• 178.075 movies
  • 12.209 shows
  • 33.979 seasons
  • 647.065 actors
  • 9.371.852 votes
Profile

MovieMeter top 1000 project - Editie 2019

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

De bekende films komen er nu aan, maar toch mooi om een film als Brimstone er nog tussen te zien staan. Ik heb hem ook 4* gegeven, maar het is geen film die ik voor m'n lol nog eens ga opzetten. Mooi dat Metropolis zo gestegen is, en hetzelfde geldt voor Double Indemnity. Metropolis en Seven Samurai moet ik nog steeds zien, maar voor de volgende top 1000 gaat dat wel gebeuren. Victoria is één van de films die echt op het laatste moment is gesneuveld. Had er misschien wel in mogen staan, maar ja...

ps. Ik had nog nooit van 5 Centimeters per Second gehoord, maar dat is een film die mij wel moet liggen. Gaat op de steeds groter wordende kijklijst.

SimonSav

• 337 messages
  • 3414 votes

Mooi Italo getint rijtje zeg. Nostalghia, Cinema Paradiso

Fellini daarentegen gaat nooit mijn beste vriend worden

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Films van Tarkovsky kijken is een project van de lange adem bij mij. Probeer me er de hele tijd toe te zetten om een film van hem op te zetten, maar dan wordt het toch steeds wat anders. Tijd en opperste concentratie zijn bij zijn films wel broodnodig volgens mij. Ik zal ooit wel eens beginnen met Stalker...

Warp

• 963 messages
  • 3046 votes

Ik had precies hetzelfde, moest er echt het juiste moment voor uitkiezen. Met veel verwachtingen Stalker ingegaan maar het geniale zag ik er helaas niet in. Wellicht een herziening ooit of eens solyaris proberen, lees dat die ietwat toegankelijker is.

SimonSav

• 337 messages
  • 3414 votes

IH88 wrote:

Films van Tarkovsky kijken is een project van de lange adem bij mij. Probeer me er de hele tijd toe te zetten om een film van hem op te zetten, maar dan wordt het toch steeds wat anders. Tijd en opperste concentratie zijn bij zijn films wel broodnodig volgens mij. Ik zal ooit wel eens beginnen met Stalker...

Ik weet niet hoe dat in Nederland zit, maar hier in Vlaanderen draaien ze af en toe wel eens een Tarkovaky in de bios. Afgelopen maanden eerst Stalker en vorige maand nog Solyaris. Misschien is dat een ideetje voor je, bios kun je je ook makkelijker concentreren op dat soort "uitdagerende" films vind ik zelf altijd.

Brave-Neo

• 607 messages
  • 1827 votes

IH88 wrote:

De bekende films komen er nu aan, maar toch mooi om een film als Brimstone er nog tussen te zien staan.

Ik hoop dan maar dat John Wick: Chapter 2 (2017) - MovieMeter.nl inmiddels ook een bekende film is voor velen hier zodat we die ook nog lang zien komen!

horizons

• 5688 messages
  • 2406 votes

SimonSav wrote:

(quote)

Ik weet niet hoe dat in Nederland zit, maar hier in Vlaanderen draaien ze af en toe wel eens een Tarkovaky in de bios. Afgelopen maanden eerst Stalker en vorige maand nog Solyaris. Misschien is dat een ideetje voor je, bios kun je je ook makkelijker concentreren op dat soort "uitdagerende" films vind ik zelf altijd.

Meh, heb ooit drie dagen achter elkaar de drie verschillende Solyaris films gekeken. Die van Tarkovaky was de minste...

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

horizons wrote:

(quote)

Meh, heb ooit drie dagen achter elkaar de drie verschillende Solyaris films gekeken. Die van Tarkovaky was de minste...

Misschien ga ik dat ook maar doen. Glas Wodka inschenken, grote sigaar erbij en drie Tarkovsky films achter elkaar kijken. Verspreid over drie dagen.

maxcomthrilla

• 15578 messages
  • 2842 votes

MovieMind wrote:

Ik begin me zorgen te maken of sommige gebruikers hun trauma's kunnen verwerken na deze top1000.

