- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter top 1000 project - Editie 2021
MovieMeter top 1000 project - Editie 2021
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Ja ik vind die ook erg charming. En wat een been he? uitstekend attribuut om mee te liften...
Met dat snorretje (of wat er voor moet doorgaan) van Clarke Gable gaat het in ieder geval niet lukken. We hoeven niet allemaal met een "Johan Derksen snor" rond te lopen, maar dat pluisje van Gable is geen gezicht
.
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8280 votes
Sta nog maar op 119/330, maar naarmate de lijst vordert zal dit wel stijgen.
Opvallend dat 99% van mijn nominaties op posities 300-500 in mijn lijst staan!
Allebei in mijn lijst. Souffle op 136/500 en Le Feu Follet op 355.
Die komen er wel in. Le Feu Follet staat bij mij op 11.
Edit: misschien ook nog wel een leuke evolutie om in de gaten te houden:
Number of favorites: 57/233 (24.46%)
Number of dislike: 44/233 (18.88%)
Wat versta je onder dislike? 0,5*? Of kleiner dan 2.5*?
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12842 votes
Wat versta je onder dislike? 0,5*? Of kleiner dan 2.5*?
Dislikes: 0.5* of 1.0*
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Het is echt wel knap hoe Hellraiser er in geslaagd is mooi op 666 te eindigen. 
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Het is echt wel knap hoe Hellraiser er in geslaagd is mooi op 666 te eindigen.
Ik dacht precies het zelfde.
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Donnie Brasco staat erg laag voor wat een klassieker zou moeten zijn (belooft niet zoveel goeds eigenlijk). Terechte daling IMO ook voor Spotlight. Die film zijn positie in 2019 was fors overdreven. Heel blij met Mean Girls ook.
Al begin ik nu wel ook ongerust te worden over een aantal films die ik toch al verwacht had in de lijst. Ofwel verrassen ze me en eindigen ze hoger dan ik had verwacht, ofwel komen ze er niet in/vallen ze eruit wat een teleurstelling zou zijn of soms ook een verrassing.
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Donnie Brasco staat erg laag voor wat een klassieker zou moeten zijn (belooft niet zoveel goeds eigenlijk). Terechte daling IMO ook voor Spotlight. Die film zijn positie in 2019 was fors overdreven.
Donnie Brasco was er niet bij in 2015 en 2017. Het is dus niet eigen aan deze editie.
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Donnie Brasco was er niet bij in 2015 en 2017. Het is dus niet eigen aan deze editie.
Dat is wel straf, gezien die toch in veel andere toplijsten voorkomt.
Bij Kreuzweg begin ik een vermoeden te krijgen dat die niet in de top 1000 staat ook. Ik had een scherpe daling verwacht voor die film.
Flavio
-
- 4896 messages
- 5228 votes
Hij kan ook gestegen zijn toch? Ik had hem er zelf dan niet in maar het is best een hooggewaardeerde film met redelijk wat (hoge) stemmen.
Ik verwacht mijn 'kleine' nominaties niet meer, maar word hopelijk nog een paar keer verrast.
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8280 votes
Nog maar één Tsjechoslowaaks werkje. Stiekem hoop ik als fanaat nog op een aantal andere (Marketa Lazarová, Happy End of Diamonds of the Night). Of wie weet eentje van Kachyna (Ucho of Coach to Vienna)?
Edit: een Svankmajer zou ook nog kunnen.
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Hij kan ook gestegen zijn toch? Ik had hem er zelf dan niet in maar het is best een hooggewaardeerde film met redelijk wat (hoge) stemmen.
Ik verwacht mijn 'kleine' nominaties niet meer, maar word hopelijk nog een paar keer verrast.
Kans lijkt me klein gezien veel gebruikers die vorige keer stemden op die film afhaakten dit jaar, dus ik verwacht hem vrij snel of helemaal niet. En ik zie gewoon niet in wie die zouden moeten vervangen. Het kan natuurlijk wel, maar ik zou wel verbaasd zijn. Ik had hem verwacht in de top 1000 maar toch met een serieuze daling. Kan alleen maar betekenen dat de daling sterker is dan verwacht of ik verkeerd ben over de daling die ik verwacht.
Er zijn toch heel wat grote verschuivingen geweest. Op Respire moet ik ook niet rekenen. De andere in mijn top 10 verwacht ik nog, al twijfel ik over eentje gezien die ook een nieuwkomer in de lijst zou zijn, maar ik had hem quasi zeker nieuw verwacht dit jaar.
Hoe hoger in de lijst, hoe meer het mes langs twee kanten kan snijden natuurlijk.
Flavio
-
- 4896 messages
- 5228 votes
Nog maar één Tsjechoslowaaks werkje. Stiekem hoop ik als fanaat nog op een aantal andere (Marketa Lazarová, Happy End of Diamonds of the Night). Of wie weet eentje van Kachyna (Ucho of Coach to Vienna)?
Shit ik ben Coach to Vienna vergeten. Marketa Lazarova, Happy End en Ucho heb ik er wel in staan. Mijn hoogst genoteerde Tsjechoslowaakse film is trouwens Boxer a Smrt maar die verwacht ik niet in de lijst.
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4886 votes
Lol. De eerste "belooft niet zoveel goeds" bemerking is een feit 
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8280 votes
Mijn hoogst genoteerde Tsjechoslowaakse film is trouwens Boxer a Smrt maar die verwacht ik niet in de lijst.
Staat bij mij op 64 (de vijfde Tsjechoslowaakse notering van 38).
