• 178.104 movies
  • 12.215 shows
  • 33.986 seasons
  • 647.155 actors
  • 9.373.128 votes
Profile

MovieMeter top 1000 project - Editie 2021

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Ik was nog gezellig aan het ontbijten met een koffietje. Maar blij dat iedereen al klaar zit voor de kijkbuis om de lijst verder te volgen. Komt er aan!

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Film Pegasus wrote:

Ik was nog gezellig aan het ontbijten met een koffietje. Maar blij dat iedereen al klaar zit voor de kijkbuis om de lijst verder te volgen. Komt er aan!

En gelijk heb je.

ikkegoemikke

• 3449 messages
  • 4886 votes

Film Pegasus wrote:

Wat zo'n top-1000 toch teweeg kan brengen. Zaterdag morgen is voor mij eigenlijk traditioneel een dag dat ik eens wat langer uitslaap. Zit ik hier al om half 9 voor mijn laptop

stephan-0115

• 1358 messages
  • 2203 votes

Fijn blokje. 1 stem (What's Eating Gilbert Grape) en met Le Feu Follet en Teströl és Lélekröl 2 films waar ik zeer benieuwd naar ben. De laatste scheen ik de vorige keer al als tip te hebben opgezet, nu maar snel kijken..

horizons

• 5688 messages
  • 2406 votes

Ad Astra erin, de verbeterde 2001. Wil dat zeggen dat 2001 uit de lijst is? Dat zou een verrassing zijn!

Haha, lol

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Het grappige bij Like Me is dat ik nog eens de laagste stemmer ben met maar mijn 87ste plaats!

IH88

• 9730 messages
  • 3184 votes

Zaterdagmorgen is mijn sportmorgen, dus ik zit hier nu bezweet als een junkie de laatste twee blokjes te bekijken . Mij hoor je niet klagen dat alles wat met Star Wars te maken heeft stijgt. Ad Astra is echt een leuke binnenkomer., en onze Prinses Kaguya heeft het bij mij net niet gehaald. Wel een prachtige film.

IH88

• 9730 messages
  • 3184 votes

horizons wrote:

Ad Astra erin, de verbeterde 2001. Wil dat zeggen dat 2001 uit de lijst is? Dat zou een verrassing zijn!

Haha, lol

Ik zie het inmiddels somber in voor Transformers .

joachimt (crew films)

• 3797 messages
  • 9729 votes

ikkegoemikke wrote:

(quote)

Wat zo'n top-1000 toch teweeg kan brengen. Zaterdag morgen is voor mij eigenlijk traditioneel een dag dat ik eens wat langer uitslaap. Zit ik hier al om half 9 voor mijn laptop

Ik heb uitgeslapen tot 7:00. Ondertussen net 10:00 geweest en ik heb al een heg gesnoeid. Ik hoop dat de buren mijn elektrische heggenschaar konden waarderen.

stephan-0115

• 1358 messages
  • 2203 votes

joachimt wrote:

(quote)

Ik heb uitgeslapen tot 7:00. Ondertussen net 10:00 geweest en ik heb al een heg gesnoeid. Ik hoop dat de buren mijn elektrische heggenschaar konden waarderen.

Hier zijn ze ook net gestopt met het snoeien van de heg, waaronder ik heerlijk met een bak koffie de lijst doornam. Moet wel zeggen dat de rust ook wel lekker is. Het zal toch niet

ikkegoemikke

• 3449 messages
  • 4886 votes

joachimt wrote:

(quote)

Ben ik blij dat ik je buur niet ben Grapje.

Ach, ik moet de hele week al op om 5:30 en vrijdagavond kan het wel eens laat worden (gelijk gisterenavond 3:00) omdat ik dan nog laat (na EK wedstrijd) een filmpje opstart en dan het niet laten kan om nog "Red Dead Redemption" op te starten. En dan kan het wel eens 9:30 's morgens zijn, voordat ik opsta Behalve vandaag!

horizons

• 5688 messages
  • 2406 votes

IH88 wrote:

(quote)

Ik zie het inmiddels somber in voor Transformers .

