, 1937 en vreemd genoeg 1970. Nog suggesties voor 1970 .

Dan pleit ik voor de comeback van Le Cercle Rouge die er na 3 edities uitvloog in 2019.

Fisico

• 10039 messages
  • 5398 votes

Ludo92 wrote:

En de goesting naar films van Marvel staat op het absolute nulpunt.

Ik volg. Die films van Marvel stonden bij mij nog open sinds de vorige editie, heb die nu toch kunnen afvinken...

• 31148 messages
  • 5448 votes

Het aantal Marvel-films in de lijst van '19 valt best goed mee. Maar 5 films in de beste 1000: Guardians of the Galaxy, Logan, Spider-Verse, Infinity War en Endgame. Beter dan DC die het moest doen met de Batman-trilogie van Nolan. Evenveel als ring-franchise met 3 Lord of the Rings en 2 Hobbits. Maar minder dan Harry Potter en Star Wars met elk 6 films.

Flavio

• 4893 messages
  • 5225 votes

IH88 wrote:

Nog suggesties voor 1970 .

Deze komen er alle vier wel in bij mij:

Husbands (Film, 1970)

Kladivo na Carodejnice (Film, 1970)

Ucho (Film, 1970)

Warum Läuft Herr R. Amok? (Film, 1970)

Maar met Le Cercle Rouge valt ook prima te leven

joachimt (crew films)

• 3796 messages
  • 9724 votes

Recente jaarlijkse update van de top 1001 van icmforum.com.

Voor wie inspiratie zoekt:

https://www.icheckmovies.com/lists/icm+forums+1001+favourite+movies/mightysparks/

Fisico

• 10039 messages
  • 5398 votes

Ik vond deze ook de moeite. Komt er bij mij wellicht in:

Dodesukaden (Film, 1970) van Kurosawa.

gauke

• 9852 messages
  • 13069 votes

Baggerman wrote:

(quote)

Vorige editie stonden er relatief veel 'gay-orientated' films in de lijst, niet een genre dat ik snel op zou zetten

Ik verwacht niet dat je er deze editie veel last van zult hebben.

Baggerman

• 10839 messages
  • 8280 votes

gauke wrote:

Ik verwacht niet dat je er deze editie veel last van zult hebben.

Hoezo dat dan?

Ik had er ook geen last van, maar juist profijt, want zoals gezegd waren sommige van deze films goede tips en had ik ze anders waarschijnlijk nooit gezien.

gauke

• 9852 messages
  • 13069 votes

Baggerman wrote:

(quote)

Hoezo dat dan?

Ik had er ook geen last van, maar juist profijt, want zoals gezegd waren sommige van deze films goede tips en had ik ze anders waarschijnlijk nooit gezien.

Sorry, je schreef: niet een genre dat ik snel op zou zetten. Achteraf kun je dat op twee manieren opvatten. Door de meer dan enthousiaste reacties bij de laatste editie haken de deelnemers af.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Ook eens nagekeken in hoeverre mijn checks stijgen/dalen per editie:

2013: 412

2015: 392

2017: 393

2019: 412

All Movies: 550

Zit dus vrij weinig beweging in, gewoon overal nog niet de helft van de lijst gezien.

Voor de editie van 2019 zelf geen lijst ingestuurd maar het zou dit jaar wel moeten lukken.

• 31148 messages
  • 5448 votes

Tijd dat nog eens iemand een lijstje bezorgd. Altijd leuk om de lijst te zien evolueren en sommige films verrassend te zien stijgen.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Film Pegasus wrote:

Het aantal Marvel-films in de lijst van '19 valt best goed mee. Maar 5 films in de beste 1000: Guardians of the Galaxy, Logan, Spider-Verse, Infinity War en Endgame. Beter dan DC die het moest doen met de Batman-trilogie van Nolan. Evenveel als ring-franchise met 3 Lord of the Rings en 2 Hobbits. Maar minder dan Harry Potter en Star Wars met elk 6 films.

