• 178.096 movies
  • 12.215 shows
  • 33.986 seasons
  • 647.094 actors
  • 9.373.034 votes
Profile

MovieMeter top 1000 project - Editie 2021

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

TornadoEF5 wrote:

Film Pegasus Kan het zijn dat de Fallen Angels link niet de juiste is. Hij verwijst door naar een andere film, terwijl ik vermoed dat het om de Wong entry gaat?

Idd! Meteen aangepast. Ik worstel wel meer met de zoekfunctie op de nieuwe site.

oup

• 587 messages
  • 3181 votes

John Milton wrote:

Rouge en Blue wel verwacht ik Warp, stonden vorige editie op 545 en 363 resp, die zullen er nu ook in staan, ik hoop zonder daling (dat verdienen ze niet). Ik gok dat Blanc er niet instaat, but who knows

Zelf had ik ze gebroederlijk bij elkaar op plek 123-125, omdat waarom niet. Ook benieuwd hoe hoog La double vie de Véronique gaat eindigen, die stond vorige editie op 340, hoger nog dan de kleurtjes.

De kleurentrilogie van Kieslowski moet ik nog zien, net als de gehele Dekalog. Nog aardig wat potentiële parels te ontdekken van deze regisseur. Toch best bijzonder dat A Short Film about Killing nu pas z’n debuut maakt in de lijst. Verder heb ik ook een nominatie voor A Short Film about Love (333/500) en Double vie (204).

Onderhond

• 87594 messages
  • 12842 votes

233/300 (77.67%) ... normaal eindig ik rond de 83%, dus het zal nog wel een beetje stijgen. Ook niet zo vreemd, aangezien de bekendere films nog moeten komen.

Edit: misschien ook nog wel een leuke evolutie om in de gaten te houden:

Number of favorites: 57/233 (24.46%)

Number of dislike: 44/233 (18.88%)

DVD-T

• 15565 messages
  • 3124 votes

155/300

Jammere daling van Sunshine. Daarentegen weer een mooie stijging van Allegro

madmadder

• 371 messages
  • 3057 votes

Ik hoop dat we Louis Malle nog vaker terug gaan zien. Le Feu Follet en Le Souffle au Coeur zijn toch prachtige films. Hadden bij mij heel hoog gestaan.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Film Pegasus wrote:

(quote)

Idd! Meteen aangepast. Ik worstel wel meer met de zoekfunctie op de nieuwe site.

Dat is bij mij ook zo.

82/300 nu op dit moment (was initieel 80/300 maar Mysterious Skin en Den Skyldige in tussentijd gezien).

Warp

• 963 messages
  • 3047 votes

Eerste tip van de lijst gezien: Columbus. Erg fijn filmpje.

ikkegoemikke

• 3449 messages
  • 4886 votes

Op dit moment : 106/300 + 30 nominaties

Ondertussen al gekeken "The Shop around the corner" en "Sucker Punch"

horizons

• 5688 messages
  • 2406 votes

Rocky doet z'n naam eer aan. Comeback na paar jaar afwezig te zijn geweest.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Mooie stijging van Almost Famous. Mustang blijkt ook een blijvertje. Prima ontwikkeling.

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

Ik ben blij met stijging Inside Llewyn Davis

245/310

leatherhead

• 3556 messages
  • 1813 votes

Ugh, Peele zo hoog in de lijst.

103/310 gezien.

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

denk dat Peele nog wel hoger terugkomt in de lijst dan dit

nathaniel177

• 574 messages
  • 2727 votes

114/310 hier

oup

• 587 messages
  • 3181 votes

madmadder wrote:

Ik hoop dat we Louis Malle nog vaker terug gaan zien. Le Feu Follet en Le Souffle au Coeur zijn toch prachtige films. Hadden bij mij heel hoog gestaan.

Allebei in mijn lijst. Souffle op 136/500 en Le Feu Follet op 355.

leatherhead

• 3556 messages
  • 1813 votes

Get Out sowieso wel verwacht ja, maar dat Us er zo hoog inkomt verbaast me nogal.

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

ICM bij

Wat leatherhead met 'Us' heeft (wat hoog!) heb ik met Crank High Voltage. Eurghhh.

leatherhead

• 3556 messages
  • 1813 votes

Crank: High Voltage

Ook leuk van die Carax, al had-ie mijn eigen lijst niet gehaald.

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Het eerste jaar trouwens dat beide Cranken in de lijst geraken.

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

I Know! Makes me kinda cranky

Flavio

• 4896 messages
  • 5228 votes

Fijn dat Les Amants du Pont-Neuf er nieuw in komt. Shadow of a Doubt moet ik nodig eens herzien. En met Kidô Keisatsu Patorebâ: The Movie 2 (1993) eindelijk weer eens een film die ik totaal niet kende.

horizons

• 5688 messages
  • 2406 votes

Die binnenkomst van Arlington Road mag toch wel opvallend genoemd worden.

DVD-T

• 15565 messages
  • 3124 votes

Arlington Road inderdaad opvallend. Een film die ik al een beetje vergeten was dat ie bestond. Ook nog best hoog gewaardeerd door mij zie ik net. Verder is Rocky opvallend. Mooie comeback. Voor mijn gevoel staat Dazed and Confused erg laag. Had het gevoel dat die film best hoog gewaardeerd werd door veel users en vaak veel hoger in de lijst eindigt. Flinke stijging ook van Apocalypto.

Letterboxd weer bij

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

Les Amants du Pont-Neuf moet ik nodig kijken. Ik vond Arlington Road vooral toen erg tof (met name openingsscene met zo uit het hoofd Pemberton score), bij latere herzieningen zakte hij toch terug naar een zeven.

edit: ICM bijgewerkt (262/330)

horizons

• 5688 messages
  • 2406 votes

Dat men nooit zal klagen over diversiteit in filmsmaak op moviemeter. Wat een bizar tiental eigenlijk.

Revenge of the Sith nieuw!

Harry Potter daalt

Battle royale stijgt

Mean girls nieuw!

Il Sorpasso stijgt

Caché stijgt

The man who knew to much nieuw!

It happened one night stijgt

Spotlight daalt

Cleo de 5 a 7 stijgt

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

En ik dacht gisteren nog, 'waar zijn alle Star Wars films gebleven?'. Vreemd tiental inderdaad, maar wel leuk. Eerste kijkbeurt It Happened One Night was een mager zeventje, maar die is bij herziening echt in aanzien gestegen.

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

Ja ik vind die ook erg charming. En wat een been he? uitstekend attribuut om mee te liften...

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Mean Girls is trouwens echt leuk. Voor een "high school comedy" origineel met scherpe dialogen en veel humor. Moet altijd lachen als de film opstaat. Ik heb er niet op gestemd, maar leuke binnenkomer.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.