- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter top 1000 project - Editie 2019
MovieMeter top 1000 project - Editie 2019
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Deel 2 scoort hier altijd beter dan deel 1 toch?
Bij mij wel. Na eerste zat ik op zeventje, maar ging echt stuk in de tweede helft. Ik haat overigens soap, en had die associatie zelf niet.
Edit: je bedoelt GiTS 
remorz
-
- 2497 messages
- 2739 votes
Jammer van GitS. Volgens mij heb ik alleen deeltje 2 nog niet zien passeren, zou toch redelijk apart zijn moest die voor deel 1 eindigen.
Was in 2013 en 2015 sowieso het geval. En in 2017 stond deel 1 één plekje boven deel 2. Ik verwacht dat we die gewoon nog gaan zien.
gauke
-
- 9852 messages
- 13069 votes
Ik ben waarschijnlijk nog niet goed wakker: wat is GiTS?
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Ik ben waarschijnlijk nog niet goed wakker: wat is GiTS?
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
@gauke : Ghost in the Shell. De echte zeggen natuurlijk KK 
En nooit echt bij stilgestaan (of ik herinner het me in ieder geval niet meer), maar da's toch opvallend want op de meeste plaatsen is het omgekeerd. Ik ben er verder niet rouwig om, ik vind deel 2 zelf ook beter 
SimonSav
-
- 337 messages
- 3414 votes
Hehe, It Follows. Cool.
The Florida Project had ik niet zo hoog verwacht zeg. Vond ik ook heel zwaar tegenvallen.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Het is een goed jaar voor horror. Mooie rijtje films zo. Suspiria, It Follows, Princess Mononoke, The Raid, The Last Picture Show, Mystic River
. The Florida Project had ik niet zo hoog verwacht, maar ik heb hem zelf 4* gegeven. Slecht vond ik hem dus zeker niet.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
En respect voor The Handmaiden. Totaal onverwacht
de grootste stijger, en helemaal verdiend.
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Zeg ik ook niet. Ik herken met niet in dat beeld wat jij oproept. Om even te generaliseren hebben 'zweverige, naar oosters spiritualisme leunende' types volgens mij weinig op met Malick (te experimenteel, te Amerikaans, te christelijk, te veel rijke mensen etc.). Zeker met zijn recente werk. Je hebt dus nog steeds niet kunnen uitleggen wat je met techno Malick bedoelt. To the Wonder heeft bijvoorbeeld ook al elektronische (drone) muziek in de soundtrack, vervolgens zijn Knight of Cups en Song to Song ook niet minder 'techno' (wat dat ook moge betekenen) dan een Paris. Misschien is Paris voor een wat jonger publiek? Zullen we hem dan niet kiddy Malick noemen?
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Suspiria de eerste (en enige) Argento in de lijst?
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2843 votes
Mooie update
Jammer dat het vreselijke Mystic River ook meelift op de Eastwood hype train.
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
O ja. Aan Enemy moest ik denken toen het hier over doppelgängers ging. Heb zelf op Prisoners en BR2049 gestemd.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
Zullen we hem dan niet kiddy Malick noemen?
Noem jij hem maar kiddy Malick, iedereen blij! 
gauke
-
- 9852 messages
- 13069 votes
Ik verwacht er nog drie van Xavier Dolan: Mommy (2014), J'ai Tué Ma Mère (2009) en Tom à la Ferme (2013). Behoorlijk succesvol voor deze jonge regisseur wanneer ze alle drie in de top 250 belanden.
leatherhead
-
- 3556 messages
- 1813 votes
Suspiria de eerste (en enige) Argento in de lijst?
Lijkt het wel op ja. Ik had op z'n minst nog wel Phenomena verwacht in de lijst, maar lijkt me stug dat die nog hoger dan Suspiria zou staan.
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Ik verwacht er nog drie van Xavier Dolan: Mommy (2014), J'ai Tué Ma Mère (2009) en Tom à la Ferme (2013). Behoorlijk succesvol voor deze jonge regisseur wanneer ze alle drie in de top 250 belanden.
Alleen Mommy haalt daarvan nog de lijst.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
We komen bijna aan de top 250! 
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Lijkt het wel op ja. Ik had op z'n minst nog wel Phenomena verwacht in de lijst, maar lijkt me stug dat die nog hoger dan Suspiria zou staan.
En Profondo Rosso had ik ook wel verwacht.
gauke
-
- 9852 messages
- 13069 votes
Na driekwart 553 van de 750 gezien. Als ik over een aantal dagen deze top 1000 ga doorspitten is het mooi te weten wie mijn stemverwanten zijn. Zo kan ik een prioriteitenlijst maken van ongeziene films en de producties die ik nodig moet herzien.
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Heel stiekem ben ik best blij met die vrije val van Annie Hall. Lekker, zo’n frisse wind door de lijst.
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
Heel stiekem ben ik best blij met die vrije val van Annie Hall. Lekker, zo’n frisse wind door de lijst.

Eerst maar eens zien wat ervoor terugkomt. Vooralsnog zie ik vooral dat de grote Amerikaanse klassiekers aan het dalen zijn. En gezien het algemene beeld verwacht ik eerder dat er andere (nog bekendere) moderne klassiekers voor in de plaats komen. Het soort dat hier ook al (hoog) in de top 250 staat. Wat overigens geen diskwalificatie is, maar met de 'frisse wind' zal het wel meevallen vermoed ik.
P.S. Post Tenebras Lux echt nog nooit van gehoord; en dat terwijl die al jaren (hoog) in de lijst staat.
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2843 votes
Ja leuk want Gladiator e.a. Top 250 films zijn wel heel fris......Nee dan duizendmaal liever het sympathieke, niet mainstream Annie Hall in de Top 250.
horizons
-
- 5688 messages
- 2406 votes
Ja leuk want Gladiator e.a. Top 250 films zijn wel heel fris......Nee dan duizendmaal liever het sympathieke, niet mainstream Annie Hall in de Top 250.
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2843 votes
Nou nee; onder filmliefhebbers wel. Daarbuiten niet, staat ook niet in de toplijst en is lang niet zo gekend als bv. eerstgenoemde.
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
Ik zou Annie Hall wel onder de mainstream scharen. Als we alleen uitgaan van het grote publiek blijft er maar weinig mainstream over. En met bijna 250.000 stemmen op IMDb is het ook niet bepaald obscuur.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Annie Hall kon me ook niet echt bekoren. Ik word gek van dat neurotische gewauwel van Woody. Laat actrices zoals Keaton, Johansson, Stone, Lively, Hershey of Farrow je dialogen opdreunen, maar ga zelf aub achter de camera staan. Hopelijk komt Match Point er nog aan. Dat is een film waarin Allen precies doet waar hij goed in is.
Cosoco
-
- 10908 messages
- 5185 votes
Ugh, Gone Girl zo hoog. Over middle of the road gesproken.
Maar ook Suspiria hoger dan ooit. 
Cosoco
-
- 10908 messages
- 5185 votes
Hopelijk komt Match Point er nog aan. Dat is een film waarin Allen precies doet waar hij goed in is.
Haha, van de 46 Allens die ik zag vind ik dat net de allerminste. Ontzettend suffe thriller.