Spider-Verse moet ik nog zien, maar staat niet meer in de planning tegen eind mei. Logan heb ik ook nog niet gezien. Echte MCU films zijn dit niet, maar ze zijn wel gebaseerd op de Marvelstal die exponentieel aan het toenemen is. Van DC heb ik nog veel minder gezien. Ik ga ze wel ooit eens zien, maar ik wil eerst wat andere films zien.

IIRC haalt bij mij enkel Infinity War en Endgame (relatief nipt) de eindlijst voorlopig, en die halen de eindlijst wel tenzij ik de ene na de andere topper begin te zien natuurlijk. Verder haalt enkel Joker nog de lijst in het superheldengenre, maar dat is nu een klasse apart, en niet echt te vergelijken met andere films in dat genre.

Ik heb nog ongeveer een 90-tal films die ik wil zien (2 per dag), maar ik heb afgelopen maand wat minder films gezien, nu heb ik voorlopig al een maandje geen films gezien, en nu wil ik het weer opnemen. Aan Euphoria ben ik ook begonnen trouwens.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Ludo92 wrote:

Vind het ontzettend stug wat je zegt dat een gemiddeld persoon die 250 films in een lijstje zet, dan haast wel een cinefiel zou moeten zijn. En het gaat mij niet om lijstjes op andere sites of forums. Log hier al ruim 10 jaar in, en omdat het een Nederlandstalige site is, vind ik het leuk om te zien wat daar uit rolt vergeleken met internationalere lijsten/sites. Allerlei andere bekende filmsites voelen gewoon niet zo eigen. De drempel wat goede smaak is, is altijd een wat lastige kwestie, maar met het streven naar het hoogst haalbare is weinig mis. Snap die kritiek over 'elitaire' houding nooit zo, ging hier de vorige keer ook al paar keer over. Als kritiek op middelmatigheid een probleem is, zit je in gevaarlijk terrein wat mij betreft. Als iedereen die hier ooit inlogt een lijstje inlevert, hoeveel goede tips denk je dat er dan uitrollen?

En dat een kleinschalige site als dit zich moet aanpassen om te overleven is een kulargument. De site functioneerde prima voorheen.

Serieus man?

De personen met het laagste aantal films die hij gezien heeft, is waarschijnlijk ik. Cikx heeft er volgens mij nog minder gezien. En als er één iemand is die absoluut geen middelmatige smaak heeft, is het wel Cikx. Hij kijkt volgens mij ook enkel films waarvan hij op voorhand weet dat ze al een interessante take hebben op filmtechnisch vlak of qua plot, en kijkt zelfs geen "doorsnee" films niet meer IIRC.

Als je kijkt naar vorige top 1000 lijsten kijkt, dan denk ik niet dat het gebrek aan een goede smaak het probleem is op deze site. En zoals ik zeg de drempel van een top 250, de drempel van het op een filmsite gaan en het forum daarvan relatief voldoende te checken zodat je uberhaupt de kennis hebt dat er een top 1000 wordt georganiseerd, vereist op zich al dat je een cinefiel bent.

Deze lijst is een zeer goede mix tussen vanalles en nog wat, met misschien een lichte bias voor het meer recente werk. Op ICM is het andersom, daar is de bias voor het klassiekere werk (of ouder experimenteler zoals allerlei new wave cinema). Maar beide tezamen vult elkaar goed genoeg aan denk ik. Anders wil ik wel een lijst samenstellen van de laatste ICM top 1000 en MM top 1000 indien daar interesse voor is (en wil je dan toch wat met andere extreme cinefielen samen rondhangen, dan is ICM een goede plaats, i guess).

