• 178.079 movies
  • 12.210 shows
  • 33.981 seasons
  • 647.065 actors
  • 9.371.913 votes
Profile

MovieMeter top 1000 project - Editie 2019

leatherhead

• 3556 messages
  • 1813 votes

Nooit gedacht dat ik me aan de kant van de Malick adepten zou scharen, naar Thin Red Line vond ik destijds (lang geleden gezien) toch ook wel zeer de moeite moet ik toegeven.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Zwolle84 wrote:

Nu zijn ook alle andere oorlogsfilms vrij kut. Maar toch.

Hoeveel heb je er gezien dan?

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Ramon K wrote:

(quote)

Hoeveel heb je er gezien dan?

Niet genoeg om jouw incoming sarcastische sneer te ontwijken, vermoed ik.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Lijkt me niet nee...

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Maar alle gekheid op een stokje: ik vind het een vreselijk (sub)genre. Ik kan heel slecht tegen alphagedrag, ontgroeningen en andere stoerdoenerij. Dat together we stand tall en please Lord, let me save one more gedoe trek ik heel slecht.

Daarom vind ik films die het van een andere kant benaderen gelijk vaak ook heel gaaf. Malick die in TTRL de natuur laat praten, Overlord dat het over de horrorboeg gooit.

horizons

• 5688 messages
  • 2406 votes

Film Pegasus wrote:

Alle respect voor de Malick fans, maar die film was niet echt goed. Zeker als je klassiekers hebt als Apocalypse Now, Platoon, Full Metal Jacket, Black Hawk Down, The Deer Hunter en meer die zoveel beter zijn. Om nog maar te zwijgen van de sterke films over WO II. Thin red line komt daar niets eens in de buurt.

Grappig. Ik vind juist Apocalypse Now, FMJ en The Deer Hunter niet in de buurt komen van the thin red line.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Maar los daarvan; ik vind The Thin Red Line ook een van de betere oorlogsfilms hoor. Samen met Apocalypse Now, Idi i Smotri, The Deer Hunter, Casualties of War (zo uit mijn hoofd).

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

Film Pegasus wrote:

Alle respect voor de Malick fans, maar die film was niet echt goed. Zeker als je klassiekers hebt als Apocalypse Now, Platoon, Full Metal Jacket, Black Hawk Down, The Deer Hunter en meer die zoveel beter zijn. Om nog maar te zwijgen van de sterke films over WO II. Thin red line komt daar niets eens in de buurt.

Is geen vergelijking. Die klassiekers die je noemt pakken de materie heel anders aan. Vind het ook nonsens dat mensen SPR (98) en TTRL (98) blijven vergelijken.

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Gelukkig pakken ze de materie anders aan. Anders zat je met dezelfde film.

Brave-Neo

• 607 messages
  • 1827 votes

Zwolle84 wrote:

Nu zijn ook alle andere oorlogsfilms vrij kut. Maar toch.

Edit: Oh nee, Overlord niet.

Overlord is slechts een horrorfilm verpakt als oorlogsfilm en totaal niet te vergelijken met realistische oorlogsfilms... Wat dat betreft is Apocalypse Now wel de beste die ik heb gezien ( en nr. 4 in 2017 ! ).

Verder is Das Boot een andere aanrader voor een realistiche oorlogsfilm die meer dan de moeite waard is!

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

Film Pegasus wrote:

Dit dus. Ik snap niet zo goed waarom The Thin Red Line nou zo bijzonder is. Ik kan dat eigenlijk alleen maar toeschrijven aan het blinde Mallickisme.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Brave-Neo wrote:

(quote)

Overlord is slechts een horrorfilm verpakt als oorlogsfilm en totaal niet te vergelijken met realistische oorlogsfilms... Wat dat betreft is Apocalypse Now wel de beste die ik heb gezien ( en nr. 4 in 2017 ! ).

Verder is Das Boot een andere aanrader voor een realistiche oorlogsfilm die meer dan de moeite waard is!

AN was ik inderdaad vergeten. Die staat bij mij op een 9, al vermoed ik dat die wel een puntje gaat dalen bij herziening. Ik kan me nog herinneren dat vooral het slotstuk heel indrukwekkend is.

