• 177.954 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.991 actors
  • 9.370.972 votes
Profile

MovieMeter top 1000 project - Editie 2021

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

eRCee wrote:

(quote)

Prima, maar omdat je nieuwkomer bent wil ik nog even uitleggen dat de afspraak is om geen enkele film van je favoriete regisseur in je lijst te plaatsen, dus dan weet je dat even.

Terry gang

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

Ik denk dat Malick vorige editie de meest omstreden regisseur was van de top 1.000.

Baggerman

• 10839 messages
  • 8277 votes

Ja, kunnen we 1 antistem op 1 film per deelnemer niet implementeren? Iets van -5000 punten per antistem zou de lijst enorm verbeteren.

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

Ben ik de enige die niet klinisch schikt op sterren? In eerste instantie doe ik het wel natuurlijk, om de onderste rangen eenvoudig uit de export te kunnen mikken, maar vervolgens zijn er genoeg 5 of 4.5*-beoordelingen van jaren geleden die ik niet meer (fier) bovenaan zou zetten omdat ik een vermoeden heb van wat een herziening zou kunnen uitrichten. Daarnaast weegt nog mee dat ik sommige titels die ik onmiskenbaar sterk vind, maar die me persoonlijk minder doen of raken, er voor zo'n toplijst misschien ook nog wel uitfilter. Ik ben al een tijd terug gestopt met het wijzigen van stemmen (omdat ik bijvoorbeeld vond dat ik 'vroeger' loyaler stemde) zonder dat ik de film(s) in kwestie ook écht herzien had.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12836 votes

tbouwh wrote:

maar vervolgens zijn er genoeg 5 of 4.5*-beoordelingen van jaren geleden die ik niet meer (fier) bovenaan zou zetten omdat ik een vermoeden heb van wat een herziening zou kunnen uitrichten.

Ik vertrouw op m'n stemmen tot herziening.

starbright boy (moderator films)

• 22398 messages
  • 5070 votes

Ik ook. En voor een deel van mijn hoge stemmen telt de ervaring van toen ook mee. Ze zullen een tweede of derde keer me niet zo overhoop halen, maar die eerste ervaring blijft van belang.

Baggerman

• 10839 messages
  • 8277 votes

Helemaal met beiden hieronder eens. Ik heb bijvoorbeeld (als enige stemmer op MM) de kinderfilm One Wish Too Many (1956) in mijn lijst staan. Komt dus nooit in de MM top 1000, maar de film vond ik als kind helemaal geweldig en deed bij mij de liefde voor film ontwaken. Als ik hem nu zou zien als volwassene zou ik hem wellicht zelfs een onvoldoende geven, maar dat zou onterecht zijn, want de film was bedoeld voor kinderen. En aangezien mijn top 500 een persoonlijke lijst is zet ik hem er gewoon in. Ik ga ook nooit strategisch stemmen.

Herziening kan een film wel echter eens doen kelderen. Maar ik heb echt geen zin om bovenstaande film daarvoor nog eens te gaan bekijken!

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

Heb een top500 ingediend

De eerste 150 zijn nagenoeg conform aan de toplijst die ik vorig jaar had gemaakt, de rest is vers aangevuld met wat ik nog over had aan 5-sterren films, bijna al mijn 4.5 sterren films en een enkele 4 sterren film (die ik nu heb gepromoveerd naar 4.5 ster). Rohmer en Sokurov hebben de meeste films in de lijst weten te krijgen bij mij, naast usual suspects als Grandrieux, Tarkovski, Duras, Tsukamoto e.d. Er staat één 2020 film in (Shirley) en vijf uit 2019... maar ook een film uit 1921 en drie uit 1923

• 31144 messages
  • 5447 votes

Al 2 lijstjes binnen. We zijn vertrokken. Er is nog tijd natuurlijk, ik zie de lijstjes komende maanden graag binnen komen. En misschien overtreffen we het aantal van vorige editie wel.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Misschien iets voor jeroentjuhhhhh. Of deed hij de vorige keren ook al mee?

