• 178.031 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.024 actors
  • 9.371.610 votes
Profile

MovieMeter top 1000 project - Editie 2019

Querelle

• 6548 messages
  • 4894 votes

ook op mijn lijst

Baggerman, ga hem zien!

ikkegoemikke

• 3449 messages
  • 4886 votes

Oei, ik vrees dat mijn lijst redelijk mainstream gaat zijn met weinig exotisch of ouder werk

Baggerman

• 10839 messages
  • 8280 votes

Dat maakt toch niets uit?

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

ikkegoemikke wrote:

Oei, ik vrees dat mijn lijst redelijk mainstream gaat zijn met weinig exotisch of ouder werk

Vind ik alleen maar een pluspunt. Het oude/exotische werk is meestal toch nergens legaal te zien.

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Je moet gewoon je eigen lijstje opmaken. Of dat nu oude klassiekers zijn, originele arthouse of modernere titels, maakt niet uit. Dat maakt net de mooie mix van de top 1.000.

gauke

• 9852 messages
  • 13069 votes

If Beale Street Could Talk

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Laat begonnen aan mijn lijst, maar op twee dagen tijd is de top 100 in excel af. Nu nog de overige 150 films, en dat zal uiteraard meer tijd kosten als ik zo precies mogelijk te werk wil gaan. Herinneringen aan een film vervagen nu eenmaal (net zoals dromen), en de verschillen per film worden kleiner en kleiner. De top 100 vind ik alvast vrij kwaliteitsvol. Ik ben benieuwd of ik tevreden zal zijn met mijn top 250, maar het wordt in ieder geval een mooiere lijst dan twee jaar geleden met veel verschuivingen en nieuwe films, ondanks dat ik dit jaar amper films gezien heb.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Ben erg benieuwd naar je inbreng, TornadoEF5. En til niet te zwaar aan zo’n projectje, het is voor de leuk. Een lijst is toch nooit klaar.

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

Ik weet toch nog niet of ik eraan toe ga komen/ de energie ga kunnen/willen opbrengen.

Ik had al wel m'n stemmen geëxporteerd, maar kreeg een compleet onoverzichtelijk csv-bestand met een hoop ongeordende data. Dat was twee jaar geleden volgens mij heel anders.

Vb: 459,"tt0103639","Aladdin","1992","","3.5","2016-11-28 22:20:21''

En dat dan letterlijk als één reeks, zonder kolommen.

In mijn lijsten van twee jaar terug had ik al vanaf het begin (de eerste export) een keurige ordening in gescheiden kolommen:

54288 tt1022603 (500) Days of Summer 2009 500 Days of Summer 4.5 2017-02-17 19:43:14

Hier lijkt het verschil te verwaarlozen, maar dat is in Excel wel anders.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Is er geen excelsommetje om “,”” te vertalen naar nieuwe kolom?

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Zwolle84 wrote:

Is er geen excelsommetje om “,”” te vertalen naar nieuwe kolom?

data import from text en dan op komma's klikken. Als het mij lukt terwijl ik nog nooit deftig met Excel heb gewerkt, lukt het jou ook wel. Het is heel eenvoudig. Welke excel heb je?

• 31148 messages
  • 5448 votes

Als het niet lukt, kan je dat ook zo doorsturen. In Excel kan je dat idd snel omzetten naar kolommen.

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

Gelukt

joachimt (crew films)

• 3796 messages
  • 9724 votes

Zwolle84 wrote:

(quote)

Vind ik alleen maar een pluspunt. Het oude/exotische werk is meestal toch nergens legaal te zien.

Ik ben nieuwsgierig: wat is op dit forum de norm voor "oud" en "exotisch"?

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

joachimt wrote:

(quote)

Ik ben nieuwsgierig: wat is op dit forum de norm voor "oud" en "exotisch"?

Oud is <1950-1960. Uiteraard zijn de meest bekende films wel legaal te zien, maar de onbekendere moeilijker

Exotischer zijn de Onderhond films die je dan via Aziatische importfilmwebsites koopt, maar soms ook lastig te vinden

joachimt (crew films)

• 3796 messages
  • 9724 votes

TornadoEF5 wrote:

Oud is <1950-1960.

