• 178.031 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.003 actors
  • 9.371.404 votes
Profile

MovieMeter top 1000 project - Editie 2019

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

Zeker? Ik dacht juist koppie erbij, en risico dat ze in slaap valt minimaliseren. Miss Milton is docent en die wil soms nog wel eens kort na negen 's avonds uur in slaap vallen als het een zware week was. En het maakt niet uit hoe goed het is, als de koek op is, valt ze tijdens de laatste aflevering van een serie in slaap. En nee, boos worden helpt niet (en is niet zo aardig)

Ik probeer de dingen die ik echt al heel lang, hoognodig moet zien dus soms in het weekend overdag te kijken.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Een top 250 van Miss Milton zit er voorlopig dan ook niet in, denk ik? Zou ik wel benieuwd naar zijn!

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Hitchcock doet het niet zo heel goed deze editie. Rear Window stond ooit nog op nr 8!

aerodynamic

• 51 messages
  • 2276 votes

Zo aanwezig als op Musicmeter ben ik hier niet (net als bij films: ik kijk liever en hou m'n mond), maar ondertussen wil ik wel graag mijn complimenten geven aan Film Pegasus, en zoals altijd met dit soort lijsten kan ik mezelf achteraf voor de kop slaan: hoezo vergeet ik gewoon beide Kill Bill films en Reservoir Dogs torenhoog in mijn eigen lijst te zetten?! Ik zie wel meer films die hoger of lager hadden moeten staan of die ik compleet vergeten ben (The Grand Budapest Hotel bijvoorbeeld). Part of the deal denk ik dan maar en ongetwijfeld herkenbaar voor velen

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

Lijst bij (745)

Dat viel mij ook op idd, de Hitchcock daling. Nu had ik Rear Window zelf wel genomineerd, maar ook niet heel hoog, weet even zo snel niet of ik hem de vorige keer hoger had.

Zwolle84 wrote:

Een top 250 van Miss Milton zit er voorlopig dan ook niet in, denk ik? Zou ik wel benieuwd naar zijn!

Ik heb het gevraagd, maar ik kreeg een 'ach, lief kneusje' blik, gevolgd door een resolute nee. Ze vindt de jaarlijkse top 20 die ik haar vraag al een vreselijke opgave à la Sophie's Choice, dat zal er iets mee te maken hebben...

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

John Milton wrote:

Ze vindt de jaarlijkse top 20 die ik haar vraag al een vreselijke opgave à la Sophie's Choice, dat zal er iets mee te maken hebben...

En als je haar nou uitlegt dat ze die top 20 elk jaar automatisch kan genereren uit de top 250 die ze wekelijks bijhoudt? Ook niet zeker?

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Mooi dat Der Untergang en Inglourious Basterds zijn gestegen! The Grand Budapest Hotel ook, en zo te zien ook een favoriet van veel mensen.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

Mooi dat Spirited Away niet de hoogste Ghibli is

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

En we zijn het weer eens volledig eens. Blijven leuke momenten.

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

John Milton wrote:

Zeker? Ik dacht juist koppie erbij, en risico dat ze in slaap valt minimaliseren. Miss Milton is docent en die wil soms nog wel eens kort na negen 's avonds uur in slaap vallen als het een zware week was. En het maakt niet uit hoe goed het is, als de koek op is, valt ze tijdens de laatste aflevering van een serie in slaap. En nee, boos worden helpt niet (en is niet zo aardig)

Ik probeer de dingen die ik echt al heel lang, hoognodig moet zien dus soms in het weekend overdag te kijken.

Nou ja, het is een complexe film, maar ook een film als een koortsdroom die me in een soort roes bracht. Mede omdat het na tienen was. Als dat 's middags in een donkere ruimte ook lukt, prima natuurlijk.

madmadder

• 371 messages
  • 3054 votes

Inland Empire werkt voor mij ook altijd het best in het donker. En met een lichte kater.

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

tbouwh wrote:

Nou ja, het is een complexe film, maar ook een film als een koortsdroom die me in een soort roes bracht. Mede omdat het na tienen was. Als dat 's middags in een donkere ruimte ook lukt, prima natuurlijk.