Fisico

• 10039 messages
  • 5398 votes

Op zich niet zo veel werk met mijn lijst, maar er ligt nog wel wat verwachte kwaliteit op stapel waardoor mijn lijst achterhaald zal zijn binnen een paar maanden. Zo wil ik er minstens nog 3 afvinken van de top 250 en zeker een 40-tal van de vorige edities van de top 1000.

Ik ben niet alleen wellicht?

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Fisico wrote:

Ik heb het zelfde hoor. Ik heb nog een aardig aantal films die ik nog moet kijken en waarvan ik het idee heb dat ze zeker hoog in mijn top lijsten kunnen eindigen, zo laatst ook gehad met 'The Green Mile'. Ik maak de lijst gewoon en de volgende keer update ik hem en werk ik hem zo nodig bij.

• 31144 messages
  • 5447 votes

Daarom dat ik nu al iedereen heb verwittigd. Zodat je nog tijd hebt om films te (her)zien.

Zelf ben ik al bezig aan mijn top 500. Dan is het voor mij kwestie van nog enkele films te verschuiven of toe te voegen, maar dan is het gewoon wat kleine aanpassingen.

Fisico

• 10039 messages
  • 5398 votes

Maar eind mei mag je je verwachten aan een tsunami wellicht

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

IH88 wrote:

Misschien iets voor jeroentjuhhhhh. Of deed hij de vorige keren ook al mee?

Het wordt wel tijd om een keertje mee te doen Heb al lang niet meer goed naar een top 250 (of 500) gekeken, dus perfect moment dit!

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

Fisico wrote:

Zeker niet, maar zoals ik hier al eerder ergens stelde ben je in die zin nooit klaar. Ik deed in 2017 al mee en toen kwam ik net aan 250 verdedigbare titels. Nu zou ik makkelijk een top-500 kunnen vullen.

• 31144 messages
  • 5447 votes

Fisico wrote:

Maar eind mei mag je je verwachten aan een tsunami wellicht

Dan komen de meeste lijstjes wel binnen, maar voorbije edities liep een deel wel verspreid binnen. Heb toch alles kunnen vlot kunnen verwerken. En nu het mijn 3e editie is, gaat dat ook al wat sneller dan in het begin.

• 31144 messages
  • 5447 votes

Heb zelf ook eindelijk een top 500 kunnen samenstellen. Ziet er toch wat anders uit dan vorige editie. Nu heb ik nog even tijd om wat films te (her)zien en kleine verschuivingen te doen. Maar gewoonlijk ben ik met m'n eigen lijst wel wat vroeger klaar, zodat ik tijd heb om andere lijstjes te verwerken en ontbrekende stills te zoeken.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Ik heb ook aardig wat films die ik nog wil herzien. Films die sowieso op de planning staan:

- Mr. Nobody

- Psycho

- My Sassy Girl (de originele Zuid-Koreaanse versie

- Unforgiven

-Vertigo

- McCabe and mrs. Miller

-The Great Escape

- Casablanca

- Pride & Prejudice

- Paths of Glory

- In a Lonely Place

Leuke opdracht zo tijdens de lockdown/avondklok .

John Milton

• 24220 messages
  • 13384 votes

McCabe and mrs. Miller

die trok me helemaal niet, wat een positieve verrassing was dat...

MRDammann

• 661 messages
  • 3560 votes

Mijn nog zien en herzien voor de top 1000 lijstje:

- De Vierde Man

- Andrey Rublev

- Voskhozhdenie

- Blowup

- Il Conformista

- Letyat Zhuravli

- Viskningar och Rop

- For Sama

- Ghostland

- The Great Escape

- Haze

- I Am Not Your Negro

- L'Avventura

- La Notte

- Il Deserto Rosso

- Spider-Man: Into the Spider-Verse (herziening)

- Strangers on a Train

- Jisatsu Sâkuru

- Touch of Evil

- Welt am Draht

- Zabriskie Point

Moet sowieso lukken voor maart, dus dan nog genoeg tijd om de lijst te maken

Cikx

• 2120 messages
  • 1083 votes

Toch jammer dat sommige films uit de lijst zo lastig te verkrijgen zijn.