Oh, gelukkig. Ik was al even bang dat "oud" hier hetzelfde betekent als "uit de 20e eeuw" ofzoiets.

Querelle

• 6548 messages
  • 4894 votes

Oud is <1919

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Querelle wrote:

Oud is <1919

Jammer dat vele films uit die tijd verloren zijn gegaan... Wie weet zat daar wel een meesterwerk tussen, al denk ik eerder dat het richting Charlie Chaplin filmgenre zou gegaan zijn. Nuja, echt oude films is voor mij nog niet echt nu. Na WOII films kan ik aan (Hitchcock, mss Sunset Blvd. etc.) , maar daarvoor minder.

Querelle

• 6548 messages
  • 4894 votes

TornadoEF5 wrote:

(quote)

Jammer dat vele films uit die tijd verloren zijn gegaan... Wie weet zat daar wel een meesterwerk tussen, al denk ik eerder dat het richting Charlie Chaplin filmgenre zou gegaan zijn.

Er is inderdaad veel verloren gegaan, maar het niveau van de filmkunst voor 1919 was wel wat beter en diverser dan je nu suggereert Gance, deMille, Griffith, Walsh, Bauer, Protazanov, Stiller, Pastrone en Guazzoni om maar een paar namen te noemen, en dan vergeet ik er nog een hoop.

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

De filmkunst is piepjong. Dat we silents 'oud' noemen komt ook gewoon omdat technologie een vreemd beestje is.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

tbouwh wrote:

De filmkunst is piepjong.

Ik ben jonger dan de filmkunst en voel me allesbehalve piepjong.

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

Maar jouw bredere referentiekader is dan ook niet de eeuwigheid

joachimt (crew films)

• 3796 messages
  • 9724 votes

tbouwh wrote:

Maar jouw bredere referentiekader is dan ook niet de eeuwigheid

Tja, als je zo begint, dan is de mensheid piepjong.

Fisico

• 10039 messages
  • 5398 votes

Voila, ik ben er door! Mailtje zonet naar Pegasus verzonden.

Het is een top 400 geworden bij mij met de kleine nuancering dat ik Star Wars IV, V en VI slechts als 1 film heb doorgegeven, net als de LOTR-trilogie.

• 31148 messages
  • 5448 votes

Fisico wrote:

Voila, ik ben er door! Mailtje zonet naar Pegasus verzonden.

Het is een top 400 geworden bij mij met de kleine nuancering dat ik Star Wars IV, V en VI slechts als 1 film heb doorgegeven, net als de LOTR-trilogie.

Je kan dat als 1 film beschouwen, maar in de top 1.000 komen die films wel apart te staan. Met als gevolg dat bij beide trilogieën er twee films zijn die ik nu geen punten kan geven.

Fisico

• 10039 messages
  • 5398 votes

Dat is dan ook het gevolg, ik wil dit anders wel nog toevoegen als alle anderen dat wel doen en dan maak ik er een top 404 van. Anders geeft het een vertekend beeld?

mjk87 (moderator films)

• 14514 messages
  • 4511 votes

ikkegoemikke wrote:

Niks mis mee.

Al was het toch een ongeschreven regel dat The Shawshank Redemption niet in je top 100 mag, dus zeker niet op 2? Mensen, help me even of ik dit goed had begrepen

• 31148 messages
  • 5448 votes

Fisico wrote:

Dat is dan ook het gevolg, ik wil dit anders wel nog toevoegen als alle anderen dat wel doen en dan maak ik er een top 404 van. Anders geeft het een vertekend beeld?

Je bent de enige die dat nu doet. Bij Star Wars heb ik zelfs niet altijd punten voor alle 3 films van de oude trilogie. En wie LotR nomineert neemt dan wel meestal alle drie de films, maar heel zeldzaam mooi achter elkaar. In je lijst staat nog een trilogie (zonder de verrassing hier te willen prijsgeven) met de drie films mooi onder elkaar. Ik kan dat voor die films ook doen, zodat je aan een top 404 komt.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.