- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter top 1000 project - Editie 2019
MovieMeter top 1000 project - Editie 2019
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Ik ook niet.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
AvistaZ is wel dé poort die open moet als je je in Aziatische cinema wilt storten, inderdaad.
Verder genoeg Woo's te vinden voor een euro. Helaas hoort Hard Boiled daar dan weer niet bij, die is wat lastiger tegenwoordig. Evenals de Nederlandse uitgaves van Kitano (behalve Brother) etc. Dus ergens wel begrijpelijk... de markt is er niet meer naar (ook tweedehands niet echt). Ik kwam er ook mee in aanraking omdat ze destijds gewoon in de schappen lagen.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12837 votes
Is Johnny To ook niet voorbijgekomen?
Hmmm, echt geen enkele? Da's wel droef.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Hong Kong doet niet mee. Enkel de usual arthouse classics.
Ik ben met heel veel noteringen in deze lijst gekomen, maar dat zijn allemaal de bekendere (Europese) classics en de typische 'nieuwere classics'. Al mijn andere voorliefdes doen gewoon amper of niet mee. En volgend jaar wordt dat nog erger natuurlijk. Het is wat het is. 
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12837 votes
Isabella zit er in, da's toch wat. Maar zelfs een Dream Home zit er niet in geloof ik, ook geen enkele martial arts klassieker zien passeren.
Nu is MM nooit écht de plaats geweest voor genrefilms, zelfs de horrorliefhebbers leven hier in chaos samen 
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
En dan komen we weer op beschikbaarheid. Ik had Dream Home namelijk op 81, terwijl ik er eerder niet van had gehoord. Het wordt genoemd in een horror challenge, maar zonder dowload of google skills ga je hem echt niet vinden,
Ik denk dat er zat mensen zijn die een film als dat omhoog zouden stemmen als ze hem konden zien.
Mocht je iets heel graag willen zien en het lukt niet, let me know. Ik kijk graag mee 
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
AvistaZ is wel dé poort die open moet als je je in Aziatische cinema wilt storten, inderdaad.
Verder genoeg Woo's te vinden voor een euro. Helaas hoort Hard Boiled daar dan weer niet bij, die is wat lastiger tegenwoordig. Evenals de Nederlandse uitgaves van Kitano (behalve Brother) etc. Dus ergens wel begrijpelijk... de markt is er niet meer naar (ook tweedehands niet echt). Ik kwam er ook mee in aanraking omdat ze destijds gewoon in de schappen lagen.
Okay. Dat wist ik niet. Dat dat zo moeilijk te verkrijgen is. Dan worden die films uiteindelijk dus gewoon niet meer gezien door een nieuw publiek. Jammer.
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8277 votes
Even gecheckt naar de voorgaande jaren:
2013: 743/1000 gezien
2015: 762/1000 gezien
2017: 746/100 gezien
Ik zal dus wel op ongeveer zo'n zelfde aantal uit gaan komen.
Ik zit nu op 687/955, dus ik ga de aantallen van de vorige edities toch bij lange na niet halen. Een teken dat de lijst is vermoderniseerd, want ik loop altijd wat achter de meute aan wat 'nieuwe' (Hollywood) films betreft...
Van mijn top 10 verwacht ik de top drie nog wel langs te zien komen. Ik mis wel 'The Shop on Main Street', stond er vorige keer nog wel in, maar (tenzij ik enorm verrast wordt) gaat niet meer komen.
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8277 votes
De oldies en de Aziatische films zijn inderdaad over het algemeen sterk gezakt of zelfs verdwenen...
Zat hem niet in mij, want 40% van mijn lijst kwam uit Azië (inclusief Iran). Geen John Woo echter...
Geen Johnnie To vind ik onbegrijpelijk.
Ik ben overigens blij dat die gristelijkebrainwashcrapboomfilm (voor mij onverwachts!) zo laag staat, maar dat zal niemand verbazen...
Zag trouwens dat The Thin Red Line van dezelfde maker is. De enige film waar ik serieus heb overwogen eerder de zaal uit te gaan. Zelden een film met zo'n cast gezien die ik zóóó matig vond.
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
The Tree of Life gaat nooit écht hoog scoren, daarvoor ontbreken te veel gebruikers (The One Ring, Verhoeven, starbright boy, Basto, Finisterra, Macmanus, Dwarrel etc.).
Told ya.
Maar aan het aandeel topnoteringen kan je wel zien dat het eigenlijk gewoon de beste film in de lijst is.
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Ik ben overigens blij dat die gristelijkebrainwashcrapboomfilm (voor mij onverwachts!) zo laag staat, maar dat zal niemand verbazen...
Het verbaast me niet zozeer dat je blij bent met een lagere klassering, maar wel dat je het als christelijke brainwash crap omschrijft, dat voelde ik namelijk helemaal niet zo. En ik ben zo atheïst als het maar kan, al knuffel ik zogenaamd bomen. 