Ik geef titels als Innocence (2004), Reconstruction (2003) en Allegro (2005) best een aardige kans om op mijn lijst terecht te komen, maar het wordt niet makkelijk gemaakt.

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

Misschien eerder jammer dat er van Reconstruction naar mijn weten geen goede blu-ray is, die DVD kon nog wel een upgrade gebruiken en als je daar al een rip van zou kunnen/willen vinden is dat ook niet je van het. Innocence wil ik zelf ook nog heel graag zien en die heeft een kennis op DVD, ik meen dat dat een uitgave van Artificial Eye is.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Ik ga ook iets insturen, maar eerlijk gezegd heb ik weinig films gezien de laatste tijd. Begin november nog de originele Star Wars trilogie herzien, het was mijn plan om het gehele universum te zien, maar dat is niet gebeurd. TV in het algemeen kijk ik eigenlijk nooit nog. Van series niets gezien in 2020, van films enkel MCU + een twintigtal andere films waarvan laatste dus begin november. Van gewone TV is het laatste dat ik gezien heb verkiezingsnacht. Niets anders meer, buiten soms YouTube (vooral let's plays en soms politiek/geschiedenis/universum gerichte kanalen)

Ik heb gewoon andere hobby's waar ik nu meer tijd insteek, afwisselend muziek en games. Maar games staat ook op een laag pitje nu omwille van bepaalde redenen. Dus in principe is er wel meer tijd terug om films te kijken. De deadline is binnen vier maand, dus laat ons zeggen dat ik 10 films per maand ga kijken, dan kan ik er wel minstens 40 nog zien, en een lijstje opstellen van wat ik wil zien of herzien, van vooral films waarvan ik bijna zeker weet dat ik ze goed ga vinden (dus selecte criteria gebruiken, niet te artyfarty en niet te mainstream, en liefst binnen een genre/thema dat me interesseert)

Ik wou gewoon dat ik meer tijd heb, want in de toekomst ga ik NOG minder tijd hebben.

Ik zal mijn watchlist wel eens delen.

John Milton

• 24220 messages
  • 13384 votes

tbouwh wrote:

Misschien eerder jammer dat er van Reconstruction naar mijn weten geen goede blu-ray is, die DVD kon nog wel een upgrade gebruiken en als je daar al een rip van zou kunnen/willen vinden is dat ook niet je van het. Innocence wil ik zelf ook nog heel graag zien en die heeft een kennis op DVD, ik meen dat dat een uitgave van Artificial Eye is.

Ik heb voor allebei die titels mijn Heimdall zoektalenten gebruikt op alle duistere kanalen waar ik toegang toe heb, maar echt mooie rips zijn er niet; het wordt hoogstens degelijk.

Innocence heb ik alleen eerste paar scenes gechecked, moet ik nog kijken trouwens.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

50 films + 10 rewatches gepland. En ik heb nog wel een reservelijst als ik daarmee klaar ben. En vanaf juni tot september kijk ik dan wat series (en erna)[GoT, Vikings, End of the F**king World, Breaking Bad, Sons of Anarchy, Twin Peaks en de nieuwe van NWR]. Zou kunnen dat ik in april ook wat coming-of-ages kijk voor een ICM forumlijst. Dus laat ons proberen er ongeveer 20 tot 30 te zien volgende maand (1 film per dag, en op de andere vrije momenten muziek luisteren). Games ga ik toch nog niet direct kunnen spelen (voordeeltje dus).

Hereditary

Midsommar

Calvaire

Love Exposure

Once Upon A Time in America

Perfect Blue

Blade Runner [EDIT: Ook een rewatch]

Blade Runner 2049

Color Out of Space

Hard Candy

Joker

Howl's Moving Castle

Uncut Gems

Picnic at Hanging Rock

Das Boot

Walkabout

The Bad Batch

Brawl in Cell Block 99

The Lost City of Z

Passengers

Climax

Bad Times at the El Royale

Baby Driver

Paranoid Park

Last Days

[All About Lily Chou-Chou]

The Beach Bum

Us

Knives Out

The Villainess

Kimi no na wa.

