• 178.031 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.003 actors
  • 9.371.528 votes
Profile

MovieMeter top 1000 project - Editie 2019

Fisico

• 10039 messages
  • 5398 votes

Film Pegasus wrote:

(quote)

Je bent de enige die dat nu doet. Bij Star Wars heb ik zelfs niet altijd punten voor alle 3 films van de oude trilogie. En wie LotR nomineert neemt dan wel meestal alle drie de films, maar heel zeldzaam mooi achter elkaar. In je lijst staat nog een trilogie (zonder de verrassing hier te willen prijsgeven) met de drie films mooi onder elkaar. Ik kan dat voor die films ook doen, zodat je aan een top 404 komt.

Dat heb je snel opgemerkt. Mja, gezien de vrij korte speelduur heb ik die 'nog geheime' trilogie er op een avondje doorgejaagd. Star Wars en LOTR vind ik eveneens gelijkwaardig en één mooi aansluitend verhaal. Bedankt voor de aanpassing.

maxcomthrilla

• 15578 messages
  • 2842 votes

mjk87 wrote:

Al was het toch een ongeschreven regel dat The Shawshank Redemption niet in je top 100 mag, dus zeker niet op 2? Mensen, help me even of ik dit goed had begrepen

The Shawshank Redemption op #02 is inderdaad wel ernstig. met alle films die er zijn......

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Bij Star Wars staan V en VI mooi na elkaar. IV staat ook in de lijst, maar een pak meer naar onder (unranked). I vond ik afgrijselijk en de andere moet ik nog zien, maar dat doe ik wel eens na elkaar dan allemaal incl. I terug een nieuwe kans.

The Shawshank Redemption haalt mijn top 100 niet, maar staat daar niet ver achter. Momenteel heb ik al een top 150 / 160. Misschien sluit ik de lijnen al na één der komende dagen, en dan stuur ik ze in. Ik twijfel nog voor statistieken, maar dat Scorsese en Spielberg (door 14 geziene films) het goed doen, lijkt me duidelijk. En de VS zal ook wel het beste land zijn gevolgd door VK, en qua landen staat het analoog met de lijst van "hoeveel films uit welk land heb je al gezien?"

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

Film Pegasus wrote:

En wie LotR nomineert neemt dan wel meestal alle drie de films, maar heel zeldzaam mooi achter elkaar. In je lijst staat nog een trilogie (zonder de verrassing hier te willen prijsgeven) met de drie films mooi onder elkaar. Ik kan dat voor die films ook doen, zodat je aan een top 404 komt.

ik heb een zekere trilogie ook mooi bij elkaar, twee zelfs nu ik er over denk. Eentje met kleuren, en eentje met ‘voor’.

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Dat zijn twee prachtige trilogieën!

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Die met die kleuren staat hier in de kast. Ga er alleen niet meer op tijd aan toekomen.

joachimt (crew films)

• 3796 messages
  • 9724 votes

Ik heb de drie films van The Human Condition er alledrie in staan, maar niet naast elkaar. Soms zijn trilogieën een doorlopend verhaal en moet je ze bijna als geheel bekijken. Soms zijn het vervolgen, maar is deel 1 best als afzonderlijke film te zien. Lastig om de grens aan te geven. Het lijkt me het handigst om als stelregel te hanteren dat films met eigen MM-pagina's los van elkaar in de lijst horen voor te komen. Als je ze niet los van elkaar kunt zien, dan zet je ze lekker bij elkaar in je lijst.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

John Milton wrote:

(quote)
ik heb een zekere trilogie ook mooi bij elkaar, twee zelfs nu ik er over denk. Eentje met kleuren, en eentje met ‘voor’.

Die met kleuren bedoelde ik toen ik zei dat ze nu zeker in mijn toplijst zouden staan. Rood heb ik twee weken geleden gezien, en zou zelfs heel hoog zijn geëindigd. Het is niet anders. Alleen wit moet ik nog zien. De ‘voor’ films staan wel alle drie in mijn lijst, maar heel ver uit elkaar. Lord of The Rings staan wel dicht bij elkaar, en Star Wars is met zeven films vertegenwoordigd. Je bent fan, of je bent het niet .

TheBunk

• 746 messages
  • 3093 votes

Gister en vandaag even aan gezeten en eerste concept van 500 titels is af

Nu nog het finetunen en verwerken.

Mijn nummer 501 kan ik alvast verklappen: dat was Robert Altmans McCabe & Mrs. Miller. Er zijn keiharde keuzes gemaakt hier...

