- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter top 1000 project - Editie 2019
MovieMeter top 1000 project - Editie 2019
MovieMind
-
- 6943 messages
- 0 votes
Mainstream filmpje kijken is niks,..

, ik ga er overigens van uit dat je mijn opmerking niet als fanboy gejengel beschouwde.Maar toch ter verdediging van dat 'fanboy gejengel', ik begrijp wel dat sommige gebruikers in de verdediging schieten als één of telkens weer één van hun geliefde films word afgekraakt.
En dan met name hoe en door wie en waarom?
Nou hoort dat ook wel een beetje bij dit topic en vind het ook wel vermakelijk, maar ook geregeld onnodig.
Ben wel benieuwd hoe vol je bingokaart is met opmerkingen van de "echte filmkenners" die (in hun ogen) "minderwaardige" films afkeuren? Of heb je daar al bingo? 
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Is ook een kwestie van een beetje huid ontwikkelen en appreciëren dat iemand andere dingen waardeert dan jij, of er heel anders tegenaan kijkt wanneer een van die bepaalde dingen goed of slecht is. Zo houden OH en ik beiden van mooie cinematografie, maar hebben daar regelmatig heel andere ideeën bij. Wanneer is het mooi, of oninteressant? Waarom is nou net dat shot zo prachtig, of zowat alles shots in die hele film? Het is zo subjectief dat het eigenlijk niet aanstootgevend zou moeten zijn dat iemand er anders over denkt.
Zodra je er vrede mee hebt dat je het daar niet over eens hoeft te zijn, deren 0,5* waarderingen of kritische opmerkingen niet meer. Sterker nog...Soms best vermakelijk!
BBarbie
-
- 12893 messages
- 7675 votes
Ben wel benieuwd hoe vol je bingokaart is met opmerkingen van de "echte filmkenners" die (in hun ogen) "minderwaardige" films afkeuren?
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Ik vermoed dat het niet zozeer de scores zijn, dan wel de manier waarop het wordt gebracht, de woordkeuzes etc. Ik vind dat prikkelen/uitdagen vaak wel grappig en zou er niet snel aanstoot aan nemen. Verbaasd reageren dat er reacties komen óp je geprikkel is wel een beetje apart natuurlijk.
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8280 votes
Ik begin me zorgen te maken of sommige gebruikers hun trauma's kunnen verwerken na deze top1000. 
Is er nog wat nazorg voor wie het nodig heeft, Film Pegasus?
Ik denk dat een groot aantal users zich hier afmeldt en zich inschrijft bij Filmsnob.nl?
Zelf ga ik een Marvelmarathon houden om te kijken of mijn vooroordelen daarover kloppen...
Voor de Malick-groupies: ik blijk toch een film van hem te hebben kunnen waarderen. Badlands had ik met een 4* beloond. Was eigenlijk vergeten dat die van hem was.
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Ik vermoed dat het niet zozeer de scores zijn, dan wel de manier waarop het wordt gebracht, de woordkeuzes etc. Ik vind dat prikkelen/uitdagen vaak wel grappig en zou er niet snel aanstoot aan nemen. Verbaasd reageren dat er reacties komen óp je geprikkel is wel een beetje apart natuurlijk.
MovieMind
-
- 6943 messages
- 0 votes
Wie zijn dat, de "echte filmkenners"? Hebben die een certificaat of een diploma of zoiets?
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Valt me op dat Warp vaak op dezelfde films stemt als ik. Nu en dan ontgoocheld, dan weer eens blij als ik een film zie voorbijkomen. Gemengd gevoel bij deze editie. Ik ga zeker die van 2017 blijven gebruiken voor tips, maar deze ook.
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Wat dat betreft zegt zo'n opmerking 'Avatar hoger dan Citizen Kane: dat is toch zo'n beetje als Dan Brown die hoger staat dan Shakespeare.' die op de vorige pagina meerdere likes kreeg ook best veel.
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Guilty as charged.
Maar ik vind Avatar gewoon te hoog staan. T2 of Alien(s) kan ik prima mee leven. Het is niet dat ik hier met cognac en een sigaar alle low brow cinema af wens te serveren ten gunste van De Echte Kunst. 
Heb behoorlijk respect voor Cameron.
Ludo92
-
- 81 messages
- 29 votes
Na 2015 en 2017 mee te hebben gedaan onder de naam Lv92, en me te hebben uitgeschreven
in een onbegrijpelijke dwaze roes eind 2017, typ ik nu mijn eerste bericht met dit account.
Bedankt Film Pegasus.
Het is mooi dat het aantal deelnemers weer is gegroeid en ook jammer dat enkelen mensen die hier al lang actief zijn niet meedoen. Elke editie verandert de lijst, maar vind het wel wat ietwat ingrijpender dit keer omdat de drempel wat lager lijkt te liggen om mee te doen dan voorheen.
Ik deed in 2013 niet mee omdat veel films (Top 250) inwisselbaar waren
en in 2015 was het laatste kwart van mijn lijst twijfelachtig.
Pas deze editie voelt het echt als een lijst met favorieten.
Wat mij betreft zit 'm daar het probleem een beetje bij dit initiatief, dat mensen meer dan alleen hun favorieten selecteren voor een lijst, met als gevolg dat het niet de beste afspiegeling meer is.
Enfin.
