- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter top 1000 project - Editie 2021
MovieMeter top 1000 project - Editie 2021
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Het blokje van 700-601: 56 gezien, op 10 gestemd, met voor het eerst top-50 films. Drie stuks meteen. En 5 top-100 films.
Blij met het herstel van Underground (maar die hoort echt nog een stuk hoger), verrast door Blue Valentine en Deux jours, une nuit, wist niet dat die op de site behoorlijk gewaardeerd werden.
SimonSav
-
- 337 messages
- 3414 votes
Tokyo.Sora (2002) volgens mij ook de enige Ishikawa die ik niet heb. Balanceert een beetje op de rand van mijn lijst telkens, en haalt het dan elke keer net niet.
Thelma (2017) had ik gehoopt op een goeie doorstijging maar helaas ook redelijk status quo gebleven.
Pieter Montana
-
- 6678 messages
- 2286 votes
Veel films nu die bij mij net niet de lijst haalden (Unforgiven, Jean de Florette, Close Encounters...).
Nog vlak voor ik mijn lijstje maakte Rififi kunnen zien. Heerlijk!
John Milton
-
- 24222 messages
- 13387 votes
ICM bijgewerkt. (341/420)
I, Daniel Blake iets gestegen verbaast me niet helemaal (I helped some too), en ik vind het tof dat het mooie Thelma (2017) en magistrale La Tortue Rouge zo'n staying power hebben, die schildpad is constant zeg.
Fijne still voor Notorious, FP. Mooie Dutch angle. 
En het is niet netjes om op de keuze van maar liefst 12 deelnemers af te geven, maar dat kost me bij 'Lord help me get one more' wel enige moeite. Nou gaf ik Crank High Voltage een lagere waardering dan Hacksaw Ridge, maar ik heb me er beduidend minder aan gestoord... Af en toe heb ik dat, Lone Survivor streek me ook tegen de haren in. 
MRDammann
-
- 661 messages
- 3560 votes
Twee absolute topfavorieten van mij kwamen vandaag voorbij. Het geweldige Sing Street, bij mij op 19. Zag hem dit jaar nog een keer en kwam tot de conclusie dat het mijn favoriete soundtrack is. Wat een nummers!
Verder ook Close Encounters of the Third Kind, die ik een heel warm hart toedraag. Poster staat hier op de kamer, magische film.
John Milton
-
- 24222 messages
- 13387 votes
Verder ook Close Encounters of the Third Kind, die ik een heel warm hart toedraag. Poster staat hier op de kamer, magische film.
MRDammann
-
- 661 messages
- 3560 votes
Nee helaas toendertijd gemist. Zou vast geweldig geweest zijn. Ook het geluid van die film is zo fantastisch. Ook daarom jammer dat ik hem heb gemist.
DVD-T
-
- 15565 messages
- 3124 votes
Bij op Letterboxd
227/420 gezien. 54% van de lijst dus. Fijn dat Picnic at Hanging Rock weer wat gestegen is 
oup
-
- 587 messages
- 3181 votes
Spijtig dat de films van Mikio Naruse zo weinig stemmen hebben op MM (in tegenstelling tot de films van regisseurs als Ozu, Mizoguchi en Ichikawa). Helaas zijn z’n films ook nauwelijks te vinden. Zelf ben ik deze regisseur ook nog volop aan het ‘ontdekken’. Sta nu op drie films gezien, waarvan twee in mn lijst (Midareru op 29 en Ukigumo op 118). Ik verwacht dat het helaas niet genoeg zal zijn voor een nominatie. Zou mooi zijn als hij in 2023 een keer met een film opduikt in de top 1000!
148/420 gezien. Toch gewoon ruim 1 op 3. Stijgt iedere dag en zal uiteindelijk wel zo rond de 50% eindigen (editie 2019 was 528/1000).
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Na Brokeback Mountain (-468) maakt ook Moonlight (-346) een zware duik in de lijst. Hangt wat samen met de groep deelnemers van vorig jaar die er nu niet meer bij zijn. Beide films gelukkig wel nog in de lijst.