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

https://www.mupload.nl/img/dpb9e5.png

Deze films hebben het alvast (net) niet gehaald. Lijst is voor mij af verder. Als ik de lijst in ICM verwerk kan ik nog wat statistieken vermelden enzovoort, maar dat zal voor een andere keer zijn. De lijnen sluiten af en FilmPegasus mag zijn lijstje krijgen.

Een statistiek kan ik al geven, en dat is dat 2014 met 22 titels hofleverancier is, en dat 69 films uit de vorige eeuw de lijst gehaald hebben. We hebben dus nog wel wat werk voor de boeg 28 films van voor 1990 haalden de lijst, maar on the positive side voor de "oudjesliefhebbers" valt het op dat maar 6 van die titels niet de top 100 halen.

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

TheBunk wrote:

Mijn nummer 501 kan ik alvast verklappen: dat was Robert Altmans McCabe & Mrs. Miller. Er zijn keiharde keuzes gemaakt hier...

I got your back there, bubba.

• 31148 messages
  • 5448 votes

Ik zit ondertussen aan 38 deelnemers en voor het eerst sinds ik de lijsten verwerkt heb deze editie heb ik een andere tijdelijke nr 1. Ik verwacht nog wel wat deelnemers, dus alles kan ook bovenaan nog goed veranderen.

En voorlopig op nr 1.000 staat Remember uit 2015 met Christopher Plummer. Hoeveel je minimum moet hebben aan aantal punten om in de eindlijst te geraken, hangt af van het aantal deelnemers natuurlijk. En hoe die de stemmen verdelen.

Een film in je lijstje zetten is één ding, de plaats is ook belangrijk. L'Atalante en Star Wars VII The Force Awakens hadden elk 6 nominaties vorige editie. L'Atalante stond net op 1000, terwijl Star Wars VII op een 513e plaats stond. Beide films stonden voor het eerst in de top 1000 trouwens.

Badalamenti

• 23135 messages
  • 3565 votes

TornadoEF5 wrote:

Deze films hebben het alvast (net) niet gehaald.

Jammer van Seom (2000) ....... het betere werk van Kim.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Badalamenti wrote:

(quote)

Jammer van Seom (2000) ....... het betere werk van Kim.

Zou ik nog eens moeten terugzien (net zoals alle andere en dehenen die ik nog niet gezien heb), maar drie andere films van Kim hebben het wel gehaald (en met gemak).

Night's Watch

• 1212 messages
  • 1200 votes

mjk87 wrote:

(quote)

Niks mis mee.

Al was het toch een ongeschreven regel dat The Shawshank Redemption niet in je top 100 mag, dus zeker niet op 2? Mensen, help me even of ik dit goed had begrepen

Die staat bij mij op 101

Cikx

• 2120 messages
  • 1083 votes

Mijn (bijna) definitieve lijst staat nu ook in Excel. Ik had nog zoveel films die ik wilde bekijken maar helaas niet meer aan toegekomen.

DVD-T

• 15565 messages
  • 3123 votes

Hoewel ik een stuk minder actief ben, heb ik wel een lijstje aangedragen. En net als bij de 2017 editie, ga ik ook de 2019 lijst op Letterboxd verzorgen.

• 31148 messages
  • 5448 votes

Top! Ik hoop dat John Milton opnieuw de lijst op icheckmovies kan bijhouden zoals vorige editie.

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

Jup!

• 31148 messages
  • 5448 votes

Omdat het nu de 2e keer is dat ik het organiseer, ben ik al een pak beter voorbereid en zal normaal de presentatie vlot kunnen verlopen. Ik heb al van een hele hoop films (zeker degene waar ik al bijna van uitga dat ze in de eindlijst zullen zitten) een nieuwe still gevonden. Elke film die vorige editie er al bij was, krijgt een nieuwe still. Ik kijk er zelf ook naar uit en het is leuk om de lijst bij elke inzending te zien bewegen. Het wordt ongetwijfeld weer een mooie top 1.000!

ikkegoemikke

• 3449 messages
  • 4886 votes

Voila, lijstje doorgestuurd. Ben benieuwd naar het resultaat. Van één ding ben ik zeker. Net zoals bij de Horror Top-100 zal ik een nog uitgebreidere lijst hebben van films die ik wel eens moet kijken. Pfffft, en ik heb al zo weinig tijd

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Film Pegasus wrote:

Top! Ik hoop dat John Milton opnieuw de lijst op icheckmovies kan bijhouden zoals vorige editie.