Das Boot vond ik een snooze fest.

DVD-T

• 15565 messages
  • 3123 votes

Spring Breakers

En Nightcrawler is flink gestegen

Een aantal mooie films voorbij zien komen in de laatste blokken.Mijn nummer 1 natuurlijk. Maar ook mijn nummer 5 is al voorbij gekomen en nu mijn nummer 9. Niets te klagen dus.

Ook de lijst op Letterboxd is weer bij.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12840 votes

Zwolle84 wrote:

Mooiste oorlogsfilm ooit gemaakt.

Nee, die komt nog.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Onderhond wrote:

(quote)

Nee, die komt nog.

Tekenfilm?

Onderhond

• 87594 messages
  • 12840 votes

Uiteraard!

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Onderhond wrote:

(quote)

Nee, die komt nog.

Die vergat ik ook nog even. Leuk!

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Zwolle84 wrote:

(quote)

Tekenfilm?

Kom op Zwolle. Hotaru no Haka (1988) - MovieMeter.nl is wel wat meer dan een "tekenfilm". Maakte bij mij in ieder geval een verpletterende indruk.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

IH88 wrote:

(quote)

Kom op Zwolle. Hotaru no Haka (1988) - MovieMeter.nl is wel wat meer dan een "tekenfilm". Maakte bij mij in ieder geval een verpletterende indruk.

Ah, gaat het daarom. Daar ben ik nog wel enigszins benieuwd naar.

horizons

• 5688 messages
  • 2406 votes

chevy93 wrote:

waarom The Thin Red Line nou zo bijzonder is. Ik kan dat eigenlijk alleen maar toeschrijven aan het blinde Mallickisme.

Enige Malick die ik echt goed vind.

En Das Boot is gewoon de beste oorlogsfilm.

mjk87 (moderator films)

• 14514 messages
  • 4512 votes

Spielberg, Tarantino en Scorsese doen het goed dit jaar.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Zwolle84 wrote:

(quote)

Ah, gaat het daarom. Daar ben ik nog wel enigszins benieuwd naar.

En doe deze er dan maar meteen bij:

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Lijst bij.

Prachtige stills, FP. The Pianist en Grand Budapest Hotel zijn bijna niet uit elkaar te houden

Dogville moet ik hoognodig zien. Ik was op een derde, en heb hem toen uitgezet omdat ik me realiseerde dat ik slaag van Miss Milton zou krijgen als ik het zonder haar zou kijken.

IH88 wrote:

Dat is een meesterwerkje, wat mij betreft. Ik had hem op 82.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

289/930 tov 303/1000 in 2017, ja. Deze editie ga ik meer films gezien hebben uit de lijst.

MovieMind

• 6943 messages
  • 0 votes

200-101

59 gezien

36 eigen lijst, waarvan..

1 nieuw:

Three Billboards Outside Ebbing, Missouri

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

Wat een geweldig filmjaar was 2014 toch met o.a. Grand Budapest Hotel, Birdman en Interstellar.

En shout-out naar Dogville, by far de beste Von Trier en een van de beste films sinds de eeuwwisseling.

gauke

• 9852 messages
  • 13069 votes

Twee jaar terug stonden de hoogste drie binnenkomers op 59, 72 en 87; het kan dus altijd beter.

Maar nummer 75 voor Call Me by Your Name (2017) is ronduit goed!!!

leatherhead

• 3556 messages
  • 1813 votes

John Milton wrote:

Lijst bij.

Dogville moet ik hoognodig zien. Ik was op een derde, en heb hem toen uitgezet omdat ik me realiseerde dat ik slaag van Miss Milton zou krijgen als ik het zonder haar zou kijken.

.

Ze heeft je wel aardig onder de duim van wat ik zo allemaal hoor .

Fijne stijging van Grand Budapest Hotel. Grappig ook de behoorlijke verscheidenheid aan smaken onder de noteringen. Blijkt toch weer een film waarover een vrij brede consensus heerst.

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

JM, maar goed trouwens dat Ms. Milton geen zin had, Inland Empire moet je zeker laat in de avond bekijken.

maxcomthrilla

• 15578 messages
  • 2842 votes

#73 The Grand Budapest Hotel, leuk leuk!

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.