Er zijn me ook wat dingen opgevallen in deze editie w.b. mijn favorieten. (c.a. 100/250 in top 1000)
Meevallers:
- Erg blij en verrast dat films als Querelle, Il Posto, Angst en The Brown Bunny voor het eerst de lijst halen,
juist nu veel doorsnee bioscoopfilms meer terrein winnen.
- Recente favorieten Florida Project en Beoning komen zoals verwacht hoog binnen.
- Fijn dat jaren '70 werk als Welt am Draht en Der Amerikanische Freund stabiel in de lijst blijft staan.
Tegenvallers:
- Door een breder deelnemersveld verdwijnen Point Blank en Alice in den Städten weer uit de lijst na 2017.
- Had gehoopt op Kes, Rumble Fish of De Noorderlingen, die allen de lijst eerder haalden.
- Hannah and Her Sisters, Stranger Than Paradise, Johnny Guitar, The Life Aquatic with Steve Zissou
en Dom za Vesanje zijn eindelijk gesneuveld na 3 edities in de top 1000.
Opmerkelijk:
- Nog nooit de lijst gehaald: Thief, Life Is Sweet en Sorcerer, toch films die vrij breed geliefd zijn.
En tenslotte verdient iedereen die Jeanne Dielman.. in de lijst heeft staan een dikke smakkerd. 
Alastor
-
- 2634 messages
- 3018 votes
Angst (1983) en The Brown Bunny (2003) probeer ik al vier edities in de lijst te krijgen. Datzelfde geldt voor Le Bonheur (1965). Zeer tof dat deze het eindelijk halen. Ook goed om te zien dat Papurika (2006) terug is van weggeweest. 
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12839 votes
En dan met name hoe en door wie en waarom?
Nou hoort dat ook wel een beetje bij dit topic en vind het ook wel vermakelijk, maar ook geregeld onnodig.
Ik had het niet specifiek over dit topic, gewoon reviews bij de film zelf 
MovieMind
-
- 6943 messages
- 0 votes
Wat dat betreft zegt zo'n opmerking 'Avatar hoger dan Citizen Kane: dat is toch zo'n beetje als Dan Brown die hoger staat dan Shakespeare.' die op de vorige pagina meerdere likes kreeg ook best veel.
Dat vind ik vaak onnodig en waarom zou je dat willen doen, wees positief over je eigen inbreng en films die je wel fantastisch vind, dat zou zo'n topic mijn inziens veel leuker en uitnodigender maken.
We zijn allemaal filmliefhebbers toch? 
MovieMind
-
- 6943 messages
- 0 votes
Ik had het niet specifiek over dit topic, gewoon reviews bij de film zelf
MovieMind
-
- 6943 messages
- 0 votes
Merkte een klein schoonheidsfoutje (207 ipv 2017) bij Seppuku (1962) op, Film Pegasus.
(niets om over wakker te liggen, maar het viel me op)
Mijn nummer 8 overigens, en had van mij wel hoger in de lijst mogen staan.
Aandachtig van genoten en buitengewoon goede film! 
Stoux
-
- 84 messages
- 643 votes
Merkte een klein schoonheidsfoutje
Het valt me nu op omdat ik het eerder had gezien, maar Ludo 92 verdient nog een tag i.v.m. zijn nummer 1 Film Pegasus
horizons
-
- 5687 messages
- 2404 votes
Stond Brimstone in 2017 niet in de lijst? Noodles. Verdiend natuurlijk. 
SimonSav
-
- 337 messages
- 3414 votes
Victoria
Maar Brimstone, wtf. Vond ik heel weinig aan tbh. Wist niet dat die zo populair was.
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Ook wel verrast door Brimstone, maar het is een Nederlandse productie.
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Boyhood op 40, John Milton? Was dat niet eerst je nummer 1?
- Hoop pareltjes verder op een mooie plek, maar die ik stiekem nóg hoger had verwacht.
- Brimstone was ik compleet vergeten als nieuwkomer, maar voelt logisch dat hij zo hoog staat.
- Confessions wil ik graag zien.
- Grappig dat zoveel oud spul zo hard daalt, maar een film uit fucking 1927 ruim 100 plekken stijgt. Bij mij staat hij ook op een 8, maar vraagt hij om een herziening.
- Victoria: leuk!
- The Usual Suspects: wéér zo'n mwahzesje.
Brave-Neo
-
- 607 messages
- 1826 votes
Erg jammer dat (1954)]199. Shichinin no Samurai [Seven Samurai] (1954) zo veel is gedaald.... Aan mij lag het niet want sinds ik deze film in 2017 of 2018 heb gekocht ( engels ondertiteld met muziek intermezzo in het midden van de film ) en een paar keer heb gezien is deze gestegen van 150 in 2017 naar 86 in 2019.
scorsese
-
- 13162 messages
- 11074 votes
Oei. Een van mn favoriete films vergeten toe te voegen aan mijn lijstje. Ik zag m voorbij komen in de uitslag op plek 253 (25th Hour (2002). Slecht, slecht, slecht.
Querelle
-
- 6548 messages
- 4894 votes
De enige hutspot western verdient toch wel een plekje in deze lijst? Ik vond hem een beetje aan de trage kant en nog een beetje te voorzichtig. Maar slecht was ie niet.
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Het regent achten die niet in mijn lijst staan. Toch maar eens wat vaart zetten achter die herzieningen.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Oei. Een van mn favoriete films vergeten toe te voegen aan mijn lijstje. Ik zag m voorbij komen in de uitslag op plek 253 (25th Hour (2002). Slecht, slecht, slecht.
Foei.