Is er nog wat nazorg voor wie het nodig heeft, Film Pegasus?

Haha, zorgen is een groot woord.

Ter nuancering; de Top 250 die wij nu krijgen vind ik al vele malen mooier/unieker dan die op MM of IMDB.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Kijk, daar hebben we BR 2049. Voor mij echt een meesterwerk.

Brave-Neo

• 607 messages
  • 1827 votes

IH88 wrote:

Kijk, daar hebben we BR 2049. Voor mij echt een meesterwerk.

Ik had dit meesterwerk eigenlijk al wel in de top 100 verwacht; misschien zelfs top 50....

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Brave-Neo wrote:

(quote)

Ik had dit meesterwerk eigenlijk al wel in de top 100 verwacht; misschien zelfs top 50....

Ik zonder overdrijven in de top 10.

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Dan hadden jullie de film hoger in jullie lijst moeten zetten.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Was een verwachting hè. Geen wens.

Brave-Neo

• 607 messages
  • 1827 votes

Film Pegasus wrote:

Dan hadden jullie de film hoger in jullie lijst moeten zetten.

Of ( veel ) meer deelnemers hadden hem ook in hun lijst moeten zetten!

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Ik moet die nog zien.

horizons

• 5688 messages
  • 2406 votes

Idem

Brave-Neo

• 607 messages
  • 1827 votes

Ben ik even blij dat ik hem in Imax 3D heb gezien dan... Daarop moeten jullie nog 23 jaar lang wachten!!

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Brimstone? Naja zal wel wat Chauvinisme zijn.

horizons

• 5688 messages
  • 2406 votes

Gewoon steengoede film. Nederlandse films starten bij normaliter op -1.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Zwolle84 wrote:

(quote)

Ik zonder overdrijven in de top 10.

Zullen we dan eerst het originele meesterwerk doen? Echt.....

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Ramon K wrote:

(quote)

Zullen we dan eerst het originele meesterwerk doen? Echt.....

Want dit is de editie van de top 1.000 waarin de oudjes het massaal winnen van de nieuwkomers?

En voor de zekerheid nogmaals: het was mijn verwachting, niet mijn wens. Ik had verwacht dat hij het nóg beter zou doen met dit deelnemersveld. In mijn lijst staat het origineel fors hoger dan 2049.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Zwolle84 wrote:

(quote)

Want dit is de editie van de top 1.000 waarin de oudjes het massaal winnen van de nieuwkomers?

En voor de zekerheid nogmaals: het was mijn verwachting, niet mijn wens. Ik had verwacht dat hij het nóg beter zou doen met dit deelnemersveld. In mijn lijst staat het origineel fors hoger dan 2049.

Okay. Duidelijk. Maar Scott's Blade Runner (1982) gaat dus geen notering halen in een toplijst met 1000 plaatsen? Briljant!

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Ramon K wrote:

(quote)

Okay. Duidelijk. Maar Scott's Blade Runner (1982) gaat dus geen notering halen in een toplijst met 1000 plaatsen? Briljant!

Misschien kun je even iets meer focussen op lezen en iets minder op sarcastische sneren uitdelen?

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Warp wrote:

Wellicht een herziening ooit of eens solyaris proberen, lees dat die ietwat toegankelijker is.

Laat me je bij deze uit die droom helpen.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Zwolle84 wrote:

(quote)

Misschien kun je even iets meer focussen op lezen en iets minder op sarcastische sneren uitdelen?

Dus die komt nog wel?

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Ik hoop dat Zwolle84 dat niet weet.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Ramon K wrote:

(quote)

Dus die komt nog wel?

Tuurlijk komt Blade Runner nog. Ik heb het overigens geen enkele keer gehad over de eindnotering daarvan.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Oef! Gelukkig maar!

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.