Hoe kan jij, ik of wie dan ook (for whatever cause) bepalen wat een goede smaak is? Moeten horizons en Onderhond zich bijvoorbeeld aangevallen voelen voor het hebben van respectievelijk een meer mainstream of meer afwijkende smaak van de norm? Dat is toch juist het leuke aan zo een lijst.

tbouwh wrote:

Ik bemerkte een fascinerende trend toen ik op ICM de lijsten van de vorige top 1000-edities naging (stuk voor stuk opgesteld door MoMe-gebruikers). Mijn checkratio ziet er van oud naar nieuw als volgt uit:

2013: 638/1000

2015: 671/1000 (verschil 33)

2017: 726/1000 (verschil 55)

2019: 789/1000 (verschil 63)

Loopt het bij meer gebruikers zo geleidelijk op?

De reden is denk ik tweeledig: enigszins moet er in de editie van 2013 meer werk te vinden zijn dat a) minder bekend/toegankelijk is of b) in de loop der jaren minder 'bestemd', besproken of aangehaald is op MoMe, anderzijds heb ik de afgelopen jaren ook gewoon veel meer reguliere releases in het jaar zelf gezien en zijn de edities in dat licht naar mijn idee geleidelijk meer geregeerd geraakt door de waan van het moment (''wat was er het afgelopen jaar goed en komt dus hoog in mijn lijst''). Als iemand één van deze argumenten statistisch kan ontkrachten ben ik ook wel benieuwd.

Die trend heb ik ook en is zelfs nog veel meer uitgesproken dan bij jou. Maar dat is omdat de latere edities meer recenter werk in de lijst hebben, en ik daar ook veel meer van heb gezien. Dus zo ver moet je het niet gaan zoeken.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Hoe bevalt Euphoria?

Ik zou je eerder Logan aanraden dan DCU trouwens, maar dat is grotendeels mijn eigen voorkeur. Al zou ik gokken dat je het er mee eens gaat zijn. Could be wrong

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

John Milton wrote:

Hoe bevalt Euphoria?

Ik zou je eerder Logan aanraden dan DCU trouwens, maar dat is grotendeels mijn eigen voorkeur. Al zou ik gokken dat je het er mee eens gaat zijn. Could be wrong

Ja, maar het komt sowieso wat aan de beurt, maar op dit moment wil ik echt wel gewoon de films zien waarvan ik vermoed dat de kans groot is dat ik ze heel goed ga vinden, ook met het oog voor de lijst die ik volgende maand moet indienen.

Een film als Logan kan wel goed of leuk zijn, maar omdat ik graag (in dit geval) alle X-men films chronologisch wil zien, zou dat al betekenen dat ik al 10 films moet kijken en dat zijn 10 andere films die ik niet kan zien. En ik wil toch graag wat meer aparte films een kans geven. Hij komt sowieso (zonder ongelukken) vroeg of laat aan de beurt, en ik denk zelfs dat de X-men films de blockbusterfranchise is waar ik het eerst aan ga beginnen na mei als ik daar zin in heb.

Euphoria bevalt me wel op dit moment, maar na twee afleveringen is het nog moeilijk om een oordeel te vormen. Maar ik merk wel bepaalde aspecten die ik in Assassination Nation al zo goed vond, daarin terugkomen, dus de regisseur Sam Levinson ligt me duidelijk wel. Assassination Nation is in that regard een beetje Euphoria meets The Purge.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Just F.Y.I. ik heb letterlijk problemen om met anderen nog naar een film te kijken, omdat ik al op voorhand zoek of de film het waard is om op te leggen, en ik geen zin heb om naar een film met absurd lage rating te bekijken, zonder te weten dat het in bepaalde (cult-kringen) wel gewaardeerd kan worden. Iets dat te mainstream is, pas ik al voor. En als ik samen met iemand anders zoek naar een film, is het zonder uitzondering al heel moeilijk, omdat 90%-95% van alles me gewoon niet boeit, en ik de wil en concentratie er niet meer op voor kan brengen om er naar te kijken, deels omdat ik het echt als tijdsverlies zie omdat ik beter die tijd kan investeren in iets dat een "betere" waardering heeft of minder bekend is, iets specialers lijkt te zijn, of welke reden dan ook. In die zin ben ik dus ook al élitair, maar nog zou mijn smaak "te mainstream" zijn om deel te nemen. Een beter kritiekpuntje is inderdaad dat ik te weinig gezien heb, sure. Maar ik kan geen 500 films op een jaar zien, want dat kan ik er gewoon niet voor opbrengen, dus moet ik al iets kieskeuriger zijn (kwaliteit boven kwantiteit!), want anders geraak ik er gewoon nooit (zeker als je meerdere interesses en hobby's hebt, en daarnaast ook nog een leven hebt? studeren, werken, etc.). In die zin ben ik zeker elitair (het woordje dat ik zelf verafschuw) in mijn hobby's (vnl. gericht op multimedia en kunst dus), en het is geen evolutie waar ik zelf tevreden mee ben. Al zal mijn lichte vorm van autisme daar ook wel een rol in spelen.

