- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter top 1000 project - Editie 2021
MovieMeter top 1000 project - Editie 2021
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Dit is trouwens mijn ranking van de Malick films. Toch meer een voorkeur voor zijn wat toegankelijker werk. TToL, THL en TNW zitten dicht op elkaar en zouden nog van positie kunnen veranderen. Nr 8 en 9 zijn de enige twee echte miskleunen. Ranked: Terrence Malick Movies, a list of films by IH88 • Letterboxd
cinemanukerke
-
- 1823 messages
- 1037 votes
Bizar eigenlijk dat Dark City (1998) de top 1000 hier nog nooit gehaald heeft. Ik dacht dat deze zeer geliefd was onder sci-fi fans, en genrefilms zijn zeker wel aanwezig in de lijst.
Ben sowieso wel fan van Alex Proyas, The Crow (1994) en Knowing (2009) stonden ook hoog op mijn lijst, van The Crow verrast het me ook wel dat het nooit de top 1000 heeft gehaald.
Strange Days (1995) (mede geschreven door James Cameron & geregisseerd door Kathryn Bigelow) vind ik ook fantastisch, vreemd dat deze ondanks de grote namen die eraan mee werkten niet zo bekend lijkt te zijn.
zijn inderdaad mooie tips. Die films zijn onderbelicht geweest en dat is jammer. Vooral Strange days is een parel. Van Dark city meen ik me te herinneren dat die vaak werd genoemd als de Pré Matrix. Dark city heeft in Belgie volgens mij geen bioscoop release gekregen en kan misschien de relatieve onbekendheid verklaren.
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
383/960
Met nog 40 films te gaan ga ik 2019 niet overtreffen. Maar het zal volgens mij echt op een paar films aankomen (Stalker komt ook nog, dacht ik).
Uit de top 100 moet ik al zeker nog zien: Casablanca, Dogville, Lost Highway, North by Northwest, Once Upon a Time in America, TWBB, Sunset Blvd. en Mad Max: Fury Road. Maar ook buiten de top 100 heel wat films die je toch zeker eens moet gezien hebben.
Ik weet wat me te doen staat. 
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Ik ben 1 van die gekke figuren die Aliens beter vindt dan Alien. Twee plaatsen verschil maar toch. Als je objectief gaat kijken is Alien de betere film, maar uit Aliens haal ik gewoon meer plezier. De combinatie actie, horror en wat humor werkt voor mij beter.
Voor mij ging een paar jaar terug bij herziening in de bios in Eye, Aliens pas echt naar een goede waardering toe. Op de een of andere manier werkte eerder de humor niet, of ik stond het niet toe omdat ik wilde dat hij was als zijn voorganger. Het zijn gewoon behoorlijk andere films, en allebei goed op hun eigen manier. Maar ook Aliens heeft volgens mij een flinke fanschare.
Brave-Neo
-
- 607 messages
- 1827 votes
Mijn top 10 is al flink vertegenwoordigd in de eindlijst en als er volgens verwachting is gestemd zullen de laatste 4 films daaruit ook nog langskomen. Sterker nog; de kans is vrij groot dat mijn volledige top 30 in de eindlijst zal staan!
In 2019 kwam ik tot 26.
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
ICM bijgewerkt (845/960)
Ook van dit blokje vind ik alle titels terug in mijn top 500, al had ik alleen Vertigo erg hoog in de lijst. Niet de meest originele keus, maar wel een heel begrijpelijke. Ik ben benieuwd of hij weer op 1 gaat eindigen in de nieuwe Sight & Sound lijst, volgend jaar. Ik zou er prima mee kunnen leven.
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2843 votes
Mijn voormalige #01 ( American History X ) en mijn huidige #01 Amelie zijn voorbij gekomen; weer terug in de Top 50 lekker Miss Poulain! 
Casablanca heb ik nooit begrepen; saai oubollig vehikel.
Cikx
-
- 2120 messages
- 1083 votes
Waar komt die waardering voor Forrest Gump toch vandaan? Ik kon er echt niks mee.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Geen enkele nominatie van mij bij de laatste 5. Enter the void en Stalker zal ik nog eens moeten herzien. Maar er zullen nog wel wat favorieten van mij langs komen.
Ben benieuwd waar die zullen eindigen. 
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Precies 850 van gezien tot nu toe. Stalker moet ik eens herzien, die heeft mijn lijst nu niet gehaald. #37 vind ik wel erg hoog voor Forrest Gump, al kan ik wel degelijk iets mee (ik had hem op plekje 100). Misschien gek om Tarkovsky en Noé niet te nomineren (deze 2 niet, althans) en Forrest Gump wel, maar het is zoals het is..
Het is chronisch uncool om goed te vinden, maar liegen tegen jezelf is ook weer zoiets 
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 messages
- 5072 votes
Ben benieuwd of er nog een slechtere film langs gaat komen dan Forrest Gump in deze regionen. Mijn waardering valt nog wel mee (2,5) maar dat komt vooral omdat ik hem nooit herzien heb.
Ik ga vrij snel uit de top 100 kijken wat ik nog niet zag en hier in de kast staat. Dat kan eerst een herziening van Blade Runner en dat Blade Runner 2049 worden. Of eerst Alien herzien en dan Aliens kijken. Of Inglorious Basterds. Of Ex-Machina. Of Mary & Max. Of Intouchable. Ik weet nog niet wat.
