- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter top 1000 project - Editie 2019
MovieMeter top 1000 project - Editie 2019
Stoux
-
- 84 messages
- 643 votes
Dus als ik het goed zie zijn de laatste 7 + The Tree of Life eruit gevallen.. 8 nieuwe namen in de top 25!
horizons
-
- 5687 messages
- 2402 votes
Misschien is Shawshank uit de lijst verdwenen? 
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
Met oa Leonardo 'please give me an Oscar' DiCaprio in The Revenant. Niet bepaald de film waar hij dat beeldje dan uiteindelijk had moeten winnen...
remorz
-
- 2497 messages
- 2739 votes
Even compleet besides the point: bij The Matrix staat Lilly en Lana Wachowski. Maar ten tijde van The Matrix waren het toch nog de Wachowski brothers? Ik snap de verandering, maar technisch gezien klopt dit dan toch niet?
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
Aan de ene kant ben ik zeer benieuwd welke films er nog komen, maar tegelijkertijd laat ik me graag verrassen. 
Volgens mij heb ik ze in ieder geval wel allemaal gezien, omdat de hoogste films die ik van de vorige editie niet zag allemaal al geweest zijn. Dat zou betekenen dat ik op 479 checks kom.
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Van mijn huidige top-10 regisseurs, geen films van Ruiz, Shinoda, Katô, Jissôji, Monteiro en De Oliveira. En ook geen films van Bressane en Green. Shinoda, Jissôji en De Oliveira hebben in de vorige editie(s) wel de lijst gehaald. Zelfs vaste prik als Pale Flower en Mujo hebben het dus niet gered.
wendyvortex
-
- 5196 messages
- 7268 votes
Even compleet besides the point: bij The Matrix staat Lilly en Lana Wachowski. Maar ten tijde van The Matrix waren het toch nog de Wachowski brothers? Ik snap de verandering, maar technisch gezien klopt dit dan toch niet?
In principe zal hun geboorteakte ook aangepast zijn. Met terugwerkende kracht is The Matrix door ook geregisseerd door Lilly en Lana Wachowski.
Imdb gebruikt als regisseurs: Lana Wachowski & Lilly Wachowski (as The Wachowski Brothers).
Night's Watch
-
- 1212 messages
- 1200 votes
The Godfather Part III is van plek 894 in 2017 gestegen naar 498 in deze editie. Part II (welke ik vergeten ben op te nemen in mijn lijst
) stond in 2015/2017 stabiel op 35/34 en is nu nog niet voorbij gekomen.
Vorig jaar veranderde de top 5 nauwelijks (alleen #3 en #4 wisselden om) maar ik verwacht dat er dit jaar meer opschudding zal zijn. Ik geef het eerste deel van The Godfather, American Beauty en Fight Club goede kansen. Pulp Fiction zal mij ook niks verbazen.
Maar het is natuurlijk ook mogelijk dat ik de kracht van de huidige top 5 onderschat, ik heb er zelf eerlijk gezegd (nog) niet veel van gezien.
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8277 votes
Het verbaast me niet zozeer dat je blij bent met een lagere klassering, maar wel dat je het als christelijke brainwash crap omschrijft, dat voelde ik namelijk helemaal niet zo. En ik ben zo atheïst als het maar kan, al knuffel ik zogenaamd bomen.
Bomenknuffelaars vind ik in ieder geval meer down to earth dan de gristenen.
De film heeft toch wel degelijk een heel christelijk fundamentalistische lading? Het draait toch vooral om het 'dilemma' 'O God, waarom krijg ik te maken met zoveel verlies/verdriet/pech?' (sowieso: als christen geloof je dat je naar de hemel gaat als je je hier gedraagt, dus waarom dat gehuilebalk als er iemand sterft? Hij is toch bij God in de hemel? En je ziet hem/haar daar dan toch al snel weer terug als rechtgeaarde christen? Als iemand 's ochtends naar zijn werk of naar school gaat barst je toch ook niet telkens in tranen uit?)
Malicks dooddoener-antwoord is -kort door de bocht- wie zijn wij of aan God te twijfelen, want we zijn slechts stofjes in Zijn grote plan!' En het komt allemaal wel goed.
Ik kon er niets mee en dat de wereld mooi, wreed en ontzagwekkend is zie ik ieder dag wel als ik naar buiten ga.
Maar ik kan me voorstellen dat anderen wèl een mooie boodschap zien in Malicks film of op andere manieren ervan genieten. Ik vind Malick nu ook weer niet een volslagen amateur, alleen kon ik persoonlijk niet veel met de films die ik van hem gezien heb.
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8277 votes
Jammer trouwens dat het er alweer bijna opzit, blijf die Top 1000 toch erg leuk vinden om te volgen!
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Malicks dooddoener-antwoord is -kort door de bocht- wie zijn wij of aan God te twijfelen, want we zijn slechts stofjes in Zijn grote plan!' En het komt allemaal wel goed.
Ik haal dat er helemaal niet uit. Ook Atheist hier, en zit er niet een hoop Darwinisme in?
Querelle
-
- 6548 messages
- 4894 votes
Bij de Tree of Life zijn de personages religieus ja, de film zelf niet per se.
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
In A Hidden Life zou er een gebed zijn door de stem van Franz, wiens schrijver waarschijnlijk Terrence Malick is. Het is in ieder geval niet de eerste keer dat hij zoiets gedaan heeft. Hier de tekst:
My Shepherd,
Make me lie down in green pastures
By the river of Life
You,
My Strength,
You show me the path.
You,
Our Light
Darkness is not dark to you
Bring us to your eternal Light
To You
The true
The never-failing Light
[...]
Father,
To You I cry.
My Rock,
My Fortress
[...]
Give me strength
To follow you,
Spirit,
Lead me,
Show me
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Terug voor de laatste eindspurt. Met het nieuwe blokje zitten we al aan nummer 21. Een spannende rit (voor jullie toch) met nog te verwachten films.
Pieter Montana
-
- 6678 messages
- 2286 votes
Eyes Wide Shut zakt 13 plaatsen. Voorbode van een Kubrick-moeheid?
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
790 checks. ipv 752 op de vorige lijst ga ik hier over de 800 heen dus!
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
whaha. Wat erg.
Geen publieke uitingen meer vóór de koffie. Snel even aanpassen 
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
Eyes Wide Shut zakt 13 plaatsen. Voorbode van een Kubrick-moeheid?
Edit: niet dus. 
horizons
-
- 5687 messages
- 2402 votes
Nieuwe top 5...
En weer Kubrick die daalt. Zou het dan gebeuren? Nieuwe nummer 1?
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Heb ik er nou overheen gekeken, of is Ex Machina nog niet geweest? Staat toch wel in de lijst?
leatherhead
-
- 3556 messages
- 1813 votes
Black Swan schiet dus ook de top 15 in :O
Wou net zeggen inderdaad. Dat voelt dan wel weer als winst aan.
Stoux
-
- 84 messages
- 643 votes
Ik vermoed dat je hier mijn bericht quotte, maar ik kwam er zelf vrij snel achter ja 
horizons
-
- 5687 messages
- 2402 votes
Heb ik er nou overheen gekeken, of is Ex Machina nog niet geweest? Staat toch wel in de lijst?
Nummer 46.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Aliens hoger dan Alien. Daar ben ik blij mee, maar geloof dat ik daar de enige in ben
.