In de laatste blok ook weer toevallig 2 films van dezelfde regisseur na elkaar met Werner Herzog.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12842 votes
Hangt wat samen met de groep deelnemers van vorig jaar die er nu niet meer bij zijn.
Strategisch uitgedrukt 
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Verder geen oordeel.
Maar je zal een hoop titels van vorige jaar zelfs niet meer terugvinden.
TheBunk
-
- 746 messages
- 3093 votes
Spijtig dat de films van Mikio Naruse zo weinig stemmen hebben op MM (in tegenstelling tot de films van regisseurs als Ozu, Mizoguchi en Ichikawa). Helaas zijn z’n films ook nauwelijks te vinden. Zelf ben ik deze regisseur ook nog volop aan het ‘ontdekken’. Sta nu op drie films gezien, waarvan twee in mn lijst (Midareru op 29 en Ukigumo op 118). Ik verwacht dat het helaas niet genoeg zal zijn voor een nominatie. Zou mooi zijn als hij in 2023 een keer met een film opduikt in de top 1000!
Hoop nog op When a Woman Ascends the Stairs. Vorig jaar was er een Naruse retrospectief in Eye, maar vrees dat het niet genoeg was om deze lijst te halen.
iig 5x Naruse in mijn lijst:
32 When a Woman Ascends the Stairs 1960
100 Repast 1951
207 Yearning 1964
372 Approach of Autumn, The 1960
483 Flowing 1956
oup
-
- 587 messages
- 3181 votes
Hoop nog op When a Woman Ascends the Stairs. Vorig jaar was er een Naruse retrospectief in Eye, maar vrees dat het niet genoeg was om deze lijst te halen.
iig 5x Naruse in mijn lijst:
32 When a Woman Ascends the Stairs 1960
100 Repast 1951
207 Yearning 1964
372 Approach of Autumn, The 1960
483 Flowing 1956
Ai, jouw hoogstgenoteerde Naruse is de derde die ik van hem heb gezien. Maar (net) niet in mijn lijst. Maar goed, stel dat ik ‘m er wel bij had gezet, dan kom je mogelijk nog wel wat (hoge) stemmen tekort.
-
- 31148 messages
- 5448 votes
De terugkeer van Princess Kaguya!! En meteen een hoogste positie ooit. Opvallend is ook wel The Hangover dat er ook al bij zat in 2013. Ik dacht dat zo'n luchtige films pas van de laatste edities was.
oup
-
- 587 messages
- 3181 votes
De terugkeer van Princess Kaguya!! En meteen een hoogste positie ooit. Opvallend is ook wel The Hangover dat er ook al bij zat in 2013. Ik dacht dat zo'n luchtige films pas van de laatste edities was.
Uitstekend! En The Hangover. Tsja, laten we zo zeggen: dat soort gekkigheid ligt mij niet zo. Maar dat maakt deze lijst ook weer zo mooi gevarieerd!
nathaniel177
-
- 574 messages
- 2727 votes
Ik kijk nu Ritual (2000), en echt hoe is deze film al 21 jaar oud, voelt zo modern aan!
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Rogue One staat wel erg hoog (al is de IMDb rating ook veel hoger dan ik zelf dacht). Wel blij met The Tale of the Princess Kaguya, daar heb ik wellicht een grote rol in gespeeld.
John Milton
-
- 24222 messages
- 13387 votes
Ik vind dat ook heel hoog. Ik moest als '80's child (nota bene tijdens The Handmaiden) een beetje huilen dat Carrie Fisher opeens dood was, maar dat weerhield me er niet van enige tijd daarvoor letterlijk in slaap te sukkelen bij Rogue One, in de Atmos Zaal nota bene. Misschien lag het aan mij, maar dit is wel heel hoog.
