- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter top 1000 project - Editie 2019
MovieMeter top 1000 project - Editie 2019
MovieMind
-
- 6943 messages
- 0 votes
Volgens mij zijn ze toch echt niet getagd hoor. Probeer er maar op te klikken, ze zijn niet actief.
Wel raar dat sommige gebruikers wel een melding hebben gehad en andere dan niet, maargoed het zou kunnen dat er iets verkeerd is gegaan. Dat moet dan aan MovieMeter liggen, want ik maak zelden fauten! 
Daar lijkt iets raars gaande. Ik zweer dat ik het vanmiddag probeerde en toen niet kon klikken...
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Ik kan mijn top 500 trouwens pas morgen(vroeg) aanleveren. Red ik het niet, (of is de inzending 'te laat') dan heb ik vette pech gehad en laat ik het topic aan me voorbijschieten.
Blij dat je toch een poging nog onderneemt.
Hoe meer mensen, hoe beter. Die 63, daar moeten we toch over hé! 
MovieMind
-
- 6943 messages
- 0 votes
Dan snap ik het ook niet. 
Nou zou ik elke gebruiker kunnen vragen of ze toen een melding hebben gehad, maar..
nee, denk et nie! 
scorsese
-
- 13160 messages
- 11071 votes
scorsese heb jij wel bovenstaande melding gehad 29 mei?
Ja, zo ben ik hier gekomen.
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8277 votes
Nu in ieder geval 59 deelnemers, want ook mijn lijst is nu naar Film Pegasus....
Pieter Montana
-
- 6678 messages
- 2286 votes
En voor wat het waard is, voorlopig op nr 1.000: A fistful of dollars.
Ter vergelijking, die stond vorige keer zo'n 300 plaatsjes hoger...
John Milton
-
- 24219 messages
- 13383 votes
Prinz
-
- 1085 messages
- 4221 votes
Hoop wel dat het aantal van 63 deelnemers nog overtroffen kan worden.
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Ik kan m’n inzending van twee jaar geleden niet terugzien, maar heb het gevoel dat m’n lijst wel flink verjongd is: 77% van de films komt uit dit millennium. En die overige 23% wordt nog eens zwaar gedomineerd door de 90s.
Ook weer niet zo heel vreemd als je de enorme toename in bioscoopbezoek - daar komen ze toch vaak wat harder binnen - en de focus in het streamingaanbod bekijkt. Bovendien zijn er veel oudere films/klassiekers de afgelopen jaren afgevallen die bij herziening toch niet zo bijzonder bleken.
Vanmiddag hopelijk nog één herziening en dan lever ik ‘m in.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Zwolle84 herzieningen van Hitchcock films heeft een slagveld aangericht zie ik.
Ik weet dat Film Pegasus niets gaat verklappen, maar ik denk dat Paris Est à Nous (2019) - MovieMeter.nl zomaar eens de hoogste nieuwe binnenkomer gaat zijn.
John Milton
-
- 24219 messages
- 13383 votes
Als je op Stijn zoekt in je mailbox zou je toch zo je lijst van 2 jaar geleden terug moeten vinden?
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Ik weet dat Film Pegasus niets gaat verklappen, maar ik denk dat Paris Est à Nous (2019) - MovieMeter.nl zomaar eens de hoogste nieuwe binnenkomer gaat zijn.
Het klopt inderdaad dat ik niets zal verklappen. 
gauke
-
- 9852 messages
- 13069 votes
Call Me by Your Name (2017) zou ook wel eens zeer hoog binnen kunnen komen denderen.
stephan-0115
-
- 1358 messages
- 2200 votes
Gaat mij helaas niet lukken een lijst in te leveren dit jaar, te druk met de studie helaas. Ga de uitslag wèl met veel interesse volgen.
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Als je op Stijn zoekt in je mailbox zou je toch zo je lijst van 2 jaar geleden terug moeten vinden?
Ik leeg m’n verzonden mail maandelijks.
Moet je dit trouwens mailen? Ik dacht pm’en?
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Ik leeg m’n verzonden mail maandelijks.
Moet je dit trouwens mailen? Ik dacht pm’en?
Maakt niet uit, als de lijst maar bij mij geraakt. 
