• 177.985 movies
  • 12.204 shows
  • 33.973 seasons
  • 646.999 actors
  • 9.371.113 votes
Profile

MovieMeter top 1000 project - Editie 2019

Cikx

• 2120 messages
  • 1083 votes

chevy93 wrote:

Spring was zo mooi constant.

Zit me wel af te vragen... hoeveel Aziatische films komen er überhaupt nog? Is Hotaru no Haka de enige?

Perfect Blue moet ook nog komen!

Onderhond

• 87594 messages
  • 12837 votes

Nee hoor, die is al lang geweest.

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

295, inderdaad. Was het maar zo'n feest. Ik had die ook liever rond de 100 gehad

Cikx

• 2120 messages
  • 1083 votes

Oef jammer, de zoekterm Perfect Blue leverde niks op, maar hij staat er inderdaad onder de originele Japanse naam.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

The Matrix is ook wel een beetje Aziatisch, toch?

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

Zwolle84 wrote:

The Matrix is ook wel een beetje Aziatisch, toch?

Een Amerikaanse film met Amerikaanse acteurs van een Amerikaanse regisseur.... Tenzij je de inspiratie bedoelt van Ghost in the shell...

• 31144 messages
  • 5447 votes

Nog een blokje gedeeld. Ben er even tussenuit naar de zomerbar achter de hoek.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12837 votes

Woo-ping Yuen als action director/choreographer natuurlijk, maar als de editor en acteurs niet meewillen kan hij ook geen wonderen verrichten.

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

Icm lijst bij.

TDK is niet 1, horizons

Blij dat American Honey (mijn #2) weer iets gestegen is, jammer dat Grave of the Fireflies een paar plekjes daalt. Win some, loose some?

Cikx

• 2120 messages
  • 1083 votes

#2? Wist niet dat die film zo'n indruk op je gemaakt had.

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

Ik eerst ook niet.

Bleef hangen... Herzien... Bleef nog meer hangen.... en bleef stijgen...! Een beetje als mijn nummer 1 Paris, Texas, eigenlijk. En ze hebben beide iets dat ik niet uit kan leggen, iets dat de 'ziel' raakt.

Al geloof ik daar niet zo in, maar je snapt wat ik bedoel.

SimonSav

• 337 messages
  • 3414 votes

Ik dacht bij American Honey vorige editie nog dat hij hoog binnen kwam door de hype, maar stijgt nu zelfs door dus.. Was er zelf niet kapot van trouwens.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Ex Machina allejezus… Die gaat hoog eindigen.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

The Dark Knight had ook wel in mijn top 250 gemogen eigenlijk achteraf gezien. Ik ben geen Nolan liefhebber, maar het is wel een goede film.

horizons

• 5687 messages
  • 2402 votes

John Milton wrote:

Ik eerst ook niet.

Bleef hangen... Herzien... Bleef nog meer hangen.... en bleef stijgen...! Een beetje als mijn nummer 1 Paris, Texas, eigenlijk. En ze hebben beide iets dat ik niet uit kan leggen, iets dat de 'ziel' raakt.

Al geloof ik daar niet zo in, maar je snapt wat ik bedoel.

ja, ik snap wat je bedoelt. Dat heb ik met the Fountain. Begon als een zeven maar er was 'iets' waardoor ik nog een keer keek en nog een keer een elke keer steeg de waardering.

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

American Honey haar speelduur houdt mij zo tegen...toch maar een keer aan beginnen...

maxcomthrilla

• 15578 messages
  • 2842 votes

Elephant strijdt ook nog steeds mee om de prijzen.

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Macmanus wrote:

American Honey haar speelduur houdt mij zo tegen...toch maar een keer aan beginnen...

Zeker doen. Ga je geen spijt van krijgen.

• 31144 messages
  • 5447 votes

Ik ben terug van de zomerbar met een nieuw blokje.

• 31144 messages
  • 5447 votes

Met oa Leonardo 'please give me an Oscar' DiCaprio in The Revenant. Niet bepaald de film waar hij dat beeldje dan uiteindelijk had moeten winnen...

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

Het was je gegund, en ICM is bij.

Het verlies van Casablanca is beperkt, en ik ben blij dat Before Sunrise nog iets is gestegen. Jagten, The Revenant en Interstellar kon ik alledrie zeker wel waarderen, en ik had die eerste 2 ook genomineerd ergens in de 300 range.

Ik heb nu een paar keer gehad dat films die ik zelf genomineerd heb, véél hoger staan dan waar ik ze zelf had. De verleiding lonkt dan toch een beetje om titels die je zelf op plekje 300 zou plaatsen dan de volgende keer maar weg te laten, omdat je ze in de eindlijst liever wat lager dan plek 50 hebt en je weet dat anderen er toch wel op stemmen. Je kunt dan denken 'ik geef die punten aan een onbekendere film'.

Zijn er mensen die zo tactisch hebben gedacht en gestemd?

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Hoop ik niet.

• 31144 messages
  • 5447 votes

Ik hoop dat iedereen gewoon zijn favoriete lijst heeft opgemaakt, zonder tactisch te werk gegaan in de hoop films hoger of lager te laten eindigen.

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

Ome henk wrote:

De Noorderlingen komt nog wel denk ik, Ludo92!

Ik betwijfel het, maar ik heb De Noorderlingen (1992) wel net gekeken. En daar zat een shot in Film Pegasus, passend bij welke je voor The Pianist en The Grand Budapest Hotel had uitgezocht. Jammer dat hij niet hoog genoeg geëindigd is, had er mooi bij gepast, niet?

https://i.imgur.com/kyer8fi.jpg

https://i.imgur.com/vlyW21Y.jpg

http://i68.tinypic.com/2u8e91t.jpg

SimonSav

• 337 messages
  • 3414 votes

John Milton wrote:

Zijn er mensen die zo tactisch hebben gedacht en gestemd?

Totáál niet.

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

Ik ook niet hoor. De gedachte kwam gewoon even bij me op, maar het lijkt mij ook niet wenselijk.

• 31144 messages
  • 5447 votes

Een nieuw blokje met het prachtige Neon Demon. Ik vraag me nu af waarom ik die 'maar' op 139 heb gezet in mijn lijst.

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

Ik vraag me dat net af bij Elephant. 206? Zuinige John Milton Dat ik die hoger heb staan dan TND is een foutje.

Blij dat No Country gestegen is. One Flew niet te ver gezakt, ook goed. Ex Machina moet ik nog eens herzien (heb hem op 4*), maar ik verwacht niet dat hij hoog in mijn lijst zal komen.

En uiteraard is de ICM lijst bij. (765)

MRDammann

• 661 messages
  • 3560 votes

Nog even over Call Me By Your Name. Mooie prestatie, bij kwam hij nieuw binnen op 4. In de vier keer dat ik hem vorig jaar zag sloop hij langzaam maar zeker mijn top 10 binnen. Kan misschien wel een toekomstige nummer 1 worden. Blij dat hij (waarschijnlijk) de hoogste binnenkomer is. Ik zou niet weten welke andere film daar voor in aanmerking komt.

Verder is het ook genoten met prachtige films en de daarbij horende stills. Maar ook erg blij met de behoorlijke stijging van Jagten en Interstellar. Prachtfilms!

Brave-Neo

• 607 messages
  • 1826 votes

Heel blij met de stijging van Prisoners en The Revenant… deze top 100 wordt voor mij beter dan die van 2017 denk ik. Wat films als American Honey en Spring Breakers zo hoog doen snap ik dan weer niet....

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.