• 177.954 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.947 actors
  • 9.370.964 votes
Profile

MovieMeter top 1000 project - Editie 2019

gauke

• 9852 messages
  • 13069 votes

chevy93: jammer van Philadelphia!!!!!

Pieter Montana

• 6678 messages
  • 2286 votes

Ook vandaag mijn toplijstje ingediend! 330 titels waarbij Grand Hotel nog net de schifting haalde!

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

gauke wrote:

chevy93: jammer van Philadelphia!!!!!

Gevalletje, te lang niet gezien en een niet zo blijvende indruk. Blijft een mooie film; hij staat er ook nog steeds in.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Op hoeveel lijsten zitten we inmiddels Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

IH88 wrote:

Op hoeveel lijsten zitten we inmiddels Film Pegasus

Ik laat het vanavond weten met de film die voorlopig op nr 1.000 staat. Ik geloof met de lijstjes die ik vandaag nog heb gekregen dat we rond de 45 deelnemers zitten. En sommige mensen wachten tot het einde om nog films te (her)zien. Wat geen probleem is natuurlijk. Het wordt zo te zien dus weer een succes.

mezzanine

• 398 messages
  • 2939 votes

Zojuist voor het eerst mijn lijst ingeleverd. Sinds anderhalf jaar weer fanatiek met mijn filmhobby bezig, dus dit was een mooie uitdaging, al blijft het een onmogelijke opgave recente pareltjes te vergelijken met een herinnering van 15-20 jaar geleden. Kan niet alles herbekijken.

Flink gepuzzeld en deze week afgesloten met het herbekijken van Apocalypse Now (flink gestegen) en gisteren 2001: A space odyssey. Die had ik tot mijn schande nog nooit gezien. Ik vond niet dat ik kon meedoen, zonder de nummer 1 van eerdere edities te bekijken. Prachtige film, maar moeilijke te beoordelen na zo'n eerste keer. Heeft de lijst gehaald, maar zal vast nog gaan stijgen in de toekomst.

Heb de lijsten van vorige edities regelmatig gebruikt voor tips, nu 399 gezien van 2017-editie, ben heel benieuwd wat er nu in de lijst komt.

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

Voor de liefhebber trouwens: de nummer 1 van voorgaande jaren is a.s. vrijdag op groot scherm te bewonderen in Lab111 in Amsterdam.

2001: A Space Odyssey (50th Anniversary) – LAB111

• 31144 messages
  • 5447 votes

chevy93 wrote:

Voor de liefhebber trouwens: de nummer 1 van voorgaande jaren is a.s. vrijdag op groot scherm te bewonderen in Lab111 in Amsterdam.

2001: A Space Odyssey (50th Anniversary) – LAB111

Liefhebbers mogen ook andere films op het grote doek zien.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

En dan komt opeens het besef dat 23 juni dít weekend is...

John Milton

• 24219 messages
  • 13383 votes

Dat wordt jezelf ziek melden Zwolle. De.Lijst.Moet.Af.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Nou ja, de lijst is altijd (niet) af. Ik vrees alleen dat er enkel nog wat Hitchcocks uitkukelen en er niks meer bij komt.

John Milton

• 24219 messages
  • 13383 votes

Dat is absoluut waar!

• 31144 messages
  • 5447 votes

Ik zit nu aan 49 deelnemers. Komt helemaal goed! De film die nu voorlopig op nr 1.000 staat is Nelyubov (2017). Wat uiteraard helemaal nog zal veranderen tegen de eindlijst.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Wat een schitterende film op nr. 1000. Gaat natuurlijk veranderen, maar het belooft veel goeds.

John Milton

• 24219 messages
  • 13383 votes

Ja die mag wel iets hoger dan dat nog.

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Vanavond begonnen en zit nu ongeveer op de helft. Vooral op gevoel want cijfers en herinneringen van tien jaar geleden zijn toch nauwelijks met die van recente tijden te vergelijken. Zo kan een 4* film zomaar boven een 5* staan. Maar dat zijn wel uitzonderingen.

gauke

• 9852 messages
  • 13069 votes

Welke 49 gebruikers hebben tot nu toe een lijst ingestuurd?