Sta nu op 645.
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Weet je zeker dat dat zou dalen dan bij herziening, SB? Bij mij ging het juist omhoog bij herziening. 
Totaal andere cinema dan Stalker en Enter The Void natuurlijk, en ook wel een film bij uitstek waarvan ik snap dat iemand er weinig affiniteit mee kan hebben, of zelfs irritant vindt. Ik ben hem zelf bij iedere herziening wat meer gaan waarderen.
Flavio
-
- 4896 messages
- 5228 votes
Ik heb FG 9 jaar geleden voor het laatst gezien en kwam tot een kleine 3 sterren. Ik zou hem zeer waarschijnlijk ook lager waarderen bij herziening, maar de film bungelt ergens onderaan de lijst van films die ik zou willen herzien dus ik zal het wel nooit weten. Tom Hanks met zijn bonbon-quote bleeeh. Maar goed, het is een feelgood film, en daar heb ik nooit zoveel mee. Doe mij maar zwartgallige cinema met distopisch wereldbeeld 
Dievegge
-
- 3170 messages
- 8194 votes
840 van de 965 gezien. Inmiddels heb ik op 167 films gestemd, wat al meer is dan twee jaar geleden.
Toch wel mooi dat niet voor de hand liggende titels als Under the Skin, Ex Machina en The Neon Demon de top 100 halen.
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 messages
- 5072 votes
Weet je zeker dat dat zou dalen dan bij herziening, SB? Bij mij ging het juist omhoog bij herziening. 
Vrijwel zeker. Ik vind dat de film bovendien echt een hele foute, beetje enge boodschap heeft die me nu nog veel meer zou storen. Dit is een beetje als The Green Mile, die ik steeds afwaardeerde als ik er langs zapte en nu op 1,5 ster staat en waar ik begon op 3 sterren. Op de een of andere manier ben ik minder met FG geconfronteerd en dat is echt de enige reden waarom hij nog op 2,5 staat.
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
TTRL nota bene gewoon hoger dan de Boom, dat sterkt nog eens de suggestie die ik de laatste jaren wel vaker heb gehoord: TTRL kan op brede waardering rekenen (voor velen 'de laatste goede film' die Malick zou hebben gemaakt) en de Boom is echt love or hate. Zelf vind ik dat verschil wat curieus want qua visie/filosofie zijn beide titels even vintage Malick.
Emma!
-
- 30 messages
- 468 votes
Wat een werk moet dit allemaal zijn geweest. Echt super leuk dat je dit allemaal hebt willen doen Film Pegasus. Ik wilde mij twee jaar geleden al speciaal voor dit topic inschrijven maar drukte verhinderde dat. Over twee jaar hoop ik weer meer te hebben gezien zodat mijn lijst nog persoonlijker wordt.
stephan-0115
-
- 1358 messages
- 2203 votes
De vrije val van Stalker doet pijn.. kan me dan toch niet aan de indruk onttrekken dat met de stijging van het aantal lijstjes de lijst zelf meer mainstream wordt. Zonde.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Maar 1 stem van mij bij de laatste 10.
Als ik zo even naar mijn eigen lijst kijk, dan moet Heat ook nog komen. Vorige keer positie 41 dus dat is een flinke stijging alvast.
Ferdydurke
-
- 1353 messages
- 854 votes
De vrije val van Stalker doet pijn.. kan me dan toch niet aan de indruk onttrekken dat met de stijging van het aantal lijstjes de lijst zelf meer mainstream wordt. Zonde.
Nee, in de hogere regionen kom je gewoon meer 'mainstream' tegen. Dat is niet anders dan in vorige edities. Die hogere regionen zijn altijd redelijk voorspelbaar hoor.
Laat ik de proef op de som nemen: van mijn lijst komen vanaf nu nog langs Mulholland Dr., The Shining, Magnolia, Irréversible, 2001 en Taxi Driver.
Wat ik je brom.
nathaniel177
-
- 574 messages
- 2727 votes
Ben erg benieuwd hoe hoog La vie d'Adèle gaat komen.
kaketoe
-
- 827 messages
- 1708 votes
Veel films in de top 100 die de volgende keer mijn lijst niet gaan halen o.a. LOTRs, Nolans, Tarantino's en Coens.
Fijn dat American Honey en The Neon Demon stabiele toppers blijken.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12842 votes
Veel films in de top 100 die de volgende keer mijn lijst niet gaan halen o.a. LOTRs, Nolans, Tarantino's en Coens.

Verder blij met Enter the Void in de top 50. Voegt toch wat karakter toe.
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Die moet ik nog (her)zien. Vorige poging was geen gelukkige timing.
Idi I Smotri is ook constant zeg. Geen enkele editie buiten de top 40.
horizons
-
- 5688 messages
- 2406 votes
El laberinto daalt wel iets maar nog altijd nette positie voor m'n nummer twee.
nathaniel177
-
- 574 messages
- 2727 votes
Toch wel een mooie positie voor La Vie d'Adèle
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Jezus, die stijging van Forrest Gump. Niet echt een film voor mij trouwens. De jaren '90 hebben wel meer van dat soort films, maar het is niet (echt) mijn ding.