Ik verwacht nog steeds iets rond plek 200....

Cikx

• 2120 messages
  • 1083 votes

Mooie binnenkomst van Possessor en ben ook blij dat Like Me zijn plaats van twee jaar geleden goed heeft weten vast te houden. Echt geen andere toplijst waar je die film ooit gaat terug vinden volgens mij.

leatherhead

• 3556 messages
  • 1813 votes

Like Me is idd wel een beetje zo'n typische MM favoriet. Wat dat betreft ook benieuwd hoe hoog de Grandrieux films gaan komen dit jaar.

Maar Possessor bijna in de top 500

maxcomthrilla

• 15578 messages
  • 2843 votes

Mijn toppers vallen nu wel als rijpe appels uit de bomen; echter wel blij natuurlijk dat o.a. Dead Leaves, My Neighbours the Yamadas, Los Amantes del Circulo Polar, Delicatessen, Tokyo.Sora & Sonatine gewoon present zijn op een mooie plek in deze lijst. En wat een prachtige stills de hele tijd; oogstrelend bv. die van Dead Leaves & Tokyo.Sora.

Verder fijn om te zien dat Falling Down en His Girl Friday veel plekken goedmaken. De lijst blijft verder heerlijk afwisselend. Al krijgen mijn favoriete klassiekers ( Herzog/Wenders/Godard ) helaas ook flinke klappen te verduren.

Zeer in geïnteresseerd:

698. Mustang (2015)

667. Avengers: Infinity War (2018)

649. Rush (2013)

646. Let the Corpses Tan (2017)

631. Sing Street (2016)

613. Edge of Tomorrow (2014)

609. Nashville (1975)

607. Marriage Story (2019)

593. Good Time (2017)

592. Leviafan (2014)

584. Thelma (2017)

581. I, Daniel Blake (2016)

579. Cloud Atlas (2012)

559. Like Me (2017)

551. Ad Astra (2019)

538. Possessor (2020)

533. Hell or High Water (2016)

maxcomthrilla

• 15578 messages
  • 2843 votes

Oh ja, fijn om 564. Stoker (2013) terug te zien in de lijst. Beetje vergeten om hem zelf op te nemen.

oup

• 587 messages
  • 3181 votes

Praat ik nou onzin als ik zeg dat we met Woodstock tot nu toe pas één documentaire in de lijst hebben?

Ik heb met Searching for Sugar Man (117), Diego Maradona (123), Nuit et Brouillard (148), Earth: One Amazing Day (153), Virunga (157), Tim’s Vermeer (158), Baraka (173), Amy (197), Look of Silence (211),

Salt of the Earth (212), Night Will Fall (230), Earthlings (259), Rivers and Tides (263), Ônibus 174 (265), The Act of Killing (273), Marina Abramovic: The Artist Is Present (284), Arna’s Children (285), The Two Escobars (286) en Death in Gaza (299) echt veel docu’s genomineerd. En dan hou ik het voor het gemak even bij mijn top 300.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Het aandeel van films dat ik gezien hebt is aan het stijgen, net een blokje van 10 waar ik er 9 kan afvinken. 'About de soufflé' (op zn Engels) blijft dalen, dat is jammer.

SimonSav

• 337 messages
  • 3414 votes

Schrik ervan dat Ad Astra (2019) zo hoog binnenkomt. Niet dat ik dat erg vind trouwens. Maar naar mijn gevoel lees ik zelden positieve dingen erover, net alsof hij overal aanzien wordt als zwaar overschat. Dan is het fijn dat het publiek hier hem wél naar waarde weet te schatten.

schrans

• 492 messages
  • 1090 votes

Voor het eerst meegedaan en een fijne lijst waar ik veel films ontdek die ik binnenkort eens wil checken. Opvallend wel dat The Dark Knight Rises nu al voorbij komt. Voor mij persoonlijk steeds de sterkste uit de trilogie geweest.

