- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter top 1000 project - Editie 2021
MovieMeter top 1000 project - Editie 2021
stephan-0115
-
- 1358 messages
- 2203 votes
La Vie d'Adèle.. ❤ Veel te laag natuurlijk, maar alsnog een mooie notering en iets beter dan de vorige keer. Niks mis mee.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
La Vie d'Adèle.. ❤ Veel te laag natuurlijk, maar alsnog een mooie notering en iets beter dan de vorige keer. Niks mis mee.
Ik was vergeten dat die de vorige keren al zo hoog stond. Maar je kan wel zeggen dat deze film zich inmiddels 'gevestigd' heeft. Een klassieker in wording.
(Die scene in dat lesbo-café is zo onwijs goed, man man, je voelt en ruikt het gewoon door het scherm heen.)
g_unitboy
-
- 135 messages
- 1042 votes
Je bent sinds Black Swan tot nu het aantal lijstjes aan het mistellen, FP.
Black Swan, 35
Lotr 29
Idi and Smotri 27
Blade Runner 34
Léon 35
Schindler's List 30
One Flew 39
Kusjes
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
mjk87 (moderator films)
-
- 14515 messages
- 4513 votes
De volgende 25 films dus nog:
Godfather 1 en 2
Apocalypse Now
Taxi Driver
Mulholland Drive
Magnolia
Drive
Rear Window
Good, Bad, Ugly
Once Upon a Time
Reservoir Dogs
Pulp Fiction
Se7en
Fight Club
Big Lebowski
2001
Eyes Wide Shut
American Beauty
Requiem
The Shining
Alien
Irréversible
Shawshank
Fellowship of the Ring
Heat
Ferdydurke
-
- 1353 messages
- 854 votes
Ja, met die Viedadel 30 plaatsen hoger ga je de lijst toch minder serieus nemen.
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Idi i Smotri zou ik ook heel graag willen zien. Een van de hoogste films die ik nog niet gezien heb, misschien wel de hoogst genoteerde gezien Stalker (opnieuw) flink daalt. Met The Thin Red Line erbij sta ik op 10 niet-geziene films voorlopig in de top 100. Het zou wel een mooie doelstelling zijn om die tijdens deze zomer nog te zien. Het zijn niet echt films waar ik tegenop kijk (behalve dan misschien Stalker, al kan dat uiteindelijk ook meevallen).
madmadder
-
- 371 messages
- 3057 votes
Even in Groningen geweest op familiebezoek dus had even een aantal berichten in te halen. Die bovenste regionen zijn niet zo heel spannend natuurlijk, daar zijn weinig grote veranderingen te vinden, maar toch wel weer genieten om enkele titels zo hoog te zien.
Inmiddels 616/980 gezien, wat betekent dat ik nu al meer van deze lijst dan van de vorige heb gezien. Ik eindig dan uiteindelijk op 636/1000.
De hoogst geplaatste film die ik nog niet gezien heb is La Notte, snel verandering in brengen dan maar.
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 messages
- 5071 votes
Heat staat bij mij op maar 2 sterren, maar in tegenstelling tot Forrest Gump denk ik dat die bij herziening weleens flink omhoog kan gaan. Ik vind die nog weleens in een van mijn kringloopjachten voor een euro of minder, Hoogste film die ik niet zag lijkt Pan's Labyrinth te worden, maar die ligt al klaar uit een eerdere kringloopoogst.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Aronofsky heeft geen goed jaar. Eerst Black Swan gedaald en nu Requiem for a Dream.
mjk87 (moderator films)
-
- 14515 messages
- 4513 votes
Lekker hoor Rear Window. Aardige stijging.
Hitch deed het sowieso beter dit jaar.
horizons
-
- 5688 messages
- 2406 votes
Aronofsky heeft geen goed jaar. Eerst Black Swan gedaald en nu Requiem for a Dream.
the Fountain ook gedaald.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Ik had stiekem nog wel wat meer verwacht van Pan's Labyrinth en La Vie d'Adele. Maar goed, de films die nog komen hebben gewoon een grotere en bredere fanbase.
Fisico
-
- 10039 messages
- 5398 votes
Requiem 25e, toch een serieuze daling in vergelijking met de andere edities.
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Blij met de comeback van Rear Window. Ligt in lijn met de algemene trend van Hitchcock deze editie. Jammer dat Taxi Driver wat zakt. Tegelijkertijd wel meer tevreden dat Requiem for a Dream zakt. Die Lord of the Rings film staat ook veel te hoog voor mijn gevoel.