Voor mijn ouders is mijn smaak bijvoorbeeld al veel te alternatief, gericht op cult en te apart voor hun (hun eigen woorden). Ik heb weinig mensen met wie ik naar dezelfde films of series kan kijken (soms zijn er wel wat raakvlakken, dat zijn niet toevallig soms films zoals bvb. een Joker of Midsommar met leeftijdsgenoten). En voor muziek is het nog véél, veel erger dan voor film, want de laatste tijd komt het label/tag "experimenteel" al vaak terug bij genres dat ik het meest beluister, en het voelt niet eens zo apart aan nog. Zelfs uit een MuMe toplijst kan ik me nog nauwelijks in vinden, ik kan me veel meer vinden in de lijsten van RYM (dat absoluut zo een élitaire status heeft), maar hun lijsten zijn ondanks dat gegeven gewoon erg goed. Al denk ik dat de BeNe muziekcultuur er ook een rol in heeft. Net zoals de explosie van genrediversificatie waardoor er uit een groep van 100 mensen nauwelijks nog 2 mensen nog naar dezelfde muziek luisteren, maar soit.

Maar goed, het punt is dat je nog geen idee hebt van wat jij mainstream noemt, en wat echt "mainstream" of "generiek" is, want ik heb daar ook een vrij grote afkeer van (of ik het nu wil of niet). En vijf jaar geleden had ik daar dus nog geen miserie mee (of pakweg ietsje langer geleden). Nu kan ik letterlijk geen VTM of Een meer zien (tenzij voor sport, en zelfs dan nog).

Ludo92

• 81 messages
  • 29 votes

TornadoEF5

Je moet helemaal zelf weten wat je wil doen of kijken. Ik geef gewoon mijn voorkeuren aan. Om mij dan vervolgens te verwijzen naar de 'extremen' van ICM vind ik niet lief. Gewoon af en toe van de geijkte paden afwijken, is goed voor onze moviemeter-community. Succes met je lijst samenstellen en geniet van mooie films!

Cikx

• 2120 messages
  • 1083 votes

TornadoEF5 wrote:

De personen met het laagste aantal films die hij gezien heeft, is waarschijnlijk ik. Cikx heeft er volgens mij nog minder gezien. En als er één iemand is die absoluut geen middelmatige smaak heeft, is het wel Cikx. Hij kijkt volgens mij ook enkel films waarvan hij op voorhand weet dat ze al een interessante take hebben op filmtechnisch vlak of qua plot, en kijkt zelfs geen "doorsnee" films niet meer IIRC.

