- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter top 1000 project - Editie 2019
MovieMeter top 1000 project - Editie 2019
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Ik hoop dat Zwolle84 dat niet weet.
Ik weet zelfs al dat we een nieuwe nummer 1 hebben. 
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Geef de fans van Tree of Life nog wat meer hoop. 
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Ik zie het ook nog wel gebeuren dat door een verschoven komma'tje La Vie d'Adèle opeens op 1 staat.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Best een lekker rijtje films dat laatste blokje. Mijn liefde voor Kill Bill: Vol. 2 is wel weg.....
DVD-T
-
- 15565 messages
- 3123 votes
Haat is misschien een wat overdreven reactie
. Ik weet niet wat het is met Good Will Hunting. Iets van deze film wekt een bepaald gevoel in mij. En dat is meer irritatie dan dat ik het goed vind. Op een of andere manier kan ik deze film gewoon niet uitstaan. Dat begint al met Matt Damon. Een acteur waar ik helemaal niets mee heb. Robin Williams doet het aardig. De film moet het vooral hebben van het verhaal en de dialogen. Daar kon ik ook niets mee. Kwam op mij totaal niet naturel over. Vooral geforceerd. De NSA scene is daar een goed voorbeeld van.
MovieMind
-
- 6943 messages
- 0 votes
Lekkere binnenkomst van Three Billboards Outside Ebbing, Missouri. 
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12839 votes
Beetje saaie degelijkheid in de laatste paar blokjes.
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
Paar dagen terug nog Le Conseguenze dell'Amore herkeken. Ik verwachtte een (grote) stijging, maar mijn 3,5* blijft staan. Het middenstuk boeit me te weinig. Wel een prachtige soundtrack.
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
Voor de liefhebbers van Tarkovsky trouwens, in september komt de hele reeks in Lab111 (Amsterdam) naar het grote scherm: Transcending Time: The Films Of Andrei Tarkovsky – LAB111
SimonSav
-
- 337 messages
- 3414 votes
Cloverfield bereikt zijn hoogste positie ooit

Onderhond
-
- 87594 messages
- 12839 votes
Ik zie geen animatie? Enkel een tekenfilmpje.
DVD-T
-
- 15565 messages
- 3123 votes
Laatst Manchester by the Sea gezien. Erg fijne film. Eentje die bij herziening wel wat zou kunnen stijgen. Jammer van de daling in positie van enkele van mijn favorieten. Wel een mooie opmars van Zodiac 
Blade Runner 2049 staat aankomende week op het programma. Ik denk dat die 160+ minuten wel een hele kluif gaat worden.
Lijst is bij
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Dit lees ik als: 'Ik zie geen tekenfilmpje? Enkel een tekenfilmpje.'
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Deze animatie vind ik wel goed, OH.
Animaties laat je links liggen, maar een tekenfilm op kindermaat vind je dan wel goed? Rare jongens die romeinen... 
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12839 votes
Dan lees je niet goed 
Brave-Neo
-
- 607 messages
- 1826 votes
Laatst Manchester by the Sea gezien. Erg fijne film. Eentje die bij herziening wel wat zou kunnen stijgen. Jammer van de daling in positie van enkele van mijn favorieten. Wel een mooie opmars van Zodiac 
Blade Runner 2049 staat aankomende week op het programma. Ik denk dat die 160+ minuten wel een hele kluif gaat worden.
Lijst is bij
Die 160+ minuten zijn voorbij voordat je het weet.... en zet ook vooral het geluid flink hoog!
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Straks nog 1 blokje zodat we morgen met de top 100 kunnen beginnen. Dan komen de films per 5 om het spannend te houden. 
Cosoco
-
- 10908 messages
- 5185 votes
Still van Inland Empire. 
Blue Velvet lager dan ooit, maar wel voor het eerst in mijn lijst na herziening op 35mm eerder dit jaar. Was verbaasd over hoe veel van Twin Peaks er al in zit.
MovieMind
-
- 6943 messages
- 0 votes
Veel van mijn favorieten zijn aan het stijgen, ben benieuwd wat er gaat veranderen in de top. 
MovieMind
-
- 6943 messages
- 0 votes
DVD-T
-
- 15565 messages
- 3123 votes
Haha. Dank voor de tip. Zullen de buren blij mee zijn 
madmadder
-
- 371 messages
- 3054 votes
Mijn nr. 1 is langsgekomen. Mooi plekje zo, kon me van de vorige edities niet herinneren dat-ie zo hoog stond. Zou leuk zijn als mijn nr. 2 er nu eens met de winst vandoor zou gaan, maar 2001: A Space Oddyssey heb ik zelf ook hoog staan dus dat zou ik ook prima vinden. Of The Tree of Life, zou ook fijn zijn. Eigenlijk vind ik alles wel prima. 
Ome henk
-
- 30 messages
- 0 votes
De Noorderlingen komt nog wel denk ik, Ludo92.
Raar dat Brimstone er niet in stond in 2017 (ben fan van Martin Koolhoven sinds die film, hopelijk komt er snel meer), wat hadden de mensen die toen een lijstje inleverden een slechte smaak zeg (geintje).
Steeds meer films uit mijn lijst komen voorbij, misschien haal ik de 100 nog.
Ik trek wel een beetje de schuld op me dat Avatar zo hoog staat, die hoort echt niet op 36 te staan. Sorry allemaal!
horizons
-
- 5687 messages
- 2404 votes
Best wel aantal films uit de top 100 geduikeld. Apart om te zien dat de meeste star wars films best goed stegen en Empire strikes back juist iets daalt.
Mat_
-
- 737 messages
- 1335 votes
Mooi dat Cloverfield blijft stijgen. Mag wel in de top-100 staan. De laatste blokjes zowat een kwart van mijn top-100 gepasseerd. Before sunset stond wel erg hoog vorige keer.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Mooi dat The Exorcist en Jaws zijn gestegen. Sommige oudjes doen het wel goed. Before Sunset, There Will Be Blood en Lost in Translation krijgen wel klappen zeg. Jammer.