- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter top 1000 project - Editie 2019
MovieMeter top 1000 project - Editie 2019
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Ik kan me amper voorstellen dat ie erin staat! Wat mij betreft probeert Grandieux hier de limieten van lelijke saaiheid te benaderen. En dat is hem goed gelukt ook! Prima therapie voor mensen die lijden aan slaapstoornissen
(wellicht lijden de stemmers hieraan???)
Grandrieux = GOD. Daarbij valt Malick in het niet.
Grappig dat Sombre en Les quatre cents coups in hetzelfde blokje staan. Beide films hebben een prachtige (en tikkeltje verontrustende - althans bij Sombre) scène waarin we de reacties van kinderen op handpoppentheater zien. Daar is die still van de film van Truffaut dus ook van.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
Pffrt, Grandrieux. Beetje een slaperige Noé. Noé is op zijn beurt gewoon kwade Vogler en Vogler is techno Malick. Rip-off.
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2843 votes
#292: Perfume, mooie eerste film die de 3.000 punten grens doorbreekt!
Verder veel mooie films vandaag o.a. Dead Leaves, Veronique, Tetsuo, Le Samourai en Perfect Blue. Fijn ook dat Cashback zijn plek bovenin de lijst met gemak vast weet te houden.
De stijgingen van o.a. Star Wars en Blood Diamond zijn bedroevend.......Lang leve de mainstream lijken sommige users hier te denken.
Brave-Neo
-
- 607 messages
- 1827 votes
What a lovely day so far! Voor mijn doen dan heb ik flink wat gezien (33 van 400-301) en daarvan 17 in mijn lijst.
Zeer benieuwd of we deze films ook nog gaan zien bij de bovenste 300:
The Edge of Seventeen, Gok-seong ( The Wailing ), Incendies.
En Mad Max: Fury Road in de top 100 lijkt me toch goed mogelijk!
Warp
-
- 963 messages
- 3047 votes
Mooi om Perfume te zien. Netals Perfect Blue, bizarre horrorfilm is dat ook. Mooie still ervan die in Requiem for a Dream is nagemaakt. En daarover gesproken, volgensmij zit er nog een hele reeks Aronofsky’s aan te komen 
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2843 votes
Klopt! En ook alles van Villeneuve meen ik.....
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2843 votes
En nog steeds geen The House that Jack Built.
En American Psycho en Black Cat, White Cat gaan ook nog wel komen hoop ik.
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Klopt! En ook alles van Villeneuve meen ik.....
Enemy is volgens mij al voorbijgekomen. En zijn eerste paar films staan er uiteraard niet in.
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Nee, alleen Polytechnique tot nu toe.
SimonSav
-
- 337 messages
- 3414 votes
Enemy is volgens mij al voorbijgekomen. En zijn eerste paar films staan er uiteraard niet in.
Polytechnique ook 
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Kan haast niet anders dan dat er nog 6 gaan komen: Incendies, Enemy, Prisoners, Sicario, Arrival en Blade Runner 2049. Ook een grote kanshebber op hoogste nieuwe binnenkomer trouwens.
Brave-Neo
-
- 607 messages
- 1827 votes
Ik verwacht ze ook alle 6 met inderdaad Blade Runner 2049 hopelijk als hoogste nieuwkomer ( in de top 50 mogelijk =!
+ Zelf wel niet zo´n fan van Enemy maar Sicario en Arrival zie ik wel flink stijgen.... en Prisoners in de top 100 zou mooi zijn!
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
Wat betekent techno Malick eigenlijk?
Beetje mijmerend en introspectief, maar niet noodzakelijk met een zelgebreide sjaal aan en een sitar op de achtergrond.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Wat betekent techno Malick eigenlijk?
Christmastree of life. 
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Een laatste blokje voor vandaag.
Beetje naïef, maar ik dacht dat Dances with wolves ondertussen een vergeten film was. Niet dus...
Brave-Neo
-
- 607 messages
- 1827 votes
Een laatste blokje voor vandaag.
Beetje naïef, maar ik dacht dat Dances with wolves ondertussen een vergeten film was. Niet dus...