Jup, wij hebben lamellen voor het raam en rolgordijnen voor de balkondeur, dus kan vrij duister overdag. Gezellig is het niet, maar je kunt het een beetje finetunen dat er nog net wat licht doorheen komt.
madmadder wrote:

Inland Empire werkt voor mij ook altijd het best in het donker. En met een lichte kater.

Dan had ik hem vanmorgen moeten kijken eigenlijk, met gordijnen dicht.

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

Der Untergang, over goede oorlogsfilms gesproken. Onbegrijpelijk dat Bruno Ganz geen Oscar gekregen heeft voor zijn acteerprestatie. Eén van de beste acteerprestatie uit de filmgeschiedenis.

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

madmadder wrote:

En, om eerlijk te zijn, ook het beste als je die alleen kijkt.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

En ook zeker Rabbits eens als losstaande film bekijken.

madmadder

• 371 messages
  • 3054 votes

Hmm, ik heb de film juist heel vaak met vrienden gekeken. Het was een beetje vaste prik om de dag nadat we waren uit geweest samen David Lynch te kijken en deze film is ook veelvuldig aan bod gekomen omdat het onze favoriet was. Veel van die viewings zijn me bijgebleven. Een keer was het zelfs zo erg dat we niet meer naar huis durfden te fietsen en maar met z'n allen bij een vriend bleven slapen haha.

Inmiddels een keer of 25 gezien en ik vind het nog steeds de engste en naarste film die ik ken. Heerlijk om je af en toe onder te dompelen in die duistere wereld van Inland Empire.

Badalamenti

• 23135 messages
  • 3565 votes

is Inherent Vice (2014) ook uit de lijst gesukkeld ?

madmadder

• 371 messages
  • 3054 votes

Ben bang van wel.

leatherhead

• 3556 messages
  • 1813 votes

Die hard liefhebbers van Inland Empire zouden misschien ook eens More Things That Happened kunnen proberen. In feite gewoon een collectie van deleted scenes uit Inland Empire, maar zelfs de wegwerpsels van Lynch zijn soms al goud waard.

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

ICM Lijst bij.

Vertigo gedaald, en onder Prisoners

Villeneuve gaat lekker. En wat een enorme stijging voor Django.

Ik sta op exact 750 gezien, met nog 60 titels te gaan. Als ik er daar 3 van gezien heb, verbeter ik mijn score van de 2017 lijst.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

The Neon Demon houdt dus ook minimaal stand nadat het vorige editie de hoogste nieuwe binnenkomer was.

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

Spring was zo mooi constant.

Zit me wel af te vragen... hoeveel Aziatische films komen er überhaupt nog? Is Hotaru no Haka de enige?

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

Komt dat door jouw herziening Zwolle, die Vertigo daling?

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

John Milton wrote:

Komt dat door jouw herziening Zwolle, die Vertigo daling?

Ja, die stond eerst in m'n top 130, nu buiten m'n complete top 350. Wat andere Hitchcocks zijn er ook uit gevallen.

Nog steeds ben ik niet door die herzieningen heen trouwens. Niet te doen...

horizons

• 5687 messages
  • 2404 votes

Ex Machina dus weten te stijgen lijkt me. Da's wel tof. En Interstellar moet volgens mij ook nog komen.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

horizons wrote:

En Interstellar moet volgens mij ook nog komen.

Nog drie Nolans, als ik goed tel.

horizons

• 5687 messages
  • 2404 votes

Zwolle84 wrote:

(quote)

Nog drie Nolans, als ik goed tel.

Oh nee , TDK ook nog?

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

horizons wrote:

(quote)

Oh nee , TDK ook nog?

TDK, Interstellar en Inception zijn alle drie nog niet geweest.

horizons

• 5687 messages
  • 2404 votes

Laat dit geen filmtotaal.nl worden waar TDK altijd elke en iedere poll wint...

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

neuh die wint hoor, no worries.

sprak hij hoopvol.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.