- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter top 1000 project - Editie 2021
MovieMeter top 1000 project - Editie 2021
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
We zijn terug vertrokken met opnieuw een nieuwkomer.
Voor mij vooral opvallend hoe goed The Revenant het doet. Dat leek me toch bestempeld als de 'foute' film waar DiCaprio zijn Oscar voor kreeg na vele andere bekende films?
horizons
-
- 5688 messages
- 2406 votes
Voor mij vooral opvallend hoe goed The Revenant het doet. Dat leek me toch bestempeld als de 'foute' film waar DiCaprio zijn Oscar voor kreeg na vele andere bekende films?
Tja...
Wel blokje met aantal stijgers van net boven de 100.
Fijn ook een film als spotless mind terug te zien in deze regionen.
En nog geen esb of br2049
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Mooi dat de andere Once Upon a Time zo gestegen is. En daar hebben we 1917.
Brave-Neo
-
- 607 messages
- 1827 votes
Die Oscar was voor velen fout gekozen maar met de film zelf is ook wat mij betreft heel weinig mis mee!
Vandaar dat al sinds ik hem gezien heb ( in IMAX ) hij al zeer snel in mijn top 10 belandt is!
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Top dat Eternal zo gestegen is. En Hitchcock doet het ook goed zeg. Beloofd wat voor Vertigo en Psycho.
DVD-T
-
- 15565 messages
- 3124 votes
Letterboxd bijgewerkt.
Spring Breakers weer gestegen
. Heel blij mee. Ook een mooie stijging van Aliens. Voor het eerst in de top 100. Zelfde geld voor Back to the Future. En dan nog Once Upon a Time in America. Na drie jaar terug in de top 100. Ook een verdiende stijging voor Eternal. Jammer dat Neon Demon en American Honey weer wat gezakt zijn. Maar die houden zich goed staande in de top 100.
626/940 gezien (65%)
Fisico
-
- 10039 messages
- 5398 votes
Met de film was niets mis al was het wel vreemd dat DiCaprio zijn Oscar net kreeg voor dié film.
Betreft de nieuwkomers: 90 intussen als ik het goed heb? Zijn er nog op komst?
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Betreft de nieuwkomers: 90 intussen als ik het goed heb? Zijn er nog op komst?
Dat zal je zien in de komende afleveringen. 
Brave-Neo
-
- 607 messages
- 1827 votes
Ik verwacht nog Brawl in Cel Block 99 en JoJo Rabbit 
joolstein
-
- 10831 messages
- 8917 votes
Bizar eigenlijk dat Dark City (1998) de top 1000 hier nog nooit gehaald heeft. Ik dacht dat deze zeer geliefd was onder sci-fi fans, en genrefilms zijn zeker wel aanwezig in de lijst
In mijn lijst staat de Dark City netjes op nr 41 maar tja mijn lijst is voor een erg groot gedeelte met genrefilms gevuld en weinig dramafilms en denk dat films die een Oscar hebben mogen ontvangen ook erg laag is. Niet dat ik al die films slecht vind maar ze passen gewoon minder mijn in favoriete film lijst.
leatherhead
-
- 3556 messages
- 1813 votes
Over Brawl in Cell Block 99 gesproken, geen enkele Zahler in de lijst is best wel teleurstellend..
horizons
-
- 5688 messages
- 2406 votes
Ik verwacht nog Brawl in Cel Block 99 en JoJo Rabbit
JoJo had ik dan ook eigenlijk wel in de lijst verwacht. Helemaal niet is vreemd maar in de top 60 nieuw zou ook wel bizar zijn.
horizons
-
- 5688 messages
- 2406 votes
Haha BR2049 en ESB in één blokje.
En een daling van tree of life. Onverwachts een beetje.
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Ook een groot verschil tussen 21 lijstjes voor Tree of Life en 38 lijstjes voor Psycho.
shimahero
-
- 152 messages
- 434 votes
Ook aan het volgen
Sleepers: 4 sterren, (beter einde verwacht)
Dawn of the dead (2004): 3 sterren (verrast me dat dit in de lijst staat, heb dan liever de serie The Walking Dead)
kaketoe
-
- 827 messages
- 1708 votes
38 lijstjes voor Psycho, tot nu toe het meest geloof ik. Waarschijnlijk de laatste film die ik nog niet zag. Binnenkort toch maar eens opzetten, al ben ik geen fan van Hitchcock.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
The Tree of Life heeft wel een trouwe fanbase. Alle stemmers zetten de film ook echt hoog in hun lijsten.
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Blij met de stijging van Spring Breakers!
358/930.
414/1000 voor 2019. Dus van de 70 films moet ik nog 66 films gezien hebben om het "record" te evenaren. Benieuwd welke films de lijst niet haalden.
nathaniel177
-
- 574 messages
- 2727 votes
535/950, de 557/1000 van 2019 gaat makkelijk overtroffen worden.
