• 178.093 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.093 actors
  • 9.372.586 votes
Profile

MovieMeter top 1000 project - Editie 2021

horizons

• 5688 messages
  • 2406 votes

Dacht ik bijna een verrassende nummer 30 te zien.

@Film Pegasus

madmadder

• 371 messages
  • 3057 votes

132/280 en veel liefde voor Mysterious Skin.

DVD-T

• 15565 messages
  • 3124 votes

Bij op Letterboxd

144/280.

Beide films van Yang die vandaag zijn voorbij gekomen al een tijde de criterion blu-rays van klaar liggen. Tony Takitani staat veel te laag. Erg mooie film. Verder leuk om een Home Alone tegen te komen natuurlijk. Fijn dat Amer er weer in staat. Fish Tank en The Passenger liggen hier al een aantal jaren stof te verzamelen. Eerst genoemde binnenkort maar eens kijken. De liefde voor Lucky Number Slevin heb ik nooit begrepen. Maar heeft wel een fanbase en heeft er elk jaar in gestaan. Ook fijn om te zien dat The Ice Storm nog steeds op veel liefde kan rekenen. Mysterious Skin is erg goed. Niet op gestemd. Hoop die andere Araki, Kaboom, nog in de lijst te zien.

Veel fijne titels voorbij zien komen vandaag. En prachtige stills ook weer.

mezzanine

• 398 messages
  • 2939 votes

Eindelijk fish tank!

maxcomthrilla

• 15578 messages
  • 2843 votes

Jammere daling voor Mysterious Skin! Loodzwaar onderwerp, maar wat een prachtfilm inderdaad.

Trots op ons; wat hebben we er een mooie lijst van gemaakt. Veel liefde voor genrefilms zoals: Crank, Running Scared, The Descent, Eden Lake, 300 ( bruut plaatje! ) & Planet Terror. Dat soort spul zie je helaas niet snel opduiken in serieuze filmlijsten. Dus we zijn onderscheidend genoeg!

Verder jammere daling van veel Aziatische films, wel zeer blij met o.a. Kukai (2017), Genius Party Beyond (2008) & Redline (2009) in de lijst. En fijn dat Sono & Miyazaki het beter lijken te doen; wat een still bij Cold Fish ook.

De volgende films hebben mijn aandacht getrokken:

994. Le Rayon Vert (1986)

989. Comet (2014)

962. Neotpravlennoye Pismo (1960)

951. Breakfast at Tiffany's (1961)

943. The Parallax View (1974)

935. Wolfwalkers (2020)

932. Da Xiang Xi di er Zuo (2018)

818. Bad Times at the El Royale (2018)

805. Letter from an Unknown Woman (1948)

798. Risttuules (2014)

796. Youth (2015)

790. Safety Last! (1923)

786. Frantz (2016)

762. First Reformed (2017)

761. Columbus (2017)

757. Leave No Trace (2018)

746. The Way Way Back (2013)

736. A Monster Calls (2016)

726. Krótki Film o Zabijaniu (1988)

Van sommige had ik zelfs nog nooit gehoord!

Veel dank aan Film Pegasus voor het vele werk en de prachtpresentatie.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Mysterious Skin wil ik heel graag zien. Is me al tal van keren aangeraden. Dus die komt eigenlijk zeer spoedig aan de beurt. Zelfs een score van Robin Guthrie wie één van de oprichters is van mijn favoriete muziekgroep Cocteau Twins.

madmadder

• 371 messages
  • 3057 votes

TornadoEF5 wrote:

Mysterious Skin wil ik heel graag zien. Is me al tal van keren aangeraden. Dus die komt eigenlijk zeer spoedig aan de beurt. Zelfs een score van Robin Guthrie wie één van de oprichters is van mijn favoriete muziekgroep Cocteau Twins.

Ik denk dat jij de muziekkeuzes van Araki sowieso wel kunt smaken (bij Mysterious Skin is mijn liefde voor Slowdive begonnen bv., maar in alles wat ik van hem gezien heb zit heel goede muziek).

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Das een onverwacht sterke stijging voor Cube, en een megadaling voor West Side Story, niet tekort. En Film Pegasus had nog wel zo goed zijn best gedaan met een #4. Wendyvortex ook trouwens. Domper

Tof dat Fish Tank het eindelijk gehaald heeft, ik gok dat ik die bij herziening ook nog meer ga waarderen, gezien hoe hoog ik American Honey (2016) heb staan. Prachtige still van A Short Film about Killing, en leuk dat hij de lijst gehaald heeft voor het eerst. Vorig jaar waren we kennelijk nog met te weinig.

Mysterious Skin (2004) ben ook ik nieuwsgierig naar.

Icheckmovies ook bij: 225/280

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

madmadder wrote:

(quote)

Ik denk dat jij de muziekkeuzes van Araki sowieso wel kunt smaken (bij Mysterious Skin is mijn liefde voor Slowdive begonnen bv., maar in alles wat ik van hem gezien heb zit heel goede muziek).

Slowdive? Dat is mijn favoriete groep na Cocteau Twins op dit moment (lol). Ik wist dus niet dat die in de muziekkeuze van Araki zagen (daarom wellicht dat mensen me die film hebben aangeraden!). Zie mijn top 10 over alle media heen van deze week nog

Fish Tank is een nieuwkomer in mijn lijst van dit jaar trouwens. Paar nieuwkomers / films die wel geprofiteerd hebben van een notering in mijn lijst toch wel.