Valerie and Her Week of Wonders zou ook nog een kansje maken, maar zo hoog?
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Ohja, de één zijn dood is de ander zijn brood natuurlijk (en omgekeerd). Als een goede film verdwijnt, komt er wel weer een goede film in de plaats. Dat is het probleem niet per se.
Tot nu toe ben ik niet ontevreden, maar ik heb natuurlijk nog geen volledig zicht erop.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Ik ben nog even bij de 100 van gisteren: 800-701. Hiervan 50 gezien, op 11 zelf gestemd. Vooral de laatste 30 zat er veel van mijn gading tussen!
MRDammann
-
- 661 messages
- 3560 votes
Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 1 hoger dan Part 2, zoals het hoort 
madmadder
-
- 371 messages
- 3057 votes
168/350 gezien.
Blijf steeds net onder de helft hangen, maar neem wel aan dat als we in de hogere regionen komen ik over de helft ga.
Ik vermaak me echt uitstekend met het bekijken van de nog niet geziene films uit de lijst. Ik heb dit jaar eigenlijk nog amper films gezien, maar ik merk dat de heropening van de bioscopen me goed doet, ik heb weer zin om film te kijken, ook thuis. Het afwerken van de lijst scheelt ook veel keuzestress, waar ik heel erg veel last van heb (IK WIL ALLES ZIEN. NU.). Ik ben benieuwd hoe lang het leuk blijft, maar zo voelt het alsof ik toch een beetje mijn steentje bijdraag deze editie. 
Light of My Life 4*
L'Intrus 3*
Le Rayon Vert 4,5*
Kûkai 3,5*
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Het is een tweejaarlijks terugkerend fenomeen
.
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Nu mijn eerste bioscoopbezoek sinds lang, nu de bioscopen terug open zijn in België. Uiteraard een film uit de top 1.000: The Lady from Shanghai!
Misschien daarna nog een blokje, anders zal het bij de eerste koffie zijn morgenvroeg.
oup
-
- 587 messages
- 3181 votes
Oef, ja dat is nog wel wat karig. Zelf doe ik een vrij aardige duit in het zakje met deze titels:
Zahrada (21/500)
Spalovac Mrtvol (36)
Happy End (38)
Démanty Noci (47)
Obchod na Korze (86)
Kocar do Vidne (151)
Panna a Netvor (274)
Marketa Lazarová (348)
De balans opmaken na vandaag: 114/350 gezien.
stephan-0115
-
- 1358 messages
- 2203 votes
Démanty Noci zal het wel redden. Staat bij mij ook prima op plek 79. Tsjechische, Slowaakse (of Tsjechoslowaakse) films wil ik wel wat meer gaan kijken, dus hopelijk komen er nog een paar mooie tips. Hopelijk straks ook wat meer Russisch / Sovjet werk in de lijst.
leatherhead
-
- 3556 messages
- 1813 votes
Had Laissez eigenlijk nog wat hoger verwacht, maar toch fijn dat-ie er zo binnenkomt!
nathaniel177
-
- 574 messages
- 2727 votes
Heb zowel Démanty Noci als Marketa Lazarova in mijn lijst, verwacht ook wel een plekje nog voor deze twee.
oup
-
- 587 messages
- 3181 votes
Shit ik ben Coach to Vienna vergeten. Marketa Lazarova, Happy End en Ucho heb ik er wel in staan. Mijn hoogst genoteerde Tsjechoslowaakse film is trouwens Boxer a Smrt maar die verwacht ik niet in de lijst.
Boxer a Smrt nog nooit van gehoord. Dank voor de tip, gaat op de lijst!
TheBunk
-
- 746 messages
- 3093 votes
5 x Tsjechoslowaken in mijn lijst:
26 Diamonds of the Night 1964 Nemec, Jan
120 Loves of a Blonde 1965 Forman, Milos
182 Sun in a Net, The 1962 Uher, Stefan
269 Marketa Lazarová 1967 Vlácil, Frantisek
431 Closely Watched Trains 1966 Menzel, Jirí
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Laissez en Garden State. Pfoh, mooi rijtje.
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
ik zit op 318/350 gezien nu
ongezien:
I'm Thinking of Ending Things hoop ik eindelijk deze maand te gaan kijken
Tonî Takitani zie ik zondag de 20e in EYE
My Neighbors the Yamadas en Mysterious Skin staan al eeuwen op de kijklijst...
gezien:
Umberto D, The Square en Crash gaf ik een duimpje omlaag op ICM
Hellraiser, Bronenosets Potemkin, Happiness, Cléo de 5 à 7, Il sorpasso, Batoru rowaiaru, Patlabor 2: The Movie, Twin Peaks: Fire Walk with Me, The Wayward Cloud, Gummo, Le notti bianche, Professione: reporter, Playtime, Mat i syn, Ghost World, 300, Amer, The Human Condition, the Holy Mountain, Angst, Vive L'Amour, Vital, Youth, Ma nuit chez Maud, Il gattopardo, Winter Sleep, The Nightmare Before Christmas, The Night of the Iguana, They Shoot Horses, Don't They?, Our Beloved Month of August, Toni Erdmann, Eros + Massacre, The Taste of Tea, The Matrix Reloaded, Uncle Boonmee, Sunset, The Warriors, De noorderlingen, Le Bonheur, Inherent Vice, Un Lac, En kärlekshistoria, The Incredibles, Damnation, Container, Bande à part, King Kong, The Matrix Revolutions, Trys dienos, The Forbidden Room, Rubber's Lover en Le Rayon Vert een duimpje omhoog