John Milton
-
- 24222 messages
- 13387 votes
ICM bijgewerkt 834/950
Back to the Future maakt een mooie stijging door, goed om die classic ook op andere lijstjes te zien, al durft niemand hoger te bieden 
Ik betwijfelde of American Honey The Neon Demon in kon halen, maar dat blijkt wel gelukt; helaas wel meer door een daling van TND dan door een stijging van Arnolds meesterwerk. Dat had ik liever anders gezien. Tegelijkertijd snap ik best dat het geen film voor iedereen is, en #64 is best goed. Toch hoop ik voor 2023 op top 50. Eternal Sunshine of the Spotless Mind mag ik hier ook graag zien.
1917 komt extreem hoog binnen, maar ik had hem zelf ook nipt in mijn top 100 met #96, dus ik kan er weinig van zeggen; dat was een van de beste cinema-ervaringen in jaren.
Hitch gaat als een trein, en dat mag altijd van mij. Ik verbaas me (ondanks mijn eigen nominatie) wel iets dat Inglourious Basterds zo hoog staat
Wel betreur ik dat The Tree of Life buiten de top 50 zakt, maar het klopt wat IH88 zegt... Al had ik hem liever nog op 2-3 lijstjes meer gezien.
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4886 votes
Update :
Na de laatste blok 450/955 (46%) en 18 nieuwe nominaties (totaal nu 161 nominaties)
(Extra afgevinkte film : "White Heat" gekeken deze avond.)
Heb eventjes gecheckt hoeveel ik er had in de 2019 editie : toen 309/1000 en 88 nominaties. Ik heb dus goed mijn best gedaan de laatste 2 jaar 
horizons
-
- 5688 messages
- 2406 votes
Doet die nog een laat blokje. Met twee films die gezamenlijk met zeven plaatsen stijging in de top 50 komen.
En we weten in ieder geval dat er eenéén wijziging in de top 30 is.
John Milton
-
- 24222 messages
- 13387 votes
En daar is het eerste vijftalletje 
Not too shabby, alle vijf ook door mijzelf genomineerd, al zijn Cidade de Deus en American History X bescheiden nomi's die wat lager in mijn lijst stonden. Clockwork had ik op #102, maar het zijn Casablanca (mijn #4) en Before Sunrise (mijn #13) die zich allebei terugvechten de top 50 in.
MOOI!
ICM bij (839/955)
DVD-T
-
- 15565 messages
- 3124 votes
Letterboxd bijgewerkt.
Jammer dat Tree of Life wat is afgezakt. Blade Runner 2049 die flink wat plaatsen stijgt. Niet geheel onverwacht. Empire komt verrassend de top 100 binnen. Blij ook met de stijging van Dogville en Casablanca.
631/955 (66%)
cinemanukerke
-
- 1823 messages
- 1037 votes
Leuk om een paar van mijn favorieten in de top 100 te zien.
Aliens : omdat actie en spanning op een hoog niveau staat (die still bv is al zo’n scene, door het camerastandpunt alleen komen de haren overeind)
Dogville : theater en film is steeds een moeilijke combinatie maar deze aanpak overstijgt de discussie
Once upon a time in America : ferm onderschat tgo de andere Leoni’s. Minstens even goed dan de westerns.
Lost highway : had een top 50 notering moeten worden maar mij treft schuld. Een beetje uit het oog verloren. Ik zou die toch veel hoger moeten genoteerd hebben maar de film was een beetje “off the radar’ bij mij.
En dan nog Fargo : alleen al om die ondeugende humor van de Coens brothers. Het begint al bij de eerste minuut ‘based on true events’. Was maar om te lachten hebben de broers al toegegeven maar nog steeds zijn er mensen die ergens in Minesotta bij de omheiningen aan het graven zijn in de hoop het geld te vinden.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Zo, ik ben ook weer bij. Top-100 trapt af met een blokje van 10 gezien 0 gestemd. En ook in het verloop tot nu toe zakt het percentage films waarop ik zelf gestemd heb sterk terug.
Blij met de daling van de Treurwilg of life en met de lichte stijging van Dogville. En als ik me niet vergis gaat 'Adèle' ook weer stijgen! Dan nog MD op 1 en ik ben tevreden. OUATITW zou ook mogen trouwens.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Ik ben 1 van die gekke figuren die Aliens beter vindt dan Alien. Twee plaatsen verschil maar toch. Als je objectief gaat kijken is Alien de betere film, maar uit Aliens haal ik gewoon meer plezier. De combinatie actie, horror en wat humor werkt voor mij beter.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Ik ben niet getagd bij TToL.
Film Pegasus wilde je niet in verlegenheid brengen Pim.