Warp

• 963 messages
  • 3047 votes

Lekkere binnenkomer van A Short Film About Killing wel. Ik neem aan dat de Trois Couleurs trilogie nog gaat volgen.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Rouge en Blue wel verwacht ik Warp, stonden vorige editie op 545 en 363 resp, die zullen er nu ook in staan, ik hoop zonder daling (dat verdienen ze niet). Ik gok dat Blanc er niet instaat, but who knows

Zelf had ik ze gebroederlijk bij elkaar op plek 123-125, omdat waarom niet. Ook benieuwd hoe hoog La double vie de Véronique gaat eindigen, die stond vorige editie op 340, hoger nog dan de kleurtjes.

Warp

• 963 messages
  • 3047 votes

Hoop vooral op een mooie notering nog voor Rouge en Blue. Om te bekennen heeft Blanc het net niet gehaald in mijn lijstje. Ohja La Double Vie de Veronique hebben we ook nog, sowieso staan dit jaar deze Kieslowski’s er nieuw bij mij in dus hopelijk houdt dat een mogelijke daling tegen

nathaniel177

• 574 messages
  • 2727 votes

Ook ik heb La Double Vie de Veronique nieuw in mijn lijstje staan.

joolstein

• 10829 messages
  • 8916 votes

Tussenstand: 119 of 280 gezien. Ditmaal 5 nominaties uit mijn lijst maakt 34 /500

Mooi dat Vincenzo Natali's Cube na een daling weer is gestegen!

Ook fijn dat Angst ondanks een daling, in de lijst is gebleven! Vraag me af of gelijksoortige films als The Golden Glove en Henry ook nog aan bod komen? Uiteraard ontbreek ook Amer niet, die andere film van Cattet & Forzani Hun laatste Laissez Bronzer les Cadavres helaas nog steeds niet gezien Verder uit mijn lijst The Lovely Bones en Hard Candy

Ome henk

• 30 messages
  • 0 votes

Ik heb juist Prometheus eruit geknald ten faveure van de oudere Alien films. Train To Busan mijn eerste Aziatische film in de lijst, maar Parasite wordt de hoogste (wordt ook de hoogste nieuwkomer overall.). Blij dat Cube stijgt, maar bij The Descent kijk ik weer met jaloezie naar 2013. Weer 24 nominaties erbij de afgelopen 2 dagen, het tempo zit er goed in.

Let trouwens wel op dat als er meer (random) mensen meedoen de lijst ook meer mainstream wordt.

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Wie houdt de Letterboxd lijst bij?

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

Zie een paar posts hierboven.

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

tbouwh wrote:

Zie een paar posts hierboven.

Daar heb ik over heen gekeken.

cinemanukerke

• 1823 messages
  • 1037 votes

Op weg naar de nr 700 en het groenkoppig monster genaamd 'kiezen is verliezen' heeft voor het eerst zijn ware gelaat laten zien. Waarom, in godsnaam waarom heb ik niet gestemd op Mysterious skin én Mississippi burning ? En dan Eternity and a day ! Heb ik niet op gestemd ten voordele van andere Angelopoulos' films. Zeg nu niet dat dit de enige was !

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Al 3x Visconti in de lijst! Jammer genoeg is zijn beste wel de laagst genoteerde maar bon, ik klaag niet. Cube is wel één van de grootste verrassingen voor mij. Ooit wel eens gezien, maar in mijn geheugen gewoon een simpele horrorfilm. Blijkbaar zit er toch meer achter, komt hoog op het to-see lijstje.

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Cape Fear blijft wat onderaan hangen, maar toch weer in de lijst. Te bedenken dat de originele Cape Fear uit 1961, die toch ook een hogere score heeft op MM, nog nooit in de top 1000 heeft gestaan.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

ICM bijgewerkt

Geen nomi's van mij, Allegro en (alle) Reygadas nog op de watchlist. Green Book was ik geen enorme fan van. Gummo moet ik nog altijd zien, al was ik over The Beach Bum ab-so-luut niet te spreken. Brrr. Hopelijk bevalt deze beter.

Pieter Montana

• 6678 messages
  • 2286 votes

Film Pegasus wrote:

Cape Fear blijft wat onderaan hangen, maar toch weer in de lijst. Te bedenken dat de originele Cape Fear uit 1961, die toch ook een hogere score heeft op MM, nog nooit in de top 1000 heeft gestaan.

Ondanks mijn verwoede pogingen

Flavio

• 4895 messages
  • 5227 votes

208/290 gezien en 36 nominaties.

Vind vooral de tips bij de nieuwere films, omdat ik zelf grotendeels in de stoffige kelders van de filmgeschiedenis rondhang. En moet nu toch een keer gaan geloven aan Home Alone.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Ik wist niet dat er mensen waren die Home Alone nog niet hadden gezien

Flavio

• 4895 messages
  • 5227 votes

Ik weet niet waarom maar ik vond Culkin altijd zo'n vervelend kereltje...ik heb Home Alone tot nu toe weten te ontwijken. Maar ik ben wat ouder en milder geworden en 50 million Home Alone fans can't be wrong...toch? Zal hem dan toch maar eens bekijken als de kans zich voordoet. Hij schijnt nog wel eens op TV te komen.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Nou ja, het is wel het moment waarop je Home Alone bekijkt dat bepalend kan zijn. Bekijk je de film op een snikhete dag in juli, dan vraag je jezelf af of al die 50 miljoen fans wel goed bij hun hoofd zijn. Bekijk je de film op eerste kerstdag, dan kan het wel de juiste snaar raken.

Cikx

• 2120 messages
  • 1083 votes

Mooie binnenkomers van Fallen Angels en I'm Thinking of Ending Things

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Film Pegasus Kan het zijn dat de Fallen Angels link niet de juiste is. Hij verwijst door naar een andere film, terwijl ik vermoed dat het om de Wong entry gaat?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.