• 177.992 movies
  • 12.204 shows
  • 33.973 seasons
  • 646.999 actors
  • 9.371.154 votes
Profile

MovieMeter top 1000 project - Editie 2019

horizons

• 5687 messages
  • 2402 votes

Ex Machina top 50: yay.

El Laberinto ook de top 50 in

Brave-Neo

• 607 messages
  • 1826 votes

Blij met Ex Machina... blue ray is binnen dus ga hem binnenkort ( = morgen ) kijken.. Kan mogelijk nog stijgen bij mij ( nu nr. 101 ). El Laberinto del Fauno hoort ook zeker in de top 50!! Staat bij mij op nr 13!

Brave-Neo

• 607 messages
  • 1826 votes

Nog geen The Lord of the Rings films gezien... gaan we die alle 3 nog zien of hebben we met deelnemers te maken die slechts op 1 deel hier van stemmen?

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

Brave-Neo wrote:

Nog geen The Lord of the Rings films gezien... gaan we die alle 3 nog zien of hebben we met deelnemers te maken die slechts op 1 deel hier van stemmen?

Het een gaat het ander niet uitsluiten in dit geval denk ik, aangezien ik een van de figuren was bij wie alleen deel 2 bij de nominaties zat, én ze praktisch zeker alle drie nog gaan komen

Mijn nomi voor The Two Towers op plekje 339 zet niet echt zoden aan de dijk, maar 2 jaar geleden stonden The Fellowship, Two Towers en ROTK op resp. plek 52, 106 en 74. Die zullen dus niet weg zijn.

gauke

• 9852 messages
  • 13069 votes

Ik heb 'm niet in m'n lijst maar is A Star Is Born (2018) al langs geweest?

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

gauke wrote:

Ik heb 'm niet in m'n lijst maar is A Star Is Born (2018) al langs geweest?

Die stond op plaats 7.047 om exact te zijn.

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

Nee, dus die zal het niet gehaald hebben.

edit: maar tegen mijn verwachtingen in deed die film me alsnog wat. Ik was echt verrast hoe sterk en naturel Lady Gaga was. Eyecandy.

• 31144 messages
  • 5447 votes

Het laatste blokje van vandaag met daarin het veel besproken Tree of Life! Terrence Malick was volgens mij de meest besproken regisseur deze editie. Geliefd bij de fans, maar buiten Song to Song zijn al zijn films gezakt in de lijst. Je ziet hier ook het verschil van 23 nominaties voor Tree of Life met net eronder Léon met 35 nominaties. Minder liefhebbers dus, maar die zetten de film dan wel vrij hoog.

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

WUT!!!!!

Dit is echt een verrassing, ik dacht serieus dat The Tree of Life (2011) de top tien in ging deze editie. Mijn nummer 16 was dus absoluut niet genoeg.

Aan de stijging van Heat en Leon heb ik meegeholpen, aan die andere 2 iets minder; Inception (2010) zelfs niet genomineerd.

Stoux

• 84 messages
  • 643 votes

4 keer als nummer 1 en dan slechts op plek 42..dan wordt nogmaals duidelijk dat het aantal deelnemers flink is gegroeid!

Brave-Neo

• 607 messages
  • 1826 votes

Een zeer fraai blok ook al heb ik The Tree of Life nooit in zijn geheel gezien... eerste zeg half uur sprak mij totaal niet aan dus nooit afgekeken. Andere 4 allemaal geweldig en 3 stuks uit mijn top 15!!!

Night's Watch

• 1212 messages
  • 1200 votes

Film Pegasus wrote:

Het laatste blokje van vandaag met daarin het veel besproken Tree of Life! Terrence Malick was volgens mij de meest besproken regisseur deze editie. Geliefd bij de fans, maar buiten Song to Song zijn al zijn films gezakt in de lijst. Je ziet hier ook het verschil van 23 nominaties voor Tree of Life met net eronder Léon met 35 nominaties. Minder liefhebbers dus, maar die zetten de film dan wel vrij hoog.

Misschien dat ik Léon dan volgend jaar wel een plekje hoger zet

• 31144 messages
  • 5447 votes

Stoux wrote:

4 keer als nummer 1 en dan slechts op plek 42..dan wordt nogmaals duidelijk dat het aantal deelnemers flink is gegroeid!

Vorige keer waren er ook 4 deelnemers die de film op nr 1 hadden gezet, maar zat de film in 29 lijstjes. Zelfs met de punten van nu zat je in 2017 ergens op plaats 27.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Ik vrees nu toch wel dat de top 40 zeer degelijk zal worden met volop films uit de bovenste regionen van de top 250.

Stoux

• 84 messages
  • 643 votes

Zwolle84 wrote:

Ik vrees nu toch wel dat de top 40 zeer degelijk zal worden met volop films uit de bovenste regionen van de top 250.