Brave-Neo
-
- 607 messages
- 1826 votes
Zeker geen klein verschil maar nog lang niet de sterkste daler in de lijst van 2017.:
Kijk maar eens naar het lijstje van de 10 sterkste dalers in 2017:
Sterkste dalers tegenover 2015:
994 Deliverance ( - 654 )
932 King Kong ( - 520 )
961 Abel ( - 515 )
880 Ed Wood ( -509 )
836 About Schmidt ( - 466)
953 Total Recall ( -459 )
742 Armée des Ombres, L' [Army of Shadows] ( - 440 )
664 Blood Simple. ( - 432 )
804 The Hustler ( - 430 )
875 Crash ( - 425 )
En met flink wat nieuwe deelnemers lijkt me die kans ook nu weer groot. En er moet tenslotte ook ruimte worden gemaakt voor de nieuwkomers!
-
- 31144 messages
- 5447 votes
De lijst zal er sowieso anders uit zien. Nieuwe films gezien, nieuwe films uitgekomen, enkele mensen die het niet meer gelukt is om een lijstje op te maken en een hoop nieuwe mensen die voor de eerste keer meedoen. Er kan nog wel wat veranderen met de laatste lijstjes die ik hopelijk nog mag ontvangen, maar los van smaak is de kwaliteit en variatie tot nu toe weer heel goed aanwezig. Zodat we een boeiende top 1.000 krijgen vol vaste waarden en een hoop nieuwe filmtips.
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
Ik ga 'em indienen. Een uiterst persoonlijke lijst, wat een open deur mag lijken; maar hierdoor heb ik veel films met hoge sterren toch zonder pardon uit m'n shortlist gemikt. Belangrijkste criterium was dat ik ook nu nog graag aan de gekozen titel(s) terugdenk, ze graag weer zou zien en/of m'n eigen blik aan de hand van de titels heb kunnen verrijken of uitdagen.
Film Pegasus excel heeft wat speciale tekens verkeerd overgenomen, maar ik neem zo aan dat je ze op Moviemeter ID identificeert en niet op de originele titels?
leatherhead
-
- 3556 messages
- 1813 votes
Ook ingeleverd inmiddels. Zitten aan het einde een paar (hoge) 3,5* tussen, maar uiteindelijk best tevreden over de lijst en ik sta achter elke opgenomen titel.
Ben benieuwd!
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Lijkt wel erger dan het is hoor. De achten die blijven staan (Dial M For Murder, Strangers on a Train) bijvoorbeeld zie je niet in m'n profiel en die komen nu juist m'n toplijst binnen.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Lijkt wel erger dan het is hoor. De achten die blijven staan (Dial M For Murder, Strangers on a Train) bijvoorbeeld zie je niet in m'n profiel en die komen nu juist m'n toplijst binnen.
Dial M for Murder stond al in mijn toplijst. Strangers on a Train komt ook mijn toplijst binnen.
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Zo, genoeg herzien en geschoven voor deze editie. Ik ben op het mooie ronde getal van 352 uitgekomen.
Nog wat spoilers:
- 77% van de titels is van dit decennium.
- Van de overige 23% komt meer dan de helft uit de 90s.
- 2013 is hofleverancier met 30 titels.
- De oudste film komt uit 1939.
- Stanley Kubrick is de regisseur met de meeste titels (6) in m'n toplijst.
- Denis Villeneuve, Lars Von Trier en Quentin Tarantino hebben er allen 1 minder.
- Alle films scoren een 8 of hoger.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Ik kan m’n inzending van twee jaar geleden niet terugzien, maar heb het gevoel dat m’n lijst wel flink verjongd is: 77% van de films komt uit dit millennium. En die overige 23% wordt nog eens zwaar gedomineerd door de 90s.
Ik heb er 500 ingeleverd en slechts een kleine 10% daarvan (49 films) komt uit dit millennium.
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Ik heb er 500 ingeleverd en slechts een kleine 10% daarvan (49 films) komt uit dit millennium.
Leuk, die diversiteit in lijsten.
Straks bij de presentatie vind ik de toelichtingen erbij (wie stuurden de film in, of een still die triggert) ook interessanter dan de uiteindelijke positie.
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
leatherhead
-
- 3556 messages
- 1813 votes
Er zijn sowieso al een stuk of 6 users (waaronder ik) die de film op 4,5* hebben staan en ook een lijst ingeleverd hebben. Misschien niet direct de állerhoogste binnenkomer, maar hij kan zomaar ver komen.
John Milton
-
- 24219 messages
- 13383 votes
Ik heb hem niet op tijd kunnen zien helaas om evt. mee te helpen, sorry Zwolle.
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Oh fuck, die moet ik echt zien.