• 31144 messages
  • 5447 votes

Nog een leuk weetje: van de vorige editie heb ik zelf op dit moment 666 films gezien.

• 31144 messages
  • 5447 votes

gauke wrote:

Welke 49 gebruikers hebben tot nu toe een lijst ingestuurd?

Ik heb lijstjes van aerodynamic, Alastor, Badalamenti, beavis, Brave-Neo, Captain Sik, Chevy93, Collins, cynta, Dievegge, Dopke, DVD-T, Edamboy, eRCee, Ferdydurke, Film Pegasus, Fisico, Freek_93, gauke, Handsome_devil, horizon, iDirk, IH88, ikkegoemikke, joachimt, joolstein, JT Chinaski, Knisper, Koenr, Ludo 92, mezzanine, mjk87, MovieMind, Movsin, MRDammann, nathaniel177, Night's Watch, Norma, Onderhond, Pieter Montana, Prinz, Querelle, scorsese, Soom, TornadoEF5, Warp, Wendyvortex, Woland en Zjokke.

remorz

• 2497 messages
  • 2739 votes

Ik weet niet niet hoe jullie zo een top 250-500 paraat hebben. Wát een gepuzzel. Maar ik ben er - as we speak - mee bezig!

Baggerman

• 10839 messages
  • 8277 votes

Als je er ooit eenmaal eentje hebt samengesteld, kun je deze lijst natuurlijk de volgende keer als basis gebruiken.

De mijne is af. Ik wil nog één film bekijken waarvan ik vermoed dat deze wel eens de lijst zou kunnen halen en daarna lever ik de lijst in bij Film Pegasus.

De oudste film uit mijn lijst is uit 1921, de jongste uit 2018. Zeven films zullen sowieso helaas de Top 1000 niet gaan halen omdat ik de enige stemmer daarop ben hier op MM.

Night's Watch

• 1212 messages
  • 1200 votes

Baggerman wrote:

Als je er ooit eenmaal eentje hebt samengesteld, kun je deze lijst natuurlijk de volgende keer als basis gebruiken.

Of deze keurig bijhouden

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

Baggerman wrote:

Ik maak 'm iedere editie opnieuw. Daarmee voorkom je ook dat lijstjes al te vastgeroest raken.

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

Film Pegasus wrote:

Nog een leuk weetje: van de vorige editie heb ik zelf op dit moment 666 films gezien.

Aan het einde van de vorige editie had ik er 446 gezien. Ik zit nu op 468.

Ben benieuwd op welk aantal ik kom bij deze editie en/of ik bij de volgende editie aan de 500 kom.

Fisico

• 10039 messages
  • 5398 votes

John Milton wrote:

Ja die mag wel iets hoger dan dat nog.

Die moét hoger! Voor Loveless heb ik destijds heel wat moeite moeten doen om hem in de zalen alsnog te kunnen zien. En spijt had ik allerminst, maar daar was ik gerust in.

In mijn lijstje alvast vrij hoog aangeschreven!

Fisico

• 10039 messages
  • 5398 votes

Ik bekijk elke dag wel (minstens) een filmpje sinds januari 2017. Niets herzien, want er ligt nog steeds zoveel moois op me te wachten en sowieso moeilijk omdat je er toch slechts een minimum aantal kán herzien op deze periode. Welke kies je dan?

Dan opteerde ik eerder voor een aantal ongeziene films die ik in mijn lijstje verwachtte.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Ik ben van 223 naar 301 gegaan, maar omdat ik de recente films (2017, 2018) wat aan me voorbij liet gaan, denk ik niet dat ik er veel op vooruit ga gaan.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Night's Watch wrote:

(quote)

Of deze keurig bijhouden

Dit inderdaad. Na elke (wijziging aan een) 8 of hoger werk ik hem gelijk even bij.

• 31144 messages
  • 5447 votes

Die voorlaatste is dat Mr. Nobody?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.