Woland
-
- 4796 messages
- 3815 votes
Ik ben het toch wel met onze baggerende vriend eens, qua kwaliteit van de film - al is het in mijn herinnering vooral (ondanks de schijnbaar Bijbelse inspiraties) new-age-schmaltzy in plaats van gristelijk. Wel met zo af en toe fantastische beelden, dat dan wel weer. Net het topic van de film nog even doorgesnuffeld, het is toch wel een erg polariserende film. Heel veel 4.5 en 5*, maar het regent ook lage beoordelingen.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12837 votes
Ow ja, ETV! Leuk dat er dan toch nog iets leuks stijgt!
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Ik ben op de helft. Maar dat was wel 2 maanden geleden.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12837 votes
Dat heb je wel met die langere films. Natuurlijk afweermechanisme tegen mensen die het niet leuk vinden ?
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
-Carne 3,5*
-Seul Contre Tous 4*
-Irreversible 4*
Ik zou niet bij de ‘niks voor jou groep’ moeten horen... ik hoor wel bij de ‘Noe uitstellen groep’, Irreversible ook jaren uitgesteld om te kijken. ETV en Love ook.
it rubs the lotion on its skin or else it gets the hose again - Leuk om uit het niets tegen een collega te zeggen. Staat wel érg hoog.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Het is al 8 jaar geleden dat ik Enter the void zag, van mij met een score van 3,5*. Love en Climax kregen van mij 4*, Irréversible 4,5*. Enter the void zal ik nog eens moeten zien, die zal me nu beter liggen denk ik. Noé is zo'n regisseur waar je in groeit. Ik leer hem meer en meer appreciëren.
leatherhead
-
- 3556 messages
- 1813 votes
Het verbaast me niet zozeer dat je blij bent met een lagere klassering, maar wel dat je het als christelijke brainwash crap omschrijft, dat voelde ik namelijk helemaal niet zo. En ik ben zo atheïst als het maar kan, al knuffel ik zogenaamd bomen.
'Brainwash' vind ik ook wat overdreven, maar er hangt wel constant een soort zeurderige EO zweem over de film heen. Maar ik zal verder m'n mond houden over Tree of Life, want ik ben allang blij dat Enter the Void zo gestegen is. Hopelijk Irréversible ook nog wat hoger.
Verder zit ik op 365/970, wat niet bijster indrukwekkend is, maar veel van het soort 'toplijstfilms' behoren dan ook niet echt tot m'n gebruikelijke filmdieet.
Brave-Neo
-
- 607 messages
- 1826 votes
En vanmorgen was het dan ook tijd voor mijn nr.1 om langs te komen... The Matrix (1999) met een lichte stijging waar ik nog wel een grotere stijging had verwacht nadat bij de 1e 100 al The Matrix Revolutions (2003) op 927 nieuw was binnen gekomen.
Dit had ik zeker niet verwacht.
Verder nog 3 van mijn top 10 te gaan!
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Nog een nieuw blokje geplaatst. Helaas al het laatste van vandaag. Ik zit op Werchter Classic. Het houdt de spanning er wat in natuurlijk.
Morgen gaan we naar het einde met de top 25.
horizons
-
- 5687 messages
- 2402 votes
...
M'n nummer 1 & 2 in hetzelfde blokje. 
Ik verwacht mijn nummer vier niet meer. 
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12837 votes
Zit aan 778 ... 't zal niet meer lukken, voor ook niet omdat m'n maag begint op te spelen 
Pieter Montana
-
- 6678 messages
- 2286 votes
Ter herinnering, zo zag de vorige top 25 eruit:
1. 2001: A Space Odyssey
2. Mulholland Dr.
3. C'era una Volta il West [Once Upon a Time in the West]
4. Apocalypse Now
5. Stalker
6. Godfather, The
7. Drive
8. Buono, il Brutto, il Cattivo, Il [The Good, the Bad and the Ugly]
9. Fight Club
10. Pulp Fiction
11. Eyes Wide Shut
12. American Beauty
13. Tree of Life, The
14. Shining, The
15. Taxi Driver
16. Requiem for a Dream
17. Magnolia
18. Big Lebowski, The
19. Idi i Smotri [Come and See]
20. Clockwork Orange, A
21. Blade Runner
22. Persona
23. Rear Window
24. Vie d'Adèle, La [Blue is the warmest color]
25. Faa Yeung Nin Wa [In the Mood for Love]
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Mooi dat de Lord of The Rings films zijn gestegen. En Pan’s Labyrinth
.
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2842 votes
Het is nou wel genoeg geweest voor The Shawshank Redemption. Vorige keer nog #77 en nu in de Top 25........
Mooie stijging van Enter the Void!
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
891/975 en met jagten en american history x al gepasseerd, mag ik aannemen dat ik de laatste 25 heb gezien. Volgens mij doe ik het op deze lijst dan iets beter dan de vorige!
Heb alleen niet bijgehouden hoeveel van mijn eigen toplijst staan genoteerd, maar een aantal kwam wel nieuw binnen deze editie, dus niets te klagen.
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Ik heb gelukkig wel wat te doen in de vakantie, krijg sporadisch zin om veel films van deze lijst af te werken.