Martyrs

Ah-ga-ssi

The Lighthouse

Hunger

The Tale of the Princess Kaguya

Dog Day Afternoon

Network

Sunset Blvd.

The Rover

Personal Shopper

Sing Street

War Dogs

Tokyo Tribe

A Cure for Wellness

Suspiria

Under the Silver Lake

The House That Jack Built

[The Wailing]

Portrait de la jeune fille en feu

REWATCH:

Goodfellas

Django Unchained

Stoker

The VVitch: A New-England Folktale

Green Room

Nobody Knows

La haine

Mulholland Dr.

Helter Skelter

Donnie Darko

Altijd welkom om iets aan te raden trouwens. Bvb. in de stijl van Mandy, Neon Demon, Suspiria, Eyes Wide Shut, Assassination Nation, American Honey of Victoria. Bonuspunten voor moderne elektronische muziek (of synths/dream pop). Die films hebben al een genrenaam gekregen nl. PURPLEWAVE

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Deze films vallen al zeker af tov 2019:

71 De rouille et d'os

103 The Conjuring

138 Zootopia

141 The Departed

151 American Pie

155 Frozen

159 Hachi: A Dog's Tale

176 Ratatouille

177 The Notebook

178 Twilight

181 Der kommer en dag

182 Jeux d'enfants

192 Monsters, Inc.

193 Before Sunset

194 Before Sunrise

195 Before Midnight

196 A Beautiful Mind

200 (500) Days of Summer

201 Toy Story

202 Toy Story 3

203 Toy Story 2

210 Life of Pi

213 World War Z

215 12 Years a Slave

219 Indiana Jones and the Last Crusade

224 The Lord of the Rings: The Return of the King

225 Little Miss Sunshine

226 Frágiles

227 The Butterfly Effect

228 Sophie Scholl - Die letzten Tage

229 X-Men

230 Boyhood

232 American Pie 2

233 Harry Potter and the Prisoner of Azkaban

234 Harry Potter and the Chamber of Secrets

235 Harry Potter and the Sorcerer's Stone

237 Cloverfield

238 Kick-Ass

239 Mama

241 Saving Private Ryan

250 Argo

in 2020 bij tussentijdse update nieuw binnen, nu er weer uit:

174 Guardians of the Galaxy

230 Captain America: The Winter Soldier

247 Le gamin au vélo

Trend is wel duidelijk, veel grote verschuivingen. Ik denk dat ik een beetje volwassener ben geworden. Afhankelijk van hoeveel "goede" films ik nog zie, nog meer slachtoffers in aantocht.

Basis van nieuwe top 250 klaar. Nu maar volop films kijken en herkijken

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

TornadoEF5 wrote:

Altijd welkom om iets aan te raden trouwens. Bvb. in de stijl van Mandy, Neon Demon, Suspiria, Eyes Wide Shut, Assassination Nation, American Honey of Victoria. Bonuspunten voor moderne elektronische muziek (of synths/dream pop). Die films hebben al een genrenaam gekregen nl. PURPLEWAVE

Ik heb me echt twee uur lang zitten doodergeren aan de film, maar misschien is Beyond the Black Rainbow iets voor je.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

IH88 wrote:

(quote)

Ik heb me echt twee uur lang zitten doodergeren aan de film, maar misschien is Beyond the Black Rainbow iets voor je.

Was er ook geen fan van, iets te vaag voor me. Heb het al 2x geprobeerd, desondanks wil ik het nog wel eens bekijken, maar zal niet voor mei zijn.

Voor deze films trouwens mogelijk de doodsteek dat ik ze niet meer opneem:

910. De Rouille et d'Os - zeker omdat die op 71 stond

933. Jeux d'Enfants

977. Harry Potter and the Chamber of Secrets

979. American Pie

• 31144 messages
  • 5447 votes

TornadoEF5 wrote:

Deze films vallen al zeker af tov 2019:

193 Before Sunset

194 Before Sunrise

195 Before Midnight

Je hebt nog een 4 maanden om je te bedenken. Met de rest kan ik wel leven.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.