Ook Kaguya een stayer dus, fijn. Wel ietsie zuur om daarna te zien dat The Hangover stug vasthoudt terwijl Perfect Blue zo naar beneden kukelt. Ik vond die ook erg geinig, maar dit is wel heel veel eer. Ach ja, dat vinden anderen wellicht weer van Back to the Future, waarvoor ik onder een 88 mijl per uur gaande Delorean zou springen.
horizons
-
- 5688 messages
- 2406 votes
Dus tweede Star Wars film die stijgt. kans dat Empire strikes back eindelijk in de top 100 gaat komen.
Daarnaast is rogue one gewoon fijne film. 
John Milton
-
- 24222 messages
- 13387 votes
Het is altijd denkbaar dat ik ècht moe was. Maar dan nog, vind ik het erg hoog 
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Ik vind dat ook heel hoog. Ik moest als '80's child (nota bene tijdens The Handmaiden) een beetje huilen dat Carrie Fisher opeens dood was, maar dat weerhield me er niet van enige tijd daarvoor letterlijk in slaap te sukkelen bij Rogue One, in de Atmos Zaal nota bene. Misschien lag het aan mij, maar dit is wel heel hoog.
Ook Kaguya een stayer dus, fijn. Wel ietsie zuur om daarna te zien dat The Hangover stug vasthoudt terwijl Perfect Blue zo naar beneden kukelt. Ik vond die ook erg geinig, maar dit is wel heel veel eer. Ach ja, dat vinden anderen wellicht weer van Back to the Future, waarvoor ik onder een 88 mijl per uur gaande Delorean zou springen.
Ik vind The Hangover ook een beetje hoog zeker. Het tweede deel van BttF herinner ik me niet meer zo goed... moet het nog eens herzien eigenlijk, maar dat heeft geen spoed. Op zich is dat wel oké, maar de daling van Perfect Blue is vreemd en erg opvallend. Voor mij zelfs tot nu toe het meest verrassende in de lijst, gezien die film toch wel redelijk wat status heeft (als ik niet verkeerd ben).
Als ik die film niet gezien had dit jaar en vervolgens niet meegenomen had, had hij nog meer gedaald. Dat vind ik zelfs borderline-absurd. Al stond hij ook niet zo heel erg hoog bij mij.
madmadder
-
- 371 messages
- 3057 votes
215/440 gezien.
Vandaag veel mooie Japanse films voorbij zien komen. De mooiste is denk ik Heroic Purgatory, die schuurt dicht tegen mijn top10 aan en wil hem binnenkort heel graag nog eens bekijken.
Ook heel veel dingen vandaag langs zien komen die al eeuwen op mijn (mentale) watchlist staan (Innocence, Der Amerikanische Freund, Thelma onder meer).
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
84 of 430 gezien, 19%
Ik loop ver maar ook echt heel ver achter op de lijst. Het brengt me overigens wel weer bij titels die ik deels was vergeten om binnenkort toch maar weer eens op te gaan zetten, en het heeft me al een paar leuke nieuwe films opgeleverd.
joachimt (crew films)
-
- 3797 messages
- 9729 votes
361/440 tot nu toe. Van de 79 die ik nog niet heb gezien zijn er 73 uit deze eeuw. Wat zijn jullie toch een modern stelletje. 
cinemanukerke
-
- 1823 messages
- 1038 votes
Rumble Fish (!), indeed mijn beste Ludo92. Nochtans ben ik zeer verrast te vernemen dat die film slechts in editie 2013 zat en daarna niet meer. Het lijken me dan ook de nieuwe users te zijn die de film hebben genomineerd. Is dit dan een film die niet gekend is (maw weinigen gezien) of een film die niet erkend is (maw weinigen vinden dit een goede film) ? Kijk, dit soort vragen kunnen mij een ganse dag bezighouden terwijl de afwas zich hier alsmaar opstapelt.
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Ik heb Rumble Fish nog niet gezien. (Als dat je kan helpen bij de afwas...)
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4886 votes
160/440 en 46 nominaties 
Oei, Rumble Fish heb ik ook nog niet gezien!
Wel "Comet" gisteravond gekeken. Eigenzinnige romcom vol gevatte dialogen. Leuk!