Haha, daar geef je me toch te veel eer ben ik bang. Ik kan namelijk niet ontkennen dat ik redelijk aantal films is mijn lijst heb staan die menig "cinefiel" de wenkbrauwen zal doen fronsen. Zo heb ik bijvoorbeeld een tamelijk aantal Harry Potter films in mijn lijst staan. Niet omdat ik het nou zo ongelofelijk hoogstaande films vind, maar eerder vanwege de nostalgie die die films bij me oproepen. Ik moet eerlijk toegeven dat ik het zelf ook jammer vind wanneer dat soort films hoog in de eindlijst terecht komen, terwijl ik daar zelf medeplichtig aan ben. Daarnaast heb ik relatief weinig klassiekers gezien waardoor mijn lijst gedomineerd wordt door recent werk. Al ligt de hedendaagse cinema me nou eenmaal veel meer dan films uit Hollywood's "Golden Age", dus ik denk dat dat niet snel zal veranderen. Maar goed, ik snap beide kanten. Aan de ene kant is het leuk als zoveel mogelijk mensen meedoen en gepassioneerd genoeg zijn om een lijst op te stellen en in te sturen. Aan de andere kant gaat dat ongetwijfeld ten koste van de obscure juweeltjes die in de lijst terecht zouden komen als die zou worden opgesteld door een kleine harde kern. Zelf ben ik van mening dat de drempel van minimaal 250 films een goede balans bewerkstelligt.

Trouwens nog een leuk voorval: Vorige week hadden een aantal vrienden van mij het erover om de IMDb top 250 lijst te willen afwerken, maar ze zaten met het grote aantal oude films in hun maag, maar ook de hoeveelheid aan Marvel en Disney films. Toen heb ik ze ervan kunnen overtuigen om de eerste 250 films van de MM top 1000 2019 editie te gebruiken. Het is nou eenmaal een hele mooie, diverse lijst waar grotere platformen niet aan kunnen tippen wat mij betreft. Ik denk ook dat de wat mindere focus op klassiekers en grotere focus op arthouse en internationale cinema de jongere filmliefhebber meer zal aanspreken. Al zullen er ook genoeg jongeren zijn die wel smullen van de klassiekers. Het kostte me trouwens wel enige moeite om mijn vrienden ervan te overtuigen dat er geen sprake was van een Nederlands/Belgische "bias" in de lijst. Het was ook daarna pas dat ik tot mijn grote verbazing zag dat Brimstone op plek 162 staat. Ze hebben inmiddels Antichrist, Raw, Sicario en Punch Drunk Love al achter de kiezen. Ik had verwacht dat vooral Antichrist totaal niet goed zou vallen, maar dat viel uiteindelijk behoorlijk mee.

Zelf heb ik de afgelopen 3 maanden maar liefst 8 films gezien die nieuw in mijn lijst zullen komen. Paris, Texas (1984), Saint Maud (2019), Kreuzweg (2014), Innocence (2004), Reconstruction (2003), Caché (2005), Fallen Angels (1995), maar ook Eraserhead (1977) na een geslaagde herziening. Ik ben vorige week begonnen aan een full-time baan dus ik ben bang dat er voor de deadline niet meer veel films bij gaan komen, maar wie weet.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Ludo92 wrote:

TornadoEF5

Je moet helemaal zelf weten wat je wil doen of kijken. Ik geef gewoon mijn voorkeuren aan. Om mij dan vervolgens te verwijzen naar de 'extremen' van ICM vind ik niet lief. Gewoon af en toe van de geijkte paden afwijken, is goed voor onze moviemeter-community. Succes met je lijst samenstellen en geniet van mooie films!

Oké, dat lijkt mij ok. Maar ik vind het wel grappig dat je ICM 'extreem' noemt. Ik zeg gewoon dat het een optie is als je MM te 'mainstream' vindt.

joachimt (crew films)

• 3796 messages
  • 9724 votes

Cikx wrote:

Vorige week hadden een aantal vrienden van mij het erover om de IMDb top 250 lijst te willen afwerken, maar ze zaten met het grote aantal oude films in hun maag, maar ook de hoeveelheid aan Marvel en Disney films.

En ze hadden geen problemen met al die Bollywood-meuk?

Cikx

• 2120 messages
  • 1083 votes

joachimt wrote:

(quote)

En ze hadden geen problemen met al die Bollywood-meuk?