Ik zou ook liever Le Dernier Loup (2015) in deze lijst zien... Ben ook niet zo´n fan van Kevin Costner en cowboys en indianen hebben we nu vaak genoeg gezien ( en beter in The Revenant )!
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
Top 250 komt eraan, ik ga alvast wat gaapsmileys afstoffen. Deze aanloopt leent zich er in ieder geval voor.
SimonSav
-
- 337 messages
- 3414 votes
Anna Karina in Vivre Sa Vie, heb weinig grotere filmcrushes gehad 
Ome henk
-
- 30 messages
- 0 votes
Annihilation, Hereditary en Saul Fia zijn films die ik toch wat vond tegenvallen.
The Dark Knight trilogie staat in dezelfde volgorde op mijn lijstje (3-1-2), dat wil nog wel eens anders zijn. (Van The Lord of the Rings vind ik The Return of the King de minste bijvoorbeeld.)
Life of Pi is weer zo'n verrassing.
Top dat Ben-Hur weer stijgt, de oudste in mijn lijst.
Zwartboek toch een beetje een tegenvaller, voor mij toch verreweg de beste nl film. Gelukkig wel weer flink gestegen en net boven Simon, wat toch een ietwat matige film is. Komen er nog Nederlandse films?
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Beetje mijmerend en introspectief, maar niet noodzakelijk met een zelfgebreide sjaal aan en een sitar op de achtergrond.
Ik herken me niet in dat beeld.
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Opvallend dat ik de hoogste stemmer bij L'avventura ben. Die is wel flink gegroeid sinds ik hem voor de tweede keer zag (in de bioscoop met o.a. beavis). Films van Malick hebben meer het omgekeerde effect; daar word ik steeds negatiever over totdat ik ze weer zie en opnieuw betoverd raak.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
Je hoeft jezelf er natuurlijk ook niet in te herkennen ?
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Ik denk dat maar heel weinig Malick-fans zich in dat beeld herkennen, want het raakt kant noch wal. Bij dat beeld denk ik eerder aan droge filmhuisfilms: type camera op een statiefje en laat het verhaal zijn werk doen. Zo ongeveer het tegenovergestelde van Malick dus, die een publiek trekt dat voor een groot deel op vorm afkomt.
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Lijst bij@ICM
The Night of the Hunter en Sunrise: A Song of Two Humans gelukkig niet te ver gedaald, al is het niet zo hoog als de vorige keer.
madmadder
-
- 371 messages
- 3057 votes
338/720 gezien. Ik kom langzaam maar zeker steeds dichter in de buurt van de 50 procent.
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Nieuw blokje geplaatst. Met daarin ook La Meglio Gioventu. Van de meeste films hier kan ik me wel voorstellen waarom die zo goed scoren, los ervan of ik ze zelf goed vind of niet. Maar van La Meglio Gioventu heb ik nooit begrepen waarom die zo goed scoorde op moviemeter (en hier in de top 1.000). De film heeft de kwaliteit van tv-film en een lang uitgerekt soapverhaal. Hier is duidelijk een publiek voor, maar ik zie het niet echt...
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
Jammer van GitS. Volgens mij heb ik alleen deeltje 2 nog niet zien passeren, zou toch redelijk apart zijn moest die voor deel 1 eindigen.
Ik denk dat maar heel weinig Malick-fans zich in dat beeld herkennen
Als mensen zich willen vereenzelvigen met regisseursstijlen moeten ze dat vooral doen, maar daar spreek ik me verder niet over uit. Als ik "techno Malick" moet omschrijven dat heb ik het uiteraard niet over de liefhebbers van Malick, maar over zijn stijl als regisseur (en dan voornamelijk zijn recent werk).
Waar het mij om ging is vooral het zweverige. Dat zijn dan meer die Westere wollige types die graag hun spirituele heil zoeken in Oosterse religies. Niet het soort mensen dat ik direct link aan droge Europese dialoogdramas, maar ik ken er zelf niet zo héél veel, dus misschien vergis ik me wel.
Cosoco
-
- 10908 messages
- 5185 votes
Deel 2 scoort hier altijd beter dan deel 1 toch?