Flavio

• 4896 messages
  • 5229 votes

oup wrote:

Praat ik nou onzin als ik zeg dat we met Woodstock tot nu toe pas één documentaire in de lijst hebben?

Ik heb met Searching for Sugar Man (117), Diego Maradona (123), Nuit et Brouillard (148), Earth: One Amazing Day (153), Virunga (157), Tim’s Vermeer (158), Baraka (173), Amy (197), Look of Silence (211),

Salt of the Earth (212), Night Will Fall (230), Earthlings (259), Rivers and Tides (263), Ônibus 174 (265), The Act of Killing (273), Marina Abramovic: The Artist Is Present (284), Arna’s Children (285), The Two Escobars (286) en Death in Gaza (299) echt veel docu’s genomineerd. En dan hou ik het voor het gemak even bij mijn top 300.

Ik heb er ook een paar in mijn lijst staan, maar er zullen niet gek veel meer docu's voorbij komen denk ik. Misschien wel geen enkele.

PS voor wie van docu's houdt (ik ga alvast licht promotiewerk doen voor 2023), Yuki yukite, Shingun (1987) is een hele fijne, prettig gestoorde Japanse docu.

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Jammer, na Hellraiser leek Der Himmel über Berlin mij een mooie kandidaat voor plek 333.

Mat_

• 737 messages
  • 1335 votes

Ik begin stilaan te vrezen voor de twee Noorse films, met plaats en datum als titel, in mijn top-10.

De eerste had ik al lang verwacht, dus zal de lijst waarschijnlijk net niet gehaald hebben.

De tweede zou wel eens één van de hoogst genoteerde van vorige editie kunnen zijn die uit de top valt aangezien zowat drie kwart van de stemmers deze keer niet mee hebben gedaan.

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

The Emperor's Naked Army Marches On had ik ook, vooral omdat het eigenlijk evenveel speelfilm als documentaire is (althans zo voelt). Zie wel echt veel films die niet in mijn lijst hadden misstaan. Te veel keuze. Daarnaast hier ook recency bias. Favoriete films van langer geleden die me niet 100% meer scherp staan vallen er na een tijdje gewoon uit, waaronder ook veel in de Onderhondhoek, maar ook zeker wel meer klassieke cinema.

IH88

• 9730 messages
  • 3184 votes

Possessor staat ook op mijn kijklijst. Hebben de mensen die op de film hebben gestemd de 'uncut-versie' gezien, of de gewone versie? En maakt het veel verschil?

leatherhead

• 3556 messages
  • 1813 votes

Ik in ieder geval de uncut versie en zou die ook zeker aanraden. Als ik het goed heb begrepen is met name de gore (en ik geloof ook wat nudity) verminderd in de R-rated versie.

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

Tim, ik dacht dat jij niet wild was van Roma? Herinner ik me dat totaal verkeerd?

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Braindead maakt rare sprongen. In 2013 bijna in de top 100, helemaal weg in 2017 en nu terug rond de helft van de lijst. En Midnight Cowboy is echt per editie weg gezakt.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Mat_ wrote:

Ik begin stilaan te vrezen voor de twee Noorse films, met plaats en datum als titel, in mijn top-10.

De eerste had ik al lang verwacht, dus zal de lijst waarschijnlijk net niet gehaald hebben.

De tweede zou wel eens één van de hoogst genoteerde van vorige editie kunnen zijn die uit de top valt aangezien zowat drie kwart van de stemmers deze keer niet mee hebben gedaan.

Utoya staat vrij hoog bij mij. De andere zou me toch verbazen als hij er niet instaat. Mogelijk heel wat nieuwe stemmers die meedoen ook.

Wel een absoluut onvoorspelbare editie. Er valt geen touw meer aan vast te knopen.

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Goede still wel van Braindead. FP is scheutig met de gore deze editie.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.