Nee dat vonden ze juist wel aantrekkelijk. Ze hadden een paar van die Bollywood films gezien die ze wel goed bevallen waren en vonden het jammer dat daar niks van te zien was in de MM lijst. Ik heb me zelf echter nooit aangetrokken gevoeld tot Bollywood films en heb ook altijd gedacht dat het over het algemeen gewoon B-films zijn, maar misschien is dat vooroordeel onterecht.

joachimt (crew films)

• 3796 messages
  • 9724 votes

Cikx wrote:

(quote)

Nee dat vonden ze juist wel aantrekkelijk. Ze hadden een paar van die Bollywood films gezien die ze wel goed bevallen waren en vonden het jammer dat daar niks van te zien was in de MM lijst. Ik heb me zelf echter nooit aangetrokken gevoeld tot Bollywood films en heb ook altijd gedacht dat het over het algemeen gewoon B-films zijn, maar misschien is dat vooroordeel onterecht.

Ik ben van mening dat het vooroordeel terecht is. De meeste van die films zitten vol met clichés, suffe verhaaltjes, bedroevend acteerwerk en strontvervelende liedjes. Enkele uitzonderingen daargelaten. Ik besteed meer tijd op icmforum dan op dit forum en ik ben juist gewend dat mensen zeuren over de Bollywoodfilms in de Top 250 dan over de klassiekers. Als er al wordt gezeurd over de klassiekers is het over het ontbreken van bepaalde titels.

Ludo92

• 81 messages
  • 29 votes

TornadoEF5 wrote:

(quote)

Maar ik vind het wel grappig dat je ICM 'extreem' noemt. Ik zeg gewoon dat het een optie is als je MM te 'mainstream' vindt.

Was reactie op je opmerking over extreme cinefielen. Ik vrees dat ik zelf te selectief kijk om zo genoemd te worden. Sowieso een nogal vaag begrip, maar de minimale vereiste lijkt mij dat je een flink deel hebt gezien van films die bepalend zijn geweest/grote invloed hebben gehad op het medium. Er zijn bijvoorbeeld tal van wereldberoemde films die ik alleen ken van naam en nooit heb gezien, op enkele losse scenes na. Verder ook niet bijster interessant, maar heb de indruk dat je wellicht onderschat hoeveel mensen er zijn die gewoon duizenden films hebben gezien. Dan heb je in de meeste gevallen in de loop der jaren een verlicht inzicht gekregen over cinema, vergeleken met een gemiddelde kijker. Zoals ik al eerder aangaf, voelt het dan wat frustrerend dat elke gebruiker die met een project als dit meedoet evenveel 'gewicht' heeft. Maar het heeft weinig zin om hierover te morren. Het laatste wat ik wil is mensen het gevoel geven dat ze minderwaardig zijn, of nog erger, dat ik superieur zou zijn.

Zolang je maar oprecht een film kijkt en niet omdat je het gevoel hebt dat het moet. Leve de vrije wil!

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

joachimt wrote:

De meeste van die films zitten vol met clichés, suffe verhaaltjes, bedroevend acteerwerk

Klinkt als klassiek Hollywood

• 31148 messages
  • 5448 votes

Waarom zou je die lijstjes ook aflopen. De enige echte lijst is toch de MM top 1000.

horizons

• 5687 messages
  • 2404 votes

Juist!

Nu alleen nog kijken of mijn nummer vier een keer in de lijst komt. De grondlegger van de hedendaagse actie blockbuster.

Sanderkeuh

• 582 messages
  • 2953 votes

Het is van 2014 geleden dat ik nog een lijst gemaakt heb (toen een top 100), intussen heel wat gezien en heel weinig herzien...

Raiders of the Lost Ark staat waarschijnlijk al op #1 in mijn top 10 sinds ik lid ben, maar toch kan ik niet zeggen dat ik sindsdien geen betere films gezien heb...

Blijft moeilijk af te wegen op welke plaats je iets zet omdat er veel verschillende manieren zijn om je rangschikking te maken, blijft grotendeels gevoelsmatig wat mij het best bijgebleven is.

Ik probeer in ieder geval om voor 30 mei een lijst in te dienen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.