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Uit de top 25 heb ik eigenlijk alles al gezien. De enige film die ik niet uitkeek was Magnolia. Er zitten er wel een paar maar niet zoveel tussen die ik nog eens moet zien, soms omdat ze erg moeilijk waren om te volgen, soms ook omdat het gewoon niet meer fris in mijn geheugen zit en soms gewoon omdat de film zo goed is (en het ook al een tijd geleden is).
Voor mij is er echter geen haast bij. PTA is iets waar ik in het algemeen wel wat werk van moet maken. Drie films gezien, en ze waren alle drie voor mij quasi onbekijkbaar ofwel drie keer op het verkeerde moment eraan begonnen. Drie keer ook niet volledig gezien (al twijfel ik bij Boogie Nights, maar maakt op zich niet uit). Dit probleem deel ik met Chan-Wook Park. Bij andere regisseurs heb ik dat niet echt, of niet consistent alvast.
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Film Pegasus waar is eigenlijk die ene stem van mijn 'Generation War' naar toe gegaan?
Pieter Montana
-
- 6678 messages
- 2286 votes
Bon, na Eyes Wide Shut's resultaat, wil ik best mijn geld inzetten op 2001 als nieuwe nummer 1.
horizons
-
- 5688 messages
- 2406 votes
Bon, na Eyes Wide Shut's resultaat, wil ik best mijn geld inzetten op 2001 als nieuwe nummer 1.
Lynch stijgt overwegend.
Leone is tot nu toe gestegen.
De Hollywood klassieker is gestegen - the Godfather
Gaat erom spannen
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 messages
- 5071 votes
Vind het wel mooi dat Eyes Wide Shut zo hoog staat. Ik ben oud genoeg om te herinneren dat de ontvangst van critici in 1999 nogal wisselend was. Ik zag de film een paar jaar later en was meteen ondersteboven. Zoals bij wel meer films van Kubrick (zeker ook Barry Lyndon en The Shining) kwam dealgemenere waardering pas jaren later, maar zo hoog als hier zie je toch zelden. Ik vind het na 2001 zijn beste film.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Film Pegasus waar is eigenlijk die ene stem van mijn 'Generation War' naar toe gegaan?
Die stem heb ik gewoon als ongeldig gerekend. Je was de laatste inzending, anders had ik nog tijd om een alternatief te vragen.
horizons
-
- 5688 messages
- 2406 votes
Kan me mooi herinneren hoe best veel mensen wegliepen uit de bioscoop bij eyes wide shut.
Voor mij de beste van Kubrick.
Pieter Montana
-
- 6678 messages
- 2286 votes
Kan me mooi herinneren dat ik de film huurde als 13-jarige in de plaatselijke videotheek. En nee, ik had geen idee dat diè scene erin zat. Mooie naïeve verwarrende tijden.
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Daarnaast al zo vaak Alleluia getipt gekregen. Nooit aangedurfd om die te gaan kijken aangezien Vinyan me zo slecht is bevallen.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Onbegrijpelijk die negatieve receptie voor Eyes Wide Shut inderdaad. Gelukkig is er jaren later wel genoeg waardering voor dit meesterwerk.
DVD-T
-
- 15565 messages
- 3124 votes
Letterboxd bijgewerkt.
Toen ik voor de eerste keer The Thin Red Line zag, vind ik het helemaal niets. Nu staat de film in mijn top 10. Blij ook met de positie van de film. Verder een heel aantal favorieten die een beetje de wisseling van de wacht spelen. De ene stijgt wat, de ander daalt. Ook voor het eerst Shawshank in de top 20.
661/985 (67%)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Een laatste blokje, we komen nu aan de top 10. Die top 10 kan ik morgen posten, tenzij de meeste mensen liever hebben dat ik vandaag nog doorga. 
Edit: ik zou dan niet om het uur iets posten natuurlijk. Wel film per film met een beetje tijd tussen om te kunnen discussiëren.
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Voor de top 10 zal iedereen wel door hebben welke films het gehaald hebben. Hier gaat het vooral om de definitieve positie. Daarom stel ik voor om de titels film per film te delen met een 10-tal minuten tussen. Dat kan vandaag nog, anders zoek ik zondag nog een geschikt moment.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Nee morgen Pegasus.
Wow, The Shining 51 lijstjes!