Vrees?

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Als ik mijn top 500 in omgekeerde volgorde had ingestuurd, dan was dit mijn top 5 geweest;

01. The Wild Bunch (1969)

02. Kansas City Confidential (1952)

03. Drunken Master (1978)

04. The Last Dragon (1985)

05. Killer Constable (1980)

Dus......

maxcomthrilla

• 15578 messages
  • 2842 votes

#42 Auwtsj....Onverwachte duikeling van Tree of Life.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

En komt John Woo nog? Je weet wel: die gast die de actiefilm zo ongeveer opnieuw heeft uitgevonden. Of is ie al geweest en heb ik weer niet goed opgelet?

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

Ramon K wrote:

En komt John Woo nog? Je weet wel: die gast die de actiefilm zo ongeveer opnieuw heeft uitgevonden. Of is ie al geweest en heb ik weer niet goed opgelet?

Ligt niet aan jou, stond er niet in.

Hoewel ik hem zeker zou noemen in mijn bespreking der filmgeschiedenis, heb ik geen van zijn films hoger dan een 7 gegeven. In een actie toplijst mag hij niet ontbreken, maar hier noem ik hem zelf dus ook niet.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12837 votes

Niet gezien, maar zoals al een paar keer aangehaald, de gehele Aziatische cinema is achteruitgeschoven.

• 31144 messages
  • 5447 votes

De oldies en de Aziatische films zijn inderdaad over het algemeen sterk gezakt of zelfs verdwenen...

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Ramon K wrote:

Is niet meer hip genoeg. Daar hebben we tegenwoordig een andere John voor. Vreemd dat zoiets er wel in staat, maar geen Hard-Boiled enzo. Dát is pas actie.

• 31144 messages
  • 5447 votes

Ramon K wrote:

In 2013 nog 3 John Woo films, deze editie geen enkele meer in de lijst.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Tonypulp wrote:

(quote)
Is niet meer hip genoeg. Daar hebben we tegenwoordig een andere John voor. Vreemd dat zoiets er wel in staat, maar geen Hard-Boiled enzo. Dát is pas actie.

Ik heb gisteren mijn jaarlijkse herziening van Hard-Boiled gehad! Met een gast van 23 die de film cool vond!

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

Tonypulp wrote:

Daar hebben we tegenwoordig een andere John voor.

Ik ben me van geen kwaad bewust.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

John Milton wrote:

(quote)
Ligt niet aan jou, stond er niet in.

Hoewel ik hem zeker zou noemen in mijn bespreking der filmgeschiedenis, heb ik geen van zijn films hoger dan een 7 gegeven. In een actie toplijst mag hij niet ontbreken, maar hier noem ik hem zelf dus ook niet.

Persoonlijk vind ik dat echt onbegrijpelijk. Is Johnny To ook niet voorbijgekomen?

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

Nope. Dat wordt lobbyen, Ramon.

horizons

• 5687 messages
  • 2402 votes

Is niet een reden dat Westers aanbod zo ruim legaal voorhanden is een Aziatisch cinema niet? Voor westers hoeft geen moeite gedaan te worden.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

horizons wrote:

Is niet een reden dat Westers aanbod zo ruim legaal voorhanden is een Aziatisch cinema niet? Voor westers hoeft geen moeite gedaan te worden.

Hard-Boiled kun je bij je plaatselijke rommelmarkt voor een Euro op de kop tikken. Ik vermoed dat het door (het gemak van) de streamingsdiensten komt. Mensen willen niet zoeken inderdaad.

Ik heb grote gedeeltes van mijn leven in de plaatselijke videotheken gehangen, gezocht en verzocht. Ik ging elke week met de bus 2 uur op en neer naar Eindhoven op 7 films bij de cinematheek te halen. Misschien is die honger er niet meer.

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

horizons wrote:

Dat zal zeker deels een reden zijn.

afgelopen maand had AvistaZ de deur open, en pas toen kon ik bepaalde Onderhond toppers vinden. En ik kan goed zoeken, waar ik keek waren ze simpelweg niet.

Ramon K wrote:

Mensen willen niet zoeken inderdaad.

Ik wil zeker zoeken.

Ik wil alleen niet 20 euro voor een 480p dvdtje betalen. Beschikbaarheid is zeker een ding, zo kwam Xích Lô (1995) direct in mijn lijst, en verwacht ik dat meer Aziatische titels daar kunnen komen, maar als ik naar mezelf kijk vereist het gevorderde pindakaas kunde, miraculeuze beschikbaarheid of bereidwilligheid voor veel geld dvd'tjes te importeren.

Ik ben slechts tot dat eerste bereid, en het tweede komt niet veel voor.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.