Ik wil achteraf wel alle films die in de edities van 2013, 2015 en/of 2017 hebben gestaan maar niet in 2019 ook een lijst van maken, zodat de die-hards ook daarvan tips kunnen oppikken.

• 31148 messages
  • 5448 votes

TornadoEF5 wrote:

(quote)

Ik wil achteraf wel alle films die in de edities van 2013, 2015 en/of 2017 hebben gestaan maar niet in 2019 ook een lijst van maken, zodat de die-hards ook daarvan tips kunnen oppikken.

De lijsten van 2013-2015-2017 staan ook al elk apart op icheckmovies.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

het is uiteindelijk een top 260 geworden, had wat dubbels in nummers en heb de lijst aangevuld dan maar.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Het hoeft sowieso geen rond getal te zijn, toch? Van mij zal ook wel een top 364 worden of zo.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Zwolle84 wrote:

Het hoeft sowieso geen rond getal te zijn, toch? Van mij zal ook wel een top 364 worden of zo.

Nee het moet niet, maar ik heb liever een rond getal, dus daarmee.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

TornadoEF5 wrote:

(quote)

Nee het moet niet, maar ik heb liever een rond getal, dus daarmee.

Het mag wel hoor.

Brave-Neo

• 607 messages
  • 1826 votes

DVD-T wrote:

Hoewel ik een stuk minder actief ben, heb ik wel een lijstje aangedragen. En net als bij de 2017 editie, ga ik ook de 2019 lijst op Letterboxd verzorgen.

Hier ben ik blij mee aangezien ik veel op Letterboxd.com zit en nu dus de lijst van 2017 geliked!

En om de lijst van 2019 niet te missen maar direct voor Follow gekozen!

Ferdydurke

• 1353 messages
  • 854 votes

Lijstje gisteren afgeleverd bij huize Pegasus.

Ten derde male 250 titels, want dat houdt het mooi vergelijkbaar voor allerlei statistieken.

Ik ben er ditmaal met een frisse blik (c.q. gestrekt been) ingegaan, en heb de vorige lijsten niet als uitgangspunt genomen. En achteraf het resultaat even naast mijn lijst van 2017 gelegd.

En wat blijkt? Een ravage.

64 titels van ‘2017’ zijn gesneuveld, en de films die de storm overleefd hebben, zijn alle kanten opgevlogen. 24 nieuwe titels in de top 100.

Verder zie ik dat Who’s Afraid of Virginia Woolf – in 2017 nog op een nette positie 136 - er stiekem tussenuit gepiept is. Dat krijg je, als je ook moet putten uit een flinke vijver met films waar je niet op gestemd hebt. Dan zie je wel eens iets over het hoofd.

Er zijn ook een Bresson en een Von Trier van afgekukeld, die nog hoger genoteerd stonden. Nou ja, daar zijn er nog genoeg van over.

Boogie Nights is terug van weggeweest.

6 films uit 2018 hebben mijn lijst gehaald.

Maar de hoogste nieuwe is: Days of Heaven.

Ja, ik was zelf ook blij verrast.

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

Lijst zojuist gestuurd. Zoals verwacht weinig veranderingen. 35 nieuwe films, maar ik ben van een top 250 naar een top 276 gegaan. Eigenlijk dus slechts 9 nieuwe films. In totaal heb ik 292 keer 4* of hoger gegeven, maar van een aantal films a) verwacht ik dat ze bij herziening omlaag gaan of b) ik niet meer goed weet hoe die film verliep; dan kan ik ook niet verkopen om ze in een toplijst te zetten.

Hoogste binnenkomers:

29. The Fountain (opvallend dat ik deze vorige keer vergeten ben)

https://cdn3.whatculture.com/images/2013/05/the-fountain.jpg

34. The Neon Demon

https://www.kriterion.nl/wp-content/uploads/2016/06/the_neon_demon_20000330_st_3_s-high-600x300.jpg

61. Annie Hall

https://www.filminquiry.com/wp-content/uploads/2019/02/annie-hall.jpg

67. La La Land

https://i2.wp.com/img.cinemablend.com/quill/e/f/3/a/f/8/ef3af8faccfc5f08cbe087385d7b8bc9508ee1b8.jpg

Grootste stijgers:

28. +113 Enter the Void

122. +119 Young @ Heart

71. +122 Sherlock Holmes

93. +155 Eternal Sunshine of the Spotless Mind

64. +185 Drive

Grootste dalers:

273. -185 Green Mile, The

271. -166 [Rec]

229. -153 Gladiator

236. -153 Philadelphia